Pizzeria Pingjum

9,2
Voordelig
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk authentiek Italiaans eten op een onverwachte plek. Na een bezoek aan Leeuwarden was deze locatie alvast een half uurtje in de goede richting naar huis, maar het niveau van dit restaurant is het omrijden waard! Het was moeilijk kiezen, maar we genoten van de scheermessen, gamberi en verschillende pizza's. Goed klaargemaakt en nét even lekkerder door het accent in smaak bijvoorbeeld van een pepertje bij de garnalen. De pizza heerlijk dun en krokant. De peren/amandeltaart toe was ook goed. We komen hier graag nog een keertje terug, ervoor omrijden doen we met plezier!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Je zou er bijna voor verhuizen. Nu is het voor ons 2 uur rijden. Maar zo aangenaam. Zo gezellig. Zo lekker.
Na een dagje zeilen vanuit Harlingen spontaan besloten Pingjum weer aan te doen. Laatste keer in Friesland voor het eerst gedaan en wat mij betreft nooit meer iets anders.
2 gerechten gelijkertijd besteld; een pizza in klein formaat en geitenlamsschenkel. Echtgenoot nam de makreel op pasta met zeekraal en lamsoren.
Wat een aangename verrassing. Klaarblijkelijk ook voor de chef want die stond even na het serveren glunderend naast de tafel.
Uitbaters en bediening zijn hartelijk, meedenken over een alcoholvrij aperitief doen ze met elkaar, verzoek om een bakje water voor het naspoelen van de vingers meteen ingewilligd. En als vrolijke afsluiter worden we lachend overgehaald om toch wel het citroencakeje te nemen want: 'm'n moeder maakt ze zelf'.
Ik ga alvast nadenken over de volgende trip naar Friesland. (of eigenlijk het volgende excuus om naar Pingjum te mogen.)
Kort: DOEN. Open keuken waar met plezier wordt gewerkt en dat proef je.
Lidi V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Dit is wat mij betreft geen pizzeria, maar een uitstekend Italiaans restaurantje! Als borrelhapje wat puntjes pizza, heel mooi dunne deeglaag en heerlijke vulling, vooraf gefrituurde inktvisringetjes (maar vooral vis en minimaal beslag), kokkeltjes uit de schelp, als hoofdgerecht skrei (kabeljauw) met ratatouille en als nagerecht panna cotta met heerlijke vruchtencompote. Wijn ook prima en gezellige sfeer. Een (grote) omweg zeker waard!
Diene D.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het eten is altijd heerlijk! Vooral de calamari fritti is een favoriet (bij het reserveren reserveer ik vaak al een portie ;)! ) De service is hartelijk en gaat tot het uiterste; een geweldige gastvrouw! De wisselende menukaart wordt samengesteld uit liefde voor de producten en dat wat het seizoen de chef biedt. Eerbied en ambacht komen samen in de meest pittoreske pizzeria van Friesland!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Constante kwaliteit. Kom hier regelmatig en het eten is altijd goed. Reserveren geen overbodige luxe want het is altijd druk. Dit restaurant, pizzeria dekt de lading echt niet, is kennelijk bij veel mensen bekend.
Calamari Fritti vooraf, vaste prik. Met het huis aparatif. Deze keer gekozen voor lamsbout. Vers, uit de streek. En heerlijk. Dit restaurant is top.
Ate V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Dit keer met vrienden naar dit gezellige knusse restaurant. Gastvrij, down to earth en goede service. Een prosecco met 'n kleurtje, heerlijke antpasti en dit keer als hoofdgerecht een pasta met sardientjes die heel smaakvol was. Als afronding alle desserts op tafel, waar de tiramisu er toch echt met kop en schouders bovenuit steekt. Wij hebben wederom genoten. Alleen geldt wel als tip voor het restaurant dat er iets aan de akoestiek gedaan dient te worden. Voor iedereen die van Italiaans houdt of zich eens wil laten verassen is dit restaurant een aanrader.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Een gezellig (klein) restaurant. Bij binnenkomst een soort huiskamer gevoel. Een leuke / enigszins originele kaart waar voor ieder wat wils op staat. Goede huiswijnen per glas. Al was het aperitief wat werd een heel klein beetje tegenvallend.. Goed gegeten en een vriendelijke bediening (er was geen pinautomaat, maar zeer netjes opgelost).
Sita26 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Wij hadden over deze pizzeria gelezen in een nummer van Delicious en hadden dan ook hoge verwachtingen. Gelukkig werden deze waar gemaakt. De pizza's waren heerlijk, met een dunne bodem en goed belegd en de tiramisu na was voortreffelijk. Komen hier snel weer eens.

Makkum .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Wij reden toevallig door Pingjum, jaren geleden heb ik hier ook gegeten toen nog van de vorige eigenaar een Italiaan. Heerlijke rijk belegde Pizza's met veel heel veel vlees. Daar aan denkend zijn we weer naar binnen gegaan, andere eigenaren dat wel. De sfeer was goed,maar toen we thuis de 4 pizza's uit de dozen haalden waar we incl twee cappuccino en 2 cola tijdens het wachten 58 euro voor hadden betaald op onze borden legden waren we erg teleurgesteld. De bodem was flinterdun, randen erg hard en 3 ervan met zwarte verbrande randen. Die stukken kon je er direct afsnijden en weggooien. Ook vond ik ze zeker niet reik belegd. Na het nuttigen hebben we nog maar een pan soep klaar gemaakt om de trek te stillen. Helaas zullen we de volgende keer waar naar Makkum gaan.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Gemoedelijk, uitnodigend, op de perfecte manier rommelig. Constant de gasten in de gaten houdend, leuke dingen vertellend en dat allemaal met een grote glimlach. En dan heb ik het nog niet eens over het eten gehad. Voortreffelijk. De bedrijvigheid in de open keuken is een theatervoorstelling op zich, ook daar grote glimlachen. Niet om de hoek, maar met een strategisch geplande reis naar Leeuwarden is dit een ideaal plekje om je eerste vakantiedag te eten. Of om deze eetgelegenheid als excuus te gebruiken om nog eens te gaan. Absolute aanrader, en niet alleen omdat er een bruin ANWB bord aan het begin van het dorp staat...
Judith N.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Vaak heb ik iets gehoord over de pizzeria in Pingjum. Altijd positief over het heerlijke eten dus nieuwsgierig op pad gegaan.
Wat een hartelijke mensen en gezellig interieur, lekker makkelijke sfeer, relaxt.
Ik heb de scheermessen genomen en die waren heerlijk!
De pizza's vielen ook in de smaak. Kortom,ik heb ook een positief verhaal te vertellen over hen.
En waarom een 7 voor decor? De akoestiek is niet helemaal goed maar dat kan ook aan mijn gevoelige oren liggen...
Marnix K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Wat is dit een leuk restaurant! Het werd ons aangeraden door de uitbaatster van de Greate Pier in Kimswerd, waar we een weekendje doorbrachten. Een warme weekend, wat bij De Pizzeria in Pingjum aanleiding was om alle stoelen en tafels buiten te zetten. Een en al gezelligheid. En ook nog eens lekker eten. Inktvisringen, pasta met verse groenten, ossobuco en knapperige leng. En niet te vergeten: een heerlijk toetje en prima huiswijnen. Een aboslute aanrader dit restaurant, ook gezien de prijs-kwaliteit-verhouding.
Ate V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Een gezellig Italiaans restaurant op z'n Fries. Fantastische keuken, ongedwongen sfeer, goede service zeker als de kids ook mee aan tafel mogen. Verassend menu en als je dan wilt afrekenen en men zegt geen pin te hebben geeft de chef je het vertrouwen om het gewoon even over te maken. Dat kan dus alleen in Friesland, nee in Pingjum bij De Pizzeria die veel meer in huis heeft dan de naam doet vermoeden.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
ja hoor, hoe verrukkeluk om mee te beginnen, verse en verantwoorde, maar bovenal fantasierijke, wel zeer smakelijke italiaanse gerechten..
dus geslaagd verrassingsetentje met onze woongroep voor winderig+nat theaterspektakel leeghwater ergens midden op de afsluitdijk..
ook geweldig, want de culinaire start van ons uitje was gewoon uit de kunst, na vooraf enkele lekkernijen met daarbij wat stokbrood (had wat mij betreft wel warm en wat knapperiger uit de oven gemogen..) voor elk van ons overheerlijke diverse pizze en pasta vongole.. en iedereen vond de smaak raak, voortreffelijk, allen genoten.. zelf had ik de pizza met verse vis vandaag vers gerookte paling, zalig op smaak oa met dunne citroenschijfjes en op mijn verzoek met bite van lekker pittige rode pepertjes.. lekkere droge witte huiswijn.. karafjes kraanwater (nog voor nop.. )
ja, heel erg leuke locatie.. dat pittoreske dorpje.. en ja, bediening meer dan plezierig, alert en attent..
enfin, wat wil een gewoon mens nog meer op het culinaire vlak dan puur mogen genieten.. het was overigens niet mijn eerste x in pizzeria pingjum maar zeer zeker niet ook mijn laatste, complimenten, bedankt+ciao
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Na 2 jaar weer eens terug in dit restaurant. Zou het net zo goed zijn als de vorige keer? Ja dus! Prima pizza's die de prijs meer dan waard zijn. En het blijft toch trekken een klein restaurant in een klein dorp. Mooi weer werkt ook mee, staan gezellig de tafels buiten. Kom zeker nog een keer terug!
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Zeer gezellig restaurantje, hele vrolijke en vriendelijke medewerkers. Heerlijke pizza paesana, middel pittig gekruid gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader voor een ieder om eens langs te gaan.
RogierJ .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Zo;n fantastische tent verwacht je niet als je door het Friese platteland een omweg maakt om in het gehucht Pingjum te komen. De vrees in een afhaalpizzeria te belanden is onterecht - je komt in een fantastisch leuk en mooi restaurantje waar met heel veel liefde gekookt maar ook bediend wordt!
De grote portie scheermessen waren lekker stevig en in een goede knoflook peterselie saus - een goed voorgerecht om te delen.
En vervolgens waren de pizza zoals je hoopt en de pasta con vongole zoals je die in een goed restaurant in Italie krijgt.
We begrepen dat deze tent er al 20 jaar zit en gestart is door een Siciliaan, maar erg fijn te lezen dat ze het vak en de liefde ervoor blijkbaar goed hebben doorgegeven!
Dit restaurant is de kleine omweg vanaf de afsluitdijk zeker waard!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Heb daar laatst gegeten, echt heerlijke pizza's etc.
Erg krap, maar heel gezzelig!
De pizza's zijn helemaal niet zout.(wat wel bij heel veel andere restaurants gebeurd)
Peter_de_Goede .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Als dit in Amsterdam zou staan, zou er iedere dag een rij voor staan. Uitstekende pizza's en andere hoofdgerechten, ook op verzoek, met veel 'eerlijke' producten. Een omweg waard.
Bergsma1993 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Gezellige sfeer en lekkere verse pizza's! Goede bediening die gezellig een praatje met je maken en altijd vriendelijk. Hier komen we zeker vaker!