Pizzeria Da Lino

Graafseweg 145 5213 AD Den Bosch Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pizzeria Da Lino

Moniqueske .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Zoals een pizzeria moet zijn, echte Italiaanse cantina met lekkere pizza's, niet ingewikkeld, gemoedelijk en prima wijn. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Probeer ook de risotto!
Roomboter .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Ik vind het de beste van Den Bosch! Zeer lekkere pizza's en andere Italiaanse gerechten. Uitstekend geprijsd, en goede bediening. Een Italiaans restaurant zoals je ze in Italië tegenkomt (buiten de toeristische plekken, voor de locals).
Wil je goed en huiselijk Italiaans eten en niet teveel kwijt zijn, dan zit je hier het best! Niet teveel keuze op de kaart; gewoon de lekkere gerechten! Blikjes drinken! Karafjes wijn, prima tafelwijn. Makkelijk met wensen voor gerechten en meedenkend.
Gezellige, hartelijke en leuke mensen.
Helaas geen deserts... Wel goeie koffie. Parkeren altijd mogelijk vlakbij. Dicht bij het centrum.
Buiten zitten mogelijk op terras; er komt wat voorbij daar! Afhalen gaat lekker snel (15 min.). Van te voren bellen gaat nog sneller!

En als je lang gestopt bent met bier drinken dan wordt een jubileumjaar nog gevierd ook!
RikVeen .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
Over smaak valt te twisten, over kwaliteit niet. Ik vind Da Lino een grote kwaliteit-prijs-verhouding bieden. Het interieur is uiterst sober, dat van een kantine: Italiaanser is haast niet mogelijk. De bediening is in de goede zin van het woord familiaal. Kinderen krijgen kleurplaten, pizzadeeg en ander boetseermateriaal aangereikt om het hen naar de zin te maken en - met de instemming van pa en ma - na afloop een lolly. Let op: Da Lino doet niet aan toetjes - dit was met ons gezin echter nooit een probleem, aten we onderweg een ijsje. Da Lino kreeg in 2006 van sterrenkoks een bijzonder eervolle vermelding vanwege de uitzonderlijke kwaliteit van de pizza's. Zoon Roberto, die nu de scepter zwaait, maakt dezelfde pizza's, met weglating of toevoeging van ingrediënten of verandering van de hoeveelheid, zoals de klant maar wil. Maar kok Roberto doet meer. De menukaart is eenvoudig: pizza's, pasta's en rijstgerechten; echter voor wie ermee bekend is - en dat waren de sterrenkoks destijds niet en ben ik wel - kan je buiten de kaart vrijwel alles bestellen. Afgelopen week belde ik het restaurant op om er scampi's te komen eten. Kok Roberto stelde ongevraagd voor om deze voor ons te serveren met de door ons zo gewaardeerde dunne spaghetti in (geflambeerde) tomatensaus en een eenvoudige salade. Daarbij stelde hij voor om de helft van de scampi's in de tomatensaus te garen en de andere helft te marineren en te grillen. Als tegenvoorstel vroeg ik hem een fijne Barolo te schenken. Zoals de scampi's staat ook exclusieve wijn niet op de kaart. Daar moet je 'gewoon' om vragen en dan zorgt de kok dat het er is op de dag dat je komt tafelen. Het werd een feest. Het eten was voortreffelijk. We besloten geen voorgerecht te nemen. Als entree aten we een mand eenvoudig brood met kruidenboter met dronken er witte huiswijn bij. Bij het hoofdgerecht trok de kok de fles Barolo open en werden we gefêteerd op een prachtige combinatie: scampi's met rode wijn en wát voor wijn. We keken elkaar aan en voelde beiden hetzelfde: overdonderd en ontroerd over zoveel smaaksensatie. Bij wijzen van nagerecht besloten we tot een nazit van espresso met Vecchia Romagna. Die was heerlijk, we lustten er nóg een. Helaas was de Vecchia op, maar de kok had fijne grappa's staan. Beide werden geproefd. De gekozen garppa was zó geraffineerd van smaak, dat we nog één maal in de reprise gingen, alvorens we met de fiets de thuisreis aanvaardden, een overheerlijke maaltijd (en een warm-welkome beneveling) rijker en 100 euro armer, want dat was een ruime tip incluis de betaalbare aderlating voor deze uitzonderlijke belevenis voor twee.
Hintham3 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Pizza afgehaald. Redelijk druk in het bijzonder karig ingerichtte restaurant, het lijkt meer een oude kantine.
Pizza was niet lekker. Grote hoop vette gesmolten kaas op de pizza die alle overige ingredienten naar de achtergrond verdrong.
Veel zoute ansjovis, matig deeg, bijzonder matige pizza. Wij gaan niet terug.