Pizzeria La Palazzina

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:30

• Catering , Terras
6,7
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Hebben hier met groep van 9 personnel gegeten. Voorafgaand afspraak gemaakt over hoofdlijnen en prijs. Antipasti misto zalig, pasta beetje vlak ( miste truffels), de agniello con limone was perfect, evenals de vis. Afgesloten met panna cotta. Prettig dat water gratis was en wijn lekker& qua prijs vriendelijk. Met dikke fooi in totaal € 525 afgetikt. Met plezier. Herhaling waard
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gisteren voor het eerst bij La Palazzina gegeten: We hebben van tevoren gereserveerd. We kwamen binnen, het was niet druk. Een aanwezige ober was bezig met mensen die aan tafel zaten naast de deur. We werden volkomen genegeerd. Uiteindelijk zelf maar richting keuken gelopen, daar werd verteld dat we zelf ergens mochten gaan zitten. Daarna werden we snel van drinken en kaart voorzien, ik kreeg tevens de glutenvrije pizza kaart.
We kregen vooraf brood. Nou heb ik best een goed gebit en scherpe tanden maar een hap nemen uit een dun plakje glutenvrije brood lukte me niet....zo verschrikkelijk taai dat ik het zelfs maar met moeite met mijn handen kon scheuren. De reactie hierop was dat ik de eerste en enige was die hierover ooit had geklaagd. Het werd mee genomen en zonder overleg kreeg ik even later hetzelfde brood alleen nog dunner gesneden. Maar het bleef smakeloos en taai (voor Terry Pratchett kenners, het voldeed als 'dwarfbread')en ik heb het niet gegeten.....aldus de bediening lag dit aan mij, ik schijn af te wijken!?
De pizza bodem is van dezelfde deeg maar daar dient het prima voor. Voor het eerst heb ik in een restaurant een glutenvrije pizza kunnen eten en daar was ik blij om. De glutenvrije Tiramisu was erg lekker.
Overigens was de wijn ook lekker.
Het was dus voor mij een bijzondere ervaring om glutenvrij pizza te kunnen eten, ik vond de ongastvrij ontvangst en bijna verwijtende houding na kritiek over het brood jammer, verder was de bediening aardig.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Lekker gegeten, voorgerecht (carpaccio) was nogal koud, pasta (courgette, garnalen, tomaten) was top en de lamscoteletten met citroensaus ook.service was goed. Lekker flesje wijn erbij, water gratis. Decor behoeft verbetering, verder veel lawaai. In totaal € 110 afgetikt. Voor het eten komen we terug
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Al vaker hier gegeten (naast de deur, dus altijd gemakkelijk), maar de laatste keren is de kwaliteit van bediening en gerechten helaas zeer achteruit gegaan. Voor de bediening is enige basis-restaurant kennis toch wel te verwachten; en ook de gerechten dienen goed te zijn, ook als het drukker is dan verwacht. De Zeebaars was helaas zeer droog; de carpaccio was helaas niet op smaak gebracht; de salade zonder enige vorm van dressing. Wel een super locatie om pizza's af te halen.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
De broers gevraagd creatief te zijn. Is prima gelukt. Fantastisch gegeten, keur van antipasti (oa heerlijke mosselen) en verder oa fantastische lamskoteletten (met citroen!). Herhaling waard!
WG S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Na een dagje Leiden een bezoek gebracht aan pizzeria Palazzina in Leiderdorp. Op een mooie locatie gelegen Italiaans restaurant. Een vriendelijk welkom en begeleiding naar de tafel bij binnenkomst. Als starters een overheerlijke tomatensoep. Vol, eerlijk en puur van smaak. Daar is door de kok aandacht aan besteed. Naast een insalata Romana een crostini al pomodoro besteld. Een lekkere mix van verse gesneden tomaten met basilicum op een fijne gegrilde toast. Helaas werd en geen extra olijfolie geserveerd. Een pizza als hoofdgerecht uitgezocht. Een voortreffelijke bodem en een even zo goede vulling. Fijne verse producten in een juiste hoeveelheid. Een bezoek waar dit restaurant die het niveau van een doorsnee pizzeria overstijgt.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
Een verrassend leuke Italiaan naast de deur! Tafelgenoot en dochtertje van 2,5 kozen voor een pizza; deze was zeer goed gemaakt met uitsluitend verse ingrediënten. Een aanrader dus.
In het verleden hier wisselende ervaringen gehad met het menu du chef. Dit maal was het echter prima! Een prachtig stuk kalfsrib helemaal naturel gegrild. De smaak was prachtig, mooi rosé geserveerd. Knapperige groente erbij en een heerlijke minestrone vooraf die ook door het personeel zelf vooraf gegeten was. Je proefde de kwaliteit!!!
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
De cijfers geven al aan dat we niet overlopen van enthousiasme. Begon eigenlijk al met de drankjes. We besloten voor fris te gaan. Toen de bitter lemon en spa rood werden geserveerd (in kleine glaasjes) bleek de kracht er vanaf te zijn. Reden: er wordt geschonken vanuit grote flessen die blijkbaar nog open waren van de vorige dag. Toen we hier wat van zeiden, werden door de vriendelijke bediening meteen nieuwe flessen geopend. Kleine flesjes zijn niet voorradig. Omdat de prijs van het dagmenu (€34,50 voor drie gangen) ongeveer gelijk is aan het bedrag dat je moet neertellen als je deze gerechten à la carte besteld, hebben we het gehouden bij een pizza en een pasta. De pizza was bleek en de randen wat taai. Van mijn man had deze wel wat langer doorgebakken mogen worden zodat ‘ie wat knapperiger wordt. De pasta (spaghetti carbonara) daarentegen was voortreffelijk. Het restaurant ziet er gezellig uit, zowel vanaf de buitenkant als het interieur binnen. Lekker ruim, maar dat geldt niet voor het (dames)toilet, dat is wel erg klein behuisd. Wellicht is dit op te lossen door het slot op de eerste deur te zetten.

Sam S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2013
We belde al wat later op de avond of we nog welkom waren voor een hapje. Natuurlijk waren we van harte welkom. We werden hartelijk ontvangen en de chef stelde een pasta voor met truffel, room en gourgette. Hier waren we allemaal voor in. Vooraf wat zelf gebakken brood, heerlijk, met ham.
De pasta was voortreffelijk. De gourgette was licht knapperig met een heerlijk zachte smaak van truffel en room. Echt een traktatie. Een mooi glas wijn maakten het 'af'
We hebben het heel gezellig gehad en komen zeker terug.
Fijnglutenvrij .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Wij hebben hier gegeten op 2 maart 2013 na een tip van iemand die ook glutenvrij eet. Wij wilden al een hele lange tijd met onze dochter van 3,5 eens zonder zorgen een pizza eten. Vooraf gereserveerd en aangegeven dat 2 personen glutenvrij moeten eten. We hebben er een uurtje voor gereden en dat was het zeker waard!

We werden gastvrij ontvangen en kregen veel informatie van de eigenaar over het glutenvrije deeg. Hier is duidelijk veel tijd en energie ingestoken om een zo goed mogelijk deeg te krijgen voor een glutenvrije pizza.

Vooraf glutenvrij stokbrood, was heerlijk! Het gaf een goed gevoel dat men hier zoveel weet van het glutenvrije dieet, je zit er zonder zorgen en voelt je geen lastpak (wat in andere restaurants soms wel anders is...)

Onze dochter wilde graag spaghetti en die kreeg ze nog ook, ook glutenvrij. Ze heeft er veel van gegeten, wat bijzonder voor haar is, want ze eet niet zoveel. De rest hebben we meegekregen voor thuis in een doosje, erg attent.

Mijn glutenvrije pizza Caprese was in 1 woord geweldig! Nog niet eerder zo'n lekkere bodem gegeten. Zelf wel eens een poging gedaan met glutenvrije bodems uit de winkel, die zijn niet lekker. Deze was niet van echt te onderscheiden, dus dikke pluim voor dit restaurant!

Mijn man had een 'normale' lasagne en ook hij vond deze erg lekker (en zijn cappuccino trouwens ook ;-) ) Er wordt ook goed gebruik gemaakt van knoflook, wat wij erg kunnen waarderen.

Als toetje kreeg onze dochter een glutenvrije Tiramisu (zonder alcohol uiteraard) met slagroom en ik 1 met alcohol. Ook dat was erg lekker.

We zijn heel tevreden met een goed gevulde buik huiswaarts gekeerd!

Wat dit restaurant bijzonder maakt is de extra moeite die men neemt voor mensen met een dieet zoals Coeliakie. Je kunt van een speciale glutenvrije kaart bestellen. Ook werd aangegeven dat de bodems lactosevrij zijn. Wanneer iemand vooraf reserveert, kan dus ook lactosevrij gegeten worden. Dat alleen al, is een verademing voor mensen die niet alles mogen eten.

Wij komen zeker nog eens terug!
Waterbies .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Gemiddeld twee keer per jaar kom ik hier eten. In het verleden heb ik hier hele goede ervaringen gehad. Dus dan kom je terug.
Dit Italiaans restaurant behoort tot de betere in de regio. Gasten krijgen hier een persoonlijke benadering. Dat is erg leuk als je daar prijs op stelt. Het interieur is niet erg bijzonder, maar wel gezellig gewoon.
Voor deze keer gekozen voor toast met sardines als vooraf en Lasagne con Spinaci als hoofdgerecht. Mijn tafelgenote koos als vooraf de salade met tonijn en Tris di Pasta (3 soorten pasta) als hoofdgerecht.
Het eten smaakte niet zoals ik gewend was. Het was een beetje fantasieloos en vlak van smaak. Gewoon het niveau dat ik zelf thuis ook kan.
Maar ik kom hier zeker terug, alleen al om de prima ervaringen uit het verleden.
Chantal W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Een aanrader!
We hebben gisterenavond gegeten bij la palazzina in leiderdorp.
Een superaardige chef die echt de tijd neemt voor zijn gasten.
Wel op tijd aangeven dat je komt. Hij bakt de pizza's in een aparte glutenvrije steenoven en het verwarmen ervan kost tijd.
We kregen zelfs zelfgemaakt glutenvrij brood erbij, wat goed smaakte.

De chef kwam vragen hoe we het vonden en of het lekker was.
Hij heeft lang gewerkt om zijn pizza's te perfectioneren en is daar ook erg trots op.
Hij heeft ook zelfgemaakkte glutenvrije pasta's.
Er is een aparte glutenvrije menukaart.

Hij gaf als tip mee dat hij ook extra pizza's kan bakken die hij dan in vieren snijdt en inpakt, Je kunt ze dan thuis invriezen, zodat je ook thuis een lekkere glutenvrije pizza hebt!

Mijn man is echt erg blij dat hij eindelijk weer eens een lekkere pizza heeft gegeten.
Spiegel .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2012
Gezellig restaurant, waarin de 2 broers je het naar je zin maken met verse pasta en extra wensen. Ook de wat gerijpte grappa is aanwezig. Bediening verloopt goed en komt regelmatig even informeren.
Inrichting wat sober, maar straalt een huiselijke sfeer uit.