Pizzeria La Fontana

Voordelig
Erg rustig
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Mijn eerste indruk was dat La Fontana aan de buitenkant niet echt Italiaans oogde, maar wel erg gezellig met open vuur en gezellige belichting en zag er alles bij elkaar uitnodigend uit. Eenmaal binnen oogde het erg gezellig modern en gastvrij. De bediening was gastvrij, iets wat onervaren leek het wel, maar alles bij elkaar goed te noemen. Het eten is goed te noemen en ik had als vooraf Melanzana welke ik vaker neem en deze uitvoering viel goed in de smaak ook al had er iets meer knoflook in gemogen. Als hoofdgerecht nam ik Dello Chef en liet me verrassen. De pizza zag goed uit mooie donker bruine bodem en erg krokant en belegd met Shoarma, Salami, Artisjokken, Tomaat, Paprika en meer. Ik was erg tevreden over de smaak en zou als cijfer voor beide gerechten een 8 geven. Nu hadden we geen haast, maar had de pizza iets sneller op het voorgerecht mogen volgen (kregen gewoon ook trek van de lekkere geur uit de open keuken) Uiteraard zijn er verbeterpunten, maar als bij elkaar absoluut een aanrader!
Marit G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Vorige week hier gegeten met de familie. De pizza's waren heerlijk en ook het vlees was erg mals. Bij het vlees ook patat, pasta en salade. Dit smaakte ons allemaal erg goed. Voor de kleintjes was er patat met iets lekkers. De bediening was erg vriendelijk en kwamen vaak aan onze tafel om te vragen of alles naar wens was. De dame Bianca en de cheescake achteraf waren erg lekker! Toetjes zagen er allemaal leuk uit. Voor de jarige werd er een vuurwerk fonteintje in het ijsje gedaan. De jarige was erg enthousiast. Kleintjes mochten na afloop nog een leuk speeltje uitzoeken. Bedankt voor de leuke avond!
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gezellig met vrienden gegeten.leuke en gezellig restaurant vooraf gegratineerde mosselen en hoofdgerecht ossehaas melanzana gewoon zalig! En wat mijn vrienden bestelde ook! Vooraf kregen we stokbroodje van het huis. En toen we geen plek meer hadden voor dessertje bestelde we koffie en kregen we leuk schaaltje met chocola en koekjes! Dit restaurant weet nog hoe je klanten moet verwennen! Leuk reseaurant en perfecte service! Top genoten! Kom gauw weer terug
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prima restaurant en vriendelijke bediening. Vooraf werd spontaan brood met aioli, boter en olijven geserveerd. De antipasto duo was ruim voldoende en bevatte veel variaties en gelukkig niet, zoals vaak bij een Italiaan, uitsluitend vleeswaren. Als hoofdgerecht kozen we beiden voor de filetto gorgonzola. We kregen een goed en mooi stuk vlees en heerlijk mals. We vroegen of de spaghetti eveneens met gorgonzolasaus kon worden geserveerd en dat was geen probleem. De patatjes, die we er ook nog bij kregen, waren knapperig. We sloten ons diner af met een koffie.
Inge N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Ik had een Scaloppa saltim bocca en mijn partner een pizza bianca.
Fijne bediening die echt aandacht voor de gast heeft. een aanrader!
Liesbethfeijen .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wat een ongezellig restaurant. Als u een sfeerliefhebber bent, ga dan hier vooral niet eten. Chagrijnige bediening, geen muziek, tapbier op, vette slappe pizza's en koude koffie.
Hoogervorst .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wij kregen een tafel bij de kast en kregen de menukaart en de drankjes werden opgenomen. Mijn vrouw had op de website het La Fontana menu gezien voor een aantrekkelijke prijs. De serveerster kwam terug met de drankjes en zette deze snel neer en was weg voordat mijn vrouw kon vragen hoe of wat. Na zwaaien kwam de serveerster en deze kon het La Fontana menu niet. De chef kwam en deze vertelde dat ze dit al een jaar niet meer deden (waarom staat het dan nog op je website?). Er kwam geen oplossing o.i.d. alleen dat de website bijgewerkt moet worden. Uiteindelijk besteld en na een tijd kwam de pizza en lasagna op tafel. Het middelste deel van de lasagna was lauw en de pizza slap. Wij zaten het verste weg van de bar en daardoor werden de tafel voorin de zaak niet meer gezien door de twee dames van de bediening. Bestellingen werden bij verkeerde tafels gebracht en geregeld zagen wij dat er een gerecht gebracht werd als de andere tafelgenoten het al op hadden. Er is niemand meer bij onze tafel geweest om de borden en glazen op te halen (bij de tafels naast ons was dit ook het geval). Na een half uur was de tafel nog niet afgeruimd en zijn wij zelf naar de kassa toegelopen om te betalen. Na ca 5 minuten werd er dan afgerekend, waarop er eerst in het Engels tegen ons werd gesproken en vervolgens werd gevraagd; waar zaten jullie? Totaal geen klantbeleving en ook is er niet gevraagd hoe het eten was. Kortom hier valt veel te verbeteren, maar er zijn in Lisse genoeg andere pizzeria's.
onzin verhaal

Reactie van proever:

Vervelend dat uw niets doet met opbouwende kritiek. Als de bediening vaker langs de gasten zouden gaan en deze ook aanspreken zouden zij ook meer inkomsten genereren en de gasten een prettig belevingsgevoel geven. Uit eten gaan is niet voor een ieder vanzelf sprekend en is een avondje uit. Op uw website staat nog steeds bij specialiteit van de week het "La Fontana menu" welke niet meer te bestellen is.
Joey P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij hebben vanavond (Valentijnsdag 2016) gegeten bij La Fontana in Lisse. Van te voren hebben wij gekeken wat eerdere recensies waren en we besloten om het ook te proberen. Toen we binnenkwamen was onze gereserveerde tafel direct beschikbaar, dus dikke plus! De menukaart en eerste drankjes waren er ook lekker snel en de bediening was super! Als voorgerecht hadden wij de mosselen en de verassing van de chef (de 1 persoons versie) en die porties waren ten eerste veeeeel te groot en ten tweede was die chefsspecial helemaal niet zo speciaal. De chef gaf aubergine, carpaccio, knoflookchampignons, courgette en verder rucola sla. Alles los smaakte prima, alleen gewoon een goedkope samenvatting van een aantal van de 'goedkopere' voorgerechten die zij op de kaart hebben. (Geen zalm, geen garnalen.) Als hoofdgerecht 2x vlees van de kaart, ikzelf de entrecote medium met gorgonzola als saus en die was helemaal geweldig!! Geweldig bereid vlees en dan die saus, wauw!! Jammie!! Als ander hoofdgerecht had mijn partner de pittige saus gekozen, maar dat was helaas geen succes. Er lag teveel saus op het bord waardoor het vlees niet eens te zien was en het liep langzaam door de rauwkost die als sier op het bord lag. Eerdere recensies gaven aan dat de service slecht was en het lang duurde allemaal, dit is zeker aangepakt en hulde daarvoor ! Voorgerecht werd netjes weggehaald, alleen ons hoofdgerecht was er binnen 10 minuutjes al.. Romantisch eten bij La Fontane is te doen, het straalde volledig Valentijn uit , alleen de alles kwam TE snel na elkaar. Gezellig kletsen tussen de 2 gangen door was helaas niet mogelijk, want het hoofdgerecht was er vrijwel direct al. Al met al: eten is goed, service is goed, dinercheques worden geaccepteerd, stoelen en bankjes zitten helaas niet lekker maaaar betaalbaar en de moeite om langs te gaan voor een hapje. Voor lang tafelen is het niet aan te raden.
Cor M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Ik snap niet dat het eten van La Fontana een gemiddelde score van boven de acht krijgt. Als voorgerecht had ik de antipasto: de gesauteerde champignons waren niet gaar, de aubergine was niet te eten, de ham met meloen en de carpaccio waren ok, maar fantasieloos. De salade van mijn vrouw bleek af te wijken van de kaart en moest terug naar de keuken.

Als hoofdgerecht had ik tongfilet in witte wijnsaus besteld. Ik kreeg tongfilet in boter. Het bord zag er niet uit. De vis lag in stukken. In plaats van een goud krokant korstje zag de vis grijs en grauw. Het was niet te eten.

Voor het nagerecht zijn we maar ergens anders heen gegaan.
Arieuiteten .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Altijd een welkom gevoel, zelfs als de eigenaar op vakantie is . Een lekker voorgerecht Canape funghi en een pizza shoarma. Goed van smaak en prima wijn.
Theo1954 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Gisterenavond (30-12-2014) daar gegeten. Zelf had ik de filetto met gorgonzolasaus. Die was goed. Mijn vrouw had de zwaardvisfilet. Volgens mij zo uit de diepvries op de grill. Middenstuk was nog voor een deel rauw. Gemeld bij het afrekenen en de serveerster "zou het doorgeven". Ze liep de keuken in en gooide het eten weg, zonder een woord met de kok te wisselen. Ook geen enkele vorm van compensatie geboden en alleen: mijn excuses. Daarnaast was de aankleding heel erg steriel. Witte tafels en ongemakkelijk, witte stoelen, waar je dus niet lang op kunt zitten. Daarnaast slechts twee personen in de bediening, waardoor je erg lang moest wachten. Na een half uur werd de bestelling opgenomen. In het verleden hier vaker gegeten, maar we gaan hier niet meer terug.
Kelly V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
We hebben heerlijk gegeten, alles was vers en echt lekker, maar daar is ook alles mee gezegd.
Het restaurant zat vol, maar er liepen maar 2 mensen in de bediening.
Het duurde al een poosje voordat we onze tafel toegewezen kregen (we hadden gereserveerd).
Toen hebben we 20 minuten moeten wachten voordat er een drankje werd opgenomen en we de kaart kregen. Dat was ook het enige en laatste drankje wat we kregen.
Het duurde ruim een uur voordat we het voorgerecht kregen, daarna een uur tot het hoofdgerecht. Ik kreeg eerst, mijn man 10 minuten later, toen was ik al bijna klaar met mijn hoofdgerecht.
Om ons heen gebeurde precies hetzelfde. Mensen werden gewoon genegeerd, duurde zo lang voor je iets kon bestellen, een drankje kreeg, of een maaltijd. Ook hebben we veel gerechten terug naar de keuken zien gaan. We hebben een hoop afkeurende blikken gezien, en zelf waren we er ook wel klaar mee.
Tafels werden niet afgeruimd en schoongemaakt, personeel was niet geïnteresseerd en vond alles teveel.
Kortom, eten was dan uiteindelijk goed, gelukkig, maar wij komen hier geen tweede keer meer.
Aan de organisatie en bediening ontbreekt een hoop!
Inge N.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Heerlijke Tri di pasta gegeten. (kun je zelf 3 soorten pasta kiezen van de kaart)
Mijn partner had Pizza Rustica - (Tonijn, mozzarella en kappertjes) was ook uit de kunst.
Bediening is vriendelijk en zeer correct.

Aanrader voor liefhebbers van Italiaans eten !
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Met vrienden weer gegeten in onze favoriete pizzeria!Niet alleen de pizza's zijn zalig maar nu hadden wij een Tri di pasta leuk dat je kan kiezen wat je wil netjes geserveerd op driedelig bord zalig!Broodje van de zaak met olijven en aolie en boter .Leuke sfeer en bediening ! Top zaak, volgende maand weer!!!!
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Lekker op sfeervol terras gezeten , heerlijk gegeten malse ossehaas met een melanzana saus en een top pizza!
Bediening goed en vrolijk ondanks drukte! Een aanrader een gezellige en mooie pizzerIa met top pizza's!!
Adriaanvanhelden .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
We hebben op zich prima gegeten maar de service was helaas belabberd. Het restaurant zat vol (daar ben je op berekend lijkt me) maar de bediening kon het totaal niet aan. We moesten heel lang wachten op de kaart en vervolgens op ons drinken, daarna vroeg niemand meer of we nog wat wilde drinken. Naast ons vertrok een stel zeer ontevreden omdat de pizza duidelijk niet was wat ze hadden besteld maar het personeel dit bagataliseerde. Toen er bij ons ook niet werd afgeruimd hebben we maar betaald en zijn vertrokken. Het eten was prima maar voor de rest niet echt aan te bevelen.
AlidaM .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Lekkere Italiaan waar wij graag voor omrijden, vooral vanwege het glutenvrije aanbod van pizzas en pastas. Ook een lekker glutenvrij broodje vooraf.
Goede prijs-kwaliteit verhouding, lekker eten, fijne wijn en een speelhoek voor kleine kindjes... Alle ingrediënten voor een ontspannen etentje.
Lady-C .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Nu een paar keer gegeten bij La Fontana met een vriendin. Het eten smaakt altijd prima, gewoon lekker. Bediening en tevens ook eigenaar die wij vaak treffen is erg vriendelijk.
Het decor voelt altijd wat koud aan, het is té modern ingericht vind ik zelf. La Fontana heeft een soort van open keuken, dit straalt wel iets gezelligs uit.
Wij komen zeker nog vaker terug om eens een keer pizza te eten.
De crostini's zijn trouwens wel qua prijs aan de hoge kant. De prijzen van pizza's en pasta's zijn prima in verhouding met de kwaliteit van het eten.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Zoals we gewend zijn bij La Fontana ( we komen hier al een jaar of vijftien) hebben wij hier weer heerlijk (met vier personen) gegeten! Wat je ook kiest van de menukaart, alles smaakt voortreffelijk! Vooraf tomatensoep, champignonsoep en courgettes. Alles heerlijk van smaak. Vervolgens filetto, pizza en pasta. De pizza’s zijn favoriet bij mijn zoon en hij waardeert ze in dit restaurant met een 10. Mijn dochter en ik geven de voorkeur aan één van de pasta’s. Aangezien ik niet zo gek ben op tomatensaus , krijg ik in plaats daarvan een romige saus over mijn ravioli. Voortreffelijk. De filetto van mijn man (geserveerd met bijgerechten, waaronder heerlijk bereide witlof) was botermals zoals altijd. Toetje tiramisu en tartuffo goed. Service altijd in orde. Vriendelijke bediening. Dit restaurant slaagt erin om jarenlang een constante kwaliteit te leveren.
Thijs_NL .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Heerlijke pizza's, pasta's en salades. Vriendelijke bediening die ruimte geeft aan individuele wensen. Kortom: lekker en een aanrader!