Piet de Leeuw

Noorderstraat 11 1017 TR Amsterdam Nederland Kaart
31-206237181

Over het restaurant Piet de Leeuw

Steakhouse Piet de Leeuw in Amsterdam is één van de eerste eetcafés (1949) in de hoofdstad en heeft nog altijd alle karaktertrekken van een bruine kroeg. De reputatie op culinair gebied gold aanvankelijk voor de biefstuk met brood, maar inmiddels geniet de keuken faam als leverancier van uitstekende maaltijden die met zorg worden bereid. Een goed voorbeeld hiervan is de in roomboter gebakken zeetong van +/- 600 gram. Deze dikke, smaakvolle en knapperige vis is echt een aanrader als je eens iets anders wilt dan vlees.

Bij Piet de Leeuw is het ongedwongen genieten. Je vindt hier nog de echte Mokumse humor en verder geen gedonder. Het interieur is authentiek: houten meubilair, vloerplanken, glimmende bierpomp, jeneverkruiken op de lambrisering en olieverf op het plafond. Je waant je hier weer even in het Amsterdam van jaren terug, dat is ook wel eens lekker, toch?

Restaurant Piet de Leeuw in Amsterdam is voor iedereen die simpel, maar smaakvol wel kan waarderen en die geen zin heeft in poespas en opsmuk. Ben jij zo iemand? Reserveer dan snel een tafel!

Meer informatie over restaurant Piet de Leeuw

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:30
- Lunch vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Piet de Leeuw

Arie D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Lekker eten in een echte Amsterdamse omgeving met Amsterdamse humor. Uitstekend!
Arnold P.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Ik at een heerlijke witte dorade, zeer goed klaargemaakt. Elders heb ik de dorade nog nooit zo lekker gegeten. Mijn vriendin nam gewoontegetrouw zwezerik en zij ook te smullen. Een heerlijk toetje. De bediening was heel vriendelijk en attent, niet opdringerig. Een zeer geslaagd etentje!
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk sfeertje, en heerlijk eten.
Stefaan D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Geweldig adres, super vriendelijk personeel. Lekker eten en uitstekende wijn. Dit is een must do restaurant in Amsterdam. Prijs/kwalitiet meer dan Oke. We hebben er echt een fijn en lekker diner gehad.
Matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Weer heerlijk gegeten bij Piet de Leeuw. Mijn gezelschap uit Canada was onder de indruk van de smaak van het paardenvlees (positief). De wijn die aangeraden werd paste prima bij het gerecht. Kom graag snel weer terug.
Rita D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Leuke ontvangst en gezellige bediening, het eten was heerlijk, de sfeer was heel gezellig.De inrichting is zoals het moet zijn warm en bruin. Wij worden niet goed van die zwarte aula inrichtingen met harde herrie in de nieuwe mode inrichtingen van Restaurants en ook Cafe.
Fabiana V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Werkelijk een heerlijke biefstuk gegeten. Je zit er Amsterdams gezellig. Zal er zeker nog eens aanschuiven :-)
frank V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Wij eten hier met enige regelmaat. Deze keer was het dusdanig lawaaierig dat een gesprek onmogelijk was. Ik denk dat zij serieus moeten nadenken over geluiddempende maatregelen. Ondanks de kwaliteit en gezelligheid voor ons een reden om niet meer te komen.
Adrian U.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Ik ken Piet de Leeuw al meer dan vijftig jaar en het blijft een 'must' als ik vanuit het buitenland in Amsterdam op bezoek ben. Prima ontvangst, prima eten, het enige wat ik mis, is de billiart tafel! Tot de volgende keer.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Heerlijk eten in een gezellige kroeg
Jaap E.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Het was wel heeeeel lang geleden dat ik hier ben geweest. Volgens mij stond er toen nog een biljart. Afgelopen zaterdag hier met vrienden gegeten. Gelukkig had ik een tafelreservering gemaakt, want vele tafels waren al gereserveerd en na onze aankomst werd het erg druk. `Uitstekende biefstuk met pommes frites en sla gegeten en een heerlijk toetje van vanille ijs met slagroom en warme kersen. De Merlot wijn was ook erg lekker. Ik kom hier zeker nog een keer terug met mijn buitenlandse echtgenote want dit is wel een typisch Nerderlandse bruine kroeg waar je ook nog uitstekend kunt eten.
Jose V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Hebben het ontzettend na ons zin gehad.
Odile V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Het was gezellig wel waren ze vergeten om ons hoofdgerecht door te geven en moesten lang wachten.ook geen korting wat de vorige keer bij iens wel zo was
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Gezellige zaak , ervaren en goede bediening.
Snel opdienen van de bestelde dishes wat ook nodig was want de zaak zal compleet vol.
Eten was redelijk tot goed , prijs ok.
Prima zaak voor zowel de lokale bewoners als wel buitenlandse bezoekers.
Cora K.
Bijzonder lekker gegeten
In een prettige ambiance
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Echt n Amsterdams bruin eetcafé ! Erg gezellig! Enorm leuke sfeer, echt n aanrader!
Jornt S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken!
Top sfeer en bediening uitmuntend.

Mis een mooie rode Italiaanse Chinati wijn op de kaart maar dat komt vast een keer goed!
Han B.J. N.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Er is maar één Piet de Leeuw; gode zij dank
Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heel gezellig en goed gegeten. Aanrader!!