Pizzeria Ristorante La Lanterna

Dagelijkse Groenmarkt 36 2513 AL Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Pizzeria Ristorante La Lanterna

Italiaans genieten in Den Haag

Sinds 1975 een begrip in Den Haag. Dat zal niet voor niets zijn! Het gepassioneerde keukenteam bereidt traditionele Italiaanse gerechten. Mocht je nou niet zo’n pizza- of pastaliefhebber zijn, dan is er ook nog een uitgebreid aanbod aan vlees- en visspecialiteiten. Alle gerechten worden gemaakt van verse producten en worden aangevuld met prachtige wijnen. Kortom, voor ieder wat wils!

Meer informatie over restaurant Pizzeria Ristorante La Lanterna

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Levendig
Esmee C.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Twee jaar geleden ben ik hier met mijn ouders geweest voor hun trouwdag en hebben we een overheerlijke en zeer vermakkelijke avond gehad. Nu woon ik zelf in Den Haag en kon ik niet wachten om samen met mijn vriend hier nogmaals te komen eten. Twee jaar later stralen deze heren nog altijd dezelfde passie uit en hebben ze ons een geweldige avond bezorgd. De ambiance in het restaurant zorgde voor een zeer italiaanse sfeer en het eten was erg goed! Toen wij bij het nagerecht aankwamen draaiden ze een feestliedje en kwamen ze met toeters en bellen het toetje brengen. Onze gastheren Mario & Luigi waren compleet in pak en gaven ons het gevoel dat we thuis waren. Houd Mario in de gaten, want voor je het weet houdt hij je voor de gek! “PAZZA!” We gaan hier nog vele malen terug komen en raden het iedereen aan. Liefs, Esmee & Michiel
René H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Was de eerste keer en het is zeker een aanrader.
Leuk ontvangst, eten lekker en smaakvol.
Zeker als je jarig bent dan maken ze even klein feestje van!
Cora S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Het personeel heeft geweldig hun best gedaan om het ons naar de zin te maken. Uitstekende service.
Vooral Mario en Luigi.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heel hartelijk ontvangen door gezellige mensen die hun vak verstaan. Leuk ingericht en mooie kerstversieringen. Prachtige zwart-witfoto's van Italiaanse filmacteurs aan de muren.
Mooi samengesteld kerstmenu. Ik had de vlees variant met speenvarken en een mooi stukje entrecote. De Pinot Grigio kan ik iedereen aanraden. Ik kom hier zeker nog eens terug.
klaus_ .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Hier tweemaal geweest, vegetarisch lasagne en zalm lasagne besteld. De zalm was smaakvoller dan de vegetarische variant. Qua prijs is het goed te doen, ongeveer de prijs van Vapiano of iets meer (hangt er vanaf wat je bestelt). Qua smaak moet je denken aan een echte Italiaan, niet de Italiaan zoals bij de Vapiano.

Je loopt makkelijk het restaurantje voorbij, maar het is er altijd druk. In de weekenden is het aangeraden om vooraf te reserveveren want als je minder geluk hebt dan moet je vaak op een tafel wachten.
Het is er rumoerig maar dat heb je als je in een volle restaurant zit.

De bediening is uitermate vriendelijk, maakt graag praatjes en grapjes met de klant. Aan het eind krijg je shot van het huis.

Mocht je opzoek zijn naar een goede Italiaan, dan zou ik je aanraden om bij La Lanterna eens eens bezoekje te brengen.
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We werden ontvangen en geholpen door erg vriendelijk personeel. We hebben een heerlijke pizza gegeten die binnen no-time op ons bord lag, dat had best ietsje langer mogen duren.
Voor een volgende pizza kom ik hier terug! Geen fratsen, wel lekker!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Op een vrijdagavond bezocht ik met mijn familie La Lanterna.
We kregen een ronde tafel en bestelden drankjes.
De voorafjes (gegrilde aubergine uit de oven, carpaccio en uiensoep) waren eenvoudig, maar smaakten goed.
Als hoofdgerecht werd er 3 keer risotto gekozen en 2 maal pizza. De pizza's kwamen 10 minuten later dan de risotto en één ervan is teruggestuurd omdat deze nog verre van gaar was. Enkele minuten later kwam deze gaar terug, met vele excuses van de vriendelijke bediening. De risotto was gemaakt van snelkookrijst (althans, zo leek het) en één bevatte een hele teen knoflook. De smaak was matig. Zoiets kun je thuis lekkerder klaarmaken De pizza's waren redelijk.
We sloten af met koffie en thee.

Al met al een zes plus voor La Lanterna.
natalie K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Ik vond de mosselen vooraf heerlijk . als ik in Den Haag kom ga ik altijd bij dit restaurant eten . vriendelijke mannen die de boel runnen ...echt 1 aanrader
rudy100 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Dit is mijn favoriete Italiaanse restaurant dat ik dan ook regelmatig bezoek.
Ze hebben werkelijk waar de beste quattro formaggi pizza's op aarde; althans ik heb in de afgelopen jaren nog geen pizzeria weten te vinden waar ze betere quattro formaggi pizza's serveren. Restaurant is ook gezellig en service op zijn Italiaans, dus altijd hartelijk.

edgar H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Een voortreffelijke kaart, maar op pagina 1 een keuzemenu genomen. Een uitstekende carpaccio vooraf. Als hoofdgerecht een escalope van een zeer hoog niveau. De bijgerechten absolute topper, passend bij het gerecht. De tiramisu als nagerecht ook gewoon helemaal af. En dat voor een heel schappelijke prijs. Echte italiaanse sfeer, alerte zeer vriendelijke bediening. Dit restaurant durf ik aan iedereen te adviseren, helemaal top.
Flipjevantiel .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Vers gemaakte Lasagna. (Gemaakt door die Mamma, volgens de ober).
Zeer acceptabele prijzen en erg vriendelijke bediening.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Best okay gegeten in deze pizzeria. Het smalle restaurant op een leuke plek in Den Haag is ingericht met foto's van allerlei Italiaanse beroemdheden. Leuk om op deze manier wat sfeer te creëren. De bediening is attent en snel.
De bestelde pizza's waren redelijk. Goed bereid hoor maar qua smaak was het allemaal wel erg vlak. De salami leek eerder snijworst.
Arnout S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Klasse restaurant. Onderhand denk ik toch wel een begrip in Den Haag. Gezellige aankleding en prijs/kwaliteits verhouding van het eten is erg goed. Ik had zelf een carpaccio en een pizza met champginons waar ik zeer over was te spreken. Grazie!
joostschoonhoven .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Lekker gegeten, ruime menukaart, nog mogelijkheden tot toetjes en koffie. Bediening is ontzettend goed en je merkt dat dat deze echte italianen hun vak kennen.
Furmenator .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Het was al weer een jaar geleden dat ik voor het laatst bij La Lanterna heb gegeten.
Zoals altijd vriendelijk door het personeel welkom geheten en achteraf bij de bon een klein likeurtje van de zaak.

Wat mij deze keer wel echt opviel was niet alleen het jaren 80 decor, maar ook de 149 verschillende gerechten! Er bekroop mij een gevoel dat door de grote hoeveelheid verschillende gerechten vast niet alles vers kon zijn en heb mij daarom maar veilig gesteld met een pizza.

Deze pizza Calzone voldeed aan de basisverwachting, namelijk een dubbelgevouwen pizza met daarin wat lekkere dingen. De pizza was prima, net als die van mijn tafelgenoot, die ook maar een pizza had besteld. Hoewel er niets mis was met de pizza en deze ook goed smaakte voor wat het was, had ik eigenlijk wel iets meer verwacht. We leven immers toch in een tijd waarbij men (ik in ieder geval) toch zo nu en dan positief verrast wil worden.

La Lanterna is een fijne plek met vriendelijk en gepassioneerd personeel. Ik was onder de indruk dat wij onze pizza's uitgeserveerd kregen tegelijk met een groep van 25 man. Dit is best knap gepland in de keuken en getuigd ervaring.

Toch vraag ik mij af hoe lang het succes van La Lanterna nog zeker is. Het lijkt mij de hoogste tijd voor een gerenoveerde frisse zaak en een nieuwe menukaart, met nieuwe specials en vooral veel minder gerechten.
Daniel O.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Pizzeria's nodigen je meestal uit om een pizza te komen eten. Zo ook La Lanterna, een doorsnee pizzeria zonder kapsones middenin het fraaie centrum van Den Haag. En als je dan op weg bent naar een concert in de Grote Kerk ernaast, komt het er niet van om uitgebreid te gaan dineren maar is het meestal een snelle hap. Zo ook bij ons bezoek aan La Lanterna op vrijdag 9 oktober.
Mijn favoriete pizza is doorgaans een tonijnpizza, mijn gast beperkte zich tot een carpaccio. Het eten was goed, maar niet echt heet en de pizza mag wat mij betreft nog dunner.
De bediening was goed, maar de drukte zorgde wel dat je om aandacht moest vragen.
Al met al was het redelijk tot goed.
Als we wat meer tijd hebben, gaan we dit restaurant op een rustige avond een keer uitgebreider uitproberen.
Bedankt voor uw recensie. Wij zijn zeer blij dat u een goede ervaring bij ons heeft gehad. Als u de volgende keer aangeeft of uw pizza dunner kan zorgt onze pizza bakker ervoor dat dit voor elkaar komt.

Nogmaals bedankt en tot snel :)

La Lanterna
Jacquelinevb .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Bediening is altijd gezellig en geven je een beetje het gevoel in Italie te zijn, mede door het soms wat gebrekkige Nederlands. Mijn zoon wilde een pizza die eigenlijk niet bestond, geen probleem. Prijs kwaliteit verhouding is prima. Een lekkere, grote pizza voor een mooie prijs. Het is er altijd druk en de sfeer is prima
Dank je wel Jacueline. Wij zijn zeer blij met dit soort recensies. Het doet ons goed dat onze gasten met een goed gevoel de deur uit gaan.

Dank je wel
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Bij binnenkomst wordt je vriendelijk begroet door het personeel, dat is zo ongeveer de enige keer dat je ze ziet. Het decor is hoognodig aan vervanging toe, hier en daar gele plekken op het plafond.

Het eten is echt achterhaald (jaren 90), geen Italiaan zou dit meer serveren. De carpaccio van zalm bestond meer uit sla dan zalm. De pasta met pesto was wel lekker, maar niet lekkerder dan zelf gekookt met ingredienten uit de supermarkt. Ik snap dan ook de positieve reviews niet.

Al met al niet voor herhaling vatbaar, zeker niet voor die prijs.
Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Bij binnenkomst uitgebreid verwelkomd door 'good old' Mario. Voor de rolstoel van mijn partner werd meteen een goede plaats uitgezocht.

De pizza van mijn partner stond niet op de menukaart maar dat was geen probleem. Op welke pizza lijkt hij het meest en vertel maar wat je eraf en erbij wilt hebben: de Pizza Inferno zonder ham maar met ananas. Geen probleem dus.

De kikkerbilletjes vond ik een beetje tegenvallen. Volgende keer ga ik weer voor de slakken. Die waren mij de vorige keer veel beter bevallen. Het kalfsvlees in marsalasaus was voortreffelijk.

Ook de nagerechten, pannacotta en tiramisu, waren heerlijk en voor herhaling vatbaar.

Onze twee tafelgenoten heb ik evenmin horen klagen.

De bediening is keurig op de achtergrond maar staat klaar.

Tot slot het traditionele drankje van het huis. Helaas moest ik rijden maar het rook in ieder geval goed. Volgende keer ga ik met openbaar vervoer. Mario schonk tot twee keer toe bij voor mijn tafelgenoten.

La Lanterna in het centrum van Den Haag is een restaurant waar ik vaker te vinden zal zijn ... mits Mario daar blijft!
Mike1234 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Met een paar collega's gegeten bij La lanterna, niet gereserveerd. Toen wij binnen kwamen zat het vrij vol (donderdag avond, druk in de stad). Maar het was geen probleem wij konden meteen doorlopen.

Beetje chaotisch maar wel relaxed personeel. begonnen met standaard stokbrood en kruidenboter lekker knapperig en prima kruidenboter.
Ik nam de huiswijn erbij verrassend goed.Hierna een primavera pizza, het deeg was prima niet te dik of te dun.

Vriendelijke bediening ze waren ervaren.
Standaard grappen van de ober sloegen bij ons goed aan.

Koffie nagenomen die was goed van smaak.
Kortom eten prima in orde, niet duur en vriendelijke bediening.