Piet de Leeuw

Noorderstraat 11 1017 TR Amsterdam Nederland Kaart
31-206237181

Over het restaurant Piet de Leeuw

Op en top Amsterdams

Een authentiek interieur met houten meubilair, jeneverkruiken en een glimmende bierpomp. De Mokumse humor is ook aanwezig, dit is nou het echte Amsterdam. Het eten is wat je van een goed eetcafé kunt verwachten: met kennis, zonder fratsen en ontzettend lekker.

Bij Steakhouse Piet de Leeuw wordt naast de a la carte kaart, een vlees en vis menu geserveerd.

Meer informatie over restaurant Piet de Leeuw

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:30
- Lunch vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Piet de Leeuw

René S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
super malse biefstuk.
J.A. S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Sfeervolle zaak. Prijs kwaliteit prima. Kom zeker terug,
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Ondanks mijn scepsis tov paardenvlees, en met de 'ontmaskering' in 2013 (paardenvlees ipv rund) in het achterhoofd, zijn we eens bij Piet de Leeuw gaan kijken/eten.

Prima locatie al is er in de straat weinig ruimte voor fietsen, scooters en laat staan auto's.
De inrichting doet Jordanees/Oud-Amsterdams aan, als ware een bruinkroeg. Veel oud hout en decor en ambachtelijke krijtteksten. Simpel maar redelijk gezellig. Gewoon echt een steakhouse, maar dan echt Nederlands (Amsterdams).

Vriendelijke en humorvolle bediening, al lijkt men soms toch iets verveeld en te lang in dit restaurant werkzaam. Bediening is gelukkig wel vlot, en er is weinig wachttijd.

De prijzen zijn niet zo mals als het vlees. Er wordt een best bedrag gevraagd voor simpele stukjes vlees met wat sla en friet. Het vlees is daarentegen, zoals het een steakhouse betaamt, natuurlijk goed, smakelijk en mals. Ook de voorgerechtjes zoals de balletjes eigen gehakt en de zalm zijn prima.
Het geheel is gewoon (wederom) simpel, doch smakelijk, en gewoon wat men kan en mag verwachten, hetzij misschien niet goedkoop (ook niet buitensporig duur).

Kortom; Prima bruin eettentje voor simpele vleesliefhebbers, en wellicht kom ik er nog eens terug, maar ik zal er niet voor omfietsen.

PS. Het valt bijzonder op dat dit restaurant alleen maar zeer hoge cijfers krijgt, en bijzonder positieve commentaren zonder enige kritische noot, en dit alles van een relatief zeer hoog aantal mensen met slecht 1 of 2 recentie(s)!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Perfecte biefstuk voor een redelijke prijs 19.50 , alleen jammer dat je voor de champignons , uien of saus bij moet betalen. Voorgerecht was lekker maar ook aan de prijs 12.50 . Dessert creme brulee was ook heerlijk maar ook aan de prijs 6.50. Vlotte en erg vriendelijke bediening . Kortom een aanrader voor een gezellig avondje uit met een goed diner.
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Leuk sfeervol steakhouse! Het eten en de bediening was geweldig! Een aanrader
marlies D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Een heerlijk Amsterdams restaurant waar gastvrijheid ,gezelligheid en persoonlijke bediening hoog in het vaandel staat . Daarnaast een uitgebreide menu-kaart waar moeilijk uit te kiezen is omdat alle gerechten TOP zijn !
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Gezellig restaurant. Goede sfeer en aardig personeel. Gerechten waren allemaal smakelijk.
Leuk tentje voor een gezellige avond met vrienden en wie zin heeft in een lekkere biefstuk.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Prima eetgelegenheid. We hadden de paardenbiefstuk. Daar kom je tenslotte voor naar Piet de Leeuw. Mals en goed gebakken. Lekkere gerookte paling vooraf. Frietjes, salade waren prima. Goeie, vlotte bediening. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Fijne avond gehad.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Zeer ok
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Prima Amsterdamse eet gelegenheid, met echte oude `Jordaan sfeer.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Ik kom er nu 45 jaar, er zijn nooit concessies gedaan aan de kwaliteit en de service. Een heerlijke plek, de tong is ongeëvenaard.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Lekker ouderwets met bruin houten stoelen. Echt soort bruin
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk!!! Helemaal de spinazie soep met brie en spekjes!! 2x besteld ! Zo lekker was het! Personeel ook zeer vriendelijk!!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Top
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Al vele jaren weten zij de kwaliteit op een goed niveau te houden, dat doen niet veel restaurants hun na.
Toms B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Zeer goed en friendelijk
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Met een Groupondeal hier gegeten. We gingen voor de biefstuk van de paardenhaas. We konden kiezen uit verschillende sausen. Wij hadden voor de pepersaus gekozen. De biefstukken waren goed bereid, medium en rare. Het vlees komt met saus op een apart schaaltje. Er werd een saaie salade en slappe patat bij geserveerd. Als nagerecht wilden we de chocolademousse. Deze was uitverkocht. Als vervanging konden we kiezen voor de passievruchtenmousse. Dit was eigenlijk het hoogtepunt van de maaltijd.
Het restaurant, type bruine kroeg, staat overvol met tafels en stoelen. Je zit erg dicht op elkaar. Vooral mannengroepen schijnen een voorkeur voor dit restaurant te hebben. Je gaat hier niet voor een avondje tafelen naar toe. Het was deze avond erg druk.
De bediening is aardig en werkt erg hard.
Bien N.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk zoals altijd niets op aan te merken de paardenbiefstuk was heerlijk
Flip V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Authentiek. No nonsence. Normale prijs!
Daphne J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Ontzettend heerlijk gegeten. Wij waren er 8 jaar geleden voor het laatst, het personeel kende ons nog steeds. Heerlijke Amsterdamse humor! De kwaliteit van het eten is nog steeds ontzettend goed. Wij komen snel weer terug.