Pieters Restaurant

Hoofdstraat 75 2861 AL Bergambacht Nederland Kaart

Over het restaurant Pieters Restaurant

De stijl van een meesterchef

In 2014 zetten SVH-Meesterkok Pieter de Ronde en zijn vrouw Paula de eerste stappen om hun visie van gastronomie aan de wereld te tonen. Gebaseerd op de Franse en Italiaanse keuken gaat Pieter vol voor de authentieke smaak van alle gerechten. Geen opsmuk maar pure smaken. Al snel werd het restaurant opgemerkt en binnen een paar maanden stonden ze al in de Lekker 500 en ontvingen ze de Gouden Pollepel van het Groene Hart. Het beperkt aantal plaatsen zorgt ervoor dat de kwaliteit van het restaurant gewaarborgd blijft.

Glas champagne

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Pieters Restaurant

Gouda Bus 197 , Rotterdam Bus 194, 195, Utrecht Bus 195, Schoonhoven Bus 197
  • Kom je met de auto?
    Via Gouda N207 volg Bergambacht ( 20 min.) Via Rotterdam, Capelle a/d IJssel , Algera-brug over N210 richting Bergambacht ( 25 min.)
  • : Volop gratis parkeren rondom restaurant

Maandag en dinsdag open voor private dining
Woensdag t/m vrijdag
Zaterdag en zondag 18:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Kookcursus , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
karel O.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Er wordt hier lekker gekookt. Echter ; het zonder overleg vervangen van de langoustine in een gerecht door een stukje kabeljauw en een stukje griet kan echt niet.
Christie H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
We hebben genoten van het 5-gangen promotie diner vol verrassende gerechten. Een bijpassend wijnarrangement maakte de avond compleet. Vriendelijke en gastvrije mensen. We komen snel een keertje terug.
Dank voor de goede service!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk menu en nog betere bijpassende wijnen.
WGr .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gisteravond met mijn vrouw hier het Pieters Valentijnmenu ervaren. Speciaal voor Valentijnsdag was men nu ook op dinsdagavond open. Onze jassen warden aangenomen en we kregen een mooi tafeltje voor 2 personen. Zoals gebruikelijk bij Pieters krijg je als eerste een amuse van gedroogde groenten. Daarna volgden nog een aantal prima bereide gerechtjes. De gerechtjes zijn klein maar hebben bijzonder veel smaak. Ondanks dat het bord bij het hoofdgerecht wel goed warm was, koelt een klein portie vlees snel af. De gegeven uitleg van de bediening over de gerechtjes kwam op mij wat te gemaakt over (uit het hoofd geleerde informatie?) en niet 100% juist: Manjari 64% is geen 64% alcohol maar 64% cacao. Het menu is wel heel creatief samengesteld en je hebt op het eind van de avond toch voldoende gegeten. Ook krijg je tussendoor nog een paar broodjes met roomboter erbij. Het tempo is goed; je bent toch een hele avond uit (we waren toch zeker 3,5 uur binnen) en je hoeft echt niet na een uur weer buiten te staan. De sfeer is rustig ondanks dat de zaak volledig bezet was. Dat maakt het een prima avond uit. Dit restaurant is zeker een Michelin-ster waardig, dat hebben ze in de afgelopen Jaren al volop bewezen. Ga zo door, Pieter en Paula.
Franca V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Met een gezelschap van 10 personen het restaurant bezocht. Bij de voordeur werden we al hartelijk ontvangen. Het eten was prima, hier en daar mag het nog wat verfijnder wat mij betreft. Tempo en hoeveelheid was goed. Brood als enige bijgerecht, geen aardappeltjes in wat voor vorm ook, werd wat eentonig.
Toetje was zalig!
Bij 1 gerecht bleek ondanks negatief antwoord op mijn vraag, toch alcohol te zijn gebruikt. Dit is slordig en wat mij betreft niet goed. Een dergelijke vraag wordt niet voor niets gesteld en dan past een zorgvuldig antwoord.
Kortom: mooie ambiance, doorkijkje naar de keuken gaf goed te zien hoe gedreven de keukenbrigade is. Mevrouw was een voorkomende en aardige gastvrouw en bij vertrek informeerde meneer naar onze ervaringen hetgeen door iedereen erg op prijs werd gesteld.
Janina V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Vorige week zondag heerlijk gegeten bij Pieters Restaurant. Het verrassingsmenu was echt fantastisch. Goede kwaliteit van de ingredienten, bijzonder klaar gemaakt, zonder teveel poespas. De amuses waren niet alleen lekker, maar ook erg mooi om te zien. We komen in maart weer dineren met de hele familie. Verder rustige sfeer en keurige bediening!
Margriet G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Huiselijk restaurant in een rustig dorp. Ontvangst is allerhartelijkst en er zijn zo'n 30 zitplaatsen. Aperatief en tussengangen waren echt heerlijk. Om over Pieters5 Uit en Thuis nog maar te zwijgen. Ik vond alle gerechten en wijnen zeer goed bij elkaar passen en de smaak was fantastisch. Vriendelijke bediening, echt aan te raden hier eens te gaan eten. Wij komen zeker terug.
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Uit eten is een feestje zei Joop Braakhekke altijd. En dat is ons ook weer gebleken. Je wordt de hele avond culinair verwend in een heerlijk ontspannen sfeer.
Krijgt goede uitleg over de gerechten en bijpassende wijnen. De bediening is zeer vriendelijk en besteden veel aandacht aan de klant. Echte aanrader dus! Heb er gedineerd op 3/12 jl. het was rustig wat m.i. te maken had met het feit dat velen Sinterklaas aan het vieren waren. Wij hadden Pieters5 uit en thuis, een en al culinaire hoogstandjes.

Een aanrader!
Combineren met een overnachting in de buurt is mogelijk.
Marlies Z.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Langzame bediening. Eten matig, combinaties versterkten elkaar niet. Evenals de wijnen. Dessert was wel goed!
Jammer, we hadden veel meer verwacht nav de resencies..
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Waren hier al twee keer eerder geweest. Hoewel het een beetje uit de buurt is, rijden we voor dit restaurant graag een stukje om. Een absolute aanrader.
marten V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Plezierige ruime inrichting, tafels niet te dicht op elkaar goede stoelen. Vriendelijke ontvangst. Aparte knabbels, o.a. lekkere gedroogde groenten. We nemen het 4 gangen menu met prestige wijnarrangement, ze hebben er twee (bravoure en prestige), dat is leuk. Twee amuses, oester met knoflookmousse, en tartaar met gembermousse, goed dat we vier gangen namen, want met brood e.d. is dat meer dan genoeg. Lekkere starter, mijn vrouw varkensvlees, ik tarbot. beiden prima op smaak en met gevarieerde bijgerechten en smaakjes. Vervolgens mijn vrouw een stuk hoevekip, en ik zwezerik. De zwezerik is perfect klaargemaakt, knapperig van buiten, zacht van binnen, met een prima pistache bijgerecht, heerlijke combinatie. Als hoofdgerecht allebei een mooi stukje rundvlees, met een heerlijke jus en paddenstoelen bijgerecht. Klassiek bereid. Het toetje is ook apart; watermeloen, geconfijte tomaat, en wat ijs, maar ongelooflijk licht en fris, heerlijke afsluiter. Wijnarrangement is top o.a. een rode Gevrey Chambertin 1999.
Shanne R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wij hebben op een woensdagavond gereserveerd voor 10 man met onze sportvereniging.

Bij binnenkomst zijn we zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Er werd van te voren gevraagd of er met het apperatief gewacht moest worden aangezien de groep nog niet compleet was, dit vond ik erg netjes! Nadat de groep compleet was met tien gezellige dames zijn we begonnen met de gedroogde (groente) moestuin met bacon en eggs en huisgemaakt pepergrissini, dit onder het genot van een glas Prosecco Superiore Bortolotti met vlierbes & bloesem. Heerlijk begin van de avond.

Daarna heeft de chef ons verwend met een heerlijke amuse: een parfait van gevogelte met rode biet! Het was voor ons een feest op tafel.
Het 4 gangen menu bestond verder uit een Steak Tartare van schouderhaas met dragon-tomaat, zonnepitjes en gember, ook een heerlijke combinatie van smaken. Daarna kwam de zeebaars in combinatie met zeekraal in oester-jus en Taggiasche olijven.

Het hoofdgerecht bestond uit de biologische hoevekip met herfstgroenten en jus naturel. Tussendoor kregen we Pieters brood aangeboden en konden kiezen uit een brioche een molenbrood en een focaccia met de boeren boter.
Als dessert kregen we de cantaloup en watermeloen met heerlijke krokante hazelnootjes met grapefruit en mascarpone-roomijs. De dames waren er stil van.

Het was verder een heerlijke sfeer in het restaurant en hebben super genoten deze avond!
Arie P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Prettige ontvangst, heerlijke gerechten, een avondje uit.
Schaatser .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdagavond het " heerlijkmenu" van 48 euro genomen. Fles huiswijn erbij 27 euro.
Leuke amuses. O.a. Kipvelletjes met tataar en schuim van gember.
Vooraf een " hammetje" , dat gebraden zeeduivel bleek te zijn. Verklaring: In Yrseke of Urk mocht de duivel niet genoemd worden, dan noemen we het maar hammetje. Smakelijk.
Daarna een lekker gelakt biggetje . Vervolgens het grootste stukje vlees : zijlende met grijze cantharellen, doperwt en Opperdoes. Zoals zo vaak in de horeca is de groente een ondergeschoven kindje. De doperwt uit het menu bleken er wel 10 te zijn, maar de opperdoes hebbben we niet gevonden. Bij navraag had die als puree onder het vlees horen te zitten. Ach misschien gemuggezift, want het smaakte goed. Daarna een goedverzorgd kaasplankje ( op een soort hakblok) met wat maanbrood. Overigens werd een paar keer een lekker broodje aangeboden . ( potje gezouten boter op tafel)
Toetje: aardbeien en meloen met geconfijte tomaat en mascarpone roomijs. Een bijzondere combinatie. Van die tomaat moet je houden. Het rozenwater bleek bevroren.
Prettige, vriendelijke en attente bediening. We konden door een venster de keuken bekijken. Daar ging het er bloedserieus aan toe. Ik heb niemand zien lachen! Aandoenlijk om een jongeman van een jaar of 17 ( tweedejaarsleerling) bezig te zien alsof hij examen deed.
Al met al heel lekker gegeten. De wijn was aan de prijs. De bestelde espresso en koffie bleek ongevraagd aangekleed met kleine huisgebakken koekjes etc. Leuk maar 11 euro voor 2 personen is wel veel voor koffie. Met water erbij 137,50 afgerekend .
V P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
We werden hartelijk verwelkomd in een prachtige, knusse ruimte. Het restaurant zag er heel netjes en sfeervol uit, de verwachtingen stegen. De stoelen waren comfortabel (niet geheel onbelangrijk als je lang tafelt) en de glazen doorkijk naar de keuken was slim gedaan, toch openheid richting de keuken bieden zonder de geluiden en geuren uit de keuken te verspreiden. We kregen netjes uitleg over de verschillende mogelijkheden qua menu's van de compacte kaart. We kozen voor vier gangen en een fles rode huiswijn. De wijn beviel uitstekend.
Het aperitief van gedroogde groenten en toast kwam vlot om de eerste trek te stillen, prima. De amuse van gevogelte beviel niet iedereen aan tafel, je moet er van houden. Vervolgens een tartaar met schuim en gember. Heerlijke gang, mooi in balans.
Hierna, wat mij betreft, de lekkerste gang van rigatoni-pasta met schelpdieren, paling en saffraan. Subtiel van smaak en de vis was boterzacht, in combinatie met de al dente pasta in een woord zalig. Desalniettemin vind ik dat paling niet meer thuis hoort in een restaurant omdat deze ernstig bedreigd wordt..! Helaas had ik de kaart niet goed bestudeerd, anders hier zeker wat van tevoren over gezegd..
Vervolgens kwam de steak met erwtjes en cantharellen en truffel. De truffelsmaak ontbrak enigszins, desondanks genoten van het malse vlees.
Het geheel sloten we af met dessert 'Katrien dr bessen'. Rijk zomersfruit met ijs en geconfijte tomaat, prima. Het kaasplankje van mijn tafelgenoot beviel ook. Klein minpuntje is dat dit de enige twee dessertkeuzes waren, iet wat weinig.
Al met al hebben we heerlijk genoten van al het lekkers dat Pieter ons voorschotelde. De bediening was keurig en de prijs-kwaliteit in goed in balans. Wij komen zeker nog eens terug.
Anita R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij hebben genoten van een 6-gangen diner, inclusief wijnarrangement. Hele mooie en spannende gerechten. Een echte aanrader. Kledingstijl van de bediening vond ik iets minder.
Bonder L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Zeer goede gerechten, echt qua smaak en samenstelling top. Er kunnen max. 30 gasten in het restaurant wat een zeer gezellige, huiselijke sfeer geeft. Aanrader...
Atheking .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Dineren bij Pieters Restaurant is nog echt een avondje uit, uit eten. Vriendelijke ontvangst en bediening, attent en culinair zijn alle geserveerde gerechten een feestje. Dit restaurant verdient het om elke avond vol te zitten, maar Bergambacht is niet bepaald het centrum van het universum. Misschien ook maar goed, zo blijft het waarschijnlijk een pareltje in Zuid Holland en vinden de echte fijnproevers de weg toch wel.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Bij Pieters Restaurant ziet alles er niet alleen heerlijk uit, het smaakt fantastisch. Laat je verrassen door de chef! Elk ingredient is van goede kwaliteit, liefst uit de regio en supervers! Dit is zeker een aanrader!