Pieters Restaurant

Hoofdstraat 75 2861 AL Bergambacht Nederland Kaart

Over het restaurant Pieters Restaurant

De stijl van een meesterchef

In 2014 zetten SVH-Meesterkok Pieter de Ronde en zijn vrouw Paula de eerste stappen om hun visie van gastronomie aan de wereld te tonen. Gebaseerd op de Franse en Italiaanse keuken gaat Pieter vol voor de authentieke smaak van alle gerechten. Geen opsmuk maar pure smaken. Al snel werd het restaurant opgemerkt en binnen een paar maanden stonden ze al in de Lekker 500 en ontvingen ze de Gouden Pollepel van het Groene Hart. Het beperkt aantal plaatsen zorgt ervoor dat de kwaliteit van het restaurant gewaarborgd blijft.

Glas champagne

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Pieters Restaurant

Gouda Bus 197 , Rotterdam Bus 194, 195, Utrecht Bus 195, Schoonhoven Bus 197
  • Kom je met de auto?
    Via Gouda N207 volg Bergambacht ( 20 min.) Via Rotterdam, Capelle a/d IJssel , Algera-brug over N210 richting Bergambacht ( 25 min.)
  • : Volop gratis parkeren rondom restaurant

Maandag en dinsdag open voor private dining
Woensdag t/m vrijdag
Zaterdag en zondag 18:00 - 22:00

Uitmuntend
9,4
9,3

Jouw recensie over het restaurant Pieters Restaurant

Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
5-gangen verrassingsmenu en een verrassing was het weer! Iedere gang bewijst weer dat de chef zijn vak meer dan verstaat, mooie volle smaken en bijpassende wijnen. Wij rijden graag een stukje om vanuit de Drechtsteden bij dit restaurant!
john V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
in het kader van de restaurantweek hebben we Pieters restaurant voor een eerste keer bezocht de kwaliteit van eten en bediening waren erg goed goede afwisseling van de soort gerechten Eerst enkele knapperige zoute hapjes dan een amuse van een gevuld eitje. Voorgerecht coquilles et een salade van pepertjes en begeleid door een groente bouillon. gevolgd door varkensnek met een zoetzure groentemix Daarna een ossenhaas et knolselderijpuree en bietenjus als dessert chocolade m et mascarponeijs. we hebben genoten en gaan zeker terug
John L.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Hier op 19 augustus j.l. gegeten met 6 mensen. Wij hadden het 5 gangen verrassings menu. Het eten is goed.
De porties vond ik karig. Mijn gedachten bij de voorgerechtjes waren dit maakt de keuken goed bij het hoofdgerecht. Niet waar dus. Het Hoofdgerecht bestond uit een stukje kip van 50 gram met daarbij een sliertje bietensap op een heel groot bord. Misschien lag het aan het feit dat het een actie was waarbij 1 persoon gratis was. Normaal zou ik hierover mijn beklag hebben gedaan in het restaurant maar dit vond ik gênant tegenover mijn gasten die op mijn kosten dit restaurant bezochten.
Lang nagedacht of ik deze recensie zou maken op iens. Ik vind dat iedereen op de hoogte moet zijn wat zij kunnen verwachten als zij dit restaurant bezoeken. Eten geef ik een 8. Cocktails en wijn zijn prijzig. Prijs kwaliteitsverhouding geef ik een 6.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk gegeten mooie en lekkere gerechten en je krijg genoeg,
De inrichting vind ik wat saai de bediening is aardig maar wat stijfjes.
Pieters is zeker een aanrader en ik zal dat ook zeker doen
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het verrassingsmenu is echt perfect, heerlijke smaken goede ambiance. Jammer dat de actie 4 menu's voor de prijs van 3 niet gold omdat we via Iens hebben besproken, in plaats van rechtstreeks met het restaurant. Jammer dat er geen enkele compensatie werd geboden. Evenwel is het een goede zaak om terug te konen.
Justine V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Een aanrader op alle gebied.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Uitstekend restaurant! Het eten was geweldig en men nam de tijd om ieder gerecht uitgebreid toe te lichten. De sfeer was ontspannen en de bediening uitermate vriendelijk en vakkundig.
Toen we voldaan weggingen kwam de eigenaar nog even een praatje maken. Heel leuk allemaal!
Het restaurant ligt op een mooie plek met voldoende (gratis) parkeergelegenheid.
Een echte aanrader!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Genoten van het 5 gangen verrassingsmenu. Mooie smaakcombinaties tussen de heerlijke gerechten en de goed uitgezochte bijpassende wijnen. Heel bijzonder om je zo thuis te voelen. Oftewel heel sfeervol en gastvrij.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Vorig jaar hier onverwachts gegeten.... werkelijk geweldig!!!
Wat een ontzettend goede ontvangst, prachtig leuk restaurant, en het eten.... fantastisch! 1 grote smaakexplosie van begin tot eind...wat is dit genieten. En dan de service, alle puntjes op de i.

Het is niet in de buurt voor ons,maar terugkomen...dat gaan we zeker doen!
G.J. R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Een fantastische culinaire beleving. Voor degene die kwaliteit kan waarderen. Uniek in zijn soort.
Astrid2000 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Pareltje in de Krimpenerwaard, wat een geweldige kok, mooi decor en prima gastvrijheid. Ben er nu 2 keer geweest en heerlijk genoten.
Arie S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Mijn vrouw en ik hebben hier samen geluncht. We hebben ons laten verrassen door de kok met allerlei kleine gerechten. Twee en een half uur lang hebben we genoten van allerlei smaak- en oogsensaties. De professionele en hartelijke gastvrouw maakt het extra prettig eten, en de huiskamer geeft een intieme sfeer. We komen hier zeker nog eens terug.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het is een uurtje rijden vanaf Amsterdam maar alleszins de moeite waard. Pieter de Ronde is de perfecte chef voor een geslaagde culinaire avond. We dronken deze keer voor alle zekerheid zeer matig, alleen een voortreffelijke Prosecco van Bortolotti.
R V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Gisteren enorm verrast met een private dining in dit fantastische restaurant. Wat een mooie ervaring ! We hebben de kaart niet gezien en ons laten verassen door Pieter, die de meest heerlijke gangen bereidde, mooi opgemaakt en na afloop was je al weer benieuwd naar de volgende gang, aangevuld met een mooi bijpassend wijnarrangement. Zeer sfeervolle ambiance, fijne muziek, een absolute aanrrader voor een fijn avondje uit !
Aad S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Leuke, hartelijke ontvangst.
Lekker eten, verfrissend van smaak en verassende combinaties, huiswijn uitstekend.
Personeel is attent en kundig, bereid tot een praatje ( het was niet erg druk).
Prijs goed in verhouding tot het gebodene.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Passie van de chef vind je terug in de smaken. Zeer mooie en uitgesproken volle smaken, dit gecombineerd met mooie wijnen. Wij hebben genoten van het 5-gangen verrassingsmenu van de chef. Wij komen hier zeker weer terug!
karel O.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Er wordt hier lekker gekookt. Echter ; het zonder overleg vervangen van de langoustine in een gerecht door een stukje kabeljauw en een stukje griet kan echt niet.
Christie H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
We hebben genoten van het 5-gangen promotie diner vol verrassende gerechten. Een bijpassend wijnarrangement maakte de avond compleet. Vriendelijke en gastvrije mensen. We komen snel een keertje terug.
Dank voor de goede service!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk menu en nog betere bijpassende wijnen.
WGr .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gisteravond met mijn vrouw hier het Pieters Valentijnmenu ervaren. Speciaal voor Valentijnsdag was men nu ook op dinsdagavond open. Onze jassen warden aangenomen en we kregen een mooi tafeltje voor 2 personen. Zoals gebruikelijk bij Pieters krijg je als eerste een amuse van gedroogde groenten. Daarna volgden nog een aantal prima bereide gerechtjes. De gerechtjes zijn klein maar hebben bijzonder veel smaak. Ondanks dat het bord bij het hoofdgerecht wel goed warm was, koelt een klein portie vlees snel af. De gegeven uitleg van de bediening over de gerechtjes kwam op mij wat te gemaakt over (uit het hoofd geleerde informatie?) en niet 100% juist: Manjari 64% is geen 64% alcohol maar 64% cacao. Het menu is wel heel creatief samengesteld en je hebt op het eind van de avond toch voldoende gegeten. Ook krijg je tussendoor nog een paar broodjes met roomboter erbij. Het tempo is goed; je bent toch een hele avond uit (we waren toch zeker 3,5 uur binnen) en je hoeft echt niet na een uur weer buiten te staan. De sfeer is rustig ondanks dat de zaak volledig bezet was. Dat maakt het een prima avond uit. Dit restaurant is zeker een Michelin-ster waardig, dat hebben ze in de afgelopen Jaren al volop bewezen. Ga zo door, Pieter en Paula.