Pilsvogel

7,1
Erg rumoerig
Renger12 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Wij hadden hier in het verleden vaker met vrienden gegeten en het was nooit slecht bevallen. Deze keer wel. De door ons bestelde tapas waren redelijk maar fantasieloos en nogal saai van smaak. De muziek stond zo hard aan dat we moesten schreeuwen om ons verstaanbaar te maken, en de 60er jaren discoverlichting die aan ging maakte er de sfeer niet beter op. Bij de Pilsvogel, gelegen aan het door niet-Amsterdamse yuppen overgenomen Gerard Douplein, zien ze ons niet meer terug.
Bobvandeveen .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wat een veelbelovend begin leek, bleek al snel een teleurstelling. Het eten (calamaris, portobello en dadels) was lekker en kwam snel op tafel. Wanneer we vervolgens een drankje erbij wilden bestellen, hebben we ruim een half uur moeten wachten. We hebben 3 keer gevraagd waar het bleef, en kregen vervolgens een snauw dat ze zo ging kijken. Er gebeurde niks, maar kregen vervolgens wel zonder te vragen de rekening op tafel gegooid met de mededeling dat ze graag met ons wilde afrekenen. De drankjes stonden wel op de rekening. Het eten wat nog niet op was is zonder een woord te wisselen van tafel gedraaid. Uiteindelijk niets van excuses maar nog steeds hetzelfde chagrijnige gezicht waardoor wij ons zelfs bezwaard voelden. Leuk concept, maar wat meer gastvrijheid zou fijn zijn.
Doreen G.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Gezellig, niets aan de hand eetcafé. Een lekkere Turkse tosti met groenten, kaas en vlees met een heerlijk sausje gegeten. Aardige mevrouw achter de bar.
ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Je blijft er wel steeds terugkomen; dat wel. Er is altijd wel wat te doen en te zien in dit typische Amsterdams eetcafé, waar vooral joungsters komen. We bestelden wat snack's, wat altijd lekker is bij de borrel en het zag er in iedergeval verzorgd uit. En natuurlijk het pils is bij de pilsvogel goed! Als ze je opmerken, is het personeel best aardig, alleen lijken ze in hun eigen wereldje te vertoeven. En als je dat op feodale wijze probeert te verstoren, krijg je natuurlijk een gevat rap antwoord. Gelukkig wonen ze in Amsterdam en valt het onder de noemer humor. Op heel veel plaatsen zou dat echt niet kunnen. Maar goed, een leuke tent, met veel reuring.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Leuke verrassing in de Pijp!
Bij toeval hier op een dag met 5 vriendinnen terecht gekomen. Leuk terras, maar toch een tafel binnen gekozen op deze laatste dag van september.
Goede ontvangst, de drankjes en de kaart kwamen op tijd.
2 namen het menu van de dag: kalfsmedaillon, deze was heerlijk, erbij aardappeltjes en gemengde groenten. 4 namen de sate deze kwam op een grote spies met heerlijke saus, wat gemengde sla en kroepoek erbij en patat apart.
De bediening was vlot en leuk. Omdat er 1 geen knoflook kan eten werd er goed overlegd en gekeken naar wat wel kan, zo hoort het en alles met een vriendelijke lach. De muziek stond wat hard, maar werd op verzoek wat zachter gezet. Kortom een aanrader, overwegend jong publiek maar ze hebben ons, als iets oudere dames, leuk ontvangen en we hebben er heerlijk gegeten.
Leuke kaart, ook tapas.

Foodies- .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Afgelopen week hebben we hier weer heerlijk gegeten. Helaas had mijn vriend een zatte van brouwerij 't ij die heel zuur was, misschien was het het laatste restje uit het vat. Ik had zelf een heerlijke grigio één van mijn favoriete. Het meisje wat ons bediende scorde alleen geen punten, ze was behoorlijk chagrijnig!
KunstRick .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Al jaren vaste prik, goed getapte pilsjes, fantastische sate en prima service! Wordt altijd erg blij van dit soort eetcafeetjes met niet te veel poespas maar gewoon recht voor z'n raap. Ja je zit soms op elkaar maar dat maakt de sfeer juist zo goed. Toeristen vinden deze hotspot in de Pijp de laatste jaren ook steeds vaker en ze gaan volgens mij vaak met een glimlach de deur uit! Ook voor grotere groepen een prima locatie.
Johanna32 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
In één woord: prima.
Hier zal ik niet te veel woorden aan vuil maken; prima tent, prima sfeer, prima bediening.
Neem de kipsate: hele malse kippendijen, goede satésaus, goede friet. Al jaren stil going strong en elke keer dezelfde goede kwaliteit.
Prima eetcafe!
Brady_ .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Lekkere borrelen bij pilsvogel. Je kan hier heerlijke genieten van verschillende tapas met een lekker biertje. Goed plek voor een gezellige avond. Personeel deed het uitstekend.
Proever2508 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Afgelopen vrijdag hebben we gegeten en geborreld bij Pilsvogel. Bij binnenkomst ligt de verwachting niet bij een culinair hoogstandje, maar dat is ook niet waar we naar op zoek waren. Vooraf werd aangekondigd dat een aantal van de gerechten op de menukaart niet geserveerd konden worden.

De sate was op de uiteinden aangebrand, dit werd verhuld door de donkere (erg zoute) satesaus die eroverheen gegoten was. Het vlees zelf was erg mals en goed gekruid. Van de wijn was ik niet onder de indruk.
Bediening was vriendelijk en snel. Jammer dat de muziek zo hard stond dat we ons nauwelijks verstaanbaar konden maken.
Ik zou hier niet snel weer gaan eten.
Mandy V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Dit is een gezellig café restaurant met een leuk terras. Het is wel een gezellige drukte op het terras. Niet veel privacy maar wel een heel relaxte uitstraling en dat maakt dit een prima plek om te zitten. De bediening is erg vriendelijk en onze bestelling wordt snel geserveerd.

De Pilsvogel heeft een leuke tapaskaart, maar wij hebben gekozen voor een hoofdgerecht van de dinerkaart. Wij hebben kipsaté besteld. De saté was erg mals en heerlijk gemarineerd. De satésaus is zwaar maar erg lekker. Het gerecht werd geserveerd met een zoet/zuur garnering, kroepoek, frietjes en mayonaise. Alle hoeveelheden waren ruim en het geheel was goed verzorgd.
GBatenburg .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
De pilsvogel is een leuke kroeg waar ik ook af en toe een hapje eet. De tapas is erg wisselend en daarom kan ik er niet meer dan een vijfje van maken. Zo zijn de dadels erg lekker, maar lijken de calamari eerder een soort gefrituurd aardappelmeel (helemaal geen bite). De manchego is matigjes, het brood is weer goed. Ze zouden de standaarden wel iets moeten verhogen naar mijn mening (betere basisproducten gebruiken).
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Met enige regelmaat gaan wij langs bij de Pilsvogel in de Pijp in Amsterdam en dat bevalt tot nu toe uitermate goed. Het doorsnee publiek (studenten en iets oudere jongeren) is jonger dan wij, maar wij hebben nog nooit het gevoel gekregen misplaatst te zijn. Ook de laatste keer zijn we uiterst correct ontvangen. We kregen een fijne tafel waar de hond ook relaxt kon liggen en er werd meteen een bakje water voor hem gehaald. De tapa's waren vers en goed bereid en in goede hoeveelheid. Kortom, een fijne zaak met een goede sfeer, eerlijk no nonsens eten en een fijne prijs-kwaliteit verhouding. Bijzonder toegewijde, sympathieke en capabele bediening.
Kikkervisje .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
De Pilsvogel is een leuk, gezellig en hip tapasrestaurantje in de Pijp. Afgelopen zomer ben ik er vaak geweest om op het terras van de laatste zon te genieten met een lekker flesje (niet al te dure) wijn en goede kwaliteit tapas. Doordat de Pilsvogel op een hoek en aan een pleintje zit is het terras echt ideaal en gezellig. Wel viel het mijn toen ook al op dat je vaak lang moet wachten tot je door de bediening gezien wordt. Nu is het er vaak een beetje druk dus snap ik best dat het allemaal wat langer duurt, maar als je structureel te traag bent en er mensen geïrriteerd raken zou meer bediening op de vloer geen overbodige luxe zijn. Overigens is dit geen kritiek op de bediening zelf, want die zijn altijd erg vriendelijk.
Vandaag heb ik hier voor het eerst geluncht. We hadden een tosti op Turks brood met gegrilde groente, jalapenos en kaas, en een broodje zalm. Zoals ik dus inmiddels gewend ben van de Pilsvogel was de prijs-kwaliteit verhouding goed, de sfeer gezellig en de bediening aardig (maar wel weer erg traag).
TimmyF .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
De Pilsvogel, dat is natuurlijk wel een legende. Heb er als inwoner van de Pijp tig keer gegeten, en nog veel vaker gedronken. In mijn herinnering was de tapas erg lekker, zeker voor de prijs.

Nu vond ik het de laatste keer dat ik er was toch iets wat tegenvallen. Er was niets mis mee, maar het was ook niet geweldig. Het was wat standaard. De prijs is wel weer prima, dus ik heb erg zitten twijffelen tussen een zeven en een acht (in verband met de prijs), maar toch een zeven, omdat je onmogelijk de score kunt toetsen aan de prijs van het menu. Laat ik het dan anders zeggen, met de prijs/kwaliteit is niets mis. Maar voor echte top tapas moet je iets verder kijken. Hoofdgerechten heb ik nooit gehad, de lunch evenmin.

De bediening is ok, opzich zijn ze nog redelijk vlot, en voor dit soort populaire tenten in de Pijp, zijn de dames en heren, absoluut niet verwaand/arrogant. Complimentje!

De Pilsvogel is een prima plek om lekker met wat mensen wat drankjes te doen, en ondertussen wat tapas langs te laten komen!
Emile- Jan E.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Midden in het Quartier Latin van Amsterdam ligt dit gezellige, misschien wat rommelige eet café. Aan het einde van de dag rijden de wagentjes langs die de Albert Cuyp markt leeg halen. Het terras zit vol en ook binnen zit het helemaal vol( wat met zo'n kleine zaak natuurlijk vrij snel gebeurt. Keuze uit tapas en een grote kaart vanaf 18.00 uur. Goede olijfjes en lekkere manchego ( jammer dat er geen kweeperen gelei bij zat i.p.v. dressing en erg simpele salade) Hoofdgerecht de Dorade is prima gegaard en lekkere citroen couscous. Ook de tomaten salsa was goed op smaak. Borden op andere tafeltjes zien er ook allemaal erg uitnodigend uit! Als je dan ook ziet uit wat voor een klein keukentje dit allemaal moet komen is dit toch erg knap! Bediening is vlot, vriendelijk en aanwezig als je ze nodig hebt. Kortom een leuke zaak met redelijke prijzen.
Galliano2 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Laatst bij de Pilsvogel in de Pijp gaan eten. Heerlijke tapas gehad (gegrilde groenten, toast met zalm en patatas bravas) en prima wijn erbij. Service was snel en ontzettend vriendelijk, echte aanrader voor een relaxt avondje eten en drinken!
Marie-Claire P.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Lekker huiswijn (Chardonnay), leuke tapas gerechtjes. De yakitori spiesjes waren heel erg goed bereid. Leuk restaurantje voor een drankje en hapje. Wel erg druk en rumoerig in het restaurant en je zit bijna op schoot van je buren. Wij vinden dit gezellig, maar je moet hier niet uit eten gaan om een prive gesprek te voeren. Jonge, vlotte bediening. Het lijkt alsof ze erg veel plezier hebben in hun werk!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
De Pilsvogel is een typische en zeer bekende Pijp-kroeg, waar je ook een hapje kunt eten.
De hippe tent op yuppenlocatie Douplein is gelukkig één tandje minder zien en gezien worden dan de tenten eromheen, en het eten is ook net wat beter. Het wordt er helaas wel snel erg druk en je zit dan rap bij de buren op schoot en lang te wachten op een bestelling.

De sfeer is er altijd gezellig en studentikoos, en minder yup/hip dan in de omgeving wel eens standaard lijkt.
Dit gegeven is ook in de bediening terug te vinden; jonge gezellige mensen die hun best doen de drukte te bestieren.

De kaart is wat betreft 'hoofdgerechten' zoals zo vaak inspiratieloos en beperkt (kipsate, visfiletje en een ossenhaasje) maar gelukkig biedt een goedkope lekkere daghap uitkomst op dat vlak.
Op geheel ander vlak, de tapas, is de Pilsvogel een uitblinker. Hele lekkere originele hapjes waarmee je de tafel kunt vullen, en waar je gezellig met zijn allen van kunt eten. Een goed concept, goed uitgevoerd, zeker door een kroeg.

Kortom; Gezellige kroeg, waar je prima ook een hapje kunt eten, (zelfs zonder Vespa)!
Malu V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Zoals eigenlijk altijd weer verbaasd over het hoge niveau van het eten in wat toch misschien meer kroeg dan restaurant is.
Waar we vaak voor de meer exotische happen van de kaart gaan (de curries zijn ook echt een aanrader) deze keer de klassieke kipsaté en gegrilde pompoensalade gegeten.
De saté is van dijvlees, erg mals, goed gegrild. goede satésaus. Ruim gegarneerd met een goed op smaak gebrachte atjar-salade. geserveerd met goede friet.
De pompoen was mooi gegrild, goed in balans met zoute parmaham en parmezaan. Ruime salade met verder goede sla.
De porties zijn overig dermate ruim dat wij aan enkel een hoofdgerecht al meer dan voldoende hadden.
Bediening vriendelijk en gezellig rumoerig.