Piet Hein Eek

Duur
Erg lang
Elise D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Ik ben hier nu twee keer naar toe geweest. Inrichting is mooi,maar het eten is echt niet bijzonder. Alle twee de keren vond ik de hoofdgerechten flauw smaken. Het nagerecht zoet en overheersend, Het kaasplankje niet mooi opgemaakt en geen bijzonder smakende kazen. Ik kom hier liever niet meer terug gezien de prijs-kwaliteit. Maar met werk is het een standaard geworden helaas.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Ik had echt zin om naar Piet Hein Eek te gaan en verwachtte een inspirerend interieur met dito menukaart en bediening.
Helaas, (bijna) niets van dat al.
Het interieur vond ik als geheel wat tegen vallen, maar er stonden en hingen wel een aantal heel mooie blikvangers (hele gave bar en mooie lampen).
De menukaart is prima, maar niet heel speciaal.

Maar wat het meest tegenviel was de bediening en het eten: zo liefdeloos.
Bijna geen contact gehad met de ober, duurde even voordat we begroet werden (en toen we weggingen helemaal niet), de lunch liet 40 minuten op zich wachten en het was echt niet druk.
Tot slot het eten: zonder hart klaar gemaakt, je zag dat de salade en flammkuche met weinig aandacht gemaakt waren. Ook was de flammkuche niet gaar.

Echt heel jammer en tegenvallend.
Drakenfee .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We zijn vaker in dit restaurant geweest en ook dit keer was het prima!
We hebben Salade met gegrilde tonijn en Gestoofde lamsschenkel genomen. Vooraf kregen we 2 amuses die mooi oogden en lekker smaakten. Alles was vers bereid en met een net andere touch klaargemaakt waardoor verassende smaken naar boven komen.
Een echte aanrader wanneer je betaalbaar toch bijzonder wil eten.

Het enige dat vervelend is, is de akoestiek. Zoals bij bijna alle oude fabrieksgebouwen waar veel mensen praten, ervaar je rust als je naar buiten gaat.
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in zeer fraaie omgeving. Gekozen voor het 3 gangen dagmenu. Prima prijs kwaliteit. Verfijnde en originele smaakcombinaties. Mooi opgemaakte borden. Vriendelijk en ontspannen personeel.
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Wat een geweldige plek voor een bedrijfsetentje! Heerlijk gegeten, leuke ongedwongen bediening en lekkere biertjes en wijn als begeleiding van echt verrassende gerechten! Toen wij er zaten, was er ook een familiebijeenkomst met jong en oud. Leuk om te zien hoe ook de kleintjes van dat gezelschap een heel leuke avond hadden.
Hét bewijs dat dit restaurant voor elk wat wils biedt. Zonder dat je je aan je buurtafel hoeft te ergeren.
RWFTW .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
We hebben vorige week met een grote groep vanuit het bedrijf gegeten bij Piet Hein Eek. Het eten was heerlijk en de locatie is prachtig om te zitten. Iedereen aan tafel heeft genoten van de ambiance en lekker gegeten. Absoluut een aanrader en privé ga ik er zeker vaker naartoe!
Hartelijk dank voor deze fijne feedback!
De aankomende tijd gaan we weer mooie veranderingen doorvoeren in ons interieur, dus graag tot ziens!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Heel fijn om na een hele dag vrijwilligen voor Dutch Design met een PHE plankje en een fijn biertje naast de fraaie kachel neer te strijken. Krantje erbij, nog een biertje, pannetje mosselen.
Attent personeel, inspirerende inrichting en relaxte bezoekers om je heen.
Ik ga me steeds meer thuis voelen in Eindhoven.
Lililanwouterson .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
We hadden gekozen voor 't menu en ik kan niet anders zeggen dan dat 't geweldig was.
Een heerlijke, verse salade met geitenkaas vooraf, vervolgens een perfect stukje Iberisch vlees, zo mals, 't smolt op je tong. Als nagerecht een fris toetje met verse vruchten. Complimenten aan de chef!
We zaten lekker buiten op het terras, in de zon. Wat later op de avond werd het frisser, maar we konden buiten blijven zitten en zijn gebleven tot sluitingstijd.. Wat 'n heerlijk stekje. We komen graag gauw weer een keer terug!
Dick & Lilian
Beste Dick & Lilian, bedankt voor het delen van jullie positieve ervaring!
We zijn hard bezig het terras steeds mooier en gezelliger te maken.
We zien jullie graag terug!
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
In 1 woord geweldig. Het eten, drankjes, de sfeer... alles klopt hier en is ook nog eens van een hele goede kwaliteit. Het pand met de inrichting van Eek maakt dit natuurlijk helemaal compleet.
Wat fijn om te lezen, bedankt!
PJ D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Heb reeds vaker gegeten en geluncht bij Restaurant Piet Hein Eek. Mooie gerechten die het moeilijk maken te kiezen.

Spijs- en Bieravond van enkele dagen geleden was sowieso 1 van de beste avonden sinds lange tijd; de bieren en het eten waren niet alleen van extreem hoge kwaliteit, ook vulden deze elkaar heel erg mooi aan.

Absolute aanrader, nog meer als er een vervolg komt op deze avond.
Bedankt voor de positieve feedback!
De bier - spijs avond was inderdaad ontzettend leuk, hier komt snel een vervolg op!
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Ik moet wel de laatste Eindhovenaar te zijn die dit plekje ontdekt, want ik had er nog nooit van gehoord. Maar wat een geweldig leuk restaurant is dit zeg! Een inspirerende omgeving, tussen ateliers en designers en het voelt een stuk natuurlijker dan andere plekken in onze stad, die deze sfeer willen benaderen maar vaak gekunsteld overkomen. Ruim en licht van opzet, eclectisch ingericht (van baroksofa tot houten stoel) en met erg mooie lichtelementen (hoe kan het ook anders in een oud Philips gebouw...).
Mijn tafelgenoot en ik hebben lekker gegeten van de seizoenskaart met als hoogtepunten: de groene aspergessoep met erwten en (flink veel) kip, een aspergesalade met ei en zalm (als hoofdgerecht of voorgerecht te bestellen), een verrassend kaasplankje en een heerlijk dessert met gekarameliseerde ananas en toffeemouse. Als wijn kregen we een mooie Spaanse Verdejo van Bodegas Nilo, zacht en fruitig.
De bediening is jong maar zo gruwelijk professioneel dat daar menig sterrenrestaurant een puntje aan kan zuigen (bijvoorbeeld de mensen uit mijn vorige recensie) : Oplettend, voorkomend, niet opdringerig en heel erg attent.
Ik denk dat mensen zich in de kwaliteit van het restaurant vergissen als ze alleen op de inrichting letten, het doet een beetje eetcafé-erig aan. Maar de kwaliteit van het voedsel, de wijn en de bediening zijn heel hoog. Daar betaal je dus ook voor. Wat mij betreft is dat goed in verhouding. Een 3-gangen menu kost 29,95 en à la carte kun je tussen de 35 en 50 euro echt je culinaire ei wel kwijt. Als je dat wil betalen dan is het zeker een aanrader. Maar volgens mij moet je, ook als je dat niet wil, gewoon een keer een lekker biertje op het terras hier komen nemen om de sfeer te snuiven. Ik heb zo het idee dat ik er deze zomer regelmatig te vinden zal zijn.
Wat een mooie woorden, namens het hele team: dank!
We hopen u nog heel vaak te mogen ontvangen.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Geluncht in deze leuke Eindhovense hotspot. Prima lunch met lekkere wijn. Salade met rauwe asperge, gerookte zalm en citroendressing: lekker. Bordje/portie had wat groter gekund, maar wel erg prima op smaak. Lekker vers broodje erbij, goed glaasje wijn: fijn! Wel stevig aan de prijs, maar dat krijg je bij het merk Piet Hein Eek.
Dank voor de recensie.
We hebben een mooie variatie asperge gerechten, fijn dat de salade naar wens was en op de portionering zullen we letten!
Joke K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Waardeer wat er is (geweest!) is een uitgangspunt van me. Eer het verleden. Nou dat is hier heel erg goed gelukt. En als je dat dan ook nog weet te combineren met een zeer vriendelijke volwassen bediening die een diner serveren dat van de eerste tot en met de laatste 'hap' smelt op de tong met als hoogtepunt verse tonijn, nou dan smaakt het in alle opzichten naar meer. Zeer aan te bevelen. Kom zeker terug, en niet alleen!! Gun dit anderen ook!
Hartelijk dank voor uw recensie!
Wat fijn dat we een u een mooie avond hebben bezorgd.

Tot de volgende keer.
Myriam D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Heerlijk gegeten, 3 gangen menu op verfijnde manier gepresenteerd. Het is net zo lekker als het eruit ziet! Ruime keuze ook op de a la carte kaart, heerlijke wijnen. De aankleding van het restaurant is enig, alles van hout, natuurlijk! Prachtige verlichting. Ook de brigade is heel goed op de hoogte van de gerechten en de wijnen, bijzonder aardig ook nog. Ik kom zeker terug voor zowel lunch als diner.
Fijn dat het u zo goed is bevallen!
Heel graag zien we u een volgende keer terug. Dank u wel.
Saskiava74 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Door vrienden meegenomen naar dit restaurant. Heerlijk gegeten van een gevarieerde kaart voor een prima prijs (pastinaken-soep, mosselen en chocolade dessert voor 32 euro). De Zuid Afrikaanse witte wijn was heerlijk! Er is een grote kast met spelletjes en leesvoer voor de kinderen en een apart kindergerecht (was dit keer pizza), dus ook leuk voor jonge gezinnen.
Inrichting is erg leuk, als je tenminste van industrieel houdt: oude fabriekshal van Philips, hoog, licht, met veel hout en rustige kleuren en mooie grote, creatieve lampen.
Hartelijk dank voor uw leuke reactie! We hebben net een nieuwe wijnkaart, fijn dat het u is opgevallen.
We zien u graag weer terug.
Araaymakers .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Voor een informeel, hip restaurant vond ik de bediening erg hooghartig. Helaas, slechte mosselen, kleine porties, hoge prijzen. Totaal geen aandacht van de bediening. Ze hadden veel meer aan ons kunnen verdienen, hadden ze maar een keer gevraagd of we nog wat wilden drinken. En na nuttiging van het hoofdgerecht vragen 'was alles naar wens' is als mosterd na de maaltijd. Een gratis kopje koffie maakt het echt niet goed.
Dank u wel voor uw feedback. Het spijt ons dat u uw avond negatief heeft ervaren. We hebben dit zeker serieus genomen en besproken met ons personeel.
We hebben geprobeerd met u contact op te nemen. Mocht u dit bericht zien, aarzel dan niet om ons te bellen.
Veerle89 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Op aanraden van vrienden een tafel gereserveerd bij PHE. Van te voren een bezoek gebracht aan de winkel en showroom en daarna zijn we aangeschoven in het restaurant. Een vriendelijk ontvangst door een jong, enthousiast team. Als voorgerecht hebben we gekozen voor een salade zacht gegaard buikspek en de hazenpeper. Daarna als hoofdgerecht beiden de zeebaars. De gerechten zijn simpel maar mooi opgemaakt en de smaken zijn erg goed in balans. Ontzettend leuk om deze zaak en alles er omheen te leren kennen en we komen zeker terug!
Eindhovense .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Na een eerdere positieve ervaring heb ik opnieuw bij Piet Hein Eek gereserveerd voor een etentje met vrienden. Jammer dat ik hiermee geen punten gescoord heb bij hen. Om 20.00 uur gereserveerd en om 22.30 uur eindelijk het toetje op, alles duurde ontzettend lang. De pomme soufflé was niet lekker. Een bord met groenten dat nogal weeïg rook. Toetje kregen we uiteindelijk van de zaak voor het vieze eten, was wel lekker. Koffie kregen we aangeboden omdat we zo lang moesten wachten. Erg aardig maar hebben we niet genomen omdat het zo laat was! Het ergste vond ik echter dat de lampen vol met spinnenrag hingen, en dan €150,00 achter moeten laten hiervoor. Nooit meer!
Henrique1973 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Piet Hein Eek, veel over gehoord maar de lunch was echt een tegenvaller. De entourage is top dat moet gezegd. Maar de creativiteit is duidelijk niet in het eten gaan zitten. Wel in het bedenken van een ronkende omschrijving voor wat een afgebakken stokbroodje ('rustiek' heet dat hier) met oude kaas, niet zo smakelijke pesto en wat pijnboompitjes blijkt te zijn. En daar dan € 7,50 voor vragen. Je moet het durven. Het personeel is overigens vriendelijk.
Al met al aanrader wat mij betreft. Hou het bij een kop koffie en geniet van dit mooie stukje Eindhoven en het industrieel erfgoed.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Afgelopen weekend op de terugweg van vakantie weer eens bij PHE langsgegaan om te lunchen. In tegenstelling tot voorgaande bezoeken was het nu een teleurstellende ervaring. De venkelsoep met beukenzwammetjes was veel te zout en de boter kwam regelrecht uit de koelkast waardoor deze niet op smaak en keihard was. We hebben laten weten dat we de soep lieten staan maar moesten hem wel afrekenen. Het meisje van de bediening wist niet goed wat ze met onze klacht moest en vroeg de kok om raad. Deze antwoordde doodleuk: de soep is prima, zo hoort 'ie te zijn. Het was niet de lunch en niet de service die we verwachten en voor ons een reden om de volgende keer niet geen tussenstop bij PHE te maken.