Pikoteo

Houtmankade 9 1013 MP Amsterdam Nederland Kaart
31-207748940

Over het restaurant Pikoteo

A NEW WAY OF SHARING

This means they get inspiration from the convivial traditional bars in Spain, the busy streetfood markets in South East Asia or
South America and the fine dining establishments worldwide.

Picotear is to nibble, to eat small bites in an informal way. It’s the desire to try new things together with those you care about.
It’s a way of understanding life, of living…of sharing.

Halve fles mineraalwater

Heerlijke superspeciale tapas!
Vriendelijke,rustige bediening!
myrthe P.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Super lekker eten! En het personeel helpt bij je keuzes. Je verwacht iets anders van een hapjes restaurant, maar het is echt fantastisch!
mariska N.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wat een heerlijke ontdekking! Zo ontzettend goed. Eten, mensen, ambiance en alle gekke/leuke details in de inrichting versus strak/modern. Wij komen terug!
Annie H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Was zoals gewoonlijk weer erg gezellig groetjes van Annie
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Het is allemaal niet slecht maar het is ook niet geweldig. Het was al met al een beetje aan de prijs voor het gebodene - er zijn in AMS betere Spaanse restaurants voor hetzelfde of minder geld.
Joey D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Gezellig gegeten met een vriendin. Konden gelijk een plaats kiezen, kregen rustig de tijd om een mooie wijn uit te kiezen en de rest van de gerechten. Allemaal prima porties. Tussendoor vriendelijk geholpen en voldaan naar huis gegaan.
Annie H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Erg gezellig bediening is top en het eten is erg lekker super leuke locatie ga gauw weer Gr van ons
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
We werden met humor ontvangen. De services is prima op orde en het eten is echt heerlijk.
Tessel G.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heel sfeervol ingericht restaurant. Je kunt in de mooie serre zitten (ook in de winter goed verwarmd) of binnen in het restaurant. Leuke details zoals banken gemaakt van kratten en omgekeerd varken als lamp. Het eten was ontzettend lekker! Veel keuze en bijzondere combinaties. Ook veel vegetarische opties. Enige punt van aandacht was dat we met een groep van zes waren, waarvan drie vegetarisch. We hadden het verassingsmenu waarbij er steeds verschillende gerechtjes werden gebracht. Er was best veel vegetarisch bij, maar een paar keer achter elkaar was er alleen een vlees of vis optie op tafel, waardoor je niet zo gezellig samen aan het eten bent. Het zou leuker zijn als er iedere keer voor iedereen wat op tafel komt zodat je wel gezellig samen eet. Verder echt top avond gehad en heerlijk gegeten en gedronken! Komen zeker nog een keer terug.
Roderik V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij Pikoteo. Met name de service bij het uitkiezen van de gerechtjes was geweldig: 'Pairing' van de tapas. Het personeel is vriendelijk, de zaak is gezellig en de sfeer uitstekend. een aanrader!
Jos A.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Verrukkelijk gegeten! Met name de tonijn in de wolken en de coquilles St Jacques waren zalig!
De pulpo wat minder dan we verwacht haden, leuk dat de pimentos de Padron op de kaart staan. De witte Rioja smaakte er goed bij en het glaasje dessertwijn dat we aangeboden kregen was een verrassing, zooo lekker!
Het personeel was super vriendelijk en behulpzaam. De inrichting kan wat comfortabeler, maar dat is een detail als je verder een heerlijke avond had.
Milo D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Heerlijk gegeten en erg prettige bediening. De kwaliteit van de drank en het eten was erg hoog, en we kregen rustig de tijd uit te zoeken waar we zin in hadden. Cocktails waren uitstekend. We hebben zo'n 10 van de gerechten gedeeld met zijn vieren, waarvan elk gerecht op zichzelf erg goed bereid en creatief gevonden was, en die samen een feestelijk diner maakten. Ik kom hier zeker terug.
StanBroshuis .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Onze (bevestigde) reservering via Iens Seat Me was niet bij hen bekend, we stonden niet op de lijst van reserveringen. We hadden 2 weken van tevoren gereserveerd. Heel vreemd.
Verder was de bediening erg vriendelijk en de tapas waren heerlijk. Maar je moet veel bestellen voordat je voldoende gegeten hebt en aangezien de tapas niet bepaald goedkoop zijn, loopt de rekening dan al snel op. Wij waren met z'n tweeën €90,- kwijt. Dat is wel inclusief een paar glazen wijnen wat fooi.
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Verrassend en heerlijk eten. Super service. We hebben ons laten verrassen en het was geweldig! De serre kan nogal rumoerig zijn, dit wordt echter goed gemaakt met het eten en de service.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Creatieve fusiekeuken in Tapas stijl. Drink zeker een (of meerdere) van hun cocktails. Probeer de croquetas en de kreeft-bitterballen...
John B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Verrassende en heerlijke gerechten. Bier en wijn ook ok. Sommige gerechten vond ik wat klein tov van de prijs. Maar de kwaliteit en smaak zijn goed. Beetje afdingen de volgende keer :)
Barbara H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Wederom een hele gezellige avond in pikoteo. Bediening is echt top en de sfeer is perfect. Precies goed om gezellig bij te kletsen. Niet te formeel maar ook niet te rommelig of luidruchtig.
Karin A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Acht maanden geleden is het sinds ik de laatste (en eerste) keer bij Pikoteo kwam. Wie schetst dan ook mijn verbazing als de charmante dame (eigenaresse?) me begroet als een oude bekend! Zó'n fijn gevoel. Ik had om champagne vooraf gevraagd; die stond meteen klaar. Het eten was als vanouds heerlijk: de bietensalade met frambozen is een aanrader, net als de tonijn. Sate een beleving en over het pindakaas/chocoladetoetje is alles al gezegd. De wijnen zijn errg lekker. We hadden een heerlijke, normaal geprijsde fles Syrah. Enig minpuntje was een grote groep borrelende expats die hoe langer de avond duurde hoe luidruchtiger werd... maar kniesoor die daar op let! Aanrader.
Kelly S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Fantastische plek! Wij hebben enorm genoten van het lekkere eten!
De bediening was super! Claudia gaf ons tips en was enorm vriendelijk.
Wij komen zeker terug!
DesireeD .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hebben hier met zn vieren lekker gezeten, het eten was echt weer heerlijk ! Alles ging lekker vlot en met aandacht. Geslaagde avond wederom!