PIM Coffee Sandwiches & Vintage

Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
In de Prins Hendrikstraat hebben wij hier een lekkere lunch, beide een broodje vegetarisch. De een met humus, de ander met gegrilde groenten. Zijn beiden van goed kwaliteit. De portie is alleen niet heel groot. Erbij hebben we een detox smoothie. Daarin veel spinazie, smaakt ons prima. Zaak is lekker informeel ingericht, goede sfeer. De bediening is erg aardig. Kortom: goede plek om te gaan lunchen.
Gilissen90 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik kom hier graag voor goede koffie en een lekker taartje uit de aantrekkelijk gevulde vitrine. Fantastisch dat er rekening wordt gehouden met allergieën (bijv. taartjes met kokosolie ipv boter, koffie met amandelmelk). Wat dit betreft koploper in Den Haag. Daarnaast ook nog eens zoveel mogelijk biologisch. Lekkere sapjes (Wortelopkikker!) Leuke vintage inrichting, en de goede snelle bediening zorgt voor een ongedwongen informele sfeer.
Valentijn25 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Van de week bij Pim's geweest, kom vaker bij de nieuwe vestiging op de wagenstraat en daar bevalt de koffie en de broodjes prima. Toevallig hier langs gelopen en met lekkere trek naar binnen gewandelt.

Heerlijk wat tosti's besteld (margarita & jalapeno) beiden goed van smaak precies wat je van een tosti mag verwachten en ook nog is vriendelijk geprijsd voor een lunchzaak. Daarnaast nog even een overheerlijk warme Pims special besteld. De Pim special bestond uit gehaktbrood met jalapeno's ook erg smakelijk en je kan proeven dat het zelf gemaakt wordt. De service was prima, en de inrichting vintage, niet mijn ding maar kan het zeker waarderen bij Pims. Wij komen snel weer is een x terug voor een lekker broodje.
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Dit is maar een van de vele populaire plekken in deze hippe wijk. We kwamen hier op een zaterdag voor koffie en wat te eten. Lekker druk met gezinnen met kinderen, maar er komen ook stellen en singles. De koffie was zoals hij hoort te zijn: vol smaak en sterk. De taart die ik had was de calorieën helemaal waard en ook de croissants en tosti's waren zoals we verwachtten.
Service is vriendelijk en de prijzen zijn redelijk.

Tessab .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Ziet er leuk uit, zowel in de Wagenstr (centrum) als in de Pr. Hendrikstr (Zeehelden). Je zou verwachten dat je er dingen kunt eten die nét wat beter, verser, specialer zijn dan in een andere lunchroom. Schijn bedriegt. Sommige keuzes klinken leuk maar blijken op je bord heel gewoontjes te smaken. Alsof ze toch n beetje achterlopen. Niet echt lekker brood maar gewoon en ok. Is dit n landelijke keten?? Dan snap ik het. Het oogt hip en local maar is heel gewoontjes. Op zich prima voor 'n tosti en n fijn plekje, 's zomers hebben ze ook wat plekjes in de zon.
Beste Tessab,

Wat jammer dat je ervaring bij ons is geweest zoals jij het hierboven hebt omschreven. Wij werken met biologische verse producten. Onze kaart is gebaseerd op oma's gerechten alleen dan in een nieuw jasje met verantwoorde producten. Wij hebben specifiek voor dat brood gekozen omdat het van bakkerij de vlinder komt in de wagenstraat. Dit is een biologische bakker en hier werken mensen met een beperking. Deze bakker traint deze mensen om na de stage een betaalde baan te vinden en mee te draaien in onze maatschappij.

Graag zou ik van je willen horen wat er dan verser zou kunnen moeten en misschien specifieker wat er niet speciaal was. Wij proberen altijd direct te handelen op reacties zoals de jouwe. Wij zijn geen keten, ik heb de kaart en de inrichting met heel veel liefde zelf bedacht. Mijn twee zaakjes heten Pim omdat mijn vader zo heette.

Met vriendelijke groet,
Sharon siebert van Pim coffee, sandwiches & vintage

Reactie van proever:

Beste Sharon, bedankt voor je reactie. Mocht ik weer een keer komen eten zal ik er nog specifieker op letten wat er beter kan. Misschien het brood zo laat mogelijk en lekker dik snijden? Leuk dat je brood afneemt bij Vlinder, ik ken ze. Je zaken zien er leuk uit. Mocht je een vrije dag hebben, ga dan eens lunchen bij Catootje, Appeltje Eitje, Juni, 't Achterommetje, Bakkerswinkel.
Coniglia H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Voor heerlijke koffie en taart(steeds wisselend) is Pim een superadres.

Kom je echter lunchen dan blijkt dat de tosti mediterrane flauw van smaak is. Een flink kommetje ketchup geeft voor mij geen mediterrane smaak. De krachtpatser die ik erbij drink heeft vooral een bietensmaak. Graag wat meer gember om hem pittiger te maken. Kortom het eten bij Pim is niet verkeerd maar ook niet bijzonder.

De bediening heeft het duidelijk druk met de lunchdrukte aan te kunnen. Ik ben hier ook vaak later in de middag geweest. De bediening had dan meer tijd voor een praatje. Wel zo leuk.
Bij Pim zit je als alleengaande prima op je gemak. Eris zelfs een heerlijke leunstoel met zicht op het voorbij wndelende en fietsende publiek. Aan het raam zit je het leukst bij Pim.

Ik wens Pim toe dat ze met hun lunch hetzelfde niveau bereiken als met hun koffie en taart want Pim is het waard!
Beste Coniglia,

Bedankt voor jou recentie! Om iets te kunnen met je kritiek zouden wij graag willen weten bij welke vestiging je bent geweest en wat er precies flauw was aan de tosti. Er zit naast de mozzarella en tomaat namelijk een behoorlijke lepel pesto tussen die heel kruidig is van smaak en verse basilicumblaadjes. Om te letten op de smaak van de tosti zou ik graag van u willen weten of de pesto die er tussen zit voldoende voor je is. Dan kunnen wij dit opnemen met onze collega`s en eventueel aanpassen indien nodig.

Onze krachtpatser heeft een afgemeten hoeveelheid van alle ingrediënten, wij zouden het fijn vinden als je van te voren aangeeft dat je hem graag wat pittiger wilt hebben. Dan veranderen wij dat uiteraard direct naar jou wensen.

Helaas is er tijdens lunchtijd inderdaad soms weinig tijd om uitgebreid te kletsen met onze gasten wegens de lunchdrukte. We proberen wel altijd iedereen evenveel aandacht te geven maar soms lukt het dus helaas niet! In de ochtend en eind middag is daar zeker veel meer ruimte voor!!

Qua lunch streven wij naar hoge kwaliteit en versheid dus als u mij uitgebreidere informatie kunt geven, dan nemen wij dit zeker mee in onze keukenvergaderingen.

Nogmaals bedankt voor je kritiek en bericht.

Groet,
pim

Reactie van proever:

Bedankt voor jullie reactie.
Wat betreft de mediterrane tosti: de ketchup had meer smaak dan de tosti. Misschien had ik pech dat ik toevallig onrijpe tomaat had en minder pesto. Ik blijf het een flauw smakende tosti vinden. Wie weet kunnen jullie ipv ketchup pesto erbij serveren.
Ik begrijp dat als het druk is er minder tijd is voor een praatje.
Ik moest echter mijn bestelling aan de counter doorgeven na meerdere pogingen van hand opsteken e.d.
Natuurlijk kan ik een volgende keer aangeven dat ik meer gember in mijn krachtpatser wil. Nu heb ik verslag gedaan van wat jk ervan vond en ik vond de smaak geen power hebben. Bovendien was het de eerste keer dat ik hem bestelde. Hoe kan ik dan al meteen vertellen dat ik meer van het een of ander zou willen?
Jullie hebben een leuke tent daar aan de Stationsstraat. En ik kom zeker terug voor een lunch met meer uitgesproken smaak!
Jennifer B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Met regelmaat kom ik bij Pim (vooraf de Prins Hendrikstraat, die is om de hoek), en wat heerlijk dat de jus groter is dan ik gewend bent, heerlijk gul! Ik bestel vrijwel altijd de geitenkaasmouse, onwijs lekker, smeuig en uiteraard superleuk op elkaar gebouwd. Vaak ook bijzondere soepen, heerlijk! Koffie's zijn heerlijk en zo fijn en lekker dat je amandel en kokosmelk kunt bestellen in plaats van volle melk of soya. De bediening is lief en vlot. De taartjes nog nooit gehad, dus die kom ik snel proeven. Heerlijk dat de nieuwe vestiging bij de Wagenstraat zo licht is, dat mis ik soms op donkere dagen bij de Prins Hendrik en vanwege de witte/lichtblauwe aankleding oogt het soms toch wat koeltjes. Hoe dan ook, tot de volgende keer pimmetjes! :)
Huibert J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Ons 2e bezoek aan PIM. Na de eerste kennismaking met lekkere zacht gekookte eitjes waren we erg in onze nopjes en gingen vanochtend weer ontbijten. Helaas dit keer een tegenvaller; bij binnenkomst werd me na enkele minuten beleefd gevraagd te verkassen omdat de tafel (zonder bordje) gereserveerd was. Het was druk dus ok. Bij de koffie / thee krijg je hier een lekker stukje taart/cake. Deze moest ik jammergenoeg terug sturen omdat er schimmel op zat (helaas geen vervanging aangeboden). We namen het ontbijt voor 2 waarbij vergeten werd de jus d'orange te brengen. Na een extra keer vragen kwam deze alsnog. We bestelden (tegen de griep symptomen) 2 verse tarwe gras sapjes. De eitjes waren hard, maar ik durfde deze niet meer terug te sturen .... Na 15 minuten nog maar even gevraagd waar de gras sapjes bleven. Deze waren spijtig vergeten. Binnen een paar minuten kwam er nu wel 1 glas tarwegras sap. Het was op. Dat sapje hebben we gedeeld en was prima vers.
Al met al een minder geslaagd ontbijt. Hopenlijk was het een monday-morning experience en gaat het de volgende keer weer beter.
Beste Huibert,

Bedankt voor jou bericht op iens. Je trof ons die dag in een hele grote spits qua drukte die wij zelf nog nooit zo hadden meegemaakt en onze excuses dat onze service daardoor niet was zoals je van de vorige keer gewent was. Wat betreft de tafel waaraan jij was gaan zitten, de vorige gasten waren net opgestaan om af te rekenen en deze tafel moest nog schoongemaakt worden. Zodra deze handeling was gebeurd zou er direct een bordje gereserveerd op worden gelegd.

Op onze menukaart staat bij het ontbijt dat de eitjes hard gekookt zijn. Dus de eitjes waren door het keukenpersoneel gekookt zoals het op de kaart staat. Uiteraard willen wij altijd aan de wensen van onze gasten voldoen. Dus mochten jullie nog een keer zin hebben om te komen ontbijten, zou je dat dan bij het bestellen kunnen vermelden. Dan bereid het keukenpersoneel dit met plezier voor jou.

Wat betreft het koekje bij de koffie, nogmaals onze excuses. Wij hebben geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wij maken onze plaatcake dagelijks vers en het is altijd zo snel weer op dat het geen tijd heeft om te beschimmelen. Hoe dan ook wij schamen ons diep hiervoor en zullen zeker veel strengen toezien op dit soort zaken. En dan nog even het over het tarwegras en de jus d'orange door de enorme drukte die wij dus nog nooit zo hebben ervaren, was dit er inderdaad bij ingeschoten.

Hoe dan ook wil ik je laten weten dat wij het heel belangrijk vinden om de kwaliteit en onze service heel hoog te houden en hopen dan ook dat je nog een keer terug komt zodat wij kunnen laten zien dat het ook zo is.

Met vriendelijke groet,
Sharon Siebert van pim coffee, sandwiches & vintage

E D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
leuke lunchroom in het hart van de zeehelden. genoeg concurrentie maar toch altijd gezellig druk... een goed teken. ben geen fan van de groene smoothies en het tarwe gras maar de koffie is smakelijk en een reden om terug te komen!
Dalian .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Wat is dit een superleuke lunchroom, of coffeebar zoals ze zichzelf noemen. Toffe inrichting en met positieve en leuke bediening. Eten is groen en biologisch en smaakt goed, koffie is top en wordt met veel aandacht bereid. Ik had een bruin broodje met heerlijke pittige makreelsalade, een groen smoothie en een mooie cappuccino (met hartje!!), Was allemaal naar wens! Naast dit kun je hier ook vintage spulletjes kopen, voornamelijk woonaccessoires en tasjes. Echt een leuke horeca, heel vernieuwend voor Den Haag.
Blog-about-food .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Dit is voor mij dé plek voor de lekkerste koffie. Goed apparaat (la marzocco), goede boon (Bocca) en vakkundige baristas. Prettige plek om te werken en te lunchen. Inrichting is trendy en voelt wat buitenlands aan (Londen/Berlijn). Eten is goed en bediening is vriendelijk. Aanrader!
Joyce C.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Broodjes en zelfgebakken taarten waren erg lekker, evenals de chai latte en koffie verkeerd. Hele vriendelijke bediening en leuk dat de kok het eten in een open keuken klaarmaakt.
Biologische ingrediënten zijn een pluspunt, en de taart niet te zoet. Geen last van spelende kinderen, zoals de vorige recensie. Ruim opgezet en voldoende privacy. Lichte ruimte. Er is ook een terras met bank. Voor herhaling vatbaar.
Mara S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Lekkere sapjes en salades. Alleen jammer dat je niet rustig kunt zitten om daarvan te genieten. De vloer ligt vol met speelgoed en kinderen rennen in de rondte terwijl de moeders koffie zitten te drinken. Het lijkt er eerder een peuterspeelzaal dan een koffie/lunchzaak.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Hier broodje meatloaf met jalopenopepers gegeten. Erbij een klein bakje mosterdsaus. Smaakte goed al vond ik de mosterdsaus een wat vreemde toevoeging. Chili- of knoflooksaus had er m.i. beter bij gepast. Mijn partner had de tonijnsalade. Er werd geen brood bij geserveerd. Heb de helft van mijn broodje met hem gedeeld. Erbij: frozen cappuccino en een glas melk. Vriendelijke bediening.
Rardy .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Voor mij een leuk nieuw lunchadresje in mijn buurtje,er zitten er meer maar de koffie is hier echt heerlijk en ze werken met biologische producten, dat is voor mij sowieso een pre.
Leuk terrasje voor de deur in de zon..zelfgemaakte taarten..genieten maar!
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2014
Al meteen bij binnenkomst valt het op dat de sfeer huiselijk is maar niet rommelig. Veel moeders met kinderen dat wel maar vooral de lange tafel bij het raam valt op. Goeie koffie, wortelopkikker om de dag gezond te beginnen. De taarten bij Pim zijn echt super goed en probeer vooral het broodje meatloaff! Een aanwinst voor de buurt.