Pizze Pronto!

Schoolstraat 1 3116 HJ Schiedam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pizze Pronto!

Maandag 17:00 - 21:30
Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Pizze Pronto!

Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Vanwege zakelijk bezoek in Schiedam heb ik gekozen voor Pronto. Dit restaurant kende ik al vanwege eerdere bezoeken. Ik heb als voorgerecht gekozen voor de frittata verde, als hoofdgerecht voor de tagliatelle al tartufo en als nagerecht de panna cotta met bosbessen dressing. Voor mij geldt dat de gekozen gerechten prima voldeden aan mijn verwachtingen. De tijd tussen bestellen en opdienen is prima, de gerechten zijn mooi op temperatuur en smaakten prima. De bediening is vlot en vriendelijk. Wat mij betreft een geslaagd diner en dat voor een totaalbedrag van € 30,00. Herhaling waard.
Sabrina H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Leuke inrichting van het restaurant. Wel wat fel verlicht.
Op een donderdagavond hier gegeten. Hebben lang op het eten gewacht (45 min op het voorgerecht en circa 60min op het hoofdgerecht). Als voorgerecht deelden we met z'n vieren drie voorgerechten: de calamaris was ontzettend droog, we kregen vier gamba's (waar we wel €10 voor moesten betalen) met een vieze, koude advocadosmurrie erbij en een bonk mozzarella met een paar plakjes ham. Bij het hoofdgerecht drie (verschillende) ontzettend zoute pizza's en pasta gekregen. Toen we vervolgens aankaartte (bij het afhalen van het eten) dat het eten zo zout was, kregen we de opmerking: "oh als je dat even tijdens het eten had gezegd dan hadden we nieuwe gebracht". We hebben allemaal driekwart van ons eten laten staan. Vervolgens nog 20 min gewacht op onze koffie. We kregen de rekening en konden de zaak zonder een afscheid verlaten. Eens, maar nooit meer.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Op zondagavond gegeten bij Pronto! Alle tafels waren bezet dus reserveren was noodzakelijk, ook op zondag.
Vriendelijke ontvangst en bediening.
Heerlijke gemengde voorgerechtjes met goede salade met geitenkaas, goede inktvisringen, en andere lekkernijen. Aanrader!
Wijnkeus was enigszins beperkt maar de Valpolicella ripasso smaakte prima.
Hoofdgerecht pizza. Knapperig maar daardoor wel wat hard om te snijden en kauwen. Smaken goed. Koffie en grappa toe. Een glaasje grappa is prijzig, boven de 5 euro. Gelukkig schoot men uit bij het schenken!
Fraaie inrichting met zicht op de keuken, de oven, de mensen die het dunne pizzadeeg laten rondtollen in de lucht, spectaculair. Mooie belichting ook.
JAH .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Heerlijke proeverij van voorgerechten, dunne/niet vette pizza en limoncello dessert (niet op de kaart, maar wel te bestellen). Lekkere prosecco als apperitief en goede Pinot Grigio bij de pizza. Heerlijk brood met olie en tafelwater als extra service (waar krijg je dat tegenwoordig?). Alhoewel het druk was in verband met de juli/augustus actie dat kinderen gratis mogen eten en er veel groepen waren, echt lekker gegeten en goed bediend. Ondanks de drukte toch even tijd voor een praatje en persoonlijke aandacht. Het was weer fijn!
Vivienne D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Wij zijn voor de verjaardag van Oma met 9 mensen bij Pronto gaan eten en wij waren erg teleurgesteld. Ambiance is goed maar kwaliteit van eten en service niet. Het duurde vreselijk lang voor er besteld kon worden er het duurde nog langer voor er daadwerkelijk eten op tafel stond. (1,5 uur!) Wel 2 rondes met drankjes verder... We hebben tussendoor zelfs pizza focaccia besteld omdat we flauw waren van de trek. De pizza voor Oma kwam 3 kwartier (!!) eerder dan de rest. Niet gezellig en er werd ook geen oplossing aangeboden. Dus oma is toch haar pizza maar gaan opeten. Toen wij onze ergernis bij de serveerster aangaven schoot deze in de verdediging. Daar kun je als gast dus helemaal niets mee. De maaltijdsalade geserveerd op een formaat ontbijtbord was qua presentatie, inhoud en ook hoeveelheid onder de maat. De maaltijdsalade met gerookte (pre-fab!) kip, verdronken in de Cesar dressing was geen aanrader! De pizza's waren ok, op de harde randen na. Het was een worsteling om de pizza met mes en vork te eten. Dat de (kinder) pizza van oma en het verrassingsijsje met vuurwerk niet op de rekening stonden was aardig maar heeft de ergernis over het lange wachten en dat jarige oma in haar uppie aan de pizza starten moest, niet kunnen verzachten. Wij gaan hier niet meer terug.
Vincent H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Onlangs lekker gegeten bij pizze pronto. De calzone was beter dan je mag verwachten. Het restaurant is gezellig met permanent zicht op de keuken.. als toetje heb ik nog een pannacota met caramelsaus genomen. De saus was wat overheersend maar misschien is dat precies de bedoeling. Het restaurant is rolstoeltoegankelijk, de wc niet. Dat doet toch serieus af aan de sfeer.
denv22 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk eten in schiedam. Door een simpele menu kaart mooie klasse kunnen leveren.
Wij komen hier regelmatig met veel plezier.
Maxime V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Sfeervolle zaak, tafels niet te dicht bij elkaar. Eten is goed, bediening vriendelijk. Minder: jassen worden niet aangenomen terwijl bediening staat te niksen, enige afwijking van de kaart (pizza beide helften ander 'beleg') niet mogelijk en het mag schoner (garderobe/toiletten). Het is ook afhaal en de mensen die wachten op bestelling doen dit in het restaurant zelf. Dat geeft een rommelig effect met wachtende en betalende mensen bij de kassa/bar. En nog een tip: hoewel de naam al aangeeft snel pizza’s te leveren, zou de verhouding pizza - overige gerechten het restaurant goed doen.
DenD .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij hebben al meerdere keren bij Pizze Pronto gegeten. Het eten is heerlijk en er wordt gewerkt met verse ingrediënten. Er hangt een gezellige ongedwongen sfeer en het uitzicht op de open keuken is leuk! De bediening is enthousiast en ze gaan leuk met kinderen om. Kortom een aanwinst voor Schiedam en een aanrader om te gaan eten!
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Woensdag bij Pronto geweest. Woensdag-Pizzadag. Ondanks de drukte een overheerlijke pizza gegeten. Bediening is vriendelijk en behulpzaam.
R_K .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ik at hier een pizza met wat rode wijn. De bediening was goed en attent, hier en daar wat jong en verlegen. Sfeer was prima. De pizza was erg lekker. De wijn was prima. De prijs was heel schappelijk. Eén probleem was de verlichting. Men gebruikt daar LED-verlichting en die knippert heel snel. Ik denk niet dat iedereen dit is opgevallen, maar ík vond het stroboscoopeffect erg hinderlijk en erg onrustig. Men gaf me niet de gelegenheid om dit te vermelden, dus ik doe het hier.
Jonne P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Super mooi en sfeervol restaurant. Wij hebben hier met een groep gegeten en zijn ontzettend goed verzorgd. Over het eten valt alleen maar goeds te zeggen. Met name de truffelpasta was een feestje. Zeker een aanrader!
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Wat heb ik lekker gegeten, de proeverij is heerlijk, en de pizza's zijn niet standaard!! Bediening super attent en aardig en je hoeft niet lang te wachten. Gezellige sfeer in een oude jeneverbranderij! Echt een aanrader!
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Hele mooie zaak met een sfeervolle ambiance. Zeer vriendelijk ontvangen en goed geholpen. Proeverij van voorgerechten vooraf, truffelpasta als hoofdgerecht en een heerlijke tiramisu als afsluiting deze keer. Mij gaan ze hier zeker weer terug zien!!
Rien71 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Afgelopen weekend weer eens naar Pronto geweest. Het restaurant is vol en er heerst een gezellige sfeer. We worden netjes ontvangen en naar ons tafel gebracht. De specialiteiten worden verteld en water en vers brood worden op tafel gezet. Na de proeverij kiezen wij voor een pizza prima vera en het vleesgerecht. De pizza is heerlijk rijk belegd met diverse verse producten. Vleesgerecht is de ribeye. Lekker mals en prima bereid. (Fijn dat er nu ook vleesgerechten zijn) tot slot een heerlijk kopje Illy en een stukje chocolade taart (torte caprese) samen gedeeld. Kortom heerlijk gegeten.
lindake .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Uit eten bij Pronto was een mooie ervaring. Gastvrije ontvangst, uiterst vriendelijk, snelle bediening, geen vraag was teveel! Als voorgerecht calamaris gefrituurd, mandje brood en gratis water erbij. Wij waren met 3 mensen, waarvan er 2 pizza namen en 1 een heerlijk bord met pasta negro met kabeljauw en groenten. Zowel de pizza's als de pasta waren heerlijk.
De ambiance is erg smaakvol en misschien trendy, maar ik genoot ervan. De hoogte van het dak was bijzonder binnen, gaf een ruimtelijk gevoel. Ik ben enthousiast en ga er nog eens terug!
Ruud_Schiedam .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
November pizzamaand zeggen de borden die in heel Schiedam zijn geplaatst. Daarom voor de eerste keer naar Pizze Pronto gegaan. Het interieur van Pronto is zeer smaakvol met de prachtige hout gestookte pizza oven als blikvanger.

Minder smaakvol is het bestelde eten. De bestelde bruschetta waren prima, alhoewel €7,50 best aan de prijs is voor een geroosterde boterham met tomatenstukjes. De spaghetti van mijn partner was geen hoogvlieger maar verder wel prima, de twee bestelde pizza's waren ronduit teleurstellend.

De twee bestelde pizza's hadden beide hetzelfde euvel, een slappe natte bodem, die volledig afbreuk deed aan de verder goede smaak van de pizza. Pogingen om de aandacht van de serveerster te trekken liepen op niets uit. Uiteindelijk maar de pizza's opgegeten.

Maar het is gebrek aan vakmanschap van de pizzabakker als je met zo'n mooie oven en zulke goede grondstoffen zo'n slechte pizza bakt.

En dat is jammer, want het restaurant heeft een prachtige ambiance maar uiteindelijk gaat het om het eten.
savoor .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Het mag geen Italiaans heten vind ik. Heb er nu twee maal gegeten en niet tevreden. Personeel doet zijn best en het is druk maar ... (?)
tiramisu is aanfluiting, kan net zo goed appeltaart heten want daar lijkt het ook niet op.
Beste Savoor,

Bedankt voor het verslag van uw bezoek aan pizze Pronto.
Helaas kunnen wij door de beknopte uitleg geen terugkoppeling geven.
Wij begrijpen de opmerking "Mag geen Italiaans heten" niet, (gaat dit alleen over de tiramisu?) en zouden het op prijs stellen hier meer over te weten, zodat wij u in de toekomst beter van dienst kunnen zijn. Bedankt voor je reactie.

MvG Team pizze Pronto

Jos G P N.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Gemakkelijk te bereiken, aan de rand van het centrum Goed parkeren voor de deur of in de buurt. Mooie hoge open ruimte, tafels niet op elkaar gepropt, dus 't is er "goed ademen". Goede moderne inrichting. Ingehouden op de knalrode achterwand in de [open] keuken na. Prima accent!
Bediening vriendelijk en in 't algemeen snel.
Alle vier waardeerden we wat we kozen: salade met gamba's, Pasta Scoglio, Spaghetti alla carbonara, Lasagne. Prima [illy] koffietjes toe. PRONTO... !
luka-proef .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Gisteren met 4 personen bij Pronto gegeten, het restaurant heeft een geweldige uitstraling en heeft een mooie open keuken met een steenoven. De proeverij vooraf is genieten. verschillende antipasti zoals gemarineerde zalm, parmaham, calamari, bruschetta en mozzarella. Vervolgens de mooie pizza's en een pasta met vongole. de pasta is goed op smaak en de pizza's knapperig en smaakvol. nagerecht een tiramisu en sgroppino. mooie presentatie en prima van smaak. De hele avond goede attente bediening, gratis water en brood. Lekker eten voor een mooie prijs. Komen snel weer.