Piri Piri Amsterdam

Van der Hoopstraat 94HS 1051 VL Amsterdam Nederland Kaart
31-207526868

Over restaurant Piri Piri Amsterdam

Passie voor Piri Piri

Als je van Kip Piri Piri houdt, kun je waarschijnlijk nergens beter terecht dan bij Piri Piri in Amsterdam. Hier hebben ze van het beroemde Portugeze gerecht hun specialiteit gemaakt. Alle aandacht gaat uit naar de beste bereiding van de kip aan het spit, geserveerd met de authentieke saus. Je kan wel zeggen dat ze hier een passie hebben voor Piri Piri. Of je het nou lekker pittig wilt, of liever een milde variant; ze maken het hier allemaal voor je klaar. Bestel er een lekker Portugees wijntje bij en genieten maar!

Meer informatie over restaurant Piri Piri Amsterdam

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 21:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 22:00
Mireiya .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Hier eten proeft echt als een home cooked meal, heerlijke kip, vers gesneden aardappelen voor de verse patatas en verse schone zeer smaakvolle uitgebreide salade.
Alles is met Liefde bereid en super vriendelijke bediening
Arthur K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Gezellige restaurant een familiebedrijf ik ben er met mijn vrouw en kinderen gaan eten. Piri Piri kip was lekker knapperig gegrild met echte houtskool smaak en guur was heerlijk ik had een schotel half kip met patatoos en salade echt heerlijk gegeten Portugese bierje zeker een aanrader wel er zeker weer een keer heen.
Irwan V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Na vaak te zijn langs gelopen ben ik deze week voor het eerst binnen gelopen om een kippetje te eten. Op verschillende social media had ik al veel positiefs gehoord over Piri Piri dus mijn verwachting was hoog. Ik werd vriendelijk en met een oprechte glimlach ontvangen, iets wat je nog maar weinig ziet in Amsterdamse horeca gelegenheden. Het interieur is simpel en wat donker.
Men kan zitten aan tafels met een bank aan de muurzijde maar men kan ook plaatsnemen aan een soort hoge sta-tafels waarbij men zit op hoge stoelen.

Tijdens dit eerste bezoek ging ik voor een half kippetje, gebakken aardappels en een salade. Hierbij op advies van een van de eigenaren een Portugees biertje erbij besteld. Lekker fris bier dat uitstekend combineert met de super malse kip die al vlug op tafel kwam. De heerlijke combinatie van rokerige geur, knisperend huidje en mals sappig vlees is geniaal, in tijden niet zo'n lekkere kip gegeten. De aardappels zijn perfect gebakken en de salade is simpel maar verfrissend en doeltreffend. De piri piri saus is pittig maar niet té en gaat perfect samen met de kip.
Na de maaltijd moest ik van de trotse eigenaar even de rotisserie bekijken. Een schitterende machine om de kippen te bereiden boven echt houtskool en naar zeggen helemaal uit Portugal geïmporteerd. Deze eerste kennismaking smaakte letterlijk naar meer.

Later deze week ben ik daarom langs geweest voor een take away. Van tevoren even gebeld en na een klein half uurtje kon ik mijn sparerib menu afhalen. Het leest wellicht eentonig maar ook dit menu was weer van grote kwaliteit. Heerlijk sappige kalfspareribs waarbij het vlees van het bot afgleed, de marinade is subliem; zoetje, zoutje en zuurtje zit er allemaal in en de combi met het kalfsvlees is prachtig! Ik koos bij dit menu voor een gepofte aardappel en er zat dezelfde salade bij als bij het hierboven beschreven kip menu. Beiden waren weer prima bereid en zonder extra kosten krijg je er een romige saus bij voor op de aardappel.

Conclusie, Laat je niet afschrikken door het ietwat sobere, donkere interieur. De eigenaren en service zijn hartverwarmend. Je voelt je direct thuis. Het eten is perfect en zeer scherp geprijsd. Probeer er ook eens een Portugees biertje! Ik ben heel erg blij met Piri Piri Amsterdam bij mij om de hoek en beveel het een ieder aan hier te komen eten of af te halen!
Romina V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Vergeet allle andere 'hippe kippen' tentjes, de kippen (en de spareribs) van Piri Piri zijn echt geweldig! De Portugese eigenaar bereidt ze zelf boven houtskoolvuur en dat proef je. Alles wordt hier duidelijk met liefde en geduld klaargemaakt. Spareribs die van het bot afvallen, lekkere gemengde salades, sappige maïskolven, smeuïge Portugese rijst.. tot nu toe is alles wat ik hier gehaald heb even goed, maar de kip met huisgemaakte piri piri saus spant toch wel de kroon. Het zit in een knus pijpenlaatje in de buurt van het Westerpark. Dus bij mooi weer: bestel een kip, pak je picknickkleed, vlei je neer in het gras en lach stiekem om alle anderen, die wanhopig hun Bbq aan proberen te steken.
Etienne123 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Helaas zijn de groenterolletjes en de pompoensoep niet elke dag beschikbaar (nu op vrijdag, zaterdag en zondag). Wat zijn ze bijzonder! Op onze zoektocht naar de lekkerste pompoensoep hebben we voorlopig een eerste plaats, en het zal wellicht voor altijd bijzonder blijven. Mijn ervaring: ga niet alleen uit van de menukaart achter het raam, want daar staat alleen vlees op, maar vraag ook naar (ook vegetarisch) de andere ERG lekkere dingen. Spareribs (kalf) waren lekker. De eigenaar verteld graag over de speciale bereiding op houtskool. De kip is verantwoord. De kok en de eigenaar doen graag hun best en maken graag een bordje voor je!