Pinocchio Pizzarestaurant

Korte Poten 12 2511 ED Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Pinocchio Pizzarestaurant

De oudste pizzeria van Den Haag

Den Haag is een veelzijdige stad. Politieke en zakelijke belangen wisselen elkaar af met verschillende recreatieve en culturele mogelijkheden. Ook op culinair gebied zijn er veel keukens die een bezoek waard zijn. Zoals Pizzeria Pinocchio, de oudste pizzeria van Den Haag. Al sinds 1976 genieten Hagenezen en toeristen hier van Italiaanse specialiteiten en Mediterrane gastvrijheid. Dat wil je niet missen.

Meer informatie over restaurant Pinocchio Pizzarestaurant

Voordelig
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
een pizzeria zoals je dat wenst: goed eten tegen redelijke prijs in een uitermate vriendelijke omgeving.
"buiten vriest het maar binnen snort de pizzaoven en voel je je gastvrij onthaalt
Enrico H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Helaas was ons voorgerecht bevroren,de drankjes kregen we zonder glas en de pizza's waren niet voor gesneden voor de kinderen ook toen we het hoofdgerecht kregen geen bestek en mijn vrouw haar eten duurde nog 6 minuten terwijl wij onze eten hadden.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Ik eet regelmatig bij Pinocchio, smaakvol en voordelig. Niets op aan te merken!
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Bekende pizzeria in Den Haag. Vriendelijke mensen, vlotte bediening en goedkoop, Pizza's zijn altijd heerlijk. In de uiensoep misten we een stokbroodje met gegrilde kaas. Op de lamskoteletjes zat geen saus en ze waren nogal doorbakken en een beetje droog. De home-made tiramisu was lekker. gewoon gezellig voor een doordeweekse avond zonder pretenties.
S.leensma .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Mijn vrouw en ik hebben een genoeglijke avond gehad bij Pinocchio in Den Haag. Het eten was van prima kwaliteit. De service is goed en de mensen zijn vriendelijk. Hier gaan wij zeker nog weer terugkomen.
Sietsev .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Goed eten voor een goede prijs. personeel is behulpzaan. Eten is geen meesterwerk, maar de prijs is ook niet de hoofdprijs. Prima restaurant om een hapje te eten.
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gisteren met mijn vrouw binnengelopen bij Pinocchio voor een snelle maaltijd. Mijn vrouw nam een pizza Pinocchio, ze vond het prettig dat de pizzabodem dun en krokant was en de "aankleding" vers gesneden was (champignons, tomaatjes, avocado).
Ik nam lasagne met zalm, die smaakte mij goed, de saus was prima ondersteunend aan het gerecht. We dronken er een halve fles rode huiswijn bij, een goede begeleider van deze eenvoudige maaltijd.
De espresso tenslotte was echt mediterraans: klein kopje, goed sterk.
We waren hier € 36,50 aan kwijt.
Pinocchio is een kleine, wat smalle pizzeria, zowel het formaat als de inrichting doen authentiek aan, gelukkig heeft de eigenaar er niet veel aan veranderd sinds ons laatste bezoek 3 jaar geleden. De bediening is relaxed en vriendelijk, misschien mede omdat het nog niet erg druk was. Ik vind het een aanrader voor als je snel makkelijk wil eten.
M.j.kleijwegt.2 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Prettige bediening, goed eten (fruit op de pizza had beter vers fruit kunnen zijn dan uit blik of pot). Als leuke bijkomstigheid nog een likeurtje aangeboden.
Herhaling waard.
Pjw63 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Oudste pizzeria van Den Haag, sinds 1976. Vanwege omgevingslawaai van een evenement om de hoek, besloten om binnen te gaan zitten, in plaats van op het bescheiden terrasje voor de zaak in winkelstraat Korte Poten in het centrum van Den Haag.

Het interieur van Pinocchio zal sinds 1976 nooit meer veranderd zijn, en dat moeten ze vooral zo houden, lekker kneuterig sfeervol, met wellicht 'authentiek' Italiaans rustieke muren, wij konden het waarderen,. Wel een smalle doorloop tussen de tafeltjes.

Wat we zeker minder apprecieerden was dat er €30,00 werd gerekend voor het vrije keus driegangenmenu;, daar werd ons voordeel van het gratis 2e driegangenmenu van de AH restaurantactie zowat volledig opgesnoept, jammer.

Over het eten kunnen we kort en krachtig zijn. Degelijke pizzeria kost, niet verrassend, gemiddeld eigenlijk, nergens echt onderscheidend, althans niet wat wij namen.
De pizza's waren best lekker, niet te groot, goed gevuld en een prettige bodem.

Bediening was prima, vlot en vriendelijk.

Toilet zag er niet super schoon uit.

arrivederci.
Kgabriella .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Lekker simpel Italiaans eten in een gezellig klein restaurant. De service kon beter. Ik moest erg lang wachten voordat ik een menu kreeg en een drankje kon bestellen. Daarna was de service ook niet zo snel als ik had verwacht. Al met al een een prima restaurant met prima eten, ga er niet eten als je daarna ergens heen moet, want het duurt langer dan verwacht.
Marnixlinda .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zaterdagavond bij Pinocchio gegeten en het was geweldig! Zeer vriendelijke bediening en uitstekend eten. Duidelijke kaart, geen poespas, snelle service. En daar bovenop nog mooie details zoals een dessertwijntje (shotje) bij het dessert en heerlijk brood met kruidenboter vooraf, beide van het huis. De klant is hier echt koning. Zeker een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vooraf mosselen (€ 7.50) met heel veel knoflook, heel lekker, erna pizza (€ 11 gemiddeld) en erna koffie toe voor 3 personen. Met AH kaar €60 (excl. wijn en water). Als je wat we hadden besteld berekent volgens de menukaart waren we met zijn 3-en ook ± € 60 kwijt geweest. Dus veel voordeel bood het niet maar ze maken goede pizza's. En aardige mensen en het reeds lang bestaande Haagse zaakje.
Karla V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Mijn man en ik eten al zo'n 25 jaar, minimaal 1x per maand, in dit authentieke kleine restaurant. Alle gerechten zijn van een constante smaak en kwaliteit en de pizza's hebben een heerlijke dunne krokante bodem. De prijs-kwaliteitverhouding is prima. We worden al die jaren bij binnenkomst hartelijk ontvangen, snel geholpen en bij het afscheid verwent met een glaasje Marsala "van de zaak". De inrichting is knus maar zeer sober waarbij het zitcomfort wel aan verbetering toe is. Vandaar de "6" voor Decor.
Hawbir H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Vandaag weer eens buiten gegeten en deze keer wilde wij Italiaans eten. Op aanbeveling van wat vrienden zijn wij hier gaan eten en zoals zij het ons hadden verteld, het was heerlijk. Het kon wel wat pittiger maar de pasta was wat je verwacht van een Italiaans pasta. En aan het einde netjes bedankt door een lekkere likeur. Heerlijk
Ikar R.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Vanavond met mijn collega's hadden we besloten om een hapje te gaan eten in dit antieke pizza restaurant . Al bij binnenkomst werden we hartelijk verwelkomt en onze tafel toegewezen. service is vriendelijk en snel ik bestelde pizza ala mario lekkere dunne pizza met stukjes kip gorgonzola kaas en uien. Ik ben goede vrienden geworden met de huidige personeel daar en het is fijn om ergens te zijn waar je je prettig voelt. ik raad dit restaurant dan ook aan degene die een dagje in denhaag is en lekker iets simpels wilt eten maar ook erg lekker.
Mirbestoun .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Op vrijdag 4 december hier heerlijke pizza's gegeten met en paar oude vrienden van me. De pizza's waren geweldig nog nooit eerder zo een goeie pizza gehad. Ik had de pizza Hawaï er kon wel wat minder ananas er op de volgende keer maar de pizza was wel van hele goeie smaak. Het decor zag er ook geweldig uit , het geeft een oud gevoel op je af, als of je op vakantie bent. Het is wel aardig klein en knus en we moesten 5-10 minuten wachten bij de ingang voor een plekje maar het was het wachten wel waard. We komen zeker nog terug voor en pizza hier, maar dan gaan we wel van tevoren reserveren zodat we niet hoeven te wachten.
Sam B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat besteld bij dit restaurant maar voor de zoveelste keer wordt de peper niet uit het gerecht gelaten nee men besloot er zelfs nog wat meer dan vorige keren in te doen iets waar een klein peutertje in zijn geheel niet op zat te wachten terwijl hij vol enthousiasme het eten tegemoet zag, wat een teleurstelling en irritatie. Jammer want ik bestelde hier graag maar gezien dit keer op keer weer niet is waar ik voor betaal hebben we maar besloten hier nooit meer te bestellen!
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Nee, het is niet duur, maar je krijgt dan ook niet veel soeps. Ik koos de pizza 'alla mir' met tomaten, kaas, champignons en knoflook. De knoflook was overdadig aanwezig, de garnalen juist niet en de champignons smaakten waterig (blik?). Dat moet echt beter kunnen! De pul evenementenbier maakte het niet beter...De rest van de tafel heb ik niet horen klagen, dus ik kan niet goed beoordelen of ik pech had met dit misbaksel, of dat de rest ook een zeer matige pizza had. Het decor was zeer gedateerd, stoffig en sleets. De zaak is erg klein (model pijpenla), dus soms is het echt passen en meten. De service daarentegen was wel heel okay: vriendelijk, adequaat en vlot. Misschien ga ik daarom nog wel eens voor de herkansing.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Met 2 vriendinnen aan de pizza met daarbij een salade Caprese. De pizza's waren stuk voor stuk goed, één met tonijn, één met vis/schaaldieren (€12) en één vegetarisch, goed belegd, dunne knapperige bodem, gewoon goed en lekker. De Caprese was een ander verhaal, geen lekkere rode tomaten, droge mozzarella vierkantjes, geen lekkere buffel mozzarella, veel ruccola nauwelijks basilicum, dat behoeft nog verbetering. personeel is altijd heel vriendelijk. Achterin opzij zit je wat ruimer en rustiger maar het blijft een krappe boel, dat heeft ook wel zijn charme.
DGABos .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Op woensdagavond zonder reservering binnen gestapt, we waren vroeg ( 18.30) en er was nog genoeg plaats. Vooraf gebakken mosselen in een witte wijnsaus en aan overkant een uiensoep. Net toen we ons afvroegen of er nog brood kwam, werd het gebracht. Met een schaaltje kruidenboter. Het was een compact brood, beetje taai, maar prima om de soep en witte wijn saus te deppen. Over de kruidenboter liepen onze meningen uiteen. De overkant vond hem prima, en mij smaaktte het helemaal niet.
Pizza Calzone kwam, met een mooie krokante korst, en goed gevuld met verse ingrediënten. Ik had een pizza Capriciosa, ook die was lekker en verse paprika en champignons erop, en een mooie zachte ham. Het was echt genieten. Erbij een rode wijn ( lekker slobberwijntje) en een witte Lambrusco. Prima!
Tot ik naar het toilet ging..... Dat was echt een afknapper. Toiletvloer was echt smerig, en duidelijk niet schoongemaakt. Ook de rolhouder, prullenbakje en de muur was gewoon heel erg vies. Ik heb hier gelijk de aandacht op gevestigd bij de man achter de kassa, hij beweerde dat het elke dag schoongemaakt werd, aan het eind van de dienst. De toiletpot misschien wel, die zag er netjes uit, maar de rest echt niet. Er lag gewoon een laag stof op rolhouder, deksel prullenbak zat onder het stof en rommel, en de vloer was gewoon zo vies/nat dat me dat echt onwaarschijnlijk leek. Maar de meneer zou er naar kijken. Mijn tip zou zijn, maak de toiletruimte niet schoon aan het eind van de dag, dan wil men naar huis, maar doe dit aan het begin van de dienst.
Al met al, voor het eten gaan we zeker terug. We hebben echt lekker gegeten. De reden dat ik dus een lage score geef voor decor is vanwege toiletruimte.