Pizzeria Giuseppe

Herenstraat 33 2313 AE Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pizzeria Giuseppe

Remco V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Met vier personen gezellig gegeten bij Pizzeria Giuseppe. Een erg leuk klein restaurantje met smakelijke pizza's. Erg vriendelijk personeel. Voor de makkelijke maaltijd prima om vaker naar toe te gaan.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Pizza...het lijkt zo'n eenvoudig gerecht maar man oh man, wat zijn pizzabakkers in den lande in staat om het te verknallen. Zo niet 'onze' Giuseppe Daino uit Sicilië; eigenaar van het gelijknamige Italiaanse eethuis in de Leidse Herenstraat. Al enige jaren bakt Giuseppe pizza's van constant hoge kwaliteit die alleen in Italië net zo lekker smaken. Mijn favoriete pizza's hier zijn de Gorgonzola (tomatensaus, mozzarella, uien en gorgonzola) en de Napoletana (tomatensaus, mozzarella en ansjovis). Maar eigenlijk zijn alle pizza's van Giuseppe aanbevelenswaardig. Thuis is het altijd een feest als de pizza's van Giuseppe worden afgehaald. Met recht is Giuseppe de prins van de pizza, de parel van de Herenstraat. Kortom, een aanrader dus!
Ilja N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Een pizzeria die dankzij een simpel uitgangspunt (traditionele gerechten met eersteklas ingrediënten) tot een van onze favoriete restaurants is uitgegroeid. Afgaand op het decor en de ambiance verwacht je eigenlijk een standaardpizzeria, maar dat is het allerminst. Om dat te ervaren moet je je eigenlijk aanwennen om van de wisselende kaart (wisselt per twee weken of daaromtrent) te eten. Maar ook voor het overige is het eten goed: goede ingrediënten die een extra dimensie geven aan standaard Nederlands Italiaanse gerechten.

Het is ook fijn om te zien dat de eigenaar (die zelf in de keuken staat) nog steeds werkt aan de groei van het restaurant. Zo is het niveau van de bediening er in het afgelopen jaar merkbaar op vooruitgegaan: waar het vroeger nog wel eens lang duurde voordat de kaart kwam of je een drankje kon bestellen, merk je dat er nu veel attenter wordt gereageerd.

Het lawaai is wel iets om rekening te houden, evenals de populariteit van het restaurant. In het weekeinde is reserveren cruciaal en zul je tegen de akoestiek van de ruimte moeten kunnen. Maar op een late dinsdagavond is het nog relatief rustig en zul je in vrede van een zeer goede Italiaanse hap kunnen genieten.
Nelleke53 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Wat was het weer een heerlijke pizza!
De sfeer is gezellig al moet je wel tegen wat lawaai kunnen. De tafeltjes staan dicht op elkaar en het zit er meestal vol.
De bediening is vriendelijk en alert.
Chino7 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
gastheer geef je een goede ontvangst,aan de interieur moet gewerkt worden wat sfeervol , om te beginnen natuurlijk met antipasti, goed aangemaakt , smaakt lekker, pasta en pizza quatro formago waren ook van goed kwaliteit , en ja ruimte gehouden voor tiramisu en zeker geen spijt want die is ook een topper tot ziens
Izabella H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Alles dat wij besteld hebben was zeer goed maar de pizza's zijn werkelijk formidabel!
Twijfel niet, neem een pizza!
Service super en personeel professioneel, enthousiast en byzonder goed op elkaar ingespeeld.
Vlug en accuraat. In 2 woorden, een aanrader!
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Jl zaterdag hier gegeten. Goed gegeten, met een heerlijke fles Primitivo.
De service was zeer goed, eigenlijk een beetje te goed!
Er werd onderling niet gecommuniceerd, waardoor alles in drievoud gevraagd werd. Na het bestellen van de wijn hadden wij aangegeven ( na dat er al 2 x gevraagd was, of wij al een keus gemaakt hadden) geen haast te hebben, en zelf wel contact zouden zoeken ivm bestellen. Desondanks kwamen de andere medewerkers opnieuw beide steeds langs, en moesten wij weer zeggen geen haast te hebben.
En dat is zo gebleven tot wij de rekening vroegen, en toen zelfs kwam een van de serveersters het ook nog een keer vragen. To much!!
We zijn dus door 3 man bediend...die allemaal het zelfde deden, dus word er niet gecommuniceerd met elkaar.. Waardoor het gezellig samen eten, wat onrustig word.. Zeker ook nog met het steeds bijschenken van wijn en water..wat ook te veel werd gedaan. Vind eigenlijk dat dat niet nodig is in deze zaak!
Verder waren ze wel erg vriendelijk.
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Giuseppe is altijd een aanrader; een traditionele italiaan. Met Giuseppe zelf aan de pizza-over smaken die pizza's altijd lekker. Vooral de Giuseppe (basispizza die aan het eind wordt bestrooid met verse tomaten, ruccola, rauwe ham en een pestosaus) bevalt me tot nu altijd goed! Het decor is traditioneel; het eten doet er meer toe.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Gisteren met de familie gegeten bij Giuseppe. Het eten was zoals altijd goed, maar de bediening ronduit slecht. Het duurde lang voordat de kaart kwam, er werd een hoofdgerecht te weinig uitgeserveerd en we moesten meerdere keren om aandacht vragen om nog wat drinken te kunnen bestelen. Na het hoofdgerecht moesten we zelf de dessertkaart gaan halen en de thee werd zonder theedoos geserveerd, die we ook zelf moesten halen.

Hopelijk komt er snel beter personeel in de bediening, want zoals gezegd: het eten is goed!
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Ik heb hier al vaker gegeten. Één keer met een groep, toen hadden we van te voren heel leuk overlegd over wat we precies zouden doen qua menu en dat was super. Een keer met vier vriendinnetjes, een top avond gehad. En vanavond at ik er met mijn moeder, eerst de antipasti gedeeld, dat is meer dan genoeg en heeeeeerlijk, daarna had ik de allerlekkerste pizza namelijk de pizza bruschetta. Zij had de pasta met 4 kazen, was lekker als je klaar bent voor heeeel veel kaas. De inrichting is leuk en echt Italiaans, en het is niet duur. Een topper!
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
De pizza's waren heerlijk, niet te zout, heerlijke dunne knapperige bodem, jammer van het broodje met tapende wat we van te voren kregen: die had een verbrande rand. Weinig oog voor detail: geen citroen in de tonic en vette vingers op de glazen, en in het toilet hing een enorm sterke chloor lucht, wel erg schoon, maar je moest wel je adem inhouden. Personeel was wel aardig maar niet erg oplettend. Met iets meer oog voor detail kan dit met de fantastische pizza's een perfect gezellige plek worden.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
De antipasti zijn zeker een aanrader hier. Wel slim om ze te delen, als je erna nog een hele pizza of pasta wil eten. Lekkere vleeswaren en kaas, en zeker ruim voldoende.

De pizza's verschilden een beetje; zelf at ik de pizza Giuseppe, met oa. parmaham en tomaat welke ik erg lekker vond. Mijn tafelgenoot was minder te spreken over zijn pizza; met name door de groene (ipv zwarte) olijven en het olijvennat dat op de pizza terecht was gekomen. De bodems zijn overigens prima. Goed gebakken en lekker van smaak.

De koffie vonden we helaas wat tegenvallen; goede hoeveelheid en een mooie cremalaag op de espresso maar het leek erop alsof het apparaat wel een goede schoonmaakbeurt kon gebruiken. De desserts die we voorbij zagen komen zagen er heerlijk uit; we vonden het erg jammer dat we hier te vol voor zaten.

De service was in orde, iets meer oplettendheid van de bediening had wel gekund, zeker gezien het erg rustig was in het restaurant. Wel erg aardig.

Het decor is oké; niets bijzonders en een beetje ouderwets maar dat geeft niet bij een Italiaan.
Ilja N.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Sinds we in Leiden wonen zijn we al een paar keer bij Giuseppe geweest, ook met vrienden. De kwaliteit van het voedsel was tot nu toe zonder uitzondering voortreffelijk, en de bediening was dat eigenlijk ook. De pizza's zijn fantastisch - krokant en lekker dun. Ze hebben mij er tot dusverre van weerhouden om de pasta's te proberen, dus daar kan ik weinig over zeggen. Het enige pijnpunt was dat het restaurant vooral aan de voorzijde wat tochtig kan zijn – dus als je kouwelijk bent, ga wat verder naar achteren zitten.
Een erg positieve ervaring hadden we laatst, nadat mijn vrouw (voorzichtig) had opgemerkt dat de portie Spaghetti aglio e olio wel erg karig was - binnen de kortste keren stond de kok zich bij onze tafel te verontschuldigen en verdween de spaghetti van de rekening. Zeer correct afgehandeld, dus, en alleen maar een stimulans om terug te keren.
Sunny L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
als je n echte Italiaanse pizza wilt eten is dit zeker de moeite waard de bediening was zeer vriendelijk en de eigenaar echt n topper met passie voor zijn restaurant humor en gastvrijheid de open keuken vind ik zeker n plus punt !
Tonnetjerond .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
De pizza's van Giusseppe kan ik zeker aanraden. Vooral de pizza's met vlees of vis, want die vegetarische pizza's hoewel erg lekker zijn een beetje karig. De pizza zou iets meer topping kunnen hebben. De voorgerechten zijn eenvoudig, maar lekker. De service is overwegend prettig. De stoelen zijn helaas wat minder comfortabel en zouden wel een kussentje kunnen gebruiken.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Wat een leuke plek voor n verjaardagsetentje! Bediening: Attent en soepel in reserveren , goed aanvoelend hoe de sfeer is . Heeeeerlijk eten , van pizza tot de gebakken tonijn! Met zorg en veel smaak bereid. Afgetopt met ijsfontein verassing! En een fles wijn van Giuseppe zelf kado. Super relaxte feestelijke sfeer. En dit alles is heel goed betaalbaar. Tot gauw weer!!
Leiden071 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
De pizza's zijn overheerlijk vooral de pizza Giuseppe.. Maar een wachttijd van 1 3/4 uur voor een pizza is een beetje belachelijk!
Missy S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
De beste pizza in Leiden! Probeer eens zijn pizza met carpaccio of parmaham. Geweldig lekker en origineel. Altijd een lekkere mini-bruchetta om even te snoepen tijdens het wachten. Het restaurant zit meestal vol, zelfs door de weeks. Ook een aanwinst voor de buurt. Reserveren is noodzakelijk...
Euskadi .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Pizzeria met een brede keus aan pizza's. Er zijn ook vlees gerechten te krijgen maar die probeer ik liever in een ander soort Italiaans restaurant. Chef staat bij binnenkomst zelf pizza's te bakken wat je een goed gevoel geeft. Bediening zijn voor mijn gevoel studenten die 2 avonden per week in de horeca werken en er lijkt weinig interesse vanuit te gaan naar horeca en gast.Echter daar kom je hier ook niet voor. Pizza was perfect, goed dun en rijkelijk belegt. Grootste pluspunt, eindelijk verse rucola op je pizza, wat voor mij de smaak ten goeden komt. Voor een lekkere pizza is dit zeker een tip.
Alfaman .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Goede ontvangst. Je krijgt standaard een kleine amuse op tafel. Ik had graag even gehoord wat het was ook al is het iets simpels. We moesten redelijk lang wachten op de kaart. Helaas staan er geen drankjes op. De 4 euro voor een half glaasje port is aan de hoge kant. De pizza's waren goed. Na het hoofdgerecht werd nog gevraagd of we koffie oid wilden. Op de kaart waar de voor- en hoofdgerechten op stonden, stond alleen tiramisu als dessert. We namen koffie, maar zagen later dat er ook nog een dessertkaart was. Deze nog even gevraagd, maar bleek tegen te vallen. Al met al, best goed gegeten in niet al te bijzonder decor.