Piet Hein Loosdrecht

Meer informatie over restaurant Piet Hein Loosdrecht

Dinsdag t/m Zondag

Marien T.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gisteren gegeten in Loosdrecht bij ons favoriete restaurant Piet Hein. Mooie avond met een prachtige ondergaande roodgekleurde maan. We hadden 30 kilometer gereden vanaf onze woonplaats en we hoopte op een mooie avond met lekker eten. Buiten de kaart om was er sashimi en dat vonden we beiden een goede start. De Yellow vin tonijn werd opgediend met een bakje zoete tekyaki saus en zonder gember, en het was gesneden als kipsaté. Zonde van zo'n mooie vis. "Ja, de zoute sojasaus en de gember was op". Dan maar meteen naar het hoofdgerecht: spareribs en lamsrack. De spareribs hadden weinig smaak. Peper en zout en het sausje moesten dat enigszins goed maken. Het lamsvlees was goed roze gebraden maar het vlees was niet van de beste kwaliteit, beide gerechten begeleidt met 1 bakje friet ter grote van een koffiekop. Al met al niet wat we gewend waren bij Piet Hein. Het was redelijk druk maar dan nog moet het eten goed zijn. Nog een klein detail. De rekening werd gebracht in een klein doosje met daarin 1 pepermunt voor ons samen. Die hebben we eerlijk gedeeld.
Barrysmit .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Piet Hein is een super restaurant aan de Loosdrechtse plassen.
Ongedwongen genieten voor zeer schappelijke prijzen kan hier nog....Aanrader is zeker het 3-gangen keuze menu.
Linda2512 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Vanavond met z n zevenen bij Piet Hein gegeten. We worden vriendelijk ontvangen. De drie dames die serveren zijn de hele avond voorkomend en vriendelijk. Bij het aperatief krijgen we lekker brood met knoflookmayonaise en tapenade. Wij eten het liefst een lekkere olijfolie of zoute boter bij brood, maar dat is persoonlijk. De voorgerechten zijn allemaal heerlijk waaronder rauwe tonijn met krab en kletskop van sesam ( iets te zoet). Een vegetarisch gerecht met courgette en risottoballetje en zalm met ricotta en komkommer. Iedereen tevreden! Het hoofdgerecht was ook naar ieders zin met een paar kleine minpuntjes. Als ik tongschar op een kaart zie staan, verwacht ik vis op de graat. Vonden wij jammer! Aan het lamsrack was de verhouding bot en vlees in het nadeel van het vlees. Maar het allergrootste minpunt en niet van deze tijd, was het gemis aan groente. Ik telde 1 mini-tomaatje op mijn bord! Gelukkig kreeg ik op verzoek een heerlijk schaaltje gemengde groente. De porties zijn royaal, de openhaard brandde heerlijk en wij hadden een hele gezellige avond. Het kan allemaal wel wat spannender maar wat we hebben gegeten was allemaal gewoon lekker.
230861 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Op zaterdagavond hier met 13 totaal gegeten, mooie frisse zaak met een mooi uitzicht over de Loosdrechtse plassen. Wij werden vriendelijk ontvangen door prettige gastvrouwen die ons de gehele avond vriendelijk en klantgericht hebben geholpen. Omdat wij met een grote groep waren hadden wij het voorgerecht en het dessert aan de keuken over gelaten en de piece mochten we zelf van de kaart uitzoeken. Het voor en nagerecht was voor een ieder wat wils met voldoende keuze en smakelijke gerechten. Ik had de kabeljauw als hoofdgerecht met heerlijke paksoi, Hollandse garnalen en een jus van schaaldieren, erg smakelijk ! Het enige minpuntje die ik kan benoemen is dat de pannenkoek van 1 van de kindertjes die we bij ons hadden te lang verhit was, die was als karton, helaas ! Verder zeker voor herhaling vatbaar !!

Piet van den Bosch
Carina A.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Buiten waaide en regende het maar binnen bij Piet Hein was het warm en sfeervol. De haard brandde, waar we vooraf een drankje hebben gedaan, en de kaarsjes waren aan. De kaart ziet er niet erg spannend uit echter wat er geserveerd wordt is boven verwachting. De borden zine er verzorgd uit. Vooraf de proeverij voor 2 personen gekozen welke erg lekker was. Daarna het hert en de biefstuk. Beide mooi rose gebakken. Wat ons betreft had er nog wat extra groente en/of salade bij geserveerd mogen worden. Dit was minimaal. De bediening is vriendelijk en het tempo is prima. De prijzen zijn heel redelijk. Wij komen zeker nog eens terug!
Ruiters .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Op een heerlijk najaarsdag, lekker geluncht bij Piet Hein met mooi uitzicht over de Loosdrechtse Plassen. Service is uitstekend met goede suggesties qua bijpassende wijn en zeer gastvrij. De lunch proeverij (soepje, broodje hamburger en salade) is verrassend goed. De Club Sandwich met zalm viel bij mijn tafelgenoot ook erg in de smaak. In de zomer wel van tevoren reserveren voor een plek op het terras.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Zaterdag 22 augustus met 20 man op afspraak bij Piet Hein gegeten.Restaurant had menukaart verzorgd. Alles mooi op schema. Bediening op een prima "onzichtbare "wijze aanwezig.
Mooie huiswijnen voor een heel acceptabele prijs. Leuk uitzicht op de plas. Prijs-kwaliteit heel goed in evenwicht. We komen graag nog eens langs.
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Piet Hein. Twee voorgerechten en een prima kaasplankje met bijpassende port als desert. Lekker allemaal.
Goede wijnen, goede service, uitstekend eten. Genoten en gesmuld.

NB Je kan bellen voor een tafeltje op het terras bij mooi weer (dat kan niet overal maar hier wel :)
Baudien B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Gisteren bij Piet Hein gegeten. Op het terras met uitzicht op het meer. Heerlijk gegeten. Prachtig opgemaakte borden, goede service, lekkere wijntjes. Aanrader!
Annemarie R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
We hebben weer heerlijk genoten vanavond. Een aperitiefje op het terras in zon en vervolgens was het geen enkel probleem dat we bij nader inzien besloten binnen te gaan eten. Evenals de voorgaande keer was het eten prima, de prijs/kwaliteitverhouding uitstekend en de bediening erg vriendelijk. Kortom: een plek om terug te komen!
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Mijn man en ik waren op aanraden van vrienden hier gaan eten. Vooraf hadden we beide salade Piet Hein. Heerlijke verse sla met tomaatjes en twee maal coquille, twee maal gamba en twee maal stukje zalm. Daarna wachten op de hoofdmaaltijd terwijl het terras ontruimd moest worden vanwege een naderende onweersbui die op een gegeven moment losbarstte. Kort erop viel de electriciteit uit. Maar al het personeel begon gelijk kaarsjes aan te steken en olielampen, geen enkele paniek en ons eten was blijkbaar net ervoor klaar. Heerlijke lamsrack en kalfsribeye met frietjes en groente. Grand dessert maakte het af. Wat een leuke avond hebben we gehad. Vriendelijk personeel ondanks dat de dames hun benen uit hun gat renden. Heerlijk eten. En dat alles voor € 32,50 plus drankjes. Heel betaalbaar dus. Kortom: aanrader.
MvdK1968 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Prima prijs/kwaliteit verhouding. mooi gerechten en porties. Gezellig en huiselijk, wel enigszins rumoerig wanneer er veel mensen aanwezig zijn.
Alex7 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
We hebben mede dankzij vriendelijke personeel van Piet Hein een leuke avond gehad. De ontvangst was hartelijk, we dronken allereerst een drankje bij de haard en werden vervolgens aan een mooie tafel aan het raam geplaceerd. Het houten interieur is zeer sfeervol en het uitzicht op een haventje erg leuk. Spareribs waren goed gemarineerd, erg mals en makkelijk te eten met mes en vork. Spies ossenhaas was eveneens mals, erg smakelijk en alles ruim voldoende. De Ripasso van Monti Garbi (€ 32,50) was helemaal top. Voor herhaling vatbaar.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Wij hebben vanavond met 9 personen gegeten in een zeer sfeervol ingericht restaurant. Na ontvangst plaats genomen met een glas wijn bij de open haard. Voorafje zalmtartaartje met gebakken gamba en het hoofdgerecht ossenhaas met rode port en voor de kids spareribs. Alles vlot door service gericht personeel geserveerd. Geweldig restaurant met mooi uitzicht! Wij komen zeker terug! !!
John1111 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Gisterenavond bij Piet Hein gegeten, wederom was het weer "ouderwets" goed. Als voorgerechten hadden wij carpaccio en tonijn met langoustine. De carpaccio staat standaard op de menukaart en is voor de dames aan onze tafel al tijden het favoriete voorgerecht bij PH. De mannen kozen voor de tonijn/langoustine. In 1 woord verrukkelijk, dit gerecht mag van mij direct standaard op de kaart. De dames kozen als hoofdgerecht de slibtong, deze was gewoon lekker, hoeveelheid precies goed. Wij kozen wederom voor het week (hoofd) gerecht: de black angus sukade. Een zeer mooi en smakelijk stukje vlees. Helaas staat ook dit culinair hoogtepunt niet standaard op de menukaart. Maar wat niet is, kan komen, wie weet. Ik hoop dat PH naast het 3 gangen menu, ook een 4, 5 of zelfs een chef du menu aan gaat bieden. De topservice geboden door de dames van PH maakt het avondje uiteten helemaal af. Dat wij hier graag terugkomen spreekt voor zich, het reisje vanuit Haarlem hebben wij er graag voor over.
Saloen .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Perfecte avond gehad. 3-gangenmenu gekozen met overheerlijk voorgerecht van coquilles, aansluitend goed klaargemaakte tournedos. Service was werkelijk perfect. Bij toetje koffie besteld die men was vergeten en toen van het huis gekregen. Hoe verras je je klanten?
Meer dan uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.
Sven H.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Gegeten bij Piet Hein op een mooie zomers vrijdag avond. Het was er gezellig druk, maar hadden nog precies een plekje voor ons. We wilde even binnen 1,5 uur wat eten en drinken zijn dus enkel voor een hoofdgerecht gegaan. Sliptongetjes waren heerlijk, de ossenhaas was wat aan de koude kant. Hij was goed dichtgeschroeid, maar even te kort van binnen verwarmd. Garnering was prima. Geen spectaculair gerecht, maar gewoon goed. Sfeer is natuurlijk perfect met het interieur, de veranda en de haven.
RTM V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Vakantie en wilde ergens lunchen, tijd niet meer in de buurt geweest. Laten we eens in Loosdrecht gaan kijken, kwamen aan bij een gelegenheid waar we vaker geweest waren maar bestond niet meer. Op de heenweg had ik Piet Hein gezien, terras aan het water, daar maar eens kijken.
Prima parkeer gelegenheid, het restaurant is smaakvol ingericht, lekker een plekje buiten gezocht en lunch besteld. Attente bediening, verrassend goede lunch genoten. Aanradertje
Bibiana .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
3-gangenmenu besteld. Buiten op terras gezeten. Voorgerecht St. Jakobsschelpen met hazelnoten en Rucola. Perfect gegaard. Spareribs lekker erg donker, maar dit komt door marinade. Smaken perfect en vlees is zo mals en goed gegaard dat het makkelijk te eten is met mes en vork. Door perfecte marinade sauzen overbodig, maar smaakten heerlijk bij frites. Bediening foutloos en zeer vriendelijk!
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Zaterdagavond gegeten in Piet Hein. Een positieve verrassing. Goed eten voor een hele redelijke prijs, prachtige ruimte en een hele vriendelijke en attente ontvangst. Het ligt een beetje uit de route, maar de moeite waard om even naar toe te rijden.