Pizzeria La Storia

Woensdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Pizzeria La Storia

Charlie M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Lekker gegeten met uitstekende huiswijn. Ontvangst zeer vriendelijk. Ambiance huiselijk. Veel jong personeel wat zo nu en dan niet helemaal optimaal functioneert. Verder een geslaagde avond.
Linda G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
In tijden niet zo slecht gegeten. Ondeskundige bediening. Op de vraag wat is de soep van de dag was het antwoord" ik heb geen idee, ik ben net koud binnen en er moest nog van alles gedaan worden".....ook de collega wist het antwoord niet. .Het hoofdgerecht was bremzout, 2 verschillende mensen hadden hetzelfde gerecht en lieten het allebei staan. Bovendien waren de mosselen, vongole (merendeel lege schelpen) en garnalen compleet stuk gekookt. De terugkoppeling op de klacht: het gerecht is "hoog in smaak" En smaken verschillen nu eenmaal...
Chocolate I.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Heerlijk gegeten bij La Storia in Neck. Nog niet eerder bezocht en op aanraden van vrienden langs gegaan. Fantastische, verse ingrediënten en dat proef je in elk gerecht. Alles was zeer smakelijk, van het voorgerecht (proeverij van diverse gerechten én de tomatensoep), het hoofdgerecht waar ik misschien wel één van de lekkerste pasta’s ooit heb geproefd, tot het dessert (wederom een proeverij). We rolden tonnetje rond weer weg. Aanrader voor zowel vegatariers als normale mensen.
Personeel was vriendelijk en attent, inrichting huiselijk en gezellig. Ik kom hier zeker spoedig terug.
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Eind van de vakantie op weg naar huis hier aangeland. Wat een verassing! Authentiek italiaans, puur en simpel, super vriendelijke bediening en zonder meer fantastisch. Een restaurant waar je ook pizza kunt eten, maar zeker geen pizzeria. Een aanrader!!
Paulus K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Zondagavond 13 november hebben we hier gegeten met een groep van 36 volwassenen en 5 (kleine) kinderen (familie diner). Dat paste allemaal precies in het gezellige en huiselijk aanvoelende restaurant.
Het eten was gebaseerd op de Tutto Incluso Luch, maar dan in de vorm gegoten van een diner. Het was heerlijk en van hoog niveau! De amuses, voorgerechten, pasta's, pizza's en nagerechten...alles even lekker! Ook de (all inclusive) wijnen waren prima.
Iedereen (en er zaten best wat kritische mensen tussen) was super enthousiast over zowel het eten als de bediening.
Er werd keurig rekening gehouden met allergieën (gluten, koemelkeiwit, kaas), vegetariërs en voorkeuren (geen vis, geen rundvlees).
Kortom een zeer geslaagde avond en voor herhaling vatbaar. Een aanrader!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het was al een tijd geleden dat we bij La Storia hadden gegeten. Toen was het nog een trattoria, nu een pizzeria. Dat is te merken aan de kaart. Je zou het niet merken aan het voorgerecht, een Piedina La Storia, een soort wrap met zalm, tonijn en krab, een prachtige smaakcombinatie. Mijn tafelgenote nam de vlees en kaasschotel. Ook deze was keurig in orde. Zij nam als hoofdgerecht een Rigatoni, met ondermeer pijnboompitten en gegratineerde mozzarella, ook weer zo'n verrukkelijk smaakvol geheel. Mijn calzone was goed gevuld, maar wat vlak van smaak.

Het team van La Storia wordt aangestuurd door een gastvrouw die waarschijnlijk het woord gastvrijheid heeft uitgevonden. Top! Maar wij werden bediend door een jongedame die technisch foutloos opereerde, veel zag en hard werkte, maar die ons niet het gevoel gaf dat wij te gast waren.

Van de inrichting valt weinig te zeggen. De een loopt er mee weg, de ander vindt het minder. Wat jammer is dat de tafels erg op elkaar staan, zodat bij het bedienen heel vaak aan de tafelgenoten wordt gevraagd of ze even een bord kunnen doorgeven.
Helen H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Op een mooie zonnige dag gereserveerd bij La Storia in Neck. Het kleine zusje van Mario en in de tuin was het heerlijk buiten eten.
De kaart bestaat met name uit pasta en pizza plus goede italiaanse voorgerechten. De jonge bediening is erg vriendelijk en ookal is de kaart wellicht niet zo verrassend, de kwaliteit is prima. De prijsstelling is ook nog eens zeer vriendelijk, waarmee dit voor mij een prima adres is en blijft. Zulke goede basis voor zo een prijs is zeer het herhalen waard als je lekker ongedwongen hapje wilt eten.
schel1234 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Bij binnenkomst goed ontvangen en mochten kiezen uit een tafel binnen of op het overdekte terras.
Voor binnen gekozen en zaten in een aangename ambiance met zijn vieren.
Genoten van de voorgerechten Carpaccio "La Storia" en Vitello Tonnato.
Die mooi gepresenteerd werden.
Daarna prachtige pizza's gegeten die zeer smaakvol waren en overdadig belegd waren.
Eén pizza sprong er echter bovenuit.Mijn schoonzusje loopt nóg rond met een glimlach.
De pizza Allo Scoglio.
Rijkelijk belegd met langoustine, gamba's mosselen en venusschelpen.
Daarbij nog een schaaltje met ingekookt bakvocht van de schelpdieren.
Kortom, een fijn, verrassend bezoek.

Marije K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met 4 personen hier gegeten, iedereen is erg tevreden over het eten!
Een gezellig restaurant, bediening hartstikke goed. Personeel is erg vriendelijk, neemt de tijd voor je en maakt een praatje met je. Uitleg gekregen over het ontstaan van het restaurant en gewonnen prijzen.
Tomaten soep als voorgerecht en lasagne als hoofdgerecht, is van zeer goede kwaliteit.
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij hebben vanavond hier met zijn vieren gegeten. Erg lekker en goed gegeten. De pomodori soep vooraf was zelf gemaakt en smaakte heerlijk. Daarna een pizza gegeten welke ook erg lekker en vers gemaakt was. Het vulde erg goed allemaal en zaten bomvol. Na wat interesse te hebben getoond in het familie bedrijf hebben wij een zeer leuke uitleg gekregen van het ontstaan van het restaurant en de prijzen die zij hebben gewonnen. Al met al een goede bediening en vooral lieve mensen.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Wel eens in het echte Italië gegeten......?

Dit is Italië in Neck, zelfde eten zelfde sfeer.
Waren hier met een vriend uit de VS, deze reist veel over de wereld ( net als wij ) en was zeer aangenaam verrast.

Super eten, super prijs. Precies zoals je het wil.
È stato squisito , ci vedi indietro . a digiunare
Steef B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Elke keer weer geniet ik van het heerlijke eten en de goede wijnen.De ambiance is altijd gezellig en ontspannen.De bediening is kundig en erg aardig.Kan wel zeggen dat dit mijn favoriete restaurant is.Een aanrader is de kalfsvlees ravioli!!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Omdat ons gezelschap nog niet compleet was begonnen we met een witte huiswijn. Er zat een vreemd luchtje aan en de smaak kon ons ook niet bekoren. Gelukkig was de Pino Grigio die we hadden besteld een stuk beter. We bestelden de bruchetta mista, de vitello tonnato en salata caprese, het was allemaal bijzonder goed. Daarna de spaghetti alla vongole, die was zeer goed gevuld. Ons hoofdgerecht was, zeebaars, ravioli en kalfsvlees, het was weer genieten. Kortom een restaurant waarvan je zegt, hier moeten we vaker naar toe.
leonie H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Gisteravond met 9 vrouwen gegeten in la Storia. Vooraf aangegeven dat er wat allergieën aanwezig waren.
We hebben geweldig gegeten, de chefs hadden met alles rekening gehouden. Voor alles was een alternatief. Alle gerechten zagen er prachtig uit en waren vers en erg lekker. We hebben een topavond gehad.
Voor de chefs en bediening: complimenti!
Jan Willem N.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Gisteren weer een keer uit eten geweest bij La Storia. W eten hier wel vaker, wat we merken is dat de kwaliteit wat minder wordt. We waren met 3 personen en kozen als voorgerecht voor 2 personen een schotel van verschillende voorgerechtjes en onze gast huisgemaakte tomaten soep. Als hoofdgerecht de dagschotel zeebaars en dagschotel kalfsmedaillon. Onze gast een pasta met bospaddestoelen. Bij het aperatief kregen we een paar stukjes stokbrood met kruidenboter. Normaal gesproken vers brood, alleen deze keer niet het brood was droog. Er zat ook geen gewone boter bij, toen we hier om vroegen verscheen 10 minuten later een schoteltje met een plakje boter.
Het voorgerecht van verschillende hapjes was goed. De gamba's echter waren 1 grote knoflook hap. De laatste keer dat we hier gegeten hadden kwamen de huiswijnen van het fust, echter bij navraag bleken dit Spaanse wijnen te zijn. Nu staan er 3 Italiaanse huiswijnen uit de fles op de kaart, Wit, rood en rosé. Ik bestelde een glas witte huiswijn. Helaas was deze op. Begin 1e shift op een zaterdag avond om 18.00 uur? Dan maar de rosé , die was prima. Bij de dagschotels zat geen garnituur, voorheen serveerde men altijd een klein schaaltje met b.v. geroosterde aardappeltjes en een verse groente. Mijn partner had gekozen voor de kalfsmedaillon met een crème van doperwtjes en een citroen jus. Het werd kalfsmedaillon in een onbestendig groen sapje. Onze gast vroeg nog om een glas witte wijn, deze werd geserveerd, vreemd als de witte huiswijn op is. Sorry La Storia dit kunnen jullie voor 3 personen voor 130 euro echt niet maken

Melvin V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Afgelopen zondag hebben wij hier met 8 personen gegeten, nadat we er goede verhalen van hadden gehoord. Helaas werden deze niet waargemaakt.

Tijdens de drie gangen is er geen gang geweest die gelijktijdig geserveerd werd voor alle personen. Zelfs de koude voorgerechten werden niet gelijktijdig geserveerd, terwijl niet eens alle personen een voorgerecht hadden. Tussen de gangen zat ook echt heel veel tijd.

Het is jammer dat het personeel onervaren overkomt. Als er een uitleg was waarom zaken niet helemaal goed gingen, dan kun je er wat meer begrip voor opbrengen. Een mededeling dat het bijvoorbeeld wat vertraging had, werd in het voorbijlopen verteld, zonder even netjes stil te staan. Het zou ook netjes zijn om bijvoorbeeld een rondje van de zaak te geven of iets dergelijks, maar die signalen werden niet opgepikt.

We hadden vanuit onze plek uitzicht op de semi-open keuken. Wellicht heeft het er niets mee te maken, maar het komt vreemd over als de ene pizza na de andere in een doos verdwijnt, terwijl wij erg lang moeten wachten op ons eten.

Het eten was onder het gemiddelde van wat je mag verwachten bij de Italiaan, en voor sommige personen wat aan de magere kant en lauw opgediend.

Kortom, de rit naar deze wat afgelegen locatie niet waard!
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Zondagavond 20-01 met z'n tweetjes gegeten bij La Storia. 3 gangen menu, veel verschillende voorgerechten, hoofdgerecht kabeljauw c.q. biefstuk, perfect gebakken.Dessert heerlijk maar wel veel.
Bediening attent en vriendelijk, dank je Henry voor de zorg.
We komen zeker terug.
s0njaa .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Meerdere malen bij La Storia gegeten. Het drie gangen menu is echt een aanrader. Verschillende voorgerechtjes, allemaal smaakvol. De heerlijke pasta met zeevruchten!! Echt super! En als nagerecht een grand dessert.. De bediening was een beetje nors, maar het restaurantje is wel gezellig en knus!
webmaster .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Erg lekker gegeten. Verrassende toppings op de pizza's naast de standaard pizza's. Grand dessert uitstekend. Bediening wat rommelig, wel vriendelijk, niet als we zouden verwachten in een Bib-Gourmandrestaurant.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Onlangs een flinke omweg gefietst om een pizza te eten bij 'La Storia': veel (positiefs) over gehoord en het naastgelegen sterrenrestaurant van dezelfde uitbater is al jaren een begrip in de omgeving. Wat mij betreft is het eten in 'La Storia' zeker een wat extra kilometer waard. Dit geldt met name ook voor de prijs- / kwaliteitsverhouding: gemiddeld kost een pizza 10 euro. Dat is ietsje duurder dan andere pizzeria's, maar de kwaliteit is er dan ook zeker naar. Mooie, verse ingrediënten, goede kaas en royaal belegd zonder dat het een warboel aan ingrediënten is. De voorgerechtjes (antipasti) hebben wij niet geprobeerd. Dessert wel en dat was allemaal goed in orde en wederom goed betaalbaar. Inclusief wijn waren wij p.p. 20 a 25 euro kwijt. De huiswijn was zeer toegankelijk en prima van smaak. Complimenten voor het ovenverse brood met kruidenboter en de royale voorraad water die ook continu aangevuld werd.

Decor: voormalige woning (?) onderaan een dijk. De omgeving is prachtig en ook van binnen is het allemaal vrij sfeervol en schoon. Wat mij betreft is een eigen broodbordje nog een goede aanvulling: nu had je niets anders dan je placemat waardoor de tafel voor het hoofdgerecht al onder de kruimels etc. zat. De pizzamessen waren erg onhandig en sneden slecht.

De dames van de bediening konden goed plannen, hetgeen vereist is omdat men hier met twee shifts werkt. Wij zaten in de vroege shift en moesten dus na 3 uur weer weg zijn voor de volgende shift. Dit lukte allemaal precies op tijd. Nadeel is wel dat je onder een zekere 'druk' moet bestellen en eten en het personeel houdt ook scherp in de gaten of de snelheid erin blijft. Dat kan wat onvriendelijk overkomen. Wil je wat rustiger eten, neem dan dus de tweede shift. Men kon helaas niets vertellen over de wijnen die men had en kwam niet verder dan de huiswijn. Voor het overige allemaal correct, vlot en gestroomlijnd.

Zeker nog wel eens voor herhaling vatbaar!