Pizzeria Ristorante La Gondola Lemmer

Langestreek 11/12 8531 HV Lemmer Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pizzeria Ristorante La Gondola Lemmer

• Kom je met de auto?
    Aan de Langestreek kunt u tot vlak voor het restaurant parkeren. U kunt ook achter het pand aan de Nieuwedijk parkeren. Bij grote drukte kunt u op het plein aan de Stationsweg (bij de Jumbo) parkeren en door de passage lopen.
  • : Gratis parkeren in de buurt tot vlak voor en achter het restaurant. Denk aan uw blauwe parkeerkaart.

Wij zijn elke dag van vanaf 11:00 geopend voor lunch en diner.

• Af te huren , Duits gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Midsbody M.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
met gezelschap wezen eten.
Terras is leuk; wij zaten binnen in langgerekt restaurant. Pizza's middelmaat, net als ribeye. Zeebaars erg goed. Tijdens de hele maaltijd niemand van de bediening (die vriendelijk was) langs geweest voor een 2e drankje of vragen of smaakt
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Prima pizza gegeten gisterenavond. We bestelden de gorgonzola speciale, een quattro formaggi en een pizza peperoni. Goede knapperige bodem, goed gebakken met verse ingrediënten en vriendelijke bediening. Geen pretenties, gewoon een goede pizzeria. Mooi verbouwd ook trouwens, complimenten
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Gisterenavond lekker gegeten. Heerlijke pizza Campognola Speziale en ook de andere tafelgasten waren dik te spreken over de pizza. Ging iets mis met de pizza maar werden prima op de hoogte gebracht door de vriendelijke bediening. Prachtig restaurant maar wel groot. Altijd druk dus dat zegt wel wat over de kwaliteit.
Brigitte_Harald V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Afgelopen jaar is het restaurant helemaal uitgebreid. Ondanks dat de keuken nu erg mooi en groot is, is de kwaliteit niet erg verbeterd.

We gaan hier regelmatig eten, maar tot mijn verbazing veranderd de special nooit. Deze week weer gegeten en nog steeds was de special gelijk aan september, inclusief de verse mosselen (die nergens meer vers te krijgen zijn).

De pizza zijn redelijk (helaas niet hout oven)

Bediening is netjes. Wat wel raar is de hoeveelheid bedienden. Er lopen er steeds een hele club rond die overal helpt, maar hierdoor krijg je niet echt een band en het voel put meer als een eet fabriek.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Redelijk goed gegeten alhoewel de prijzen na de verbouwing giga omhoog geschoten zijn. De service, het personeel en vooral het management is echter slecht.
Jammer dat het u niet bevallen is, we begrijpen niet helemaal wat u verstaat onder slecht over service, personeel en management, als u dit wat meer kunt onderbouwen zouden we hier iets aan kunnen veranderen. Wat betreft de prijzen kan ik u vertellen dat wij deze ondanks de verhoogde inkoopprijzen reeds 2 jaar niet hebben verhoogd.

Reactie van proever:

Wij kwamen gemiddeld 6 keer per jaar in La Gondola, soms samen, als echtpaar, vaak met (boot) vrienden en vorig jaar met Pinksteren zelfs met 16 personen. De toelichting over het te jonge en slecht opgeleide personeel zullen we u besparen want dat zult u als management zelf ook geconstateerd hebben. Echter als wij dit jaar met Pasen (persoonlijk) willen reserveren, worden we afgescheept omdat er is geen plaats meer zou zijn. 5 minuten later bellen we echter en krijgen dan te horen dat er om 20.30 uur wel een tafel beschikbaar is. Wij begrijpen nu dat we dit het personeel niet, maar u als management wel kwalijk mogen nemen.

U hebt op de verschillende websites toch genoeg kritiek over uw prestaties van de laatste tijd gelezen om hier nu toch echt eens mee aan de slag te gaan.

Wij hopen dat La Gondola deze uitdaging oppakt en weer de La Gondola wordt zoals wij die in het verleden hebben leren kennen.
tirza Z.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We namen een voorgerecht van het weekspecial menu. Een plateau met vleeswaren, garnalen en zalm. Per persoon 12.50 wat ik gezien de hoeveelheid en samenstelling van het plateau echt te duur vond. Voor het mandje brood wat we erbij vroegen moesten we apart 2 euro afrekenen. Dat vond ik van weinig service getuigen. De hoofdgerechten waren prima. Leuk dat ze naast de kaart ook specials hebben. Wij aten skrei met risotto en venkel en dat was ronduit heerlijk. De bediening was vriendelijk maar jong, onervaren en wiebelig met de glazen en borden dus er ging het nodige mis. Mijn ervaring met het afhalen van pasta's bij dit restaurant zijn minder goed. De kwaliteit is stukken minder en de plastic chinees afhaalbakjes ogen troosteloos.
David B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Een doordeweekse dag op een druilerige, donkere avond – fijn om ons dan zo welkom te voelen in dit (recentelijk verbouwde) Italiaanse restaurant. Zachte, passende achtergrondmuziek (Italiaans!), veel sfeervolle lichtbronnen, elegante kleurencombinaties en verschillende zitmogelijkheden (hoog, laag, stoelen, bank) en de attente bediening dragen bij tot de ware beleving die vandaag de dag de nodige waarde toevoegt aan eten-buiten-de-deur.
Het menu is bescheiden doch ruim gevarieerd, met voldoende keuze voor mij als vegetariër. Een tagliatelle met kip en champignons (€13,50) voor mijn disgenoot, penne met groenten (€12,-) voor mij. Wel viel het me op dat hij ‘plakjes’ Parmezaanse kaas kreeg en ik een bakje met die korrelige nep-Parmezaanse kaas.
Een bijzonderheid wat de attente bediening betreft: de serveerster nam mijn bestelling van een alcoholvrije Wieckse op (€3,25) (een Palm (€3,50) voor mijn vriend); kort daarna bracht een ober de bestelling naar de tafel. Ik schonk in en nam een slokje. Toen kwam de serveerster terug omdat ze dacht dat er iets mis was gegaan – dat ik een versie met 4% alcohol had gekregen. En ja, hoor, dat klopte en ze heeft meteen het juiste bier gebracht.
Een dessert, gepast aan onze wensen (dus anders dan op de kaart), completeerde onze lichte avondmaaltijd: heerlijke tiramisu (€4,50) en een grote portie fruit met ijs (‘summer sorbet’ €5,90).
Extra: bij de verbouwing zijn de wc’s grondig aangepakt. Weliswaar op de bovenverdieping (toegang via een brede trap; beneden is een aparte wc voor mindervaliden), de toiletten zijn royaal en smaakvol ingericht met de laatste snufjes waaronder de Dyson ‘all-in-one’ kraan met ‘air knife’-droger.

Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
In het verleden heb ik bij pizzeria La Gondola gewerkt. Dit was voor de verbouwing, dus er is inmiddels veel veranderd.
Gisteren met het hele gezin wezen eten. Ontzettend mooie zaak geworden. Veel meer een volwassen restaurant dan de gemiddelde platte pizzaboer. Ook op de kaart komt dit tot uiting. Er zijn ontzettend veel pizza's en pasta's waaruit gekozen kan worden, maar tegelijkertijd staan er ook zat andere Italiaanse specialiteiten op het menu. Daardoor vind ik La Gondola, naast een pizzeria, ook écht een Italiaans restaurant.
Eten was (zoals gewoonlijk) heerlijk. Doordat ik bij La Gondola gewerkt heb is het moeilijk om objectief te zijn over de bediening. Naar mijn mening werden we goed bediend. Op het juiste tempo en niet opdringerig of overdreven aanwezig.
Ik zou anderen La Gondola zeker aanraden. Of het nu is voor een pizza of een andere uitgebreide Italiaanse maaltijd. Het decor is strak, maar tegelijkertijd warm. Ik kom zeker vaker.
Nelleke D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
We vierden de 84e verjaardag van onze moeder in dit gezellige restaurant. Middenin de winter dus gewoon binnen. Bediening super vriendelijk en het eten was heerlijk. Vlees buitengewoon goed klaar gemaakt en de pizza's waren lekker. Pasta met kreeft en krab smakelijk. De saladebar is een veel besproken onderwerp in de eerdere recensies. Wat zal ik erover zeggen... Veel salades in sauzen. Wel lekker. Als je van rauwkost houdt misschien geen unique selling point ;-). Desgevraagd kwamen de dessert heel snel. Goed!! We zouden hier zó weer gaan eten. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
De afgelopen weken twee keer gegeten bij la Gondola. Het is een prachtig restaurant geworden, met een heel gezellige sfeer! De eerste keer hadden we pizza en een spaghetti. De pizza was in orde, al vond ik de bodem iets minder lekker. De spaghetti met zeevruchten was heel matig, er zat weinig in, waardoor het een beetje een kaal gerecht was, de smaak was wel goed. De tweede keer hadden we vlees, kogelbiefstuk en entrecote. Vooral de entrecote smaakte erg goed. Het leuke is dat je van de uitgebreide saladebar mag nemen, dit is een leuke belevenis. We vonden het wel wat aan de dure kant.
ellenz .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Afgelopen zomer hier opzich prima gegeten maar deze keer minder. Onze groep van 8 personen werd bediend door een vrij jonge jongen, en het was vrij druk in het restaurant. Uitleg over de extra kaart die op tafel stond kregen we niet, geen aanbod voor de saladebar, tweede bestelling van de drankjes duurde lang en moesten we naar vragen, zo ook naar een salade en pizza die vergeten was en de koffie, thee en een nagerecht.
De smaak van de pizza's was opzich goed maar het beleg is niet royaal en 1 pizza was niet helemaal gaar.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Eerste maal bij La Gondola. Op doorreis en gekozen op basis van Iens recensies. Wij aten binnen. Veel van de heel positieve recensies loven het terras buiten, begrijpelijk. Gezien het weer voor ons helaas niet weggelegd. Binnen is het voor een groot deel aan de donkere kant. Kwestie van smaak natuurlijk. Pizza was goed. De mosselen in de spaghetti alle vongole veraci, waren erg klein. Smaak goed, hoewel wat meer saus welkom geweest zou zijn. Bediening was vriendelijk. Saladebar was niet slecht. Al met al een 7 voor het eten. We komen er wellicht terug, maar alleen als we op het terras kunnen zitten en genieten van een lekker zonnetje
Haii .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Lekker gegeten, verrassende gerechten. Goede bediening. Het systeem met meerdere kaarten maakt het wat onoverzichtelijk. Mooi plekje, een aanrader!
TastyQueen .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Een echte aanrader in Lemmer!
Ten eerste is de saladebar echt heerlijk, heel veel keus en echt alles is lekker, wij zaten dan ook allemaal al aardig vol na de saladebar.
Dan de hoofdgerechten; die waren ook erg smakelijk. De spareribs, zwaardvisfilet, pizza's, en de zeebaars waren allemaal heel goed gelukt (behalve de tonijn te doorbakken).
janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Op een mooie dag in augustus bij La Gondola mogen aanschuiven, heerlijke ervaring. Terras met uitzicht op de Havenkom en een leuke kaart met pasta's en pizza's. Pasta di Mare was goed, pasta iets te ver doorgekookt maar heerlijke verse vis. Pizza margherita was goed belegd en goede bodem. Grote maar dure wijnkaart, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Mooie dole vita ervaring.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Een dikke lange zwarte haar in het eten. Ik had al 6 van de 8 garnalen op. Dus kreeg ik wel 2 nieuwe. Met een beetje spaghetti waarover ze dan wel iets waren uitgeschoten met het zout. Wellicht zou het gerecht van de rekening halen of het goedmaken met een dessert een betere oplossing zijn geweest.
jammer dat onze oplossing niet tot uw genoegen was, we hopen dat het de volgende keer wel naar verwachting is.
robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Tijdens een bedrijfsuitje werd onze boot in Lemmer aangemeerd en wat een verrassing.

Terras direct aan het water met een super uitzicht. Bediening oogt wellicht niet te professioneel maar de vriendelijkheid maakte alles goed. Wij mochten genieten van een heerlijke vitello tonato, pasta di mare met goede vongole en heerlijke huisgemaakte desserts. Goede wijnen maakten het plaatje compleet. Aanrader dus.
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Op een mooie zomeravond bij dit prachtig gelegen restaurant mogen dineren, super. Uitzicht vanaf het terras op het water met leuke, attente en leuke bediening. Leuke kaart met scherpe prijzen, grote wijnkaart met hoge prijzen. Vooraf zalmcarpaccio en meloen met parmaham, heerlijk. Als hoofd vongole en gamba's, enige minpuntje van de avond was de ontbrekende pikante in de agli olio.
Huisgemaakte brownie na en nog nagenietend van de Ripasso hadden wij een superavond
avesant .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
La Gondola is gewoon uitstekend. Weer ribeye en biefstuk genomen, prima.
De nieuwe frites zijn nog beter dan de vorige, echt een aanrader die frites.
TheoV .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
afgelopen zaterdag bij La Gondola gegeten! wat een top tent! en een leuke locatie zo midden in het dorp aan het water. (Wat zal het hier zomers ook gezellig zijn als je op het terras kan zitten en naar de bootjes kan kijken.)
Ik had een pasta met rucola en gamba's (deze stond niet op de menukaart, maar op een bord geschreven naast de keuken. Erg goed van smaak en lekker vers.
De bediening was ook erg goed en adequaat . Job was volgens mij zijn naam, en hij deed het uitstekend en wist ons nog een heerlijke wijn aan te bevelen die niet op de kaart stond.
Goede prijs/kwaliteit

puntje van kritiek; de serre achter in de zaak zag er wat minder gezellig uit, maar ik begreep dat ze die geheel aan het verbouwen zijn