Pizzeria Restaurant Elba

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

7,2
Mauritzio .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Als ik in de buurt van Hattem ben ga ik super graag eten bij Elba! Top restaurant, eigenaresse deelt graag haar kennis en zorgt samen met het overige personeel voor een top avond. Ik heb altijd het idee dat ik op Sicilië ben. Interieur is oke, niet bijzonder.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Kleinschalig Italiaans familierestaurant met vriendelijke bediening ..... met creatieve keuken. Smaakvolle gerechten. Er mag iets meer aandacht voor de wijn zijn. De temperatuur klopte niet. ... en de bediening wist niet welk type wijn het was. ... Mooie koffiecultuur als dessert!
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Hattem is het bezoeken waard, maar het hoogtepunt is dit formidabele Italiaanse restaurant. Uitgelezen producten en sauzen met smaak. Inrichting is klein en sober. Kwaliteit van het eten vergoedt alles. Je kunt er ook pizza's bestellen, maar dat is misplaatst in een restaurant waarin zo goed echt Italiaans eten wordt gekookt. Van voorgerecht tot dessert, alles klopte.

Edward M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Na een muzikaal middagje in Hattem belandden we bij Elba, als slenterend door het oude stadje. Een warme avond die noodde tot buiten eten, tot onheilspellende wolken ons verdreven. Zonder binnen te hebben gekeken bestudeerden we de kaart en zagen dat het hier goed zat. Later werd dat bevestigd door een blik in de keuken, of liever het keukentje waar mamma de scepter zwaaide. We waanden ons waarlijk in Sicilië; geen poeha, gewoon een dorpstafereeltje in het zonnige zuiden. Die sfeer kwam één op één onze mond binnen in de paar gerechten die we bestelden: eerlijke, aardse antipasti en een meer dan perfecte linguine met zwaardvis. Alles huisgemaakt en supervers. De begeleidende huiswijn was hiermee in perfecte harmonie.
Het is dat we zover van Hattem weg wonen, anders hadden we er een favoriet bij!
Maud G.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Italiaans eten zoals het hoort. Vitello tonato niet met plakjes broodbeleg van de slager, maar vers gebraden kalfsvlees. Heerlijke zeebaars, sardientjes volgens authentiek Siciliaans recept van eigenaresse Angela. Dochter had een lekkere pizza en een fijn toetje. Met een fles wijn, sap en alcoholvrije aperitiefjes 100 euro kwijt. Interieur niks bijzonders, maar dat maakt met zo'n keuken niet uit. Aanrader!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Lekkere Italiaanse keuken (Siciliaans). Niet zo maar een Italiaans restaurant. Geweldig voor de echte kenner van de Italiaanse keuken en natuurlijk voor iedereen die het wil worden. Mooie anitipasti, pasta (spaghetti alla norma), filetto all' arancio, scampi...en, en, en.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Bij toeval hier gegeten, na eigenaar ontmoet te hebben in Zwolle bij lunch in zijn pas geopende trattaria in Zwolle. Voorgerechten lekker, maar niet ' spannend' (antipasti mist, vitello), de pasta ( linguini Siracusane) en de ossenhaas waren toppers. Samen met wijn, bier (Moretti!) en koffie in totaal € 80 afgerekend, inclusief ruime fooi. Meest opvallend was de zeer prettige locatie : rustig terras in schitterend straatje.
Herhaling waard
Dianne13 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij restaurant Elba. We hebben samen een schaal lekkere antipasti gedeeld. Vooral de champignons waren heel lekker.
Als hoofdgerecht had ik overheerlijke gevulde sardinerolletjes. Er zat een soort tapenade in, met pijnboompitjes en rozijnen. De bijgerechtjes waren ook zeer smakelijk: aardappeltjes, en door de spinazie zat een tomatensaus.
De ambiance was niet geweldig (wel een verbeterpunt, doet wat goedkoop aan), maar dit werd ruimschoots goedgemaakt door de bediening en het smaakvolle eten.
Luke1988 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Autenthieke italiaanse chef die met liefde voor koken, eten, proeven en genieten in de keuken staat. Zoiets proef je direct terug in de gerechten. De pizza's zijn uitstekend, maar laat je ook eens verrassen door de menu's die Angela met liefde voor je samenstelt.

Haar man, Dave, zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt aan tafel. Geen gehaast en geren, maar er wordt rustig de tijd genomen om je kwalitatief goed te bedienen.

Naar mijn mening doet de ambiance geen recht aan de kwaliteit van het eten en de gastvrijheid van beide restauranteurs. Laat je echter niet misleiden en zorg dat je je (wanneer de kans zich voordoet) aangenaam laat verrassen door het best bewaarde publieke geheim van Hattem.
Avosetta .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
We lieten de samenstelling van het diner over aan Angela, de eigenares die zelf in de keuken staat.
Wel gaven we aan een voorgerecht, een hoofdgerecht met vlees en een dessert te willen.
Het was weer voortreffelijk! Na een schaal met allerlei antipasti verscheen er een biefstuk met sinaasappelsaus op tafel. Hierbij werden gebakken aardappeltjes en spinazie geserveerd. Dat laatste was minder Hollands dan je zou denken. Als dessert een bordje met verschillende dolci.
De huiswijn was lekker!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Wel eens kippenvel gehad als je een hap eten neemt? Ik wist niet dat het bestond maar dat overkwam ons afgelopen zaterdag bij Elba. We vroegen of ze een verrassings menu kon samenstellen en dat we de kaart niet hoefden in te zien. De chef en eigenares Angela kwam informeren waar onze voorkeur naar uit ging, vis of vlees. Het werd vis. We startte met bruschetta, wat een genot. Vervolgens een anti pasti die veelzijdig van smaak was. Daarna kregen we twee pasta's. Pasta met kokkels en de ander was oortjespasta met een speciale groente die alleen te combineren was met deze pasta. Er zaten ook ingrediënten in die we niet konden thuisbrengen. Navraag leerde ons dat het aubergine was. Het feit dat we het niet konden thuisbrengen was doordat ze de halve dag in de melk hadden liggen weken. Hierdoor zuigen ze zich dan niet vol met olijfolie en zijn ze veel verfijnder van smaak. Dit had de chef geleerd van haar oma en is doengebruikelijk in Sicilië. Vervolgens kregen we twee smaken gamba's voorgeschoteld. Wat een genot, de een nog lekkerder dan de de ander. Het diner werd afgesloten met tiramisu met limoncello. Wederom een siddering van genot. De aanbevolen wijn was een super combinatie met de gerechten. Al met al werden onze smaakpapillen van alle kanten gekieteld. We zijn nog nooit op Sicilië geweest maar als de traditionele keuken daar zo is zoals wij gisteren hebben ondervonden weet ik al waar we de volgende keer op vakantie gaan.
Hdekroon .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Van liefhebber gehoord dat dit restaurant onovertroffen was in haar Italiaanse gerechten. Nou, dat was een majeure teleurstelling. Aardige doch zeer langzame bediening, tasteless gerechten, slechte muziek en slechte wijn. De huiswijn zuur, maar de aangeraden fles "meest fruitige van het huis" wijn was niet veel beter. Kortom, zeer teleurstellend en nooit meer naar toe!!
Jetty H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Het is elke keer weer een genot om bij Elba te eten, soms een heerlijke pasta met zwaardvis, de andere keer een pizza met pancetta/gorgonzola en spinazie.In overleg met Angela een schaal met de lekkerste mosselen ooit, mmmm.
De bediening is altijd super vriendelijk,

We kijken nu al weer uit naar de volgende keer,Ciao
Niek43 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Afgelopen zaterdag hier gegeten
Kinderen een heerlijke pizza met verse garnering er op
Wij rosbief schijven met verse tomaatjes en rucola sla
De bediening was erg vlot en super beleeft
Wij komen hier al bijna 10 jaar en zijn nog nooit teleurgesteld
Dave en Angela zorgen er voor dat wij altijd heerlijk voldaan naar huis gaan
1 tip
Reserveer altijd van tevoren want meestal zit het gezellige restaurant vol, en eigenlijk zegt dit meer dan genoeg
Lnddmmss .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Wat viel dit tegen, zo jammer. Gezien de Italiaanse eigenares hadden wij meer echtheid verwacht in onze maaltijden. De bediening was niet vlot. Ondanks er op de kaart en site wordt gezegd dat alles mogelijk is konden wij geen pizza met rundergehakt krijgen. De smaken van onze maaltijden vielen tegen, veel zout, weinig kruiden. We aten met zijn vieren voor 65 euro maar een goedkopere pizaria was waarschijnlijk lekkerder geweest.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
In dit restaurant mag je blijkbaar blij zijn dat je er mag eten. Bij binnenkomst met twee hongerige kinderen werd eerst wat hooghartig geinformeerd of we gereserveerd hadden. Dat hadden we niet, maar om half 6 hoeft dat meestal ook niet. En waarom zou je, als er nog genoeg andere restaurants in de buurt zijn ? Er was blijkbaar geen plek en we zouden weer naar huis zijn gestuurd als ik niet zelf voorstelde om dan maar buiten te eten. Het was nog redelijk van temperatuur immers. Dat kon dan uiteindelijk wel. Maar het ging niet van harte, het personeel kan wel wat onderricht in hoffelijkheid gebruiken.

Het wervende menu leek veelbelovend. Een mooi verhaal waarin werd benadrukt hoe persoonlijk, Italiaans en passievol het allemaal niet was. Mooi opgeschreven... Maar "the proof of the pudding..."

Dat was minder dan matig, kleffe pizza vulling, randen verbrand en verkoolde stukjes aan de onderkant. Zo hoort het niet. En dat terwijl we net in Italie verwend waren geraakt... Een behoorlijke tegenvaller, vooral voor de kinderen. De Cannelloni tenslotte dreef in een soort tomaten soep en had weinig tot geen smaak. De passie van de schrijver was niet bij de kok overgekomen. Jammer, heel jammer.

Doordat we buiten zaten was het decor, een gewone doorsnee straat, niet om over naar huis te schrijven. De kinderen hebben zelfs de gedeelde pizza niet opgegeten. En dat zegt voor mij eigenlijk al genoeg.
Carol66 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Eten bij Elba is altijd fijn, kok Angela verzorgt haar gerechten met aandacht.
De zeebaars is dit keer een aanrader, de pizza's zijn supervers, waarbij rucola en parma vanavond favoriet zijn bij mijn eetpartner.
Kleine versgebakken broodjes bij aanvang.
PpvO .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Af en toe goed bericht gehoord, maar viel zwaar tegen. Soep was veel te zout, kalfsoesters taai en smakeloos ondanks de parmaham. De zwaardvis was ondergedompeld in een hete kruidige "tomatensoep" ipv voorzien van een saus. Alle smaken waren hierdoor verdwenen. Entree van een snackbar en interieur van een (moderne) kantine, Italiaans onwaardige"gezelligheid"!