Pilkington's

Meer informatie over restaurant Pilkington's

6,8
Jenny-2 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Mijn partner en ik namen gisteren een Pilkington's cream tea. Aparte theesoorten in potjes (hoe doe je dat? En toen we het hadden afgekeken want uitleg krijg je er niet bij: hoe krijg je de thee in de zakjes met die onmogelijk lepels?) en heerlijke, kleine gebakjes bij de thee.
Er was een kannetje heet water voor ieder twee kopjes thee. Alleen hadden wij blijkbaar onze eerste twee kopjes iets voller geschonken dan Pilkington's bedoeling is, want het laatste kopje was er nog nauwelijks voor de helft mee te vullen. Dus ik vroeg om nog wat heet water. Die kwam. Plus de rekening daarvoor achteraf: 3,80 euro! Voor een beetje heet water (de theedoos kwam immers niet opnieuw op ons tafeltje, wat strikt genomen ook niet hoefde want we wilden alleen wat heet water om het kopje voldoende te vullen). Ter vergelijking: de cream tea met scones, kleine gebakjes en 2 kopjes thee kost 10 euro p.p. Een klein (!) kannetje opnieuw vullen met warm water kost dan 3,80 euro? ???!! U begrijpt dat we de fooi maar hebben laten zitten toen we dat merkten. Vraag dus nooit om iets extra's bij Pilkington's!
Lisette S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Gisteren bij Pilkington's van de High Tea genoten. Een dag van tevoren gereserveerd en daarbij aangegeven dat een van de personen uit ons gezelschap coeliakie heeft. De High Tea was al ingedekt bij aankomst op een tafeltje met uitzicht over de binnentuin. De glutenvrije high tea was vrijwel identiek aan de 'normale' high tea en beide waren erg goed verzorgd. Er werd begonnen met zoet en geëindigd met hartig (misschien de volgorde van serveren laten bepalen door de klant?). Service en uitleg van de gerechten waren prima. Naast onbeperkt thee kan men ook gratis koffie bijbestellen, andere consumpties zijn voor eigen rekening.

Na veel mindere ervaringen met glutenvrij eten was de High Tea bij Pilkington's een verademing. Daar we verder niets anders van de kaart genomen hebben, kan ik niet oordelen over de lunch of het diner. Volgens de bediening is er echter altijd glutenvrij brood aanwezig en kan de kaart worden aangepast aan dieetwensen.
Jurgen H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Wat een matige ervaring heb ik vanmiddag gehad, bij Pilkington's ! Slecht tafeltje naast het toilet wat voor ons gereserveerd . The high tea was erg matig qua gerechte , versheid en smaak niet echt lekker. En dan de bediening aan tafel, deze kun je ronduit slecht noemen. Alles wordt maar op tafel gezet, mis opschep bestek bij sommige gerechten en je wordt aangesproken of dat je op het schoolplein loopt. Voor mij dit nooit meer!!! En dan ga je afrekenen met een cadeau kaart waar 96 euro op moet staan, zelf voor mijn gasten gekocht, blijkt de kaart leeg te zijn. Na wat geharrewar bij de kassa werdt de lege kaart geaccepteerd als betaling. Gelukkig hoofde ik niet af te wassen. Kortom, bij dit restaurant ga ik nooit meer eten met door mij uitgenodigde vrienden.
Matig matig matig en niets meer!!!
L. V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Hartelijk dank voor het geweldige kerstdiner dat jullie hebben verzorgd voor ons.
Het eten, de kerstman, de entourage, maar vooral ook het personeel was fantastisch!
Fijne feestdagen en alle goeds voor 2017.
Medewerkers Juridische Hogeschool Avans – Fontys.
Jadis S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Restaurant met veel kwaliteit! Mooie typische Engelse gerechten zoals Fisch and Chips en chepards pie, érg lekker. De bakery heeft ook zo veel lekkers, alle smaken kloppen. Hotspot in Den Bosch!
Ponfoort .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Pilkingtons is veranderd na mijn laatste bezoek, en dat is niet ten goede. het interieur is strakker, moderner en daardoor gewoner geworden. We moesten erg lang op de gerechten wachten (45 minuten voor voorgerecht, 40 minuten tussen voor- en hoofdgerecht. De zalm en de lamsfilet vooraf waren echt goed. De parelhoender had weining smaak, de witte boontjes waren niet gaar. De Curry was goed van smaak, maar erg machtig, door net teveel room. De knolfook op ht indiase brood was veel te overheersend. Wellicht beter als lunch loatie.
MLB V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Tonijnsalade besteld. Was smakeloos. Tonijn was waterig en de bijbehorende sla eveneens. Om het geheel op smaak te maken vroeg ik om olie en balsamico azijn. Na veel te lang wachten kreeg ik een potje met al azijn (geen balsamico) en na nog eens vragen kreeg ik de olijfolie. De zomerse Ranja (water met een beetje citroensmaak) was wel erg simpel. De ploughman's Fish Platter die een van ons bestelde werd opgediend met dezelfde smakeloze tonijn. De lamssalade daarentegen was prima. De service is vriendelijk maar het was op deze zomerse zaterdag druk en er was te weinig personeel. Bij het afrekenen kregen we een behoorlijke korting vanwege onze gerechtvaardigde klachten. Ik kom hier desalniettemin voorlopig niet meer terug.
NicvanderGeer .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Een prima broodje 'oude kip', ofwel kip met oude kaas, plus een tomatensoep besteld. Niks op aan te merken. Maar... kóm op, Pilkingtons-bedrijfsleiders, de drankprijzen worden te gortig. Op aanraden van de serveerster voor onze kinderen twee glazen ranja besteld. Toen we de lunch afrekenden en de ranja (op de bon heel chic Spontin genoemd) op de bon zagen staan, schrokken we ons rot. 2,60 euro per glas, oftewel 5,20 euro voor twee glaasjes water met een beetje siroop. Zó niet chic, zo'n actie! Als je het als restaurant moet hebben van extreem hoge prijzen voor kinderdrankjes klopt er mijn inziens iets niet. Zonde van zo'n stijlvolle plek.
Wim Nellie D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vorige week vrijdag heerlijk gegeten in de tuin van Pilkington's, New English kitchen noemen ze het
Kleine gerechtjes vooraf zoals potted shrimps en huisgerookte lamsbout. Irish steak met toffee van rode biet en Parelhoen met belugalinzen.
Recent een nieuw interieur en een prachtige stadstuin.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Afgelopen vrijdag genoten van een high-tea, voldoende keus uit diverse thee's, heerlijke zoete en hartige hapjes.
2 verbeterpuntjes: sandwiches beetje meer beleggen en schaaltje op tafel voor de theezakjes.
Bartvaniperen .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Gisteren met 5 anderen wezen lunchen. Wat is dat tegengevallen! Ik had het ploughman's lunchgerecht met kaas, met groene en rood geaderde gekruide kaas, wat een teleurstelling als ik deze lunch vergelijk met de talloze malen genuttigde luches van jaren geleden. Daar werd o.a. blue stilton bij geserveerd en prachtig brood. Ook de chutney van weleer is niet te vergelijken met wat ik gisteren kreeg voorgeschoteld. En ook ja wij kregen een bakje met zilveruitjes en olijven....
Ik kom niet meer terug.
fredie24 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wij hadden een arrangement Jeroen Bosch inclusief eten bij Pilkington's.
IVM met prive omstandigheden hebben we de manager gevraagd of we een week later terug mochten komen om gebruik te maken van het diner. Totaal geen probleem.
Inmiddels thuis de recensies gelezen en hield mijn hart vast.
Bij binnenkomst werd ons meteen gevraagd hoe het met onze dochter was. Wat attent.
Het eten was heerlijk. Als hobby kok ben ik behoorlijk kritisch maar hier kom ik echt terug. De bediening was meer dan plezierig en had verstand van zaken. [eerst de thee brengen dan pas het water, op vragen over ingrediënten adequaat antwoord geven]
Ook over de wijn kregen we een goed advies.
VVV Den Bosch jullie hebben een goeie keus gemaakt om dit restaurant in je arrangement te nemen. Wij komen hier zeker terug.

Klaas-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
In eerste instantie heb ik een reservering gedaan, maar deze na het lezen van de -soms toch wat beroerde- recensies hier op Iens weer teruggetrokken. Na een korte mailwisseling met de manager besloten om de reservering toch te handhaven.

Nou, daar hebben we geen spijt van gehad. Vanaf het eerste tot en met het laatste moment hebben we ons erg te gast gevoeld. Eten (voor mij de drie kaasjes, voor mijn geliefde de Shepherd's Pie), drank (thee, espresso, witte wijn) en prijs-kwaliteitverhouding: alles was prima in orde. Over het personeel niets dan lof, iedereen was vrolijk, vriendelijk en behulpzaam. Ik vond het vooral leuk dat het gezellig druk was. Niet té, maar precies goed. Dat geeft de mogelijkheid om ongestoord een gesprek te kunnen voeren zonder dat je het idee hebt dat iedereen met je meeluistert of dat je heel stilletjes aan moet doen.

Om een lang verhaal kort te maken: Pilkington's is een prettige plek om te gaan lunchen of dineren. Gewoon doen!
FFIS .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Na een prachtige dag bij de tentoonstelling van Jeroen Bosch zijn we gaan eten, na verschillende goede adviezen, bij Pilkington's. Maar ondanks de aanbevelingen is het ons zeer tegen gevallen. Het personeel was niet vriendelijk, ongeïnteresseerd en chagrijnig en liep tussen de etende bezoekers door met stoelen te sjouwen, niet erg vriendelijk naar de klanten. Het duurde lang voordat we werden geholpen. Ondanks het verzoek de eendenborst iets meer medium te bakken, werd deze bijna rauw geserveerd en was daardoor niet te eten. Hiervan iets gezegd en de eendenborst ging terug naar de keuken om vervolgens na 20 minuten, de overige tafelgenoten hadden hun gerecht reeds verorberd, nog niet helemaal goed doorbakken, weer terug te krijgen nu echter zonder de frites en de groente die reeds waren opgeschept. Ook hier weer iets van gezegd en na 15 minuten alleen frites gekregen, geen groente. Geen enkel excuus of opmerking door het personeel bij het opnieuw serveren (hetgeen meer leek op neerkwakken). Zelden zo'n slechte bediening meegemaakt. Hier zullen wij niet meer komen.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Hier geluncht met twee personen. Bediening zakelijk. Salade gegrilde tonijn wordt geleverd zonder brood en is gewoon prima. Ander gerecht is chicken's pie, flauw van smaak, veel venkel, flauw sausje.
Je zit hier best gezellig op een bankje. Bediening let niet goed op, vraagt niet of het in orde is of gesmaakt heeft. Jammer.
MIRRROS .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Beste mensen van Pilkington's, wat is het toch moeilijk om service te leveren aan je gasten. Zo slecht zelfs dat je gaat denken dat het aan ons ligt. Er werken daar hele jonge mensen van nauwelijks 18 jaar, die je meteen op je nummer zetten met opmerkingen als: wij zijn een Engels restaurant, dus we serveren geen vis! Het voorgerecht was zalm, dus toch vis. Dat werd gezegd op een manier zodat je wist dat je de rest van de maaltijd moest uitkijken want je hadhet personeel tegen je. We waren naar de Jeroen Bosch tentoonstelling geweest in Den Bosch en waren in prima stemming. Die verging al gauw want er werd geen service verleend, het meisje dat ons bediende was kortaf als je vroeg waar de kip te vinden was in de chicken pie. Die zat er nl. niet in. Ik mag geen ui en wat komen ze serveren: salade vol met zilveruitjes. Die salade kon gelijk terug naar de keuken en weet je wat ze zei: dat is geen ui, dat is toch zilverui!. Waar zijn we terecht gekomen: in een kinderparadijs waar volwassenen mogen komen eten? We weten nu waarom we zolang op onze toetje moesten wachten. ze hadden geen zin meer in ons en na 21 uur vroegen we of er nog een 3e gang kwam, want we zaten al 3 kwartier te wachten hierop. Dat duurde ook nog lang. Al met al waren we blij dat we buiten stonden. Geen fooi natuurlijk, want zo onbeschoft behandel je je gasten niet. Manager van deze zaak: zorg dat je personeel service verleent, anders ga je failliet. Ik hoor al veel meer van dergelijke verhalen. Wij komen er nooit meer terug en we zeggen het voort. Eigenlijk hadden we zonder te betalen de deur uit moeten lopen. Stuur die lui eerst eens op een cursus: service bieden aan je klanten. Bah, we hebben er een vreemde smaak van in onze mond gekregen.
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Na een bezoek aan de prachtige Jeroen Bosch expositie besloten wij om geen gebruik te maken van het museumrestaurant, maar met zijn drieën naar Pilkington te gaan, al jarenlang een voor ons vertrouwd lunchadres tegenover de ingang van de Sint Jan. Een verkeerde keuze, naar achteraf bleek. Het ging al mis bij de wijn, 2 glazen Vina Bajoz, besteld van de wijnkaart. Bij de eerste slok was duidelijk: geen Bajoz. Dus gereclameerd. Jawel hoor, u heeft een tempranillo besteld. Klopt, maar wel een Bajoz, en niet deze zure tempranillo. Vervolgens werden de bestelde quiches geserveerd, helaas lauw en van binnen nog bijna bevroren. Dat werd goed opgelost, hoewel het wel ruim 20 minuten duurde alvorens nieuwe, wel warme quiches op tafel kwamen. Het eten was van matige Sligro-kwaliteit, weinig speciaal van smaak, met een bakje uitgedroogde salade. Maar het meest opmerkelijke vond ik wel dat het personeel duidelijk moeite had met de kritische opmerkingen. Alsof je als klant al gauw tot last bent voor het overbelaste personeel. Voor ons geen adres meer om noch snel naar terug te keren.
Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gek eigenlijk. Hoewel het onze westerburen zijn, hebben we weinig weet van de Engelse keuken. De NS-actie biedt uitkomst, zodat we voor 30 euro met z´n tweeën naar Pilkington’s kunnen tegenover de Sint-Jan in ’s-Hertogenbosch voor een driegangenmenu. De entourage is wat gedateerd zakelijk, met tweepersoonstafeltjes die dicht bij elkaar staan. Het broodmandje bevat een wit en bruin broodje met een cupje echte boter en een cupje olijfjes en zilveruitjes. Als voorgerecht nemen we een salmon salad. Rond een zalmtartaartje in het midden ligt een krans van saladeblaadjes, rucola, kappertjes, stukjes komkommer en cherrytomaatjes, met hier en daar een lik yoghurt of crème fraîche. Een degelijk en tegelijk weinig spannend voorgerecht. Als hoofdgerecht kiezen we de Chicken Pie en we laten ons verleiden om er een portie frites bij te nemen, wat achteraf niet nodig blijkt, want het eten is voldoende en machtig genoeg. Bovendien zijn de frietjes (Franse stijl) niet echt krokant. De Chicken Pie arriveert, samen met een bakje salade, dat heel erg lijkt op de salade van het voorgerecht, alleen met wat maiskorrels erdoor en uiteraard zonder zalm. De Pie zelf zal typisch Engels zijn, vermoeden we. Eerst de hoed van bladerdeeg verwijderen en dan snel kijken wat eronder zit. We herkennen aardappelpuree, room en stukjes kip. Opnieuw degelijke kost. In het restaurant is het intussen aardig volgelopen, maar de bediening blijft alert. We drinken er een tempranillo bij, een prima keus, en gaan verder met het nagerecht. Nu komen de fameuze Engelse zoete 'tapas' op zo´n mooie etagère. Bovenaan liggen twee brownies met slagroom. Dit levert het eerste wow-moment op. De slagroom is licht en fris, zeker niet mierzoet en de brownie verschilt in alles van de droge kant-en-klare exemplaren uit de supermarkt. Top. Een etage lager liggen de scones. Hier blijkt weinig smaak aan te zitten. Snel een verdieping lager naar de apple crumble. Die is prima, een beetje warm ook nog. We drinken hier op advies van de bediening een dessertwijn bij, een muscatel, die verrassend lekker en fris is. Als afsluiter komt er een kannetje thee op tafel met twee theekisten van Twinings. We geven een 6,5 voor het eten en een 7+ voor de wijn. Het bedrag op de rekening is 56 euro. Restaurateurs, organiseer altijd acties, want klanten hebben geen discipline als ze eenmaal binnen zijn!
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Met als gelegenheid een familiediner hadden we een bijzondere avond, we zaten niet zoals gebruikelijk in de grote zaal maar hadden een aparte ruimte bovenin het pand. Heerlijk rustig zodat we echt even goed de verjaardag van onze opa konden vieren. We hadden een menu waarbij we elke gang konden kiezen uit een aantal gerechten. Eigenlijk beviel alles ons heel goed, eten was lekker op smaak, bediening was goed en de setting heel bijzonder.
Sylvie_Lyin .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Gisteren zijn we met z'n tweeën daar drie-gangen diner gegeten. Toen ik de restaurant binnenliep, vond ik het een sfeervolle restaurant. De restaurant is overal mooi versierd met schilderijen en aardewerken en heel veel andere spullen (als theedozen).
Het was redelijk druk in de restaurant door de actie. Maar wij werden redelijk snel naar onze plaats meegenomen. Het duurde wel een tijdje voordat ze bij ons kwam om drinken te bestellen, maar vanwege de drukte, begrijpelijk.

De eten was lekker, Salmon salade als voorgerecht, en chicken pie with mushrooms als hoofdgerecht. Met die twee was mijn lege buik al redelijk gevuld. Maar we kregen nog een mini high tea als desert. De scones die wij door onze vrienden aangeraden zijn, zijn echt heerlijk.

Ik vind het een prima restaurant. Ook een leuke plaats voor de high tea of high wine, misschien komen wij nog terug om die te proberen.