Piet de Leeuw

Noorderstraat 11 1017 TR Amsterdam Nederland Kaart
31-206237181

Over het restaurant Piet de Leeuw

Steakhouse Piet de Leeuw in Amsterdam is één van de eerste eetcafés (1949) in de hoofdstad en heeft nog altijd alle karaktertrekken van een bruine kroeg. De reputatie op culinair gebied gold aanvankelijk voor de biefstuk met brood, maar inmiddels geniet de keuken faam als leverancier van uitstekende maaltijden die met zorg worden bereid. Een goed voorbeeld hiervan is de in roomboter gebakken zeetong van +/- 600 gram. Deze dikke, smaakvolle en knapperige vis is echt een aanrader als je eens iets anders wilt dan vlees.

Bij Piet de Leeuw is het ongedwongen genieten. Je vindt hier nog de echte Mokumse humor en verder geen gedonder. Het interieur is authentiek: houten meubilair, vloerplanken, glimmende bierpomp, jeneverkruiken op de lambrisering en olieverf op het plafond. Je waant je hier weer even in het Amsterdam van jaren terug, dat is ook wel eens lekker, toch?

Restaurant Piet de Leeuw in Amsterdam is voor iedereen die simpel, maar smaakvol wel kan waarderen en die geen zin heeft in poespas en opsmuk. Ben jij zo iemand? Reserveer dan snel een tafel!

Meer informatie over restaurant Piet de Leeuw

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:30
- Lunch vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Piet de Leeuw

Willem H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Lang niet geweest, echter nog steeds een goede echte hollandse eetgelegenheid met "recht door zee" gerechten.
Geen onnodige franje.
Wendy Z.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
Typisch Nederlands restaurant met haring en biefstuk. Altijd grappen makende ober. Ziet eruit als bruin café
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Heel vriendelijk personeel met persoonlijke aandacht. Lekker eten.
Nick D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Prima sfeer en goede prijs kwaliteitsvertoning.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
TOP: Leuke bediening, veel humor! Biefstuk was fantastisch! Echt een aanrader om naar toe te gaan!
TIP: als dessert crème brulee die vond ik niet uitzonderlijk. en ik vind het altijd leuk als er leuk muziek op de achtergrond is met het juiste volume.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Heerlijke (paarden)biefstuk met goede friet erbij. Authentieke inrichting en prima bediening.
Gerda W.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Ik heb wel eens beter gegeten bij Pietde Leeuw. De biefstuk vond ik heel slap en er zat ook vet in. Dat hoort niet bij ossenhaas. De leverpastei ook niet zo goed als anders, evenals de haring. Jammer. Volgende keer beter.
Nelis V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Goed eten was allemaal perfect .De boeking via Iens goed verlopen . met een volle buik de deur uit.
Ernst W.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Altijd heerlijk eten, en altijd lachen met de bediening. Top sfeer
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Gezellig restaurant, paardenbiefstuk en entrecôte gegeten die heerlijk waren, en zoals t hoort met een salade en lekkere frieten. Als nagerecht ouderwets lekkere creme brulée. Kortom, goede ervaring en zeker een terugkom-plek!
Arie D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Lekker eten in een echte Amsterdamse omgeving met Amsterdamse humor. Uitstekend!
Arnold P.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Ik at een heerlijke witte dorade, zeer goed klaargemaakt. Elders heb ik de dorade nog nooit zo lekker gegeten. Mijn vriendin nam gewoontegetrouw zwezerik en zij ook te smullen. Een heerlijk toetje. De bediening was heel vriendelijk en attent, niet opdringerig. Een zeer geslaagd etentje!
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk sfeertje, en heerlijk eten.
Stefaan D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Geweldig adres, super vriendelijk personeel. Lekker eten en uitstekende wijn. Dit is een must do restaurant in Amsterdam. Prijs/kwalitiet meer dan Oke. We hebben er echt een fijn en lekker diner gehad.
Matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Weer heerlijk gegeten bij Piet de Leeuw. Mijn gezelschap uit Canada was onder de indruk van de smaak van het paardenvlees (positief). De wijn die aangeraden werd paste prima bij het gerecht. Kom graag snel weer terug.
Rita D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Leuke ontvangst en gezellige bediening, het eten was heerlijk, de sfeer was heel gezellig.De inrichting is zoals het moet zijn warm en bruin. Wij worden niet goed van die zwarte aula inrichtingen met harde herrie in de nieuwe mode inrichtingen van Restaurants en ook Cafe.
Fabiana V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Werkelijk een heerlijke biefstuk gegeten. Je zit er Amsterdams gezellig. Zal er zeker nog eens aanschuiven :-)
frank V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Wij eten hier met enige regelmaat. Deze keer was het dusdanig lawaaierig dat een gesprek onmogelijk was. Ik denk dat zij serieus moeten nadenken over geluiddempende maatregelen. Ondanks de kwaliteit en gezelligheid voor ons een reden om niet meer te komen.
Adrian U.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Ik ken Piet de Leeuw al meer dan vijftig jaar en het blijft een 'must' als ik vanuit het buitenland in Amsterdam op bezoek ben. Prima ontvangst, prima eten, het enige wat ik mis, is de billiart tafel! Tot de volgende keer.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Heerlijk eten in een gezellige kroeg