Pizzeria Napoli

6,8
6,5
Max D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Het was een regenachtige avond toen mijn vriend en ik over de markt liepen, op zoek naar wat te eten. Daar klonk opeens een stem, "Signore, signorita! Buona sera!" Aangetrokken door deze ober die ons vanaf de deuropening toeriep, begaven wij ons naar binnen.

Het restaurant is dan wellicht wat klein, maar de sfeer is geweldig! De lampenkappen, muurschilderingen en open keuken(s) gaven het een echt Italiaanse sfeer, en de carnavalsmuziek die zachtjes op de achergrond draaide herinnerde je eraan dat je in Limburg zat (deze twee aspecten vulden elkaar trouwens onwaarschijnlijk goed aan).

Bijna het gehele restaurant zat vol, en we moesten door een omweg naar onze tafel komen omdat er op bijna iedere vierkante meter wel een tafel stond. Er zat een grote groep in het midden van de ruimte, dus wellicht dat er normaal (iets) meer plek is, maar op deze manier was het ook wel gezellig. Het was echter niet te luidruchtig of rumoerig, mijn vriend en ik konden elkaar prima verstaan aan weerszijden van ons tafeltje.

De bediening was uitermate vlot, echt een pluim voor hen! Stokbroodjes met kruidenboter van het huis vooraf, de drankbestelling werd snel opgenomen en gebracht, en hetzelfde gold voor de pizza's. Het duurde misschien 5 minuten voor onze pizza's klaar waren, ik kon nog net even naar de wc (die was wel klein, en er was er maar één, maar ook dat liep vlot door) en toen was hij er al! De eigenaar liep zelf ook rond en hield alles scherp in de gaten, maar was daarnaast ook joviaal en charmant.

Wat je vandaag wel merkte was dat alle obers/serveersters naast hun expertise wellicht ook op lichaamsbouw aangenomen zijn, want ze waren allemaal sprietjes van mensen, die daardoor netjes tussen alle tafels door wisten te navigeren ^^

We hadden laat geluncht en konden allebei onze pizza niet helemaal op..
(Tip: zorg voor een lege maag, want het eten is het waard!)
Toen we erom vroegen kregen we gelijk een pizzadoos mee als doggy bag, zodat we morgen nog het laatste deel als ontbijt kunnen nuttigen. Ik heb er nu al zin in! :)

Tl;dr
Goede sfeer, lekker eten - aanrader!
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Vaak hier gegeten, pizza's waren meestal ok en zijn dat nog steeds. Maar het restaurant mag wel eens een flinke poetsbeurt hebben en dat de eigenaar (?) rokend door het restaurant aanwezig is, is niet meer van deze rookloze tijd.
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Vanavond hier gegeten samen met ons zoontje van 1 jaar. Alles wordt gelijk geregeld (kinderstoel, kleuren etc), en we voelen ons welkom. Bediening heel aardig en correct, en het eten was lekker. Mijn vrouw had een pizza calzone en zelf had ik cannelloni, en die was helemaal prima. Kan me herinneren dat ik hier 20 jaar geleden mijn eerste pizza heb gegeten, en sindsdien kon ik er niet meer vanaf blijven, voor mij dus een prima plek om te dineren.
Kieskierigje .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Slecht, slechter, slechtst! Vroeger was ik een vaste klant en kwam ik wekelijks een pizzaatje eten bij dit restaurant. Helaas is met de jaren de kwaliteit enorm achteruit gegaan! Niet alleen zijn de prijzen ineens een stuk duurder (15 euro voor een pizza hawaii!), het eten is ronduit smerig geworden! Vorige week heb ik hier gegeten met mijn vriendin. De pizza was aan de buitenkant aangebrand en aan de binnenkant niet eens gaar! Het personeel was vroeger heel klantvriendelijk, nu hebben ze voornamelijk aandacht voor zichzelf. In plaats van de klanten te bedienen, stonden ze buiten met drie man sigaretten te roken. Het interieur laat ook te wensen over. Volgens mij wordt hier nooit schoongemaakt! Alles is ranzig, mij zie je hier nooit meer!
Sjnaak .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het eten, pasta met soep vooraf, was gewoon ver beneden de maat. De bediening is vriendelijk en snel. Het oogt ook niet schoon. Geen volgende keer meer.
Carry V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Matige bediening en eten.
Er werd binnen gerookt door zowel de eigenaar als door gasten.
Het enige goede was voor mij de witte huiswijn.
Sherab .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Prima tent. Lekker gegeten fijn en gezellig. We zijn vriendelijk en snel bediend.

Fijn om te weten dat er nog echte authentieke Italiaans restaurantjes bestaan.

Bedankt voor de leuke avond
Mariëtte V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Op een doordeweekse avond even snel pizza gegeten bij Napoli, een pizza 3 formaggi en een pizza salmone gedeeld. Het is een prima plaats om even snel iets te eten, maar het is niet echt heel bijzonder. De muziek stond wat te hard en was ook 'te italiaans' waardoor het niet zo makkelijk communiceren was. De pizza had meer doorbakken mogen zijn, de bodem was te zacht, de mozzarella die erop zat was 'cheap' en de zalm smaakte flauw. Ook was de cola en de wijn niet echt lekker. En de pizza's kosten zo'n 15,50 per stuk, volgens mij is het toch mogelijk om bij een goedkoperer pizzeria betere pizza te krijgen. De bediening maakte wel veel goed, ze waren snel, vrolijk en vriendelijk.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Pizzeria Napoli authentiek interieur en ze bakken een prima pizza. Het nagerecht de Tiramusi was lekker maar jammer van de enorme hoeveelheid slagroom, dat eigenlijk niet hoort op een Tiramusi. De tip voor dit restaurant is om het eens beter schoon te houden. Alles was vettig, van de kaart tot de tafel. De wijn, Chianti is onder de maat, zurig en koppijn gegarandeerd.
Jammer ook was dat de bediening niet actief langs komt om te vragen of alles naar wens was en de borden niet actief werden afgeruimd.
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Als je hier binnenstapt waan je je in Italië. De levendigheid, de Italiaanse bediening, de eenvoud. alles draagt daar aan bij. Als in een klein dorpsrestaurant. De pizzabodems worden ter plekke gemaakt en zijn ook echt Italiaans, dus dun en krokant. De garnering is niet overdadig maar de totale smaakimpressie is perfect.
Jammer dat de nagerechten wel als vers Italiaans ijs worden gekwalificeerd, maar dat beslist niet zijn. De bediening is vlot en voorkomend. Het is wel zo dat als ik wil eten ik dat in een omgeving wil doen waar niet gerookt wordt. Ook al is dat bij wet verboden, wordt er in dit restaurant stevig gepaft. Het decor krijgt van mij daarom de laagst mogelijke waardering.
Marn0 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Dit restaurant ademt een Italiaanse atmosfeer. Het is er volgens mij altijd erg druk en de bediening spreekt Italiaans. Ik heb er een keer pizza gegeten en die was erg goed. De tweede keer heb ik er steak gegeten maar dat viel zwaar tegen. De bestelling van mij en mijn vriendin werden verwisseld, en aangezien de menu's op elkaar leken kwamen we daar pas achter nadat we begonnen waren met eten. Ik had ook een uiensoep besteld voor bijna 8 euro en dan verwacht ik een grote kom heel speciale uiensoep, maar het was een klein soepkommetje met simpele bouillon met een beetje ui, dat kan ik zelf beter en dat kost me nog geen euro. Mijn vriendin had een salade voor bijna 8 euro en bleek een paar schijfjes tomaat met wat mozzarella plakjes te zijn. Echt typische Italiaanse afzetterij... Wat me tijdens mijn laatste bezoek ook opviel is dat achterin de zaak flink gerookt wordt. Dit vind ik echt respectloos naar de klanten en je zou haast denken dat ze het lak hebben aan de Nederlandse wet. Wie weet welke hygiëne regels ze nog meer aan hun laars lappen. Mij zien ze in ieder geval niet meer terug.
Roeland .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
De Pizza's bij deze zaak zijn wat mij betreft top! Deze zijn dan ook de enige reden dat ik hier nog steeds regelmatig kom.
Het interieur ziet er inderdaad leuk uit, maar is smerig. Tafels plakken, vliegen in de zaak (zelfs in de winter(!)) en de toiletten zijn een plek waar je liever niet komt. Vraag me dan ook af of de zaak een inval van de Voedsel en Waren Autoriteit zou overleven.
Dat de patron als een soort Don Corleone achterin het restaurant zijn personeel regiseert/opjaagt is een typisch tafereeltje waar je wel om kunt lachen, maar dat hij daar als een schoorsteen zit te roken is iets dat mij stoort en is een teken dat de handhaving van het rookverbod in de horeca te kort schiet.
Maar goed... het eten is lekker.
HarLinssen .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Pizzeria Napoli op de markt in Maastricht, ik kom er al bijna vijfentwintig jaar met veel plezier. Philippo, de baas, vertelde mij jaren geleden al dat het niet zo moeilijk is om een heel goeie pizza te maken, maar elke dag van het jaar, elk jaar opnieuw, een goeie pizza maken dat is een heel ander verhaal. En dat, ik moet het Philippo nageven, lukt het team van Napoli zonder noemenswaardige onderbreking. Verse ingrediënten, een authentieke Italiaanse inrichting en een goed team maken dit de beste Italiaan van Maastricht.
Har Linssen