Pieters Restaurant

Hoofdstraat 75 2861 AL Bergambacht Nederland Kaart

Over restaurant Pieters Restaurant

De stijl van een meesterchef

In 2014 zetten SVH-Meesterkok Pieter de Ronde en zijn vrouw Paula de eerste stappen om hun visie van gastronomie aan de wereld te tonen. Gebaseerd op de Franse en Italiaanse keuken gaat Pieter vol voor de authentieke smaak van alle gerechten. Geen opsmuk maar pure smaken. Al snel werd het restaurant opgemerkt en binnen een paar maanden stonden ze al in de Lekker 500 en ontvingen ze de Gouden Pollepel van het Groene Hart. Het beperkt aantal plaatsen zorgt ervoor dat de kwaliteit van het restaurant gewaarborgd blijft.

Glas champagne

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Pieters Restaurant

Gouda Bus 197 , Rotterdam Bus 194, 195, Utrecht Bus 195, Schoonhoven Bus 197
  • Kom je met de auto?
    Via Gouda N207 volg Bergambacht ( 20 min.) Via Rotterdam, Capelle a/d IJssel , Algera-brug over N210 richting Bergambacht ( 25 min.)
  • : Volop gratis parkeren rondom restaurant

Maandag en dinsdag open voor private dining
Woensdag t/m vrijdag
Zaterdag en zondag 18:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Kookcursus , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marlies Z.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Langzame bediening. Eten matig, combinaties versterkten elkaar niet. Evenals de wijnen. Dessert was wel goed!
Jammer, we hadden veel meer verwacht nav de resencies..
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Waren hier al twee keer eerder geweest. Hoewel het een beetje uit de buurt is, rijden we voor dit restaurant graag een stukje om. Een absolute aanrader.
Marten V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Plezierige ruime inrichting, tafels niet te dicht op elkaar goede stoelen. Vriendelijke ontvangst. Aparte knabbels, o.a. lekkere gedroogde groenten. We nemen het 4 gangen menu met prestige wijnarrangement, ze hebben er twee (bravoure en prestige), dat is leuk. Twee amuses, oester met knoflookmousse, en tartaar met gembermousse, goed dat we vier gangen namen, want met brood e.d. is dat meer dan genoeg. Lekkere starter, mijn vrouw varkensvlees, ik tarbot. beiden prima op smaak en met gevarieerde bijgerechten en smaakjes. Vervolgens mijn vrouw een stuk hoevekip, en ik zwezerik. De zwezerik is perfect klaargemaakt, knapperig van buiten, zacht van binnen, met een prima pistache bijgerecht, heerlijke combinatie. Als hoofdgerecht allebei een mooi stukje rundvlees, met een heerlijke jus en paddenstoelen bijgerecht. Klassiek bereid. Het toetje is ook apart; watermeloen, geconfijte tomaat, en wat ijs, maar ongelooflijk licht en fris, heerlijke afsluiter. Wijnarrangement is top o.a. een rode Gevrey Chambertin 1999.
Shanne R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wij hebben op een woensdagavond gereserveerd voor 10 man met onze sportvereniging.

Bij binnenkomst zijn we zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Er werd van te voren gevraagd of er met het apperatief gewacht moest worden aangezien de groep nog niet compleet was, dit vond ik erg netjes! Nadat de groep compleet was met tien gezellige dames zijn we begonnen met de gedroogde (groente) moestuin met bacon en eggs en huisgemaakt pepergrissini, dit onder het genot van een glas Prosecco Superiore Bortolotti met vlierbes & bloesem. Heerlijk begin van de avond.

Daarna heeft de chef ons verwend met een heerlijke amuse: een parfait van gevogelte met rode biet! Het was voor ons een feest op tafel.
Het 4 gangen menu bestond verder uit een Steak Tartare van schouderhaas met dragon-tomaat, zonnepitjes en gember, ook een heerlijke combinatie van smaken. Daarna kwam de zeebaars in combinatie met zeekraal in oester-jus en Taggiasche olijven.

Het hoofdgerecht bestond uit de biologische hoevekip met herfstgroenten en jus naturel. Tussendoor kregen we Pieters brood aangeboden en konden kiezen uit een brioche een molenbrood en een focaccia met de boeren boter.
Als dessert kregen we de cantaloup en watermeloen met heerlijke krokante hazelnootjes met grapefruit en mascarpone-roomijs. De dames waren er stil van.

Het was verder een heerlijke sfeer in het restaurant en hebben super genoten deze avond!
Arie P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Prettige ontvangst, heerlijke gerechten, een avondje uit.
Schaatser .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdagavond het " heerlijkmenu" van 48 euro genomen. Fles huiswijn erbij 27 euro.
Leuke amuses. O.a. Kipvelletjes met tataar en schuim van gember.
Vooraf een " hammetje" , dat gebraden zeeduivel bleek te zijn. Verklaring: In Yrseke of Urk mocht de duivel niet genoemd worden, dan noemen we het maar hammetje. Smakelijk.
Daarna een lekker gelakt biggetje . Vervolgens het grootste stukje vlees : zijlende met grijze cantharellen, doperwt en Opperdoes. Zoals zo vaak in de horeca is de groente een ondergeschoven kindje. De doperwt uit het menu bleken er wel 10 te zijn, maar de opperdoes hebbben we niet gevonden. Bij navraag had die als puree onder het vlees horen te zitten. Ach misschien gemuggezift, want het smaakte goed. Daarna een goedverzorgd kaasplankje ( op een soort hakblok) met wat maanbrood. Overigens werd een paar keer een lekker broodje aangeboden . ( potje gezouten boter op tafel)
Toetje: aardbeien en meloen met geconfijte tomaat en mascarpone roomijs. Een bijzondere combinatie. Van die tomaat moet je houden. Het rozenwater bleek bevroren.
Prettige, vriendelijke en attente bediening. We konden door een venster de keuken bekijken. Daar ging het er bloedserieus aan toe. Ik heb niemand zien lachen! Aandoenlijk om een jongeman van een jaar of 17 ( tweedejaarsleerling) bezig te zien alsof hij examen deed.
Al met al heel lekker gegeten. De wijn was aan de prijs. De bestelde espresso en koffie bleek ongevraagd aangekleed met kleine huisgebakken koekjes etc. Leuk maar 11 euro voor 2 personen is wel veel voor koffie. Met water erbij 137,50 afgerekend .
Mip2 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
We werden hartelijk verwelkomd in een prachtige, knusse ruimte. Het restaurant zag er heel netjes en sfeervol uit, de verwachtingen stegen. De stoelen waren comfortabel (niet geheel onbelangrijk als je lang tafelt) en de glazen doorkijk naar de keuken was slim gedaan, toch openheid richting de keuken bieden zonder de geluiden en geuren uit de keuken te verspreiden. We kregen netjes uitleg over de verschillende mogelijkheden qua menu's van de compacte kaart. We kozen voor vier gangen en een fles rode huiswijn. De wijn beviel uitstekend.
Het aperitief van gedroogde groenten en toast kwam vlot om de eerste trek te stillen, prima. De amuse van gevogelte beviel niet iedereen aan tafel, je moet er van houden. Vervolgens een tartaar met schuim en gember. Heerlijke gang, mooi in balans.
Hierna, wat mij betreft, de lekkerste gang van rigatoni-pasta met schelpdieren, paling en saffraan. Subtiel van smaak en de vis was boterzacht, in combinatie met de al dente pasta in een woord zalig. Desalniettemin vind ik dat paling niet meer thuis hoort in een restaurant omdat deze ernstig bedreigd wordt..! Helaas had ik de kaart niet goed bestudeerd, anders hier zeker wat van tevoren over gezegd..
Vervolgens kwam de steak met erwtjes en cantharellen en truffel. De truffelsmaak ontbrak enigszins, desondanks genoten van het malse vlees.
Het geheel sloten we af met dessert 'Katrien dr bessen'. Rijk zomersfruit met ijs en geconfijte tomaat, prima. Het kaasplankje van mijn tafelgenoot beviel ook. Klein minpuntje is dat dit de enige twee dessertkeuzes waren, iet wat weinig.
Al met al hebben we heerlijk genoten van al het lekkers dat Pieter ons voorschotelde. De bediening was keurig en de prijs-kwaliteit in goed in balans. Wij komen zeker nog eens terug.
Anita R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij hebben genoten van een 6-gangen diner, inclusief wijnarrangement. Hele mooie en spannende gerechten. Een echte aanrader. Kledingstijl van de bediening vond ik iets minder.
Bonder L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Zeer goede gerechten, echt qua smaak en samenstelling top. Er kunnen max. 30 gasten in het restaurant wat een zeer gezellige, huiselijke sfeer geeft. Aanrader...
Atheking .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Dineren bij Pieters Restaurant is nog echt een avondje uit, uit eten. Vriendelijke ontvangst en bediening, attent en culinair zijn alle geserveerde gerechten een feestje. Dit restaurant verdient het om elke avond vol te zitten, maar Bergambacht is niet bepaald het centrum van het universum. Misschien ook maar goed, zo blijft het waarschijnlijk een pareltje in Zuid Holland en vinden de echte fijnproevers de weg toch wel.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Bij Pieters Restaurant ziet alles er niet alleen heerlijk uit, het smaakt fantastisch. Laat je verrassen door de chef! Elk ingredient is van goede kwaliteit, liefst uit de regio en supervers! Dit is zeker een aanrader!
M W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
echt een verrassing. Smaken goed op elkaar afgestemd. Huiskamer gevoel doordat het kleinschalig is en men tijd heeft voor de klanten
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Eerste Pinksterdag weer erg lekker gegeten bij Pieter's Restaurant. Een parel middenin de Krimpenerwaard. Wij hebben het 5 gangen verjaardagsmenu incl. een heerlijk aperitief van champagne met een vleugje vlierbloesemsiroop en een gemarineerde kumquat. Als amuse kregen we een aspergeparfait met gerookte wilde paling en rouille, het voorgerecht was een geroosterde Canner kreeft met pompoenmousse, rettichsalade en zonnepitjes, het tussengerecht was Tongschar Meuniere met scheermessen , citrusvruchten en bruine boter, het tweedetussengerecht was een stukje geroosterde Boerderijkip borst met polenta, kippenvel en stukje foie gras. Het hoofdgerect zuiglam Texelaar (bout en vang) met asperges, lamsoortjes en chorizojus. Als dessert namen wij het kaasplankje welke zeer origineel gepresenteerd werd. Het menu was niet alleen een plaatje voor het oog, maar Pieter weet in ieder gerecht de originele smaak van de ingrediënten te behouden. De beide gastvrouwen verstaan hun vak. Ik verheug me nu al op de volgende keer.
Rishma D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Vanwege het feit dat ik zwanger ben kon de eigenaresse gelukkig hele fijne cocktails maken die ogen als champagne. Het eten viel een klein beetje tegen, de kreeft leek wel uit een pakje te komen, vormen iets te mooi rond en te taai.

Inrichting erg gezellig, maar door de akoestiek kun je gesprekken volgen en merk je dat je toch gaat fluisteren.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
wij hebben hier gisteren uitgebreid en langdurig geluncht en we hebben enorm genoten van wel 8 gangen (misschien zelfs wel 10)! Stuk voor stuk erg lekker, kundig klaargemaakt, mooi hoog op smaak, heerlijke combinaties, eigenlijk helemaal af. Ook de bediening was top, vriendelijk en attent. Op haar advies gekozen voor een fles en daarna nog wat glazen en alle wijnen bevielen ons erg goed. Wat ons betreft absoluut een aanrader.
Virgilio .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Zes gangen menu genomen maar dit was in het algemeen slecht te noemen, vooral voor het prijskaartje. Het was eigenlijk zes keer net niet. De risotto met truffel was eigenlijk de enige gang dat kon bekoren. De rest was vlak en middelmatig. Ik heb het idee dat de chefkok eigenlijk iets probeert te maken waar hij niet toe in staat is.
Quik .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Waren hier voor de iens-deal 5 gangen menu voor 48 euro. Was erg lekker en bijzonder verfijnde smaken. Vooral het voorgerecht met de gemberschuim was erg bijzonder.De porties zijn klein, maar dat is gangbaar in een culinair restaurant. Tussendoor kreeg je een klein broodje. Dit was wel een minpuntje. De broodjes waren een soort brioche, droog en niet luchtig, vrij smakeloos. Je neemt het broodje wel, voor de vulling, maar lekker waren ze niet. Knapperig bruin of wit brood met een lekkere korst zouden wij aanbevelen. De boter was lekker zout maar moest gesmeerd worden met een theelepeltje, niet echt logisch. Een klein mesje erbij smeert handiger.
De wijn van het arrangement was erg lekker bij de gerechten (de rosé wat minder) maar wel erg prijzig! Bijna 7 euro per glas!
De bediening was vriendelijk en de huiskamersfeer gezellig. De wachttijd voor het hoofdgerecht was aan de lange kant. We hebben van 7 tot 11 uur gezeten (wel kaasplankje extra, geen koffie) dat is een lange avond. Dat geeft op zich niet want je zit daar voor de gezelligheid maar iets sneller had wel gemogen wat ons betreft.
We dronken twee prijzige flessen water, later zag is ook karaffen water op andere tafels. Als kraanwater ook een mogelijkheid was had ik daar zeker voor gekozen maar dit werd niet aangeboden dat is jammer.
CJMorsch .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Voor de eerste keer gegeten bij Pieters restaurant. Goede ontvangst en bediening. Gezellige, kleine ruimte met beperkt aantal tafels. Zeer goede smaken en passende wijnen bij de gerechten. Niet goedkoop, maar super kwaliteit.
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het restaurant zelf vonden wij erg charmant, niet echt groot, tafels staan ver genoeg uit elkaar en leuk aangekleed. Het eten was erg lekker. De wijn was ook erg goed, maar er was niet altijd een versterkende match tussen de wijn en het gerecht. Verder echt een hele fijne avond gehad. Ik raad het restaurant zeker aan bij familie en vrienden.
Famwalst W.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Recent bij restaurant Pieters gegeten in Bergambacht. Een sfeervol en knus restaurant. 5-gangen menu met wijnarrangement genomen. Eerst een paar amuses, die apart en heel smakelijk waren. Daarna het menu met wijnarrangement. Mooie gerechtjes, heerlijk van smaak en goede wijn/spijs combinatie. Zeker om aan te raden. Bediening was vriendelijk en attent. En bij het weggaan nog even met de kok/eigenaar gesproken over het complete plaatje.
Kortom zeker een aanrader. We gaan er beslist nog een keer terug.