Pizzeria Costa d'Oro

Voorstraat 444 3311 CX Dordrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pizzeria Costa d'Oro

Theodorus T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Ongedwongen restaurant met waarschijnlijk al tachtig jaar dezelfde inrichting. Alleen contant betalen na ontvangst van een handgeschreven rekening. Het eten lijkt ook met de hand en met liefde gemaakt. Heerlijke pizza, pasta en salades. Bier uit een flesje. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld, als eten en service maar goed zijn. En dat is het.
Ton G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Costa d'Oro, je houdt er van of je vind het niks. Er is geen tussenweg bij dit restaurantje. En ik hou er van. De huiswijn is goed. De antipasti smaken prima, zeker als Rosa iets speciaals gemaakt heeft buiten de kaart om. De pizza's zijn heerlijk van smaak en gelukkig niet zo groot als de kartonnen exemplaren bij de gemiddelde pizza koerier. De pasta's smaken authentiek, soms beter dan in Sicilië. En vraag vooral of er nog (vis) gerechten buiten de kaart om zijn. Soms heb je geluk. En ik heb al een paar keer geluk gehad zoals pasta met zwaardvis en aubergine, pasta met tonijn balletjes en tomaten saus, pasta met garnalen in roomsaus, allemaal heerlijk.
De sfeer en service vind ik prima, en de prijs is ok.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Zeer authentieke ambiance, je waant je in een restaurantje op Sicilië. Erg vriendelijke en persoonlijke bediening. Genoten van een heerlijke Escaloppi op z'n Italiaans. De huiswijn is erg lekker en ook de huisgemaakte Limoncello tiramisu. Uitstekend gegeten en we komen zeker gauw terug!
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Erg kleine pizza's voor de prijs van een grote pizza. Icetea kost per 200 ml €2,75, terwijl cola gewoon €2,25 kost. Waarom dat verschil? Na een blik op de dessertkaart geworpen te hebben, maar besloten om ons nagerecht elders te nemen. Een kaart uit de jaren 70 van de vorige eeuw met te hoge prijzen. Het zat er wel vol, dus andere mensen vinden het kennelijk wel oke. Voor ons was het eens maar nooit weer.
Annie W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Kom altijd graag bij coste dora het is voor mij altijd een avondje uit eten goed personeel heel gezellig een grote familie en de piza,s heerlijk zo kan je ze nergens krijgen/ Het is voor mij altijd een feestje om er naar toe t gaan

Adri V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
De pizza’s zijn klein en daarom zeer geschikt als voorgerecht. De forel is heerlijk, maar wordt wel erg basic geserveerd. Trouwens, waar kun je nog forel bestellen? Ook ossobuco vind je niet vaak meer op de menukaart, maar wel bij Costa D’Oro en het smaakt prima.
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Van jongs af aan kom ik hier al geregeld en dat is deel van de charme, alsof je een beetje opgroeit met deze familie. Verheugen op de heerlijke broodjes met lekkers vooraf, met bijv schapenkaas, gorgonzola en salami. Dan zo'n heerlijk pizzaatje, inderdaad klein van formaat maar groots van smaak. Dus voor onbekenden...start nou met zo'n zalig broodje. Dol op de Siciliana, ook al jaren. Heerlijk rood slobber huiswijntje erbij. Doe eens gek en neem de eigengemaakte tiramisu als dessert, lekker! Zomers in frisse limoen/citroen variant. Kopje koffie en je gaat voldaan en gelukkig naar huis. Inrichting is uit de oude doos met schelpjes aan de wand en heel eenvoudig en dat is allemaal deel van het plezier, nostalgie en trattoria gevoel. Fijne prijs/kwaliteit. Let op, je kunt er niet pinnen.
Dick R.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
met drie personen gegeten, vissoep,minestrone,kleine portie pasta met zeevruchten, 1 x salade,lasagneschotel,raviolischotel,ossobuco met brood,1 ltr. witte huiswijn,1 fles rode huiswijn, 2 x espresso,2x grappa.Alles heel smakelijk, ruim voldoende en zeer vriendelijke bediening. Echt een Italiaans vakantierestaurant.rekening : net geen 100 euro.
M_bakker .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Na de zeer trouwe klanten van Costa d'Oro vaak aangehoord te hebben over het eten hier zijn we toch maar eens gaan proeven. De zaak is klein en de inrichting neemt je zo mee terug naar de jaren '70. Normaal zou ik dit als een slecht punt zien, maar in dit restaurant had het eigenlijk wel iets. Misschien omdat veel zaken in Italië een soortgelijke inrichting hebben. De ''beroemde'' broodjes waren erg flauw en om sommige plekken verbrand. De pizza's waren erg klein, iets wat de smaak nog wel zou kunnen compenseren, maar helaas was dit niet het geval. De pizzabodem was taai en op sommige plekken ook al verbrand. Verder waren ze belegd met ''normale'' Hollandse kaas, wat ik ook een zwak punt vond. Verder smaakten ze erg zout en was de tomatensaus vrijwel niet te proeven. De bediening, verzorgd door moeder en dochter, was erg informeel maar verder prima. Let trouwens op: pinnen kan hier niet!