Pilkington's

6,6
Erg lang
Ponfoort .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Pilkingtons is veranderd na mijn laatste bezoek, en dat is niet ten goede. het interieur is strakker, moderner en daardoor gewoner geworden. We moesten erg lang op de gerechten wachten (45 minuten voor voorgerecht, 40 minuten tussen voor- en hoofdgerecht. De zalm en de lamsfilet vooraf waren echt goed. De parelhoender had weining smaak, de witte boontjes waren niet gaar. De Curry was goed van smaak, maar erg machtig, door net teveel room. De knolfook op ht indiase brood was veel te overheersend. Wellicht beter als lunch loatie.
MLB V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Tonijnsalade besteld. Was smakeloos. Tonijn was waterig en de bijbehorende sla eveneens. Om het geheel op smaak te maken vroeg ik om olie en balsamico azijn. Na veel te lang wachten kreeg ik een potje met al azijn (geen balsamico) en na nog eens vragen kreeg ik de olijfolie. De zomerse Ranja (water met een beetje citroensmaak) was wel erg simpel. De ploughman's Fish Platter die een van ons bestelde werd opgediend met dezelfde smakeloze tonijn. De lamssalade daarentegen was prima. De service is vriendelijk maar het was op deze zomerse zaterdag druk en er was te weinig personeel. Bij het afrekenen kregen we een behoorlijke korting vanwege onze gerechtvaardigde klachten. Ik kom hier desalniettemin voorlopig niet meer terug.
NicvanderGeer .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Een prima broodje 'oude kip', ofwel kip met oude kaas, plus een tomatensoep besteld. Niks op aan te merken. Maar... kóm op, Pilkingtons-bedrijfsleiders, de drankprijzen worden te gortig. Op aanraden van de serveerster voor onze kinderen twee glazen ranja besteld. Toen we de lunch afrekenden en de ranja (op de bon heel chic Spontin genoemd) op de bon zagen staan, schrokken we ons rot. 2,60 euro per glas, oftewel 5,20 euro voor twee glaasjes water met een beetje siroop. Zó niet chic, zo'n actie! Als je het als restaurant moet hebben van extreem hoge prijzen voor kinderdrankjes klopt er mijn inziens iets niet. Zonde van zo'n stijlvolle plek.
Wim Nellie D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vorige week vrijdag heerlijk gegeten in de tuin van Pilkington's, New English kitchen noemen ze het
Kleine gerechtjes vooraf zoals potted shrimps en huisgerookte lamsbout. Irish steak met toffee van rode biet en Parelhoen met belugalinzen.
Recent een nieuw interieur en een prachtige stadstuin.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Afgelopen vrijdag genoten van een high-tea, voldoende keus uit diverse thee's, heerlijke zoete en hartige hapjes.
2 verbeterpuntjes: sandwiches beetje meer beleggen en schaaltje op tafel voor de theezakjes.
Bartvaniperen .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Gisteren met 5 anderen wezen lunchen. Wat is dat tegengevallen! Ik had het ploughman's lunchgerecht met kaas, met groene en rood geaderde gekruide kaas, wat een teleurstelling als ik deze lunch vergelijk met de talloze malen genuttigde luches van jaren geleden. Daar werd o.a. blue stilton bij geserveerd en prachtig brood. Ook de chutney van weleer is niet te vergelijken met wat ik gisteren kreeg voorgeschoteld. En ook ja wij kregen een bakje met zilveruitjes en olijven....
Ik kom niet meer terug.
Fredie24 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wij hadden een arrangement Jeroen Bosch inclusief eten bij Pilkington's.
IVM met prive omstandigheden hebben we de manager gevraagd of we een week later terug mochten komen om gebruik te maken van het diner. Totaal geen probleem.
Inmiddels thuis de recensies gelezen en hield mijn hart vast.
Bij binnenkomst werd ons meteen gevraagd hoe het met onze dochter was. Wat attent.
Het eten was heerlijk. Als hobby kok ben ik behoorlijk kritisch maar hier kom ik echt terug. De bediening was meer dan plezierig en had verstand van zaken. [eerst de thee brengen dan pas het water, op vragen over ingrediënten adequaat antwoord geven]
Ook over de wijn kregen we een goed advies.
VVV Den Bosch jullie hebben een goeie keus gemaakt om dit restaurant in je arrangement te nemen. Wij komen hier zeker terug.

KJG .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
In eerste instantie heb ik een reservering gedaan, maar deze na het lezen van de -soms toch wat beroerde- recensies hier op Iens weer teruggetrokken. Na een korte mailwisseling met de manager besloten om de reservering toch te handhaven.

Nou, daar hebben we geen spijt van gehad. Vanaf het eerste tot en met het laatste moment hebben we ons erg te gast gevoeld. Eten (voor mij de drie kaasjes, voor mijn geliefde de Shepherd's Pie), drank (thee, espresso, witte wijn) en prijs-kwaliteitverhouding: alles was prima in orde. Over het personeel niets dan lof, iedereen was vrolijk, vriendelijk en behulpzaam. Ik vond het vooral leuk dat het gezellig druk was. Niet té, maar precies goed. Dat geeft de mogelijkheid om ongestoord een gesprek te kunnen voeren zonder dat je het idee hebt dat iedereen met je meeluistert of dat je heel stilletjes aan moet doen.

Om een lang verhaal kort te maken: Pilkington's is een prettige plek om te gaan lunchen of dineren. Gewoon doen!
FFIS .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Na een prachtige dag bij de tentoonstelling van Jeroen Bosch zijn we gaan eten, na verschillende goede adviezen, bij Pilkington's. Maar ondanks de aanbevelingen is het ons zeer tegen gevallen. Het personeel was niet vriendelijk, ongeïnteresseerd en chagrijnig en liep tussen de etende bezoekers door met stoelen te sjouwen, niet erg vriendelijk naar de klanten. Het duurde lang voordat we werden geholpen. Ondanks het verzoek de eendenborst iets meer medium te bakken, werd deze bijna rauw geserveerd en was daardoor niet te eten. Hiervan iets gezegd en de eendenborst ging terug naar de keuken om vervolgens na 20 minuten, de overige tafelgenoten hadden hun gerecht reeds verorberd, nog niet helemaal goed doorbakken, weer terug te krijgen nu echter zonder de frites en de groente die reeds waren opgeschept. Ook hier weer iets van gezegd en na 15 minuten alleen frites gekregen, geen groente. Geen enkel excuus of opmerking door het personeel bij het opnieuw serveren (hetgeen meer leek op neerkwakken). Zelden zo'n slechte bediening meegemaakt. Hier zullen wij niet meer komen.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Hier geluncht met twee personen. Bediening zakelijk. Salade gegrilde tonijn wordt geleverd zonder brood en is gewoon prima. Ander gerecht is chicken's pie, flauw van smaak, veel venkel, flauw sausje.
Je zit hier best gezellig op een bankje. Bediening let niet goed op, vraagt niet of het in orde is of gesmaakt heeft. Jammer.
MIRRROS .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Beste mensen van Pilkington's, wat is het toch moeilijk om service te leveren aan je gasten. Zo slecht zelfs dat je gaat denken dat het aan ons ligt. Er werken daar hele jonge mensen van nauwelijks 18 jaar, die je meteen op je nummer zetten met opmerkingen als: wij zijn een Engels restaurant, dus we serveren geen vis! Het voorgerecht was zalm, dus toch vis. Dat werd gezegd op een manier zodat je wist dat je de rest van de maaltijd moest uitkijken want je hadhet personeel tegen je. We waren naar de Jeroen Bosch tentoonstelling geweest in Den Bosch en waren in prima stemming. Die verging al gauw want er werd geen service verleend, het meisje dat ons bediende was kortaf als je vroeg waar de kip te vinden was in de chicken pie. Die zat er nl. niet in. Ik mag geen ui en wat komen ze serveren: salade vol met zilveruitjes. Die salade kon gelijk terug naar de keuken en weet je wat ze zei: dat is geen ui, dat is toch zilverui!. Waar zijn we terecht gekomen: in een kinderparadijs waar volwassenen mogen komen eten? We weten nu waarom we zolang op onze toetje moesten wachten. ze hadden geen zin meer in ons en na 21 uur vroegen we of er nog een 3e gang kwam, want we zaten al 3 kwartier te wachten hierop. Dat duurde ook nog lang. Al met al waren we blij dat we buiten stonden. Geen fooi natuurlijk, want zo onbeschoft behandel je je gasten niet. Manager van deze zaak: zorg dat je personeel service verleent, anders ga je failliet. Ik hoor al veel meer van dergelijke verhalen. Wij komen er nooit meer terug en we zeggen het voort. Eigenlijk hadden we zonder te betalen de deur uit moeten lopen. Stuur die lui eerst eens op een cursus: service bieden aan je klanten. Bah, we hebben er een vreemde smaak van in onze mond gekregen.
Kees_Chakravartis .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Na een bezoek aan de prachtige Jeroen Bosch expositie besloten wij om geen gebruik te maken van het museumrestaurant, maar met zijn drieën naar Pilkington te gaan, al jarenlang een voor ons vertrouwd lunchadres tegenover de ingang van de Sint Jan. Een verkeerde keuze, naar achteraf bleek. Het ging al mis bij de wijn, 2 glazen Vina Bajoz, besteld van de wijnkaart. Bij de eerste slok was duidelijk: geen Bajoz. Dus gereclameerd. Jawel hoor, u heeft een tempranillo besteld. Klopt, maar wel een Bajoz, en niet deze zure tempranillo. Vervolgens werden de bestelde quiches geserveerd, helaas lauw en van binnen nog bijna bevroren. Dat werd goed opgelost, hoewel het wel ruim 20 minuten duurde alvorens nieuwe, wel warme quiches op tafel kwamen. Het eten was van matige Sligro-kwaliteit, weinig speciaal van smaak, met een bakje uitgedroogde salade. Maar het meest opmerkelijke vond ik wel dat het personeel duidelijk moeite had met de kritische opmerkingen. Alsof je als klant al gauw tot last bent voor het overbelaste personeel. Voor ons geen adres meer om noch snel naar terug te keren.
Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gek eigenlijk. Hoewel het onze westerburen zijn, hebben we weinig weet van de Engelse keuken. De NS-actie biedt uitkomst, zodat we voor 30 euro met z´n tweeën naar Pilkington’s kunnen tegenover de Sint-Jan in ’s-Hertogenbosch voor een driegangenmenu. De entourage is wat gedateerd zakelijk, met tweepersoonstafeltjes die dicht bij elkaar staan. Het broodmandje bevat een wit en bruin broodje met een cupje echte boter en een cupje olijfjes en zilveruitjes. Als voorgerecht nemen we een salmon salad. Rond een zalmtartaartje in het midden ligt een krans van saladeblaadjes, rucola, kappertjes, stukjes komkommer en cherrytomaatjes, met hier en daar een lik yoghurt of crème fraîche. Een degelijk en tegelijk weinig spannend voorgerecht. Als hoofdgerecht kiezen we de Chicken Pie en we laten ons verleiden om er een portie frites bij te nemen, wat achteraf niet nodig blijkt, want het eten is voldoende en machtig genoeg. Bovendien zijn de frietjes (Franse stijl) niet echt krokant. De Chicken Pie arriveert, samen met een bakje salade, dat heel erg lijkt op de salade van het voorgerecht, alleen met wat maiskorrels erdoor en uiteraard zonder zalm. De Pie zelf zal typisch Engels zijn, vermoeden we. Eerst de hoed van bladerdeeg verwijderen en dan snel kijken wat eronder zit. We herkennen aardappelpuree, room en stukjes kip. Opnieuw degelijke kost. In het restaurant is het intussen aardig volgelopen, maar de bediening blijft alert. We drinken er een tempranillo bij, een prima keus, en gaan verder met het nagerecht. Nu komen de fameuze Engelse zoete 'tapas' op zo´n mooie etagère. Bovenaan liggen twee brownies met slagroom. Dit levert het eerste wow-moment op. De slagroom is licht en fris, zeker niet mierzoet en de brownie verschilt in alles van de droge kant-en-klare exemplaren uit de supermarkt. Top. Een etage lager liggen de scones. Hier blijkt weinig smaak aan te zitten. Snel een verdieping lager naar de apple crumble. Die is prima, een beetje warm ook nog. We drinken hier op advies van de bediening een dessertwijn bij, een muscatel, die verrassend lekker en fris is. Als afsluiter komt er een kannetje thee op tafel met twee theekisten van Twinings. We geven een 6,5 voor het eten en een 7+ voor de wijn. Het bedrag op de rekening is 56 euro. Restaurateurs, organiseer altijd acties, want klanten hebben geen discipline als ze eenmaal binnen zijn!
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Met als gelegenheid een familiediner hadden we een bijzondere avond, we zaten niet zoals gebruikelijk in de grote zaal maar hadden een aparte ruimte bovenin het pand. Heerlijk rustig zodat we echt even goed de verjaardag van onze opa konden vieren. We hadden een menu waarbij we elke gang konden kiezen uit een aantal gerechten. Eigenlijk beviel alles ons heel goed, eten was lekker op smaak, bediening was goed en de setting heel bijzonder.
Sylvie_Lyin .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Gisteren zijn we met z'n tweeën daar drie-gangen diner gegeten. Toen ik de restaurant binnenliep, vond ik het een sfeervolle restaurant. De restaurant is overal mooi versierd met schilderijen en aardewerken en heel veel andere spullen (als theedozen).
Het was redelijk druk in de restaurant door de actie. Maar wij werden redelijk snel naar onze plaats meegenomen. Het duurde wel een tijdje voordat ze bij ons kwam om drinken te bestellen, maar vanwege de drukte, begrijpelijk.

De eten was lekker, Salmon salade als voorgerecht, en chicken pie with mushrooms als hoofdgerecht. Met die twee was mijn lege buik al redelijk gevuld. Maar we kregen nog een mini high tea als desert. De scones die wij door onze vrienden aangeraden zijn, zijn echt heerlijk.

Ik vind het een prima restaurant. Ook een leuke plaats voor de high tea of high wine, misschien komen wij nog terug om die te proberen.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Super! Ik ben hier twee weken geleden geweest met een vriendin. We hebben genoten van een High Wine. Nu had ik al wel ervaring met High Wine's maar deze was heel anders. Tip: zorg dat je goed honger hebt het is echt een volle maaltijd. Je krijgt namelijk 4 gangen, denk aan 2 soepjes, diverse broodjes, hoofgerecht met 3 soorten ovenschoteltjes en een nagerecht met ook echt genoeg op de etagere. Tussen de gangen door houden ze genoeg ruimte om even weer lekkere trek te krijgen. En niet minder belangrijk: ze schenken 3 soorten wijnen: wit rose en rood en deze zijn erg lekker. Niet van die standaard kroegwijn. Ik kom hier zeker nog eens terug. Ook erg leuk met een groep meiden, maar ik denk dat ik mijn vriend hier ook eens mee naartoe neem, zelf voor een man is high wine op deze manier leuk! Ooh bijna vergeten: de locatie is van binnen echt super leuk, veel glas, heel gezellig.
Oerkie .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Ik heb heerlijk een lunch genoten met mijn dochter vanmiddag. We hadden beide ook een cola en een ice tea genomen.
Heb me over laten halen voor een portie friet van 3,50 maar dat is niet zo erg. Wat ik wel erg vond is dat ik een cola had uit een flesje voor 2,60 euro, maar..... En nu komt het een ice tea uit een glas wat uit een fles van de supermarkt werd geschonken freeway merk in iedergeval waar ik dus 2,90 euro voor moest betalen, SCHANDALIG !
Roeland72 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Vandaag was ik met mijn man, ouders en schoonouders bij Pilkington's voor de lunch. We hebben prima en gezellig gegeten, en we hadden een prachtig plekje (44) in de mooie tuin. Toch is het helaas op een nare ervaring uitgelopen. Mijn moeder had een fish pie genomen, die helaas lauw was. Toch had ze hem half opgegeten. Gaandeweg bleken echter de garnalen en vis ongaar. Zoiets kan in de drukte gebeuren, maar toen ik er bij het afruimen iets van zei, was de reactie van de bediening vol ongeloof: het zag er niet ongaar uit, maar ze zou het bij de keuken navragen. Mijn moeder kon een gratis kopje koffie krijgen, waarop ik antwoordde: "u zou die fish pie natuurlijk ook van de rekening kunnen afhalen". De reactie was dat we dit dan eerder hadden moeten zeggen en mijn moeder de pie dan niet half had moeten opeten. Ik heb knotterend de rekening gevraagd, maar bij het pinnen bij haar collega heb ik het verhaal nog eens verteld. Ze wist ervan, en er ontstond een nieuwe discussie. Ze hadden er in de keuken nog eens naar gekeken: de garnalen waren misschien nog wat rauw, maar de vis was gaar. Na nog wat geharrewar werd het bonnetje weggegrist en een nieuwe rekening opgemaakt, nu zonder fish pie. Eind goed, al goed misschien, maar ik heb er de rest van de dag een naar gevoel aan overgehouden. Ik klaag niet snel in een restaurant; echt rot dat het dan op zo'n discussie uit moet draaien. Of die vis nu volgens de bediening rauw was of niet, de enige correcte reactie was volgens mij geweest om het serieus te nemen, excuses te maken en actie te ondernemen....

Enfin. Verder een gezellige middag gehad.
Marita K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
WOW! Ik ben fan! Afgelopen weekend liepen wij per toeval langs Pilkington's. We hadden nét geluncht, maar moésten gewoon naar binnen om die heerlijke zelfgemaakte scones te proeven. Beste keuze ooit, ik heb veel scones geproefd, maar deze waren zó lekker! Met een potje thee, de ambiance en knusse binnentuin was het Engelse sfeertje helemaal compleet.
De volgende dag zijn we terug gekomen voor een lunch; de King's clubsandwich was superlekker en leuk geserveerd in een mandje.Service en bediening erg vriendelijk,vlot en keurig. Propvol van deze clubsandwich tóch daarna nog een scone besteld, ik kon het niet laten! Propvol (en met take-away gebak voor thuis) hebben we Den Bosch verlaten. Pilkington's team bedankt, als we weer in Den Bosch zijn komen we zeker weten terug!
Berletta .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
High tea met mijn twee dochters en mijn bejaarde moeder, de ontvangst was prima: de zoete hapjes en thee stonden klaar en we kregen een uitleg over wat er allemaal geserveerd werd. Het was enorm warm in de aanbouw maar op mijn verzoek werd de deur opengezet na overleg met de andere gasten, helemaal goed. Vervolgens komt er een grote groep dames die een High wine hadden geboekt, ze maakten zoveel lawaai dat wij elkaar niet meer konden verstaan, uiteraard kan Pilkongtons daar niet helemaal verantwoordelijk voor gehouden worden maar wel voor het feit dat wij compleet vergeten werden. Geen aandacht meer voor onze tafel: mijn dochter vroeg een cappuccino die ik na 30 minuten nog maar een keer ben gaan vragen aan de bar, totaal vergeten dus. Na nog eens 20 minuten wachten ben ik gaan vragen of we het hartige gedeelte van de high tea konden krijgen, we zaten immers al een uur te wachten, ook daar moesten we vervolgens zeker nog 20 minuten op wachten. Voor een high tea vraagt Pilkintons 24,50 p.p., voor dat bedrag mag je verwachten dat je met aandacht ontvangen en bediend wordt, tenslotte is ook nog eens mijn paraplu meegenomen (niet Pilkingtons fout natuurlijk maar wel vette pech want 't regende hard). Kortom mooie stijlvolle gelegenheid, goed eten maar teleurgesteld in de service.