Pizzeria Ristorante La Gondola Lemmer

Langestreek 11/12 8531 HV Lemmer Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pizzeria Ristorante La Gondola Lemmer

• Kom je met de auto?
    Aan de Langestreek kunt u tot vlak voor het restaurant parkeren. U kunt ook achter het pand aan de Nieuwedijk parkeren. Bij grote drukte kunt u op het plein aan de Stationsweg (bij de Jumbo) parkeren en door de passage lopen.
  • : Gratis parkeren in de buurt tot vlak voor en achter het restaurant. Denk aan uw blauwe parkeerkaart.

Wij zijn elke dag van vanaf 11:00 geopend voor lunch en diner.

7,1
6,7
7,1

Jouw recensie over het restaurant Pizzeria Ristorante La Gondola Lemmer

Peter M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
15 sept 2018.
Na 2 teleurstelling eerder, nu maar eens voor de 3e keer een tafeltje voor 4 personen gereserveerd.
Met een veel te kleine keuken en een stampvol restaurant de bestelling geplaatst.
Spareribs, zalm, tournedo en een mixed grill spies.

Na krap een uur te hebben gewacht werd (bijna) alles geserveerd.
Op klantonvriendelijke wijze werden de borden op de tafel gedropt.
Met een "de patat komt eraan hoor" draafde de serveerster in galop verder.
We hebben de bediening zeker nog 2 a 3x gevraagd waar de patat bleef.

Uiteindelijk werd het gebracht NADAT het hoofdgerecht al lang achter de kiezen was. (Dit was alleen van toepassing op de spareribs en de zalm)
De mixed grill was dermate doorbakken dat het, ipv van roze, gortdroog was.
Evenals de tournedo. Hier zou een Duitse Herder zich een hele avond uitgebreidt mee kunnen vermaken.
Ook deze was gort en gortdroog, terwijl het mals en sappig moet zijn.

Maar goed, de borden waren deels half leeg omdat de mixed grill en tournedo van die kwaliteit was dat je zoiets nog niet aan een hond zou geven.
Dan komt eindelijk.......de patat.
Die mochten ze gelijk meenemen, immers we hadden al gegeten en gedronken bij Gondola.

Als afsluiting 2x expresso en 1x koffie besteld. In overleg met de serveerster alle ongenoegen wederom kenbaar gemaakt, zouden we de koffie gratis krijgen.

Je raad het zeker al..... bij thuiskomst blijkt dat we zelfs deze koffie ook nog betaald hebben.

Het verbaasd mij ten zeerste dat de eigenaar geen poot uitsteekt, en zich kostelijk vermaakt met een klantje op het terras.
Het zou hem sieren dat hij eens orde op zaken stelt, want dit wordt uiteindelijk zijn ondergang.

Ik beveel dit restaurant zeker niet aan.
De prijs staat in geen enkele verhouding tot hetgeen wat geleverd wordt.

T.a.v de eigenaar/manager: als je niet in staat bent om kwaliteit te leveren als restaurant, ga dan gewoon weer pizzaatjes bakken.

Ons zie je er iig niet meer weer.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Sinds er verbouwd is is het restaurant heel mooi groot geworden maar de pizza's een stuk KLEINER !! Verder oogt alles wel gezellig!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Super locatie in centrum Lemmer, zeer goeie service, en heerlijk eten! Buiten de kaart fantastische Seizoens gebonden gerechten. Kortom: heerlijk avondje genieten van de verfijnde Italiaanse keuken!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Prima gegeten . Jammer dat gerechten niet overeenkwamen met hetgeen wat op de kaart staat. Na een opmerking gemaakt hierover kregen we als reactie; dan zal het wel op geweest zijn. Als voorgerecht de proeverij besteld. Uitleg over hetgeen er werd geserveerd kregen we nadat we hier om gevraagd hadden. Bij vertrek geen aandacht. Misschien een iets minder uitgebreide kaart en wat meer aandacht voor hoe je bediening en gastheer/vrouw vorm geeft.
harrybootsma .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Ruime keuze gerechten. Zeer flexibel . Prachtig vers salade buffet.De bediening is uitermate vriendelijk
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Vanavond gegeten. Vitello Tonato volledig bedekt met te veel saus, zonde! Gerechten kwamen qua ingrediënten niet overeen met de kaart. Jammer! Wel koffie gehad als tegemoetkoming. Voor ins geen tweede bezoek waard.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Aardig ontvangst in een leuk ingericht restaurant. Héél véél keuze qua gerechten. Waarom leren restaurants het nooit; veel is beter. Op tafel de dagspecialiteiten, ook te uitgebreid. Mijn vriendin had de vitello tonato die dreef van de saus. Tip, veel minder saus komt gerecht ten goede. Bij een hoofdgerecht met rivierkreeftjes waren deze vervangen door gamba’s/garnalen. Heel vreemd. En er waren mosselen toegevoegd die niet op het menu stonden. We hebben tijdens het eten dit gemeld. Wel de gerechten smakelijk opgegeten. Koffie werd aangeboden. Het kan beter...
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Pizzeria is te kort door de bocht voor dit Italiaanse restaurant. Ze hebben naast een enorme keuze in pizza en pasta, ook vleesgerechten en specialiteiten kaart. Het restaurant is gezellig ingericht met de keuken als centrale middelpunt. Absolute aanrader!
David B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Een doordeweekse dag, ongeveer 18:00 - en het restaurant zit aardig vol.
Toch is er ruimte voor ons (2) achterin.
TIP: reserveren is aan te raden - dit is zeker een populair restaurant!
Mijn disgenoot bestelt de zalmfilet (van de grill) (€16,50) geserveerd met een kleine portie verse groenten en aardappelpurée, friet én gebruik van de 'salad bar' (waarvan hij twee volle borden opschept en verorbert).
Mijn vegetarische ravioli (€11,95) is een bescheiden portie met een verrukkelijke tomatensaus en een bakje met gemalen Parmezaanse kaas. Niets verder erbij.
Los van de uitgebreide pizzakaart, met uiteraard diverse vegetarische pizza's, zijn er bar weinig vegetarische (en vooral groenten-) gerechten op de kaart.
Nu mijmer ik over de mogelijkheid dat mijn ravioii een heel duur gerecht is óf dat de zalmfilet significant onderprijsd is. Enfin, voor mijn gevoel zit er echt iets scheef in de verhouding hoeveelheid/prijs.
We drinken een groene thee (€2,25) en een tonic (€2,50).
De service is vriendelijk en redelijk snel.
De toiletten zijn modern ingericht en heel fris.
Raymond L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wij zijn hier met zijn vieren wezen eten na een dagje rondgereden te hebben door Friesland. Aangekomen in Lemmer vonden wij ons plekje op het terras van La Gondola en wilden graag iets eten. Dit was geen probleem en we werden netjes ontvangen en konden plaatsnemen aan een tafeltje. De bediening was in de eerste instantie soepel en snel. We bestelden een voorgerecht en hoofdgerecht en toen begon de teleurstelling.

In principe zagen de salades die mijn tafelgenoten hadden er goed uit en smaakte goed maar niet bijzonder. Ik ben zelf erg dol op tomatensoep en ik verwacht in een Italiaans restaurant een lekkere huisgemaakte tomatensoep. Helaas was deze soep kant en klare poeder en absoluut niet te eten. Ik heb dit aangegeven bij de bediening en die had als reactie dat hij het ging doorgeven aan de kok. Helaas verder geen terugkoppeling meer ontvangen.

Wij waren met 4 personen en er arriveerden 3 hoofdgerechten. Waardoor 1 iemand bij ons aan tafel bijna 10 minuten moest wachten op haar lasagne. Was deze nog lekker geweest dan hadden we het ze vergeven maar de lasagne was smaakloos en veel te gaar.

De overige hoofdgerechten waren om te huilen. Ik ben zelf een enorme pizzaliefhebber en heb ik mijn leven al vele pizza's mogen proeven/eten. De pizza bij La Gondola staan onder aan mijn lijst! Wat een smakeloze slappe vieze pizza. Hier mogen ze echt wel iets aan doen. 1 van mijn tafelgenoten had pasta met zalm en dit was één grote zoute hap. We hebben deze ook teruggestuurd en kregen een nieuwe. Die was weliswaar iets beter maar nog steeds erg zout.

Het ergste van alles:

Ik heb aangegeven bij de bediening dat we absoluut niet tevreden waren en dat het ons helemaal niet had gesmaakt. Het meisje wist eigenlijk niet hoe ze hier mee moest omgaan en zei dat ze het ging doorgeven. Uiteindelijk werd er helemaal niets gedaan met onze klacht en dat vind ik een hele slechte zaak.

Wij komen in ieder geval nooit meer terug.......
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Prima pizza gegeten gisterenavond. We bestelden de gorgonzola speciale, een quattro formaggi en een pizza peperoni. Goede knapperige bodem, goed gebakken met verse ingrediënten en vriendelijke bediening. Geen pretenties, gewoon een goede pizzeria. Mooi verbouwd ook trouwens, complimenten
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Gisterenavond lekker gegeten. Heerlijke pizza Campognola Speziale en ook de andere tafelgasten waren dik te spreken over de pizza. Ging iets mis met de pizza maar werden prima op de hoogte gebracht door de vriendelijke bediening. Prachtig restaurant maar wel groot. Altijd druk dus dat zegt wel wat over de kwaliteit.
Harald V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Afgelopen jaar is het restaurant helemaal uitgebreid. Ondanks dat de keuken nu erg mooi en groot is, is de kwaliteit niet erg verbeterd.

We gaan hier regelmatig eten, maar tot mijn verbazing veranderd de special nooit. Deze week weer gegeten en nog steeds was de special gelijk aan september, inclusief de verse mosselen (die nergens meer vers te krijgen zijn).

De pizza zijn redelijk (helaas niet hout oven)

Bediening is netjes. Wat wel raar is de hoeveelheid bedienden. Er lopen er steeds een hele club rond die overal helpt, maar hierdoor krijg je niet echt een band en het voel put meer als een eet fabriek.
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Redelijk goed gegeten alhoewel de prijzen na de verbouwing giga omhoog geschoten zijn. De service, het personeel en vooral het management is echter slecht.
Jammer dat het u niet bevallen is, we begrijpen niet helemaal wat u verstaat onder slecht over service, personeel en management, als u dit wat meer kunt onderbouwen zouden we hier iets aan kunnen veranderen. Wat betreft de prijzen kan ik u vertellen dat wij deze ondanks de verhoogde inkoopprijzen reeds 2 jaar niet hebben verhoogd.

Reactie van proever:

Wij kwamen gemiddeld 6 keer per jaar in La Gondola, soms samen, als echtpaar, vaak met (boot) vrienden en vorig jaar met Pinksteren zelfs met 16 personen. De toelichting over het te jonge en slecht opgeleide personeel zullen we u besparen want dat zult u als management zelf ook geconstateerd hebben. Echter als wij dit jaar met Pasen (persoonlijk) willen reserveren, worden we afgescheept omdat er is geen plaats meer zou zijn. 5 minuten later bellen we echter en krijgen dan te horen dat er om 20.30 uur wel een tafel beschikbaar is. Wij begrijpen nu dat we dit het personeel niet, maar u als management wel kwalijk mogen nemen.

U hebt op de verschillende websites toch genoeg kritiek over uw prestaties van de laatste tijd gelezen om hier nu toch echt eens mee aan de slag te gaan.

Wij hopen dat La Gondola deze uitdaging oppakt en weer de La Gondola wordt zoals wij die in het verleden hebben leren kennen.
tirza Z.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We namen een voorgerecht van het weekspecial menu. Een plateau met vleeswaren, garnalen en zalm. Per persoon 12.50 wat ik gezien de hoeveelheid en samenstelling van het plateau echt te duur vond. Voor het mandje brood wat we erbij vroegen moesten we apart 2 euro afrekenen. Dat vond ik van weinig service getuigen. De hoofdgerechten waren prima. Leuk dat ze naast de kaart ook specials hebben. Wij aten skrei met risotto en venkel en dat was ronduit heerlijk. De bediening was vriendelijk maar jong, onervaren en wiebelig met de glazen en borden dus er ging het nodige mis. Mijn ervaring met het afhalen van pasta's bij dit restaurant zijn minder goed. De kwaliteit is stukken minder en de plastic chinees afhaalbakjes ogen troosteloos.
David B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Een doordeweekse dag op een druilerige, donkere avond – fijn om ons dan zo welkom te voelen in dit (recentelijk verbouwde) Italiaanse restaurant. Zachte, passende achtergrondmuziek (Italiaans!), veel sfeervolle lichtbronnen, elegante kleurencombinaties en verschillende zitmogelijkheden (hoog, laag, stoelen, bank) en de attente bediening dragen bij tot de ware beleving die vandaag de dag de nodige waarde toevoegt aan eten-buiten-de-deur.
Het menu is bescheiden doch ruim gevarieerd, met voldoende keuze voor mij als vegetariër. Een tagliatelle met kip en champignons (€13,50) voor mijn disgenoot, penne met groenten (€12,-) voor mij. Wel viel het me op dat hij ‘plakjes’ Parmezaanse kaas kreeg en ik een bakje met die korrelige nep-Parmezaanse kaas.
Een bijzonderheid wat de attente bediening betreft: de serveerster nam mijn bestelling van een alcoholvrije Wieckse op (€3,25) (een Palm (€3,50) voor mijn vriend); kort daarna bracht een ober de bestelling naar de tafel. Ik schonk in en nam een slokje. Toen kwam de serveerster terug omdat ze dacht dat er iets mis was gegaan – dat ik een versie met 4% alcohol had gekregen. En ja, hoor, dat klopte en ze heeft meteen het juiste bier gebracht.
Een dessert, gepast aan onze wensen (dus anders dan op de kaart), completeerde onze lichte avondmaaltijd: heerlijke tiramisu (€4,50) en een grote portie fruit met ijs (‘summer sorbet’ €5,90).
Extra: bij de verbouwing zijn de wc’s grondig aangepakt. Weliswaar op de bovenverdieping (toegang via een brede trap; beneden is een aparte wc voor mindervaliden), de toiletten zijn royaal en smaakvol ingericht met de laatste snufjes waaronder de Dyson ‘all-in-one’ kraan met ‘air knife’-droger.

Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
In het verleden heb ik bij pizzeria La Gondola gewerkt. Dit was voor de verbouwing, dus er is inmiddels veel veranderd.
Gisteren met het hele gezin wezen eten. Ontzettend mooie zaak geworden. Veel meer een volwassen restaurant dan de gemiddelde platte pizzaboer. Ook op de kaart komt dit tot uiting. Er zijn ontzettend veel pizza's en pasta's waaruit gekozen kan worden, maar tegelijkertijd staan er ook zat andere Italiaanse specialiteiten op het menu. Daardoor vind ik La Gondola, naast een pizzeria, ook écht een Italiaans restaurant.
Eten was (zoals gewoonlijk) heerlijk. Doordat ik bij La Gondola gewerkt heb is het moeilijk om objectief te zijn over de bediening. Naar mijn mening werden we goed bediend. Op het juiste tempo en niet opdringerig of overdreven aanwezig.
Ik zou anderen La Gondola zeker aanraden. Of het nu is voor een pizza of een andere uitgebreide Italiaanse maaltijd. Het decor is strak, maar tegelijkertijd warm. Ik kom zeker vaker.
Nelleke D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
We vierden de 84e verjaardag van onze moeder in dit gezellige restaurant. Middenin de winter dus gewoon binnen. Bediening super vriendelijk en het eten was heerlijk. Vlees buitengewoon goed klaar gemaakt en de pizza's waren lekker. Pasta met kreeft en krab smakelijk. De saladebar is een veel besproken onderwerp in de eerdere recensies. Wat zal ik erover zeggen... Veel salades in sauzen. Wel lekker. Als je van rauwkost houdt misschien geen unique selling point ;-). Desgevraagd kwamen de dessert heel snel. Goed!! We zouden hier zó weer gaan eten. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
De afgelopen weken twee keer gegeten bij la Gondola. Het is een prachtig restaurant geworden, met een heel gezellige sfeer! De eerste keer hadden we pizza en een spaghetti. De pizza was in orde, al vond ik de bodem iets minder lekker. De spaghetti met zeevruchten was heel matig, er zat weinig in, waardoor het een beetje een kaal gerecht was, de smaak was wel goed. De tweede keer hadden we vlees, kogelbiefstuk en entrecote. Vooral de entrecote smaakte erg goed. Het leuke is dat je van de uitgebreide saladebar mag nemen, dit is een leuke belevenis. We vonden het wel wat aan de dure kant.
Ellen Z.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Afgelopen zomer hier opzich prima gegeten maar deze keer minder. Onze groep van 8 personen werd bediend door een vrij jonge jongen, en het was vrij druk in het restaurant. Uitleg over de extra kaart die op tafel stond kregen we niet, geen aanbod voor de saladebar, tweede bestelling van de drankjes duurde lang en moesten we naar vragen, zo ook naar een salade en pizza die vergeten was en de koffie, thee en een nagerecht.
De smaak van de pizza's was opzich goed maar het beleg is niet royaal en 1 pizza was niet helemaal gaar.