Pizzeria Ristorante La Lanterna

Javastraat 29 2585 AC Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Pizzeria Ristorante La Lanterna

Italiaans genieten in Den Haag

Sinds 1975 een begrip in Den Haag. Dat zal niet voor niets zijn! Het gepassioneerde keukenteam bereidt traditionele Italiaanse gerechten. Mocht je nou niet zo’n pizza- of pastaliefhebber zijn, dan is er ook nog een uitgebreid aanbod aan vlees- en visspecialiteiten. Alle gerechten worden gemaakt van verse producten en worden aangevuld met prachtige wijnen. Kortom, voor ieder wat wils!

Meer informatie over restaurant Pizzeria Ristorante La Lanterna

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 23:00

6,3
Daens .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Het is niet meer zoals vroeger,
Alles smaakte anders en niet lekker.
Kruidenboter was keihard
Frutti di mare was niet eens in de buurt van de smaak van vroeger, niet lekker en ook een andere kleur veel te rood
De mosselen in knoflooksaus, was niet te eten, vroeger was het een aanrader.
De plaatjes op de website zijn niet te vergelijken met wat je op je bord krijgt.
Tonijnsalade was ook niet lekker en het leek er wel opgekwakt met dunne saus.
Ons zie je nooit meer in La Lanterna.
Achteraf was het een grote tegenvaller.
Jammer,
Weet niet of de zaak een andere eigenaar heeft gekregen of de kok is weg, die goed kon koken, daar het personeel ook vreemd was voor die zaak.
De Italiaanse sfeer is weg.
Nadia L.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Vriendelijk personeel, goede pizza's!!
Ruim keuze menu, schoon en overzichtelijk restaurant.
We konden aan de overkant na 17:00 gratis parkeren.
Makkelijk te bereiken.
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Zzmullen van zabaglione (€8,75), maar ook betalen voor een beetje brood (€3,50), terwijl brood een onmisbaar onderdeel is van een Italiaanse maaltijd. Aangenaam is in deze tijd van krimpende kaarten de zeer ruime keuze. En men bood behalve de tientallen schotels op de kaart nog meer aan, zij het zonder de prijzen erbij te zeggen. Hóge prijzen, zeker gezien het sobere decor, met papieren placemats en papieren wegwaaiservetjes. De tournedos (€22,50) werden ietwat taai bevonden, de kabeljauw (€24) was te gaar. Maar het bijbehorende groenteschoteltje (vooral de aardappel) was weer geweldig. Daarom, maar ook vanwege de aardige bediening en de lekkere wijn (een uitstekende Prosecco voor €24 per fles) blijven we ons licht opsteken bij La Lanterna.
Ackbar K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Al jaren kom ik bij La Lanterna aan de Javastraat en ga eigenlijk altijd voor hetzelfde. Pizza di Mare of de vegetarische lasagne. De rest van de kaart dus nog steeds niet geprobeerd, maar het wordt weleens tijd. :)
Vrouwlief neemt wel altijd iets anders en is altijd te spreken van de kwaliteit. De bestelling wordt vaak erg snel geserveerd (uiteraard ook afhankelijk van de drukte). Desserts zijn vrij standaard, maar goed te doen. Ter afsluiting wordt er altijd een limoncello aangeboden van het huis.

Voor het decor hoef je het niet te doen. Achter in de zaak is het licht door de glazen overkapping, maar de rest van de zaak is vrij donker. Daarnaast staan de tafels vrij dicht op elkaar, dus rustig met elkaar kletsen is er niet altijd bij.

Al met al, prima om hier met vrienden even snel iets lekkers te komen eten, maar lang (romantisch) dineren is niet aan te raden.
Marianne C.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten...alleen hoofdgerecht. ..pizza quatro stazione...Vriendelijke ontvangst en bediening....als dessert hebben we een dame blanche en 3 soorten ijs genomen...ook dit zag er goed verzorgd uit! Achteraf konden we nog een klein drankje van het huis krijgen...dit hebben we niet geprobeerd omdat we geen alcohol drinken...wel heel gastvrij aangeboden...
Han M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Met het gezin goed gegeten en zonder poespas. Verrassend goede vegetarische spaghetti en een heerlijke lasagne. Ook de kinderen hebben met smaak de pizza margerita opgepeuzeld.

Ontspannen sfeer en vriendelijke bediening. En dat allemaal voor een schappelijke prijs.
Josephine M.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
De piazza was zeer matig, niet gaar genoeg, goedkope salami' , garnalen etc.
Salade verde besteld en er kwam iets met veel komkommer en dressing, te veel en fout.
Terug gezonden , toen kregen we ijsberg sla, gesneden en geel , kortom slecht,ook weer terug

Jammer , op zich aardige bediening , met een meer aandacht en liefde zou het lekker hebben kunnen zijn , nu was het waardeloos .
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
De kaart vertelt dat er verse zelfgemaakte pasta geserveerd wordt. Toen we dit navroegen werd dit beaamd. Maar toen het eten kwam: geen verse pasta! Kok erbij gehaald: Ja sorry de pasta komt inderdaad uit een pakje. Een hoop "scuses" weliswaar, maar feit blijft dat ze ons probeerden voor te liegen. Wat de bediening wel eerlijk vertelde: Alle tomatensaus komt ook uit een pakje.

De pizza's waren ranzige, zompig en vet. Niks geen knapperige bodem. Wel heeeeeeeel veel kaas.

Het is mijns inziens ongelooflijk dat dit restaurant zulke goede cijfers scoort op Iens, want er zijn in Den Haag talloze betere Italianen te vinden. Een restaurant als dit zou je verwachten in een klein dorpje in Zeeland waar in de verre omtrek geen ander alternatief te vinden is. Mijn advies is dan ook: Mijden deze tent!!
Beste Guus "meesterproever",

Wij vinden het zeer ernstig dat u niet tevreden bent over ons.
Het is niet voor te stellen dat u op de manier, zoals u beschrijft bent behandel door ons personeel.
Er staat dat u een "meesterproever" bent, maar u beweerd dat onze huisgemaakte pasta's en tomatensaus niet door ons zijn bereid, wat natuurlijk onzin is. Wij nemen aan dat u uitgaat van uw eigen smaak ipv wat iemand u wijsmaakt.
Bij deze nodigen wij u van harte uit om een kijkje te nemen in de keuken.

Reactie van proever:

Het is toch wel verdrietig dat jullie me zo toespreken, terwijl ik aanstip niet lekker gegeten te hebben. Dat ik niet lekker eet is 1 ding, dat kan ik jullie nog wel vergeven, maar zo toegesproken worden is wagelijk. De klant zou altijd koning moeten zijn.

Andere recensenten bevestigen mijn verhaal: Goedkope pizza's met goedkope ingredienten.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Meneer Guus,

Nogmaals, onze versgemaakte pasta, zoals aangegeven op de kaart word door onze kok vers gemaakt net zoals de tomatensaus, pizzadeeg etc.

Ik heb u uitgenodigd om zelf te komen kijken, maar daar bent u niet op ingegaan.

Wat betreft de reactie naar u toe is mij niet duidelijk waar u van walgt? U krijgt gewoon netjes antwoord op de onjuistheden die u online verkondigd.
Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Op oudejaarsavond hadden mijn vrouw en ik gereserveerd op de Dagelijkse Groenmarkt. Na begroet te zijn door onze vertrouwde Mario en een kleine stoelendans vanwege de rolstoel, konden we bestellen. De carpaggio al parmigiano was uitstekend en werd aan tafel door Mario op smaak gebracht. De hoofdgerechten, pizza inferno en costelette di agnello alla Siciliana, waren helemaal in orde. Ook het dessert was uitstekend. Zoals vanouds was de bediening door Mario correct, vriendelijk en vrolijk zoals we van hem gewend zijn. Helaas dachten andere obers Mario te kunnen evenaren maar dat was irritant. En als dat het enige minpuntje is ... Wat ons betreft blijven La Lanterna en Mario een absolute aanrader.
4Robbert .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Het stempel "pizzeria" dat La Lanterna heeft gekregen is zeer onterecht. Dit restaurant (!) biedt naast een uitgebreide pizza keuze eveneens een complete menukaart met heerlijke Italiaanse gerechten. Keuze voor iedereen in overvloed. Je kan hier prima met het hele gezin eten, kinderen zullen zich er op hun gemak voelen. Daarbij komt dat de prijzen vriendelijk zijn.
De aankleding toont gezellig met weliswaar een mix van stijlen dat past bij een mediterrane sfeer. Verwacht niet teveel van de toiletten. Wel schoon maar minder aandacht aan besteed.
De bediening is attent, soepel en vriendelijk in de omgang met veel ervaring. Ze kunnen er een feestje van maken als je daarvoor open staat maar dat is niet noodzakelijk als je er geen zin in hebt.
De geserveerde ossenhaas was zeer mals bereid en erg smakelijk. Een stukje vlees van hoge kwaliteit. De calimares, gefrituurde inktvisringen, waren eveneens erg smakelijk (veelal worden ze te lang gefrituurd waardoor ze taai worden) en mals. Kortom La Lanterna is veel meer dan een pizzeria, een onverwacht pareltje vlakbij de zee...
Steef C.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
De prijs/kwaliteits verhouding is prima, vooral als je gaat afhalen dan kost een pizza maar 6 euro. Er werkt een vrouw in de bediening die nog al nors op je reageert wanneer je liever afhaalt dan binnen eet. (binnen kost een pizza het dubbele). Verder hebben ze wel lekkere pasta's en de meneer van het restaurant is wel leuk en een echte italiaan.
Verbeek213 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
Aardig ontvangst en we kregen een leuke tafel in de zaak, daarna was het lastig om de aandacht van de bediening te krijgen.

Eten was wel lekker maar niet speciaal.

Wij geven de voorkeur aan een andere pizzeria.
Mandy T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Ik heb hier samen met mijn vriend gegeten op zondag avond, het was nog behoorlijk druk maar we kregen gelijk een plekje aangewezen.

Als voorafje hadden we de bruschetta besteld, 5 minuten later kregen we hem al. hij was heerlijk een echte aanrader.
ons hoofdgerecht werd daarna ook al vlot gebracht, hele lekkere pasta en grote porties.

daarna nog een heerlijk dessert gehad, werd ook weer heel snel op tafel gezet.

bij het afrekenen werd ons nog een klein drankje aangeboden van het huis.

personeel was heel vriendelijk en begrijpt goed hoe je van een klant een vaste klant maakt.
het enige kleine minpuntje was dat we zelf om ons 2e drankje moesten vragen.

wij waren met 2 personen voor 3 gangen en 2 drankjes per persoon. €50,- in totaal kwijt.

zeker een aanrader, hier komen we snel weer terug!
Ewi .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Hiet een tijdje geleden met 5 man gegeten. We hadden niet gereserveerd maar konden meteen terecht en werden snel en goed geholpen. Het eten was meer dan prima. Iedereen had iets anders. Ikzelf had een pizza die goed gebakken en zeer smakelijk was. Na aflopen kregen we een lekker traditioneel glaasje marsala van het huis. De prijzen zijn ook meer dan redelijk.
Rishiquesh .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Ik heb een eenvoudige pizza en dito pasta gekocht (afhaal). Eenmaal thuis: dit was de slechtste pizza die ik ooit heb gegeten. De champignons lager er halfrauw, zonder enige smaak bij. De bodem was klef en proefde echt nergens naar.
De pasta deed het niet beter. Ik was echt niet op zoek naar een slecht oordeel maar het smaakte buitengewoon slecht. De helft bestond uit bijna rauwe klonten uien, de bijgeleverde kaas was nog slechter dan dat uit een zakje van een supermarkt. De zeevruchten misten smaak. Stronken peterselie lagen her en der verspreid.
Het personeel was vriendelijk, de zaak ziet er gezellig uit. Maar ik kom hier nooit weer, sorry.
Duifje68 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Ik haal normaal pizza af maar door de regen besteld, het deeg was erg zacht en klef, je moest je mond blussen van de hoeveelheid zout. Had 2 pizza's besteld waarvan van elke pizza 1 puntje is gegeten, overgens is het eten al met een rap tempo achteruit gegaan in vergelijking met ander half jaar geleden.
Spreek nu wel over het filliaal in de Keizerstraat, voor mij is dit echt de laatste keer geweest dat ik er iets haal
Ryan H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2012
Good place to go for a quick take out pizza, italian style. They do a really nice garlic butter for bread (or dipping your crust in). When the weather is nice, they have a nice outdoor terrace in the back.