Pikoteo

Houtmankade 9 1013 MP Amsterdam Nederland Kaart
31-207748940

Over restaurant Pikoteo

A NEW WAY OF SHARING

This means they get inspiration from the convivial traditional bars in Spain, the busy streetfood markets in South East Asia or
South America and the fine dining establishments worldwide.

Picotear is to nibble, to eat small bites in an informal way. It’s the desire to try new things together with those you care about.
It’s a way of understanding life, of living…of sharing.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Pikoteo

Lijn 3

StanBroshuis .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Verrassend en heerlijk eten. Super service. We hebben ons laten verrassen en het was geweldig! De serre kan nogal rumoerig zijn, dit wordt echter goed gemaakt met het eten en de service.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Creatieve fusiekeuken in Tapas stijl. Drink zeker een (of meerdere) van hun cocktails. Probeer de croquetas en de kreeft-bitterballen...
John B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Verrassende en heerlijke gerechten. Bier en wijn ook ok. Sommige gerechten vond ik wat klein tov van de prijs. Maar de kwaliteit en smaak zijn goed. Beetje afdingen de volgende keer :)
Barbara H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Wederom een hele gezellige avond in pikoteo. Bediening is echt top en de sfeer is perfect. Precies goed om gezellig bij te kletsen. Niet te formeel maar ook niet te rommelig of luidruchtig.
Karin A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Acht maanden geleden is het sinds ik de laatste (en eerste) keer bij Pikoteo kwam. Wie schetst dan ook mijn verbazing als de charmante dame (eigenaresse?) me begroet als een oude bekend! Zó'n fijn gevoel. Ik had om champagne vooraf gevraagd; die stond meteen klaar. Het eten was als vanouds heerlijk: de bietensalade met frambozen is een aanrader, net als de tonijn. Sate een beleving en over het pindakaas/chocoladetoetje is alles al gezegd. De wijnen zijn errg lekker. We hadden een heerlijke, normaal geprijsde fles Syrah. Enig minpuntje was een grote groep borrelende expats die hoe langer de avond duurde hoe luidruchtiger werd... maar kniesoor die daar op let! Aanrader.
Kelly S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Fantastische plek! Wij hebben enorm genoten van het lekkere eten!
De bediening was super! Claudia gaf ons tips en was enorm vriendelijk.
Wij komen zeker terug!
DesireeD .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hebben hier met zn vieren lekker gezeten, het eten was echt weer heerlijk ! Alles ging lekker vlot en met aandacht. Geslaagde avond wederom!
Josine R.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Elk gerecht was op een ontzettend verrassende en (dus) originele manier bereid en op het bord opgemaakt. Alles smaakte bovendien ook nog goed. Aanraders zijn de Johnny Bravas, lamsrack, tortilla en de cheesecake. Lekkere cocktails, fijne service. Wij komen hier zeker nog eens om de rest van de kaart te ontdekken!
Trieni S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Heerlijk eten top bediening Goede uitleg over de gerechten ennde wijn!!!
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wat een ontdekking, Pikoteo! We kregen de tip van een goede vriend die om de hoek woont bij dit sfeervolle zaakje. Echte aanrader is de Steak Tartaar uit beenmerg. Maar ook de Patatas Bravas en de Tonijn In The Clouds waren erg goed. Hele goede mix van verschillende keukens en stijlen. Sowieso alle gerechten van zeer hoge kwaliteit, en prijs kwaliteit is bovengemiddeld. Wij komen hier zeker terug. Lijkt me ook een fijne tent om te borrelen, aangezien ze een uitgebreide drankjeskaart hebben. Je zit hier ook lekker in de zon tot laat.
Lea D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Met een groep van 11 man hier gegeten. Vooral hebben we aangegeven gebruik te willen maken van een Escape Room arrangement. Van te voren hebben we ook keurig het menu toegestuurd gekregen. Helaas ging het mis met de aanloop: sommigen zaten na werktijd vast in het verkeer, waardoor we ruim een half uur na aanvang pas de bestelling konden doorgeven. Chapeau voor het restaurant dat ze binnen de korte tijd toch nog de bestelling op orde hebben kunnen maken!
Wat ik wel jammer vind, is dat de keuze toch net anders bleek te zijn dan de vooraf gestuurde menu. Ik was namelijk erg benieuwd naar de inktvis die zo bejubeld werd, maar kreeg deze niet meer als keuze. Ook het dessert kon je niet kiezen, maar was voor je gemaakt. De kabeljauw en het chocoladedessert waren echter heerlijk. Jammer genoeg werden de friet en patatas bravas pas geserveerd nadat iedereen was uitgegeten, en kregen we voor een groep van 11 slechts 2 kommetjes met friet. De patatas bravas waren wel heerlijk gekruid. Wat ik ook heerlijk vond is de home made icetea. Het is jammer dat we zo kort verbleven, want het was heerlijk toeven op het terrasje. Ik ga het een andere keer nog eens de kans geven, waarbij ik toch echt die pulpo wil proeven! :)
Michiel N.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Pikoteo heeft een duidelijk eigen stijl. Het heeft de Spaanse tapas naar een hoger plan getild. Niet alleen lekkere maar ook mooie gerechtjes. Een lust voor het oog. Wij waren met zijn tweeën en hadden zes gerechtjes en koffie toe, dat is voldoende voor een lekker avondje tafelen. Wij raden Pikoteo zeker aan! Sterker nog, wij zullen hier vaker een avondje gaan doorbrengen.
Sj3 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Hele attente service. Amicaal maar vriendelijk. Lekker gegeten aan het water in de zon. Leuke verschillende gerechten om te kiezen, lekker divers. Gezellige sfeer.
Troela2 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten, wel ontzettend duur. Prijs kwaliteit niet in verhouding, met 2 personen en 2 flesjes wijn 180€ moeten betalen. Over kwaliteit, service en locatie echter niets te klagen, hebben super gegeten!
Abeelvanvoorst .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Lekker en gezellig gegeten gisteravond met 7 personen. Veel verschillende gerechten, de eend en de tonijn vond iedereen erg lekker.En tot mijn geluk was het eten helemaal niet erg zout. De service vonden we heel goed, zorgzaam en professioneel.
Web .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij vonden het lekker eten. De bediening was professioneel en vriendelijk. De atmosfeer was rustig en gezellig. Een aanrader.
Jessica D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Echt een aanrader. We zaten heerlijk in de serre. De deuren stonden eerst open waardoor we heerlijk in het zonnetje zaten. Toen de zon wegging, werden de deuren dichtgedaan en konden we nog steeds mooi uitkijken over de houtmankade en zaten we warm. Eten was heel lekker. Hoewel alles super lekker was, was de entrecote carpaccio mijn favoriet! Bediening was heel vriendelijk en servicegericht!
Cosmicity108 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De keuken van dit gezellig druk bezocht restaurant gaat op zoek naar nieuwe dimensies van smaken en gerechten als het gaat om tapas. Vriendelijke en attente bediening. Rond 18:00 uur, toen wij er waren, stond de muziek eigenlijk iets te hard aan. Maar naarmate het drukker werd verwordde dit tot achtergrondmuziek. Pikoteo is in ieder geval een grote aanwinst voor de buurt en de bubbels per glas zijn er lekker!
MariekeAdam .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Eerlijk gezegd verbaas ik me nogal over de overwegend goede recensies van Pikoteo. Wij hadden dit restaurant ook uitgezocht op basis van die recensies maar kwamen van een koude kermis thuis. Het decor van dit restaurant gaf ons een soort camping gevoel en de tafels staan veel te dicht op elkaar. Kratjes en krakkemikkige stoeltjes om op te zitten en hele kleine tafeltjes.

Over de bediening en service waren we wel erg tevreden. Personeel heeft echt verstand van zaken en is uiterst gastvrij en vriendelijk.

Maar dan het eten. Alles wat we besteld hadden was veel en veel te zout. Verder is de opmaak van de gerechten nogal pretentieus en gekunsteld. Dat gold bijvoorbeeld voor de patatas bravas en ook voor de tortilla. Natuurlijk is de presentatie belangrijk maar het lijkt nu alsof een gebrek aan kwaliteit wordt gecompenseerd met de wijze waarop de gerechten worden gepresenteerd. En dat is jammer want het zou natuurlijk veel mooier zijn als de kwaliteit voor zich spreekt.

Al met al vond ik Pikoteo helaas een teleurstellende ervaring: overpriced en overrated.