Pizzeria da Renato

Schel1234 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Een herbeoordeling van een restaurant waar ik al wel eens vaker gegeten heb en ook over geschreven. Omdat er toch wel wat kleine puntjes waren veranderd vond ik het wel nodig om een nieuwe recensie te schrijven. Pizzeria da Renato blijft gewoon nog steeds een van de beste pizzeria's die ik ken. Fijne smaakcombinaties en waar mogelijk (met volgens mij zelf geteelde) biologische groentes. Groot punt van verbetering ten opzichte van de vorige keer was de bediening. Die was net als de vorige keer vriendelijk maar voornamelijk een stuk scherper. We hoefden echt niet zelf te vragen om nieuw drinken, dat werd gewoon geregeld. Blijft een toptentje voor Enkhuizen!
ArievanDuin .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Omdat het restaurant meestal vol zit en wij meestal spontaan besluiten om uit eten te gaan, vanavond weer bij da Renato gegeten. We hadden beter naar een ander restaurant kunnen gaan want door de wisseling van de bezetting is de Italiaanse sfeer volledig weg. De pizza bakker is eveneens terug naar Italië met als gevolg dat de kwaliteit en ingrediënten gewoon minder zijn. De koffie bevat teveel water waardoor de koffiesmaak volledig verdwijnt. Voortaan naar een ander restaurant want dit nodig niet uit voor een vervolg bezoek onzerzijds, jammer want we kwamen hier altijd met veel plezier en verwezen veel vrienden en kennissen door!!!
Ho wat een mooie reactie dank julie wel,dat er wat lawaaiege kinderen uw aannwezigheid niet plezierig heeft gemaakt dat kan gebeuren maar dat de kwaliteit niet meer het zelfde is daar ben ik niet mee eens want ik Renato bepaal al veelen jaaren de kwaliteit van mijn pizzeria, u had ook met mij uw commentaar kunnen bespreken.
Ps u bent van harte welkom om toch nog te komen genieten van onze gastvvrijheid
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Wij hebben hier al meerdere keren gegeten en het ontvangst is altijd zeer hartelijk. Het eten is altijd goed, De pizza's royaal belegd met verse ingrediënten. Je proeft Italie. Goede wijnen en de tiramisu is echt een aanrader. Heerlijke koffie en vriendelijke bediening die altijd tijd maakt voor een praatje. Echt een aanrader. Wij komen hier snel weer terug.
Amber S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
De beste pizza's die ik ooit gegeten heb. Ik droom ook nog steeds van het voorgerecht antipasti. Je proeft hier ontzettend goed dat er verse en authentieke producten gebruikt worden. Bediening is altijd vriendelijk en heeft altijd tijd voor een praatje. Tip: de scroppino! Bijna nergens beter én echt vers gemaakt. Snel weer eens terug!!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Renato is een oude bekende in Enkhuizen, hij had vroeger op het Venedi een italiaanse ijssalon. Ook toen al maakte hij pizza's en sinds kort is hij terug in Enkhuizen en hoe. Om te kunnen eten bij Renato is het wel handig om van te voren te reserveren, want vaak zit hij al vol. Het is ook een klein knus restaurantje met een kleine kaart. Maar wat er dan geserveerd wordt is wel top. Je ziet, ruikt en proeft de italiaanse keuken maar dan echt. Verwacht bijvoorbeeld ook geen pizaa Hawai op kaart. Andere gunstige bijkomstigheid is dat Rentao veel soorten wijnen (ik meen zo snel 5 te hebben gezien) per glas serveert. Daar ligt dan overigens meteen een puntje van verbetering: houd het drinken wat beter in de gaten. Mensen krijgen namelijk pas een echt drankprobleem als het glas leeg is. Verder een absolute aanrader en ik ben blij dat Renato weer terug is!
Nicolaas9 M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Bij binnenkomst stond het personeel chagrijnig bij elkaar in de keuken. Uiteindelijk maar naar ze toe gelopen en er werd een tafel bij het raam aangewezen als onze plaats. Het voorgerecht (antipasti) bestond uit plakken ham en stukken kaas, geen enkele opsmuk. De vleeswaren waren opgediend alsof het zo uit de vleeswarenverpakking kwam. Vervolgens de pizza, niet bijzonder, wel duur, 14 euro per stuk. Het toetje was lekker, maar hier herkenden we de Amarettini koekjes van de supermarkt: men neme een scheutje goedkope Amaretto, voegt hier 2 bolletjes ijs en wat gemalen koekjes aan toe, doet er ongezoete slagroom op en nog een paar koekjes, voilà toetje. Bijna 100 euro voor 2 personen voor een dergelijke maaltijd en wat drankjes is absoluut veel te duur.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Het is er niet ongezellig, maar bijzonder is het qua inrichting niet.
Maar het eten is ronduit geweldig. Van tevoren een vitello tonnato die heerlijk sappig van smaak was en een zeer goede kwaliteit kalfsvlees.
Als hoofdgerecht een pizza Margherita Speciale en een Pizza van de maand.
Alles vergezeld van een lekkere Pinot Bianco.
Tot slot nog ieder een Tiramisu als nagerecht.
Het eten is van zeer goede kwaliteit, simpel qua bereiding en overheerlijk.
De beste pizzeria die we tot nu toe hebben bezocht.
Jammer dat jullie niet in Rotterdam zijn gevestigd, anders zouden we zeker regelmatig langs komen.
De bediening is attent, let op details en wil het de klanten naar hun zin maken.
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Gelukkig zijn wij en Renato's verhuist naar Enkhuizen. Al vanaf de opening fan van Renato's in Amsterdam.
Absoluut de beste pizza in Nederland en wellicht verder over de grenzen.
Een heerlijke bodem met verse ingerdienten belegd. Mooie betaalbare wijnen en heerlijke "toetjes". Samen met een zeer vriendelijke bediening moet ik oppassen dat wij niet iedere week naar Renato's Enkhuizen gaan.
Enkhuizen heeft dit ook ontdekt dus je moet echt van te voren reserveren!
Margaret J.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Echt een aanrader in Enkhuizen! Let op het bord met specialiteiten. Heerlijk gegeten. Begon al met ham, spiegelei en truffel, zeldzaam lekker. Daarna een pizza 2.0, vers gemaakt, zelfs de bodem was lekker. Bediening gastvrij en gezellig. Ze verstaan hun vak. Wij komen zeker terug!
Fenneke V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
- heerlijke pizza...Mmmm....!!!
- hartelijke, gastvrije en vlotte bediening
- Gezellig tentje
- lekkere toetjes... ;)
- tijd voor een praatje al is t vol!

Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Zaterdagavond rond zes uur gebeld, er was nog plek voor twee personen na 20:00, toch maar gedaan. Het was nog druk in het restaurant toen we binnen kwamen. Het is een klein restaurant met lichte muren, een grote spiegel en kunst aan de muren. Leuke inrichting met zeer fijne stoelen. Maar het minpunt is dat de akoestiek slecht is. Gevolg: in een druk restaurant met veel rumoer, hoor je elkaar bijna niet meer.
Zo en nu het positieve: de bediening en de pizza's! Blije mensen in de bediening en keuken die het iedereen naar de zin willen maken. En een menukaart die op het eerste gezicht een beetje simpel lijkt maar na inspectie vol blijkt te staan met originele pizzas. Ik had de pizza pecorino met walnoten en courgette, heerlijk! Maar het aller allerlekkerste was de huisgemaakte tiramisu..ik werd er stil van. Tip: eet hier eens op een rustige avond (als die er zijn) en geniet.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Heerlijke anti pasti en bijzondere knapperige pizza's. Vooral de truffelbeenham is favoriet. Prijs kwaliteit verhouding is top! Dit ook voor de (huis) wijnen! Toetjes zijn uitmuntend voor n kleine prijs! Komen graag terug !
EricaPolder .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Wauw! Verreweg de beste pizza die ik ooit heb gegeten. Wij hebben onze favoriete pizzeria gevonden. Eerste keer met schoonfamilie langs geweest en omdat we niet konden kiezen tussen alle heerlijke gerechten werd ons voorgesteld 3 pizza's uit te zoeken zodat ze die in 6e konden snijden(we waren mijn zijn 6e) en vervolgens die pizza's in het midden van de tafel te zetten zodat je van iedere pizza iets kon proeven. Vervolgens nog 3 andere pizza's uitgekozen en op dezelfde manier geserveerd. Na de eerste keer nog 2x terug geweest met partner en vrienden. Een restaurant waarvoor we graag even van Hoorn naar Enkhuizen rijden.
Schel1234 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
We werden hartelijk ontvangen en bij de bestelling van 2 glazen wijn werd gevraagd of wij een karaf water op prijs stelden. Graag dus.
Het voorgerecht was een mozzarella salade met zeer smakelijke tomaten en een uitmuntend smakende mozzarella.
De twee pizza's waren van een mooie dunne bodem en rijkelijk belegd.
Ze zagen eruit als een plaatje en smaakten voortreffelijk.
Met prima koffie was het heerlijk nagenieten.
De bediening was zeer attent en vriendelijk.
Kortom, een bezoek méér dan waard.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Wat een fantastische niet te overtreffen pizza hebben wij hier gegeten! Ik had de crudo del funghi, en hij smaakte echt goddelijk! Je proeft gewoon dat alles handgemaakt en vers is, niets komt uit een potje. Heerlijke bodem, Parma ham die wordt gesneden als de pizza klaar is. Verser dan vers dus en dat proef je. De wijn was ook erg lekker en de bediening bijzonder vriendelijk. Allemaal blije en enthousiaste mensen die daar hun werk en passie aan het uitvoeren zijn. Ook. Het nagerecht was niet te versmaden. Wij hadden de tiramisu en de scropino. Wij zijn blij met dit stukje italie zo vlak bij.
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Gewoon de allerbeste pizzeria!!!!! Vers en heerlijk!!!!
Mooie wijnen, en vooral betaalbaar. En ontzettend
leuke bediening. Kortom niet allemaal nu naar toe gaan nu
want het is al lastig om te reserveren...
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Met vriendinnen uit de stad waar ik ben opgegroeid hier gegeten. Leuk dat Renato en zijn zonen na een omzwerving naar Amsterdam weer terug in Enkhuizen zijn. Vroeger hadden ze daar al een geweldige ijssalon en nu een pizzeria. Wij hebben heerlijk gegeten, vooraf antipasti gedeeld en vervolgens een pizza. De bodem was precies goed knapperig en het beleg (voor mij traffelbeenham en rucola) heerlijk. Zou er vandaag wel weer een lusten ;-). De rode huiswijn viel ook in de smaak. Toe overheerlijke scroppino en ook de andere desserts zagen er heerlijk uit. Verwacht een goede, authentieke pizzeria waar met echt mooie producten wordt verwerkt. De jongens zijn super aardig en wij werden echt in de watten gelegd. Hier kom ik zeker terug.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
De pizza hier is goddelijk, nergens lekkerder! We komen hier erg graag, een fijne ongedwongen sfeer en Renato en zijn zoons zijn altijd vriendelijk! Wij zijn blij dat ze weer in Enkhuizen zijn!
Sara85 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wij zijn 2 daagjes in Enkhuizen geweest en ik had vantevoren al even op Iens gekeken naar goede recensies van restaurants. We houden altijd van pizza's, dus waren blij met de goede cijfers van Pizzeria da Renato. We wilden in eerste instantie buiten eten, maar de wind was iets te guur. We werden binnen welkom ontvangen, ondanks dat eigenlijk alle tafeltjes gereserveerd waren. Gelukkig waren we vroeg en mochten dus nog een uurtje aan tafel. Heerlijke pizza's gegeten, een pikante en eentje met parmaham en mozzarella. De bodems zijn precies goed en worden rijkelijk belegd met goede kwaliteit producten. Het was voor ons een feest om zulke heerlijke pizza's te eten tijdens onze mini-vakantie in Enkhuizen!
Het personeel is ook nog eens attent en vriendelijk en niet opdringerig.
Chapeau!