Pieters Restaurant

Hoofdstraat 75 2861 AL Bergambacht Nederland Kaart

Over het restaurant Pieters Restaurant

De stijl van een meesterchef

In 2014 zetten SVH-Meesterkok Pieter de Ronde en zijn vrouw Paula de eerste stappen om hun visie van gastronomie aan de wereld te tonen. Gebaseerd op de Franse en Italiaanse keuken gaat Pieter vol voor de authentieke smaak van alle gerechten. Geen opsmuk maar pure smaken. Al snel werd het restaurant opgemerkt en binnen een paar maanden stonden ze al in de Lekker 500 en ontvingen ze de Gouden Pollepel van het Groene Hart. Het beperkt aantal plaatsen zorgt ervoor dat de kwaliteit van het restaurant gewaarborgd blijft.

Glas champagne

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Pieters Restaurant

Gouda Bus 197 , Rotterdam Bus 194, 195, Utrecht Bus 195, Schoonhoven Bus 197
  • Kom je met de auto?
    Via Gouda N207 volg Bergambacht ( 20 min.) Via Rotterdam, Capelle a/d IJssel , Algera-brug over N210 richting Bergambacht ( 25 min.)
  • : Volop gratis parkeren rondom restaurant

Maandag en dinsdag open voor private dining
Woensdag t/m vrijdag
Zaterdag en zondag 18:00 - 22:00

Uitmuntend
9,3
9,3
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het verrassingsmenu is echt perfect, heerlijke smaken goede ambiance. Jammer dat de actie 4 menu's voor de prijs van 3 niet gold omdat we via Iens hebben besproken, in plaats van rechtstreeks met het restaurant. Jammer dat er geen enkele compensatie werd geboden. Evenwel is het een goede zaak om terug te konen.
Justine V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Een aanrader op alle gebied.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Uitstekend restaurant! Het eten was geweldig en men nam de tijd om ieder gerecht uitgebreid toe te lichten. De sfeer was ontspannen en de bediening uitermate vriendelijk en vakkundig.
Toen we voldaan weggingen kwam de eigenaar nog even een praatje maken. Heel leuk allemaal!
Het restaurant ligt op een mooie plek met voldoende (gratis) parkeergelegenheid.
Een echte aanrader!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Genoten van het 5 gangen verrassingsmenu. Mooie smaakcombinaties tussen de heerlijke gerechten en de goed uitgezochte bijpassende wijnen. Heel bijzonder om je zo thuis te voelen. Oftewel heel sfeervol en gastvrij.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Vorig jaar hier onverwachts gegeten.... werkelijk geweldig!!!
Wat een ontzettend goede ontvangst, prachtig leuk restaurant, en het eten.... fantastisch! 1 grote smaakexplosie van begin tot eind...wat is dit genieten. En dan de service, alle puntjes op de i.

Het is niet in de buurt voor ons,maar terugkomen...dat gaan we zeker doen!
G.J. R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Een fantastische culinaire beleving. Voor degene die kwaliteit kan waarderen. Uniek in zijn soort.
Astrid2000 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Pareltje in de Krimpenerwaard, wat een geweldige kok, mooi decor en prima gastvrijheid. Ben er nu 2 keer geweest en heerlijk genoten.
Arie S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Mijn vrouw en ik hebben hier samen geluncht. We hebben ons laten verrassen door de kok met allerlei kleine gerechten. Twee en een half uur lang hebben we genoten van allerlei smaak- en oogsensaties. De professionele en hartelijke gastvrouw maakt het extra prettig eten, en de huiskamer geeft een intieme sfeer. We komen hier zeker nog eens terug.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het is een uurtje rijden vanaf Amsterdam maar alleszins de moeite waard. Pieter de Ronde is de perfecte chef voor een geslaagde culinaire avond. We dronken deze keer voor alle zekerheid zeer matig, alleen een voortreffelijke Prosecco van Bortolotti.
R V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Gisteren enorm verrast met een private dining in dit fantastische restaurant. Wat een mooie ervaring ! We hebben de kaart niet gezien en ons laten verassen door Pieter, die de meest heerlijke gangen bereidde, mooi opgemaakt en na afloop was je al weer benieuwd naar de volgende gang, aangevuld met een mooi bijpassend wijnarrangement. Zeer sfeervolle ambiance, fijne muziek, een absolute aanrrader voor een fijn avondje uit !
Aad S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Leuke, hartelijke ontvangst.
Lekker eten, verfrissend van smaak en verassende combinaties, huiswijn uitstekend.
Personeel is attent en kundig, bereid tot een praatje ( het was niet erg druk).
Prijs goed in verhouding tot het gebodene.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Passie van de chef vind je terug in de smaken. Zeer mooie en uitgesproken volle smaken, dit gecombineerd met mooie wijnen. Wij hebben genoten van het 5-gangen verrassingsmenu van de chef. Wij komen hier zeker weer terug!
karel O.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Er wordt hier lekker gekookt. Echter ; het zonder overleg vervangen van de langoustine in een gerecht door een stukje kabeljauw en een stukje griet kan echt niet.
Christie H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
We hebben genoten van het 5-gangen promotie diner vol verrassende gerechten. Een bijpassend wijnarrangement maakte de avond compleet. Vriendelijke en gastvrije mensen. We komen snel een keertje terug.
Dank voor de goede service!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk menu en nog betere bijpassende wijnen.
WGr .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Gisteravond met mijn vrouw hier het Pieters Valentijnmenu ervaren. Speciaal voor Valentijnsdag was men nu ook op dinsdagavond open. Onze jassen warden aangenomen en we kregen een mooi tafeltje voor 2 personen. Zoals gebruikelijk bij Pieters krijg je als eerste een amuse van gedroogde groenten. Daarna volgden nog een aantal prima bereide gerechtjes. De gerechtjes zijn klein maar hebben bijzonder veel smaak. Ondanks dat het bord bij het hoofdgerecht wel goed warm was, koelt een klein portie vlees snel af. De gegeven uitleg van de bediening over de gerechtjes kwam op mij wat te gemaakt over (uit het hoofd geleerde informatie?) en niet 100% juist: Manjari 64% is geen 64% alcohol maar 64% cacao. Het menu is wel heel creatief samengesteld en je hebt op het eind van de avond toch voldoende gegeten. Ook krijg je tussendoor nog een paar broodjes met roomboter erbij. Het tempo is goed; je bent toch een hele avond uit (we waren toch zeker 3,5 uur binnen) en je hoeft echt niet na een uur weer buiten te staan. De sfeer is rustig ondanks dat de zaak volledig bezet was. Dat maakt het een prima avond uit. Dit restaurant is zeker een Michelin-ster waardig, dat hebben ze in de afgelopen Jaren al volop bewezen. Ga zo door, Pieter en Paula.
Franca V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Met een gezelschap van 10 personen het restaurant bezocht. Bij de voordeur werden we al hartelijk ontvangen. Het eten was prima, hier en daar mag het nog wat verfijnder wat mij betreft. Tempo en hoeveelheid was goed. Brood als enige bijgerecht, geen aardappeltjes in wat voor vorm ook, werd wat eentonig.
Toetje was zalig!
Bij 1 gerecht bleek ondanks negatief antwoord op mijn vraag, toch alcohol te zijn gebruikt. Dit is slordig en wat mij betreft niet goed. Een dergelijke vraag wordt niet voor niets gesteld en dan past een zorgvuldig antwoord.
Kortom: mooie ambiance, doorkijkje naar de keuken gaf goed te zien hoe gedreven de keukenbrigade is. Mevrouw was een voorkomende en aardige gastvrouw en bij vertrek informeerde meneer naar onze ervaringen hetgeen door iedereen erg op prijs werd gesteld.
Janina V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Vorige week zondag heerlijk gegeten bij Pieters Restaurant. Het verrassingsmenu was echt fantastisch. Goede kwaliteit van de ingredienten, bijzonder klaar gemaakt, zonder teveel poespas. De amuses waren niet alleen lekker, maar ook erg mooi om te zien. We komen in maart weer dineren met de hele familie. Verder rustige sfeer en keurige bediening!
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Uit eten is een feestje zei Joop Braakhekke altijd. En dat is ons ook weer gebleken. Je wordt de hele avond culinair verwend in een heerlijk ontspannen sfeer.
Krijgt goede uitleg over de gerechten en bijpassende wijnen. De bediening is zeer vriendelijk en besteden veel aandacht aan de klant. Echte aanrader dus! Heb er gedineerd op 3/12 jl. het was rustig wat m.i. te maken had met het feit dat velen Sinterklaas aan het vieren waren. Wij hadden Pieters5 uit en thuis, een en al culinaire hoogstandjes.

Een aanrader!
Combineren met een overnachting in de buurt is mogelijk.
Margriet G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Huiselijk restaurant in een rustig dorp. Ontvangst is allerhartelijkst en er zijn zo'n 30 zitplaatsen. Aperatief en tussengangen waren echt heerlijk. Om over Pieters5 Uit en Thuis nog maar te zwijgen. Ik vond alle gerechten en wijnen zeer goed bij elkaar passen en de smaak was fantastisch. Vriendelijke bediening, echt aan te raden hier eens te gaan eten. Wij komen zeker terug.