Pieterskade 6

Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

ErikenAnnemie .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Genoten van een 8 gangen proeverijmenu. Risotto onovertroffen net zoals de snoekbaars. Kortom genoten van culinaire verrassingen. Leuke ongedwongen bediening die met zichtbaar plezier hun werk doen. Kok Mark en echtgenote Janine werken met passie en dat proef je. Wat ons betreft een aanrader met een uitstekende prijs /kwaliteit verhouding.
Flupenco .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Vandaag zéér ontstemd thuis gekomen.
Wij betaalden € 90 voor ons tweeën en wat hebben wij daarvoor gekregen: Op de eerste plaats een vies tafelmes (sorry). Verkeerd geadviseerd wat betreft de keuze van de wijn want er zou vlees worden geserveerd. Kozen dus voor rode wijn, blijkt het vlees kip te zijn (sorry). Bestel dus een fles voor aan tafel, wil het meisje van de bediening mij per glas laten betalen (sorry). Hetzelfde meisje van de bediening kan NIET het koffieapparaat bedienen en wij krijgen een soort kartonwater (sorry).
Wat het eten betreft: Van de gekunstelde gerechten kon er maar één van de vijf gangen ons bekoren.
Vooral jammer dat de moeite en intentie van de kok teniet wordt gedaan door zo'n slechte bediening.
Als vaste restaurantbezoekers uit Maastricht raden wij dit adres ten stelligste af om value for money te verwachten. Veel money etc.
Jens R.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Met oud en nieuw gegeten bij Pieterskade 6. Prima eten. Echter slecht rekening gehouden met glutenallergie. Geen aanrader voor mensen met een allergie.
GastMaastricht .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Eten is lekker, decor is heel leuk, bediening niet erg professioneel maar erg vriendelijk. Minuscule portie runder garpatio voor € 16 bedierf de pret een beetje. Als de porties niet nog kleiner worden een prima adres.
Mistjel .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Afgelopen week hier gegeten, wij hebben hier genoten met uitzicht op het park in Maastricht.
Lange tijd geleden dat wij zo heerlijk hebben gegeten!
Vooraf hebben wij genoten van een Carpaccio deze was berijd met truffel, Parmezaanse kaas, rucola en een scheutje olijf olie. Hierbij dronken wij een weissburgunder bij , lichte en frisse tonen van kalkondergrond, hierdoor kwamen de intense smaken van het vlees en de truffel naar voren.
Als hoofd kozen wij voor vis "De tongschar" ,deze kwam in ruime portie door op een bedje van puree, Shiitake's ,Paksoi en een overheerlijke citroen beurre blanc als saus. Hierbij dronken wij een frisse sauvignon blanc uit nieuw zeeland, mooie frisse tonen en een licht zuurtje, deze combineerde super met de saus en de vis.
Wat een beleving, wij komen hier zeker terug !
Marente D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
In de bekende Social-deal fuik gezwommen: 70 euro betaald voor de vouchers, terwijl een wijnarangement 33 euro pp kostte. Wat je daarvoor krijgt: zeven microscopische, maar nogal middelmatige gangen. Afscheid nemen van je klanten met een mespuntje, flinterdun stukje bavarois als dessert: dom. 'Voorgerechten' die wij niet opwindend genoeg vonden voor een amuse, maar wel dat formaat hadden. Een likje doperwtencrème met een theelepeltje krabsalade, een soepje waar overheersend veel zwarte peper in zat: niet opgegeten. Een lepel risotto die écht niet goed gegaard was, dan denk ik: als je geen tijd hebt om erbij te blijven, zet dan geen risotto op de kaart. Wijnen waren wel goed, maar het opsommen van de neus/bouquet/afdronk van een wijn is overbodig, dat proef ik zelf wel, vertel liever iets over het huis, het gebied, de maker. Interieur van het restaurant stuurde ons terug naar begin jaren negentig, met die terra cotta kleuren, op zich wel amusant maar net als de keuken doet het allemaal enorm oubollig aan. Voor dit geld eet je in Maastricht echt beter, en dat zonder Social Deal. Ik snap wel dat er weinig winst wordt gemaakt op SD, maar trek dan niet het vel over de oren van klanten die in Maastricht wonen, en dus nooit meer terugkomen.
Janvanree .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2014
Op 16.6 waren we te gast bij Pieterskade 6 te Maastricht. Maandagavond en natuurlijk niet druk. Met 2 vrienden maakten we op uitnodiging gebruik van een 'social deal' dat een 7 gangen kennismakingsdiner inhield. Het restaurant ligt mooi aan een park en heeft een mooie inrichting. De ontvangst was gastvrij en er hadden een mooi tafeltje aan het raam. We begonnen met een glas prosecco met limoncello, als introductie en naar mijn indruk bedoeld als begroeting bij het ontvangst. Later, zo bleek mij bij de afrekening, was dit voor mij wel de steen des aanstoots. De diverse gerechten die in principe ook op de kaart te vinden zijn werden in een rap tempo opgediend in passende porties. Ik vond de smaak meestal prima, smaken verschillen. We maakten geen gebruik van het aangeboden wijn arrangement maar dronken een aangename chardonnay van het huis (ongeveer 25 euro, volgens mij) en een glas rood. De bediening was vriendelijk en behulpzaam met gaf ons prima informatie! Kortom een fijne avond in een goede omgeving met prima eten en vooral aangenaam gezelschap.
Wat bij afrekening verrassend negatief voelde was het bedrag van 44 Euro wat ik moest betalen voor de ' aangeboden' glaasjes prosecco voor 4 personen, terwijl die eigenlijk ook nog niet besteld waren. Liefst 11 euro voor een glas prosecco met een smaakje is naar mijn mening te hoog. Ik had na afloop, bij het overdenken van de avond, het gevoel dat hier iets niet klopte met de 'social deal' van Pieterskade 6; een mooie avond met een bitter nasmaakje.
Katja S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Pieterskade 6 ligt buiten de stadsmuur tegenover het stadspark. Helaas is het binnenplaatsje te tochtig om buiten te zitten. Binnen val je met de deur in de keuken, zonder het meteen te beseffen. Het interieur is warm, de muziek aangenaam, niet opdringerig. De tafels ruim, net als de afstand tot de buren. Het aperitief, Limoncello met spumante, had weinig smaak en was zeker niet spannend voor de 11€. En ook de gebakken asperges gaven het voorgerecht geen meerwaarde. De risotto met truffel smaakte echter verrukkelijk en ook de soep viel zeer in de smaak. Het hoofdgerecht, tongscharfilet, lamsbiefstuk of gestoofd lam: het was allemaal heerlijk. Het wijnadvies: Chardonnay bij de vis en Merlot bij het vlees, pasten uitstekend. Tenslotte genoten we nog van het chipolata ijs met Bastonjekruimels en rood fruit. Koffie en verse muntthee met een goede bonbon vormden een mooie afsluiter van dit kwaliteitsetentje dat even tijd nodig had om zijn hoogte te bereiken. Toch wel apart dat de twee koks al die tijd stres loos in dezelfde ruimte hun werk deden. Wij komen terug!
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
In tegenstelling tot sommige recensies was de bediening zeer correct. Ook wij hadden het social deal 7 gangen menu. Alles, m.u.v. de risotto, was heerlijk en de prijs van 34 euro zeer zeker waard. Prijzen van de drank aan de hoge kant, huiswijn voor 4,20. Een aanrader voor een bescheiden bedrag.
Mart S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Meer dan goed gegeten.Een 7 gangen menu voor €38,50 Met carpaccio,asperges,sliptong,heerlijke soep,stukje kalfsoester,en toetje van bitterkoekjes bavarois..
Vlotte jonge bediening in dit restaurant zonder al te veel poespas.Zeker de moeite waard,wel ff wat tijd voor uittrekken..
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Laatst hier een 7gangen diner genuttigd. Het is een erg mooi ingericht restaurant! Heel gezellig maar ook stijlvol. Wij vonden het eten erg smaakvol maar de porties waren erg klein, zelfs voor een 7gangen diner! Ook jammer was het dat er 2x hert in het menu zat. Dessert was niet zo bijzonder. De bediening was heel vriendelijk en behulpzaam maar miste ervaring/professionaliteit. De service liet dan ook de wensen over (geen uitleg over het menu, eerste gerecht al geserveerd voordat wijnkaart gekregen, middenin het etentje opeens om de social deal vouchers vragen) Over het algemeen een fijne ervaring met lekker eten maar niet zo top zoals verwacht.
Gilbert E.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
7-gangen diner van Social Deal gehad. Eten was prima, de wijnen redelijk vlak en niet bijzonder.
Het leek alsof de complete bediening voor de eerste keer werkte, erg onzeker en ongemakkelijk. Veel vergeten, en 'oja'. Geen groot succes.
Rick M.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
een tegenvallend bezoek in vergelijk tot overige recensies. geboekt via social deal, We kregen geen uitleg over het menu, nog werd er gevraagd of we iets niet lusten, allergisch voor iets waren etc. De chef was deze avond alleen gefocused op de oven, heb hem in het restaurant niet gezien. Wellicht nog teveel carnaval in de benen?
eten was ok, niet bijzonder.
voor ons geen tweede keer.
Onze intentie is om iedereen een heerlijke avond te bezorgen. De open keuken zet ons volledig in de spotlight, we verbergen niets en dat heeft u gezien..Uiteraard als Chef ben ik gefocust op het product! Dit is nodig om een juiste cuisson door te geven! Carnaval..helaas niet voor ons uit preventie.
Frederik S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2014
We waren op zoek naar een heel lekker restaurant dat ook vegetarische opties aanbood in Maastricht. Groot was onze vreugde toen de chef ons wel 5 minuten uitleg gaf over wat hij vegetarisch allemaal kon bereiden - ongehoord! Nog groter was onze vreugde toen we de gerechten *zagen* en *smaakten*: een avocado schotel met kleine stukjes mozarella en kerstomaten; een zeer fijne risotte met truffels; als hoofdschotel een compositie van peulvruchten met enkele andere groenten, kleine blokjes aardappel en bearnaise saus - om ter heerlijkst.
De niet vegetariërs kregen ook heerlijke gerechten, zoals een krabsalade met mousse van erwten of fazant met witloof en knolselderpurree.
Het is heel lang geleden dat we zo heerlijk gegeten hebben!
Alex S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2014
We hebben gebruik gemaakt van het 7 gangen menu en van de eerste tot en met de laatste gang genoten. Erg smaakvol, goede porties en de juiste tijd tussen de gangen. En dat voor een heel redelijke prijs.

Helaas wonen we niet in de buurt anders zouden we hier zeker veel vaker gaan eten.
Advies F.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Met een groep gegeten. Erg jammer dat er bij het voorgerecht en hoofdgerecht hert stond. Twee keer hetzelfde niet zo goed. En daarom gekozen voor iets wat ik eiegenlijk niet wilde eten.
eten was niet voldende. Meerdere mensen van de groep haden na drie gangen nog steeds trek. Besloten om er niet nog een keer te eten. Service was goed, vriendelijk personeel. Was erg rustig in het restaurant. wellicht vanwege weini gevarieert menu.
Heel jammer te vernemen dat u nog trek had na het 3-gangen keuzemenu. Voor de een is het te veel voor de ander te weinig. Geef gerust aan in een restaurant om een na service te krijgen. Het menu is door een van jullie samengesteld uit de kaart. Bij groepen plaatsen we geen tafels ivm overlast.

Reactie van proever:

Ik weet dat het menu aangepast was in overleg. vind het jammer om te moeten vragen om meer eten. Het eten was heerlijk, maar absoluut te weinig en iets te weinig gevarieert. Ik hoop dat anderen van de groep in de toekomst kunnen genieten van een goed diner. want er kan heerlijk gegeten worden.
Katarina12 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
We lieten ons verrassen door het zevengangen menu. Het was verrukkelijk! Een aangename kennismaking.
Al de gerechten waren met zorg bereid. De smaken en structuren waren goed op elkaar afgestemd. De wijnen passend bij de gangen. Het leek net alsof er voor ons alleen gekookt werd.
De sfeer was rustig. Muziek aangepast.
Ook de bediening was aangenaam.
Het decor sprak ons ook aan. Niet overdonderend. Warm.

Keeshaverkate .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
We zijn hier al een paar keer eerder geweest en het eten was wederom fantastisch. Gekozen voor het 7-gangen menu, een absolute aanrader! Vooraf vegetarisch gevraagd voor een van ons en dit kon zo worden geregeld. Logistiek klopte alles en de bediening was perfect.

Fan Haverkate, Hengelo
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Voor 40 euro een fantastische 7 gangen menu gehad. Mooie gebalanceerde kleine gerechten waar je ontzettend van kunt genieten. Variatie, creativiteit en heerlijk eten komen hier samen. Bediening leek wat hectisch, maar ik ga er niet vanuit dat dit standaard is. Absolute aanrader voor een rustig mooie avond.
Fairtaster .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Een verjaardag vieren met je familie, dat kan in stijl bij Pieterskade 6. We hadden het preuve menu genomen (7 gangen dacht ik) en het was elke gang weer opnieuw genieten. De tijd tussen de gangen was perfect, de huiswijn was ontzettend lekker.
De bediening bestond uit een mix van jonge en oudere, ervaren medewerkers maar het viel op dat de jonge garde absoluut verstand van zaken had. Bediening is informeel en professioneel.
De sfeer van de zaak is rustig en warm, met een beetje geluk kan je in het binnenplaatsje eten.