Pizzeria Is Morus

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Wouter .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Zeer massaal geworden de afgelopen jaren. Eten verder prima maar minder dan voorheen. Akoestiek zeer vervelend na verbouwing, alsof je in de klankkast van een gitaar aan het dineren bent. Prijs kwaliteit is redelijk te noemen.
Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Afgelopen zondag hier wezen eten met het gezin. Om half zes gereserveerd en toen we aankwamen was het nog redelijk rustig. Ze brachten de menukaart en ons drinken. Alles liep vlot. Twee keer het proeverijtje, een keer de vitello tonato en een salata mista. Alle vier erg lekker. Als hoofdgerecht 3 pasta's en een pizza. Smaakt zoals in Italië. Het wordt altijd best wel druk en rumoerig maar het eten maakt dat weer goed. De decoratie en aankleding is typisch voor een Italiaans restaurant. We komen hier altijd graag.
W2000 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Mijn zoon moest een tennistoernooi spelen en Leiden wat erg uitliep in de avond. Op weg naar ons hotel in Alphen aan de Rijn belden we naar Is Morus of ze nog plek hadden. Aangezien we de weg naar het restaurant niet wisten heeft de serveerster ons bij de parkeergarage opgehaald. In het restaurant zijn we helemaal in de watten gelegd. Veel persoonlijke aandacht (met name voor mijn zoon die 3 wedstrijden had getennist en erg moe en hongerig was), goede advisering voor het eten en heerlijk eten.
We kwamen helemaal bij. Moe en voldaan verlieten we het restaurant. De serveerster bracht ons voor de zekerheid weer naar de parkeergarage.
Als we weer in Alphen aan de in zijn, komen wij hier vast en zeker terug.
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Weer eens voortreffelijk gegeten bij dit restaurant, waar men naast pizza's ook uitstekende andere gerechten kan krijgen, die van bijzondere kwaliteit zijn. Ik vind de ham met meloen heerlijk en mijn vrouw had een verzameling anti pasta gerechten vooraf, die uitstekend smaakten. Daarna had ik een heerlijke tournedos en mijn vrouw scampi's. Desserts zijn simpel maar lekker De bediening was vlot en aardig. Neem niet de huis wijn maar vraag eens om een speciale wijn, niet veel duurder per glas, maar echt bijzonder van smaak. Erg leuke sfeer, je waant je echt in Italië. Men draait ook fijne muziek. Als je eens leuke avond wilt hebben is dit een aanrader, reserveer wel tijdig, want het is iedere avond bomvol
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Een echte pizzeria. Een beetje rumoerig maar dat geeft wel de juiste sfeer weer. Heerlijke pizza's, voor ons de lekkerste van Alphen. De specialiteitenkaart is altijd vernieuwend, een feestje om wat te proberen. Prijs is ook dik in orde.
Dennis L.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Top!
Alles klopt; goed en vriendelijk personeel, de gastvrouw die het goed onder controle heeft, uitstekend eten. Jammer dat de ossobucco op was, maar de ossehaas maakte het meer dan goed.
Regelmatig loopt de bediening langs en checkt of alles naar wens is. Ik heb er een nieuwe favoriet bij.!
Tom523 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Is Morus is al jaren een begrip in Alphen aan den Rijn, geen wonder ook, want de pizza`s zijn goed te pruimen en de prijs valt mee. Bij binnenkomst moesten mijn collega en ik even wachten, maar je krijgt alvast een drankje en een hapje in de bar.

Pizza`s zijn lekker groot, rijkelijk belegd en goed warm. Dessert was lekker en vers. De cappuccino was zoals die moest zijn, met mijn lepeltje drijvend op het schuim.

Sfeer is druk te noemen. Kleine tafeltjes en veel lopende mensen. Als je aan het gangpad zit heb je meestal een file van mensen naast je tafel staan. Personeel is aardig en servicegericht.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Bij binnenkomst rook het heerlijk en dat maakte me zeer nieuwsgierig naar het eten.
Op deze dag werd het 25 jarig jubileum van een collega gevierd. Een mooie aparte ruimte was hiervoor beschikbaar. De bediening was super, van het moment van binnenkomst tot het moment van weggaan: een en al gastvrijheid.
We waren met ongeveer 25 mensen. Op tafel kwam eerst fantastisch lekkere antipasti, heerlijk brood, kazen, olijven, kruidenboter, vitello tonato, carpaccio en wat al niet meer. Een smaaksensatie!
Daarna volgde pasta, ik weet niet meer welke, maar ook dit was heerlijk. De bediening kwam regelmatig langs voor de mensen die geen wijn dronken en ook de flessen water op tafel werden goed in de gaten gehouden. Ik begon na al deze lekkernijen al behoorlijk vol te raken toen er gevraagd werd of ik vlees of vis als hoofdgerecht wilde….kwam er dan nog meer?
Ik koos voor het vlees, het was een mooi stuk ossenhaas en gelukkig waren er geen bijgerechten. De collega’s die voor vis kozen kregen zalmfilet.
Toen volgde grand dessert, op grote schalen geserveerd, het zag er prachtig uit en ook dit smaakte fantastisch. We sloten af met koffie, thee, en likeuren.
Ik heb nog nooit zo lekker Italiaans gegeten als bij Is Morus.
Complimenten aan iedereen!

Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Erg rumorig, maar dat is italiaans. Eten is redelijk. Volgens mij komt de schuimtaart uit de vriezer. Bediening is erg gefocust op verkoop van drank. Je wordt elke 2 minuten gevraagd of je nog wat wilt drinken. Dat is vervelend. Voor een paar euro meer zit je bij il delicato heerlijk te genieten van toch zeker betere gerechten en een meer klantvriendelijke bediening.
Llllau .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Jullie hebben hier echt de allerlekkerste pizza's!! Ik heb pizza quattro stagioni op en hij was echt heerlijk!! Echt een aanrader
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Een 7, een 8 en een 10. De 7 voor het decor, waarbij de inrichting gewoon passend is voor een Italiaans restaurant, dus dat klopt prima. Echter ik vind de tafels ietwat klein, deze hadden wat groter gemogen. Een stevige 8 voor het eten. Natuurlijk is een Pizza Hawaii niet de grootste culinaire verrassing, maar bij Is Morus is het smaakvol, goed belegd, krokant en een prima formaat. En dan een vette 10 voor de service. Wat een kunstenaars zijn dit. Ik had een opmerking over de menu-kaart (te kleine letters, te weinig licht en dan in combinatie met mij zelf die 60 is en dus minder makkelijk de kleine lettertjes kan lezen). Bijzonder professioneel werd dit opgepakt en ook bijzonder vriendelijk. Daar moet je dus een kunstenaar voor zijn, want deze horeca-mensen begrijpen hoe het werkt. Nogmaals complimenten en graag tot een volgende keer.
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Lang geleden dat Ik hier ben aangeschoven, jaren kan Ik wel zeggen, de oude locatie is nog precies het zelfde, mandflessen aan het plafond, de bruine bar en sommige medewerkers, die moeten er al jaren werken, goed teken vindt Ik, er heeft een uitbreiding plaats gehad met een private dining room, extra bar en meer zitplaatsen in het nieuwe gedeelte, sterke kant de voorgerechten en de krokante dunne bodem Pizza`s, minder zijn de hoofd gerechten, niet de verfijning die bv een Ravioli nodig heeft, in dit geval gekozen voor de dagelijks verse Pasta optie,helaas overgoten met een ruime hoeveelheid saus, zonde van de subtiele smaak. Een een duidelijke misser, de Frito Misto a la E16,50 voor een hoofdgerecht, met name de Pijlstaart inktvis had te lang in de frituur olie gebivakkeerd en daar door meer dan taai. Sja.

Bediening is vriendelijk, dat maakt het ten dele goed.

Ik zou eens wat proef koken, en een onafhankelijk team samen stellen om de keuken naar een hoger niveau te tillen, de potentie en vakmanschap loopt zeker rond bij Is Morus.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Op een donderdagavond met zijn tweeën deze pizzeria bezocht. Het restaurant was behoorlijk vol (zeker voor een donderdagavond). We kregen een tafeltje vlakbij de pizzabakker, welke tevens als portier en entertainer dienst deed. Dit zorgde voor het nodige vertier en dat de deur niet steeds open bleef staan.
De bestelde drankjes kwamen erg snel, net als de menukaart (met een voor een pizzeria hele ruime keuze). We kozen voor een pasta met kip van de specialiteitenkaart en lasagna Bolognese. Beide gerechten vielen bijzonder in de smaak. De desserts (welke niet op de website staan maar zeer de moeite waard zijn) bestonden onder andere uit Mascarponebavarois met amaretto crumble en pecan-caramel roomijs. Ook dit was smullen.

De bediening was vlot. Wat het décor betreft: in het 'oude' gedeelte zit je wel aardig, in de nieuwere gedeelten van het restaurant zit je veel mooier (en vaak ook rustiger).

Voor hoofdgerecht, nagerecht, drankje en koffie/thee waren we samen nog geen 40 euro kwijt.
JCR .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Regelmatig bij ismorus gegeten.
Niet een plek om rustig te eten het is Altijd gezellig druk.
Heerlijk eten en prima bediening.
prijs kwaliteit verhouding prima!
Misskitty .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We kwamen hier toevallig terecht toen we even ergens koffie wouden drinken aan het begin van de middag. De aankleding bij binnenkost sprak ons erg aan en we hoorden het personeel Italiaans praten onderling, wat we erg leuk vonden. De organisatie was een beetje chaotisch maar dat vonden we juist grappig omdat het iets typisch Italiaans is. Hoewel we eigenlijk alleen koffie wouden drinken kregen we spontaan zin om iets van de lunchkaart te bestellen. We kozen voor een proeverij voor 2 personen en wat we voorgeschoteld kregen overtrof onze verwachting. Het eten werd heel mooi gepresenteerd op een lang plateu en de kwaliteit van de producten was excellent. We kunnen niet wachten om een keertje terug te komen om een pizza of ander Italiaans gerecht te proeven.
Verbong .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Het was redelijk druk maar we kregen toch een plaatsje buiten achter op het terras. Erg gezellige locatie om te vertoeven. Nadat de drankjes waren opgenomen kregen we de uitgebreide kaart. De drankjes werden vergeten te brengen maar na een opmerking hierover vlot bezorgd. (overigens verliep ook bij andere tafels het opnemen en serveren wel eens licht chaotisch). Bij de bestelling werd voorgesteld om i.p.v. het gekozen voorgerecht, een hoofdgerecht te kiezen met dezelfde nagenoeg ingredienten maar waarvan de smaak beter tot zijn recht kwam. Ze zouden een halve portie maken en deze als voorgerecht berekenen. Top advies, erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we pizza's. Royale maat en ook deze erg lekker. Een dessert ging er niet meer bij :-). Wel kregen we nog een overheerlijke Limoncello, die bij het afrekenen niet betaald hoefde te worden! Hier komen we ongetwijfeld nog eens terug. Enigste minpuntje was dat de wachttijden tussen bestelling en voorgerecht, en tussen voor- en hoofdgerecht wel wat lang waren, maar gezien de drukte wel begrijpelijk.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heerlijke antipasta's, vooral de Vitella Tonato! Pizza's ook prima, maar lekkerder zijn de pasta's!
De bediening is veelal Italiaans en kom je dus ook echt in de sfeer. Het personeel is soms wat chaotisch aan het begin van de avond, maar als ze in hun ritme komen is het een prima en persoonlijke bediening! Met een gezelschap maken ze ook leuke combinaties als je vooraf even belt of langsgaat. Huiswijnen zijn lekker.
Prijzen zijn prima, voor vlees- en visgerechten wat meer, maar dat is logisch.
Een italiaan om echt even voor om te rijden, maar je moet wel reserveren, het is altijd bomvol.
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Lekker broodje vooraf, gevolgd door een ham met meloen, erg lekker, dan ossenhaas verpakt in Parma ham in één woord voortreffelijk, prima koffie toe, dat is nog een wat anders dan een pizza eten. Toch zijn de prijzen echt redelijk. Bediening was leuk, het meisje dat ons bediende sprak erg slecht Nederlands, maar maakte toch leuk contact. Decor pizzeria.
Daniël M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Vandaag heb ik hier niet ter plekke gegeten, maar heb ik de pizza's en pasta afgehaald. De pizza's waren kleiner dan ik had verwacht, maar dat deed niks af aan de smaak. Het is lekker om te proeven hoe verschillende smaken samenkomen op één pizza. De bestelling was snel af te halen en tijdens het wachten werd mij een lekker (gratis) hapje van het huis aangeboden namelijk een bakje met olijven overgoten met alcohol en daarnaast een bakje met zoutige chips. Top!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Populaire pizzeria in Alphen, reserveren moet wel. Ik vond ze de laatste keer niet erg vlot met de bediening, moest lang wachten op mijn drankje (Spritz) maar de pasta met schelpjes was weer erg lekker. Mijn tafelgenoten hadden lekkere pizza. Natuurlijk afgesloten met tiramisu, mmm...