Pizzeria O Sole Mio

Walt Disneyplantsoen 82 1325 SX Almere Nederland Kaart

Over het restaurant Pizzeria O Sole Mio

De lekkerste pizza van Almere

Bij O Sole Mio kan je terecht voor traditioneel Italiaans eten. De meest verse ingrediënten in combinatie met een zeer ervaren kok doen recht aan het uitgebreide assortiment van pizza’s, pasta’s en Italiaanse vlees- en visgerechten. Vooral door de meest verrukkelijke pizza’s is dit restaurant inmiddels een begrip in heel Almere en dat is zeker niet voor niks!

O Sole Mio zit op de eerste etage en er is geen lift aanwezig.

Meer informatie over restaurant Pizzeria O Sole Mio

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Prima gelegenheid, gezellig, lekker rustig en goed eten. Aanrader
tom S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bediening is vlot en bleef netjes de glazen vol houden. Ik kom er al jaren en het ik heb nooit klachten gehad over het eten. Het restaurant van binnen is gezellig.
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellig klein restaurant met heerlijke pizza's! Bediening goed. Minpuntje is dat er geen lift is, wat lastig is voor mensen die niet goed te been zijn. Doet niet af dat dit restaurant een aanrader is!
Corine M.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Soep leek uit een pakje te komen. Pizza was zeer matig belegd. Zalm moot was lekker gegrild, wel erg veel olijfolie gebruikt. Veel mensen in de bediening, zijn drukker met elkaar en hun telefoon, dan met de gasten. Jammer, is meer van te maken!
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben overheerlijk gegeten. De pizza was zeer rijkelijk belegd en de calzone pizza was goed gevuld. En dan nog de overheerlijk tiramisu hmmmmmmm.

De bediening was super/

Zeker voor herhaling vatbaar.
Loes W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Gebakken mosselen korter in de saus leggen (of saus en mosselen apart serveren) en saus deze minder pittig maken bij de zachte smaak van de mosselen en ook van de vegetarische variant met champignons. Een stukje brood om de saus op te dippen is nodig, zonder dat je verplicht bent om brood, kruidenboters en olijven bij te bestellen.
De lasagna meer al dente serveren zodat het verser smaakt. De saus kan dikker/droger voor meer smaak en een aangenamere mondbeleving. Tiramisu was in orde.
Calzone aan onderkant bekijken voor serveren en als het te zwart is, een nieuwe maken in plaats van excuses aanbieden en verder niets ter compensatie.
mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
het was best leuk. Aleen de pizza's zijn wat karig belegd. Pizza americano had een paar kleien stukjes salami erg!!! weinig!! en ook weinig (tomaten) saus. De bodems zijnwat degig, niet krokant ofzo.
Dat was ook bij de calzone: veel deeg.
Dus voor de kwaliteit komen we niet terug
Bob A.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Eten was van zeer matige kwaliteit. Lasagne volgens mij van de Vomar, zalm vol graten. Grote teleursroenten en aardappelen apart betalen? Al met al een grote teleurstelling. Overigens was de bediening wel erg goed.
DamoKless .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hebben regelmatig met het gezin bij O Sole Mio gegeten, maar zullen dat niet meer doen. De voorlaatste keer was al niet geweldig bevallen, maar in de hoop dat het een eenmalige vergissing was toch weer gegaan. Na ons laatse bezoek is O Sole Mio uit de gratie. Het begon al bij het wachten op het voorgerecht. Duurde best lang en wat we kregen was ronduit teleurstellend. Voor €5,- een grote kop uiensoep. Leek veelbelovend top we in de kop keken. Die was nog niet een voor de helft gevuld en wat erin zat was een beetje uiensoep met daarin twee hompen brood. (Daarbij waren 2 van de 3 soepkoppen kapot, 1 van de oortjes afgebroken) Smaak was ook teleurstellend, erg flauw en waterig. De carpaccio kon ermee door. Het hoofdgerecht van de kleinste zou gelijk bij het voorgerecht worden geserveerd. Toch maar even gevraagd waar het bleef. De kleine maakte al een grapje dat ze straks alleen moest eten. Dat klopte helaas bijna. Ze kreeg haar eten pas toen nog 1 iemand soep aan het eten was. Ons hoofdgerecht duurde vervolgens erg lang. Pizza calzone kip was gewoon goed. Mijn vrouw houdt wel van pittig dus had een pizza besteld waar erg heet bij stond. Nou, dat was niet gelogen. Met name het middelste gedeelte was zo het dat zowel mijn vrouw als ik, die beiden erg van behoorlijk heet eten houden, het bijna de adem benam. Overheerste elke andere smaak op de pizza. De spaghetti van de kinderen was Italiaan onwaardig. Moest bollognese voorstellen maar had meer weg van tomatensaus met gehaktfantasie. Parmezaanse kaas die altijd bij het gerecht werd geserveerd werd niet gegeven en na even wachten tot de bediening weer tevoorschijn kwam, wat niet gebeurde, het zonder opgegeten. Toen kwam het dessert. Tenminste, we wilden dat graag bestellen. Na ruim een kwartier klaar te zijn met eten kwam eindelijk de bediening weer tevoorschijn, maar helaas. Alleen de lege glazen werden van tafel gegrist, borden bleven staan. Toch maar even aangegeven dat we klaar waren en graag een dessert wilden bestellen. Om een al lang verhaal toch een beetje kort te houden: Duurde nog ruim een kwartier voordat het dessert er was en dat was niet om over naar huis te schrijven. 2 mislukte (halve?) bolletjes vanille-ijs met een mini toefje slagroom en chocoladesaus kregen we als Dame Blance van €5,-

Bij het krijgen van de rekening dacht ik aan een vergissing, maar niets van dat alles. Bijna €70,- voor een kindermenu en 4 drie gangen menu's, waarvan 2 gratis door de AH actie. Normaal geen probleem als de porties normaal zijn. Nu mini voorgerecht voor maxi prijs, hoofdgerecht en mini nagerecht voor maxi prijs. En dat uitgesmeerd over RUIM 2 UUR!!!! Dat door zeer slechte bediening (we hebben de hele avond op 1 drankje moeten teren, want er werd gewoon niet gevraagd om nieuwe drankje en de bediening was los van de gerechten die werden afgegeven niet te bekennen.

Als de actie niet interessant is, doe er dan als restaurant niet aan mee. Nu is O Sole Mio trouwe klanten kwijt die een keer met een actie kwamen eten. Niet handig.

Samengevat slechte service voor slecht eten. Behalve de voorlaatste keer niet wat we gewend waren van O Sole Mio, maar is erg achteruit gegaan. Zware afrader!!!!
Jeffrey H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten een plek om vaker naar toe te gaan. De pizza's en pasta zijn groot, samen met het soepje vooraf en een heerlijke huisgemaakte thiramisu een voortreffelijke avond gehad
Jarno V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Mooie aangepaste kaart om kennis te maken met de diverse gerechten die o sole mio heeft. Heerlijk gegeten. Personeel zeer vriendelijk.
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten en bediend door vriendelijke mensen. Wat wil een mens nog meer? Minpuntje: door de trap moeilijk, of zelfs onmogelijk, bereikbaar voor mensen slecht ter been.
igt-reinders .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
vlees of visgerechten worden niet geserveerd met aardappels en groenten, deze moeten apart worden bijbesteld voor 4.00 per keuze, dus 8.00 euro extra voor een complete hoofdmaaltijd. dit maakt dat het hoofdgerecht wel erg prijzig wordt. De groente bestond uit een stronkje witlof uit de oven ( met kaas). 4.00 voor dit bijgerecht is echt te veel geld. Ook aardappels of frites is de extra 4.00 euro niet waard. Kwaliteit van eten was redelijk, de prijzen zijn berekend op kwalitatief hoogwaardig producten. Dus niet waard. Helaas, dit restaurant gaat het (ook met AH bon) niet meer worden.
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Gezellige sfeer, uiterst vriendelijk personeel, heerlijk Italiaans eten! Niet alleen pasta maar grote keus op de kaart. Heerlijk gegrilde zalm oa en lekkere toetjes. Voor 1e keer hier maar komen zeker terug! Ondanks drukte (had je maar moeten reserveren ;-)) alle aandacht.
awmgroot .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Aardige mensen , leuk ontvangen, lekker gegeten, gewoon goed voor een Pizeria
LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
gudagami .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten, de bediening was zeer vriendelijk en adviseerde ook bij bepaalde gerechten.Kortom een aanrader om eens buiten het centrum van Almere te eten, goed bereikbaar en gratis parkeren!
annettelangereis .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Prima restaurant, goed eten leuke bediening. Min punt de toegangstrap en uitstraling van de entree. Als je eenmaal binnen bent heb je daar geen erg meer in. Maar het lokt niet aan de buitenkant om binnen te komen.
Marjan E.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Eten vond ik redelijk, ik had er eigenlijk meer van verwacht.
Wat ik ook een min punt vond, is dat wij in een Italiaans restaurant kwamen, maar ik heb geen enkele Italiaan gezien.
Op een paar Italiaanse gasten na ????
Lindsay K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gezellig tentje, vriendelijke dames.
Veel keuzes op de kaart, vind het wel een minpunt dat je bij de grillgerechten je aardappels etc apart moet bestellen voor 4 euro. Als je op de normale manier daar gaat eten zonder de AH actie dan kost een kipfilet met champignonroomsaus je 15.50 waarbij de aardappels er bij in zitten. Ga je met de AH actie kost diezelfde kipfilet je 19.50 omdat je de aardappels apart erbij moet bestellen.

Wij hebben gekozen voor een pasta en een calzone en die waren lekker.

Als toetje een tiramisu en dame branche echter moest je de chocoladesaus wel zoeken zo weinig was het.

Over algemeen was het goed, maar eerlijk is eerlijk het staat niet in mijn top 10 lijstje met waar ik nog eens terug zal gaan zonder AH actie. Gewoon omdat ik liever andere dingen eet als ik uiteten ga
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Van tevoren aangekondigd dat we niet veel tijd hadden om te eten (i.v.m. theaterbezoek) en daar werd heel goed rekening mee gehouden, ondanks dat het op zaterdagavond was en het vrij vol zat (ook een grote groep erbij).
Het eten was prima en we konden van de kaart kiezen, ook met de AH actie waar wij gebruik van maakten. We hebben nu gekozen voor vleesgerechten, maar weten uit eerdere ervaringen dat de pizza's en pasta's ook goed zijn bij "O Sole Mio".