Piet de Leeuw

Noorderstraat 11 1017 TR Amsterdam Nederland Kaart
31-206237181

Over restaurant Piet de Leeuw

Op en top Amsterdams

Een authentiek interieur met houten meubilair, jeneverkruiken en een glimmende bierpomp. De Mokumse humor is ook aanwezig, dit is nou het echte Amsterdam. Het eten is wat je van een goed eetcafé kunt verwachten: met kennis, zonder fratsen en ontzettend lekker.

Meer informatie over restaurant Piet de Leeuw

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:30
- Lunch vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Eten7,9/10
Service7,9/10
Decor7,5/10
Gerard V. Meesterproever (61 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We gingen speciaal voor het paardenvlees. En het moet gezegd: dit was perfect, zowel qua smaak en malsheid als qua formaat. De service was prima, De inrichting is gedateerd, maar dat heeft ook zijn charme.
Schaap_maaike . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
De bediening en de sfeer waren top! Heel gastvrij, heel vriendelijk. Het eten viel een beetje tegen. We hadden er veel van verwacht, zeker met de vrij hoge prijzen. Maar het was allemaal een beetje flauw. En waar we ook niet van hielden was het enorm hoge tempo. Voorgerecht was er al 10 minuten na het bestellen, hadden we dat op werden de borden afgehaald en kwam meteen het hoofdgerecht. Veel leuker is om dan nog even 20 tot 30 minuten te wachten!
Jasper V. Meesterproever (13 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Voor de tweede keer gegeten hier. Ik had de combi van paarden- en runderbiefstuk met gorgonzolasaus, erg lekker! Tafelgenoten hadden beiden ossenhaas. Alsbdessert nog chocomousse en ijs met chocoladesaus. Erg eenvoudig eten, maar erg goed van kwaliteit. Eenvoud is wat mensen tegenwoordig willen en dat bieden ze hier aan. Ik snap dat mijn tafelgenote hier vaste gast is. Decor is ouderwets, maar dit maakt het echt Hollands/Amsterdams. Bediening begrijpt zijn vak, ik kom terug!
Andrew D. Fijnproever (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vergane glorie, eten echt niet goed in vergelijk tot concurrentie van deze tijd, gevoel dat het is blijven hangen in de tijd. Bediening was niets op aan te merken. Tis jammer
Loek V. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Lekker gegeten van de week bij piet de leeuw, ik had de mix van paarden en ossenhaas (met apart gorgonzolasaus) en mijn tafelgenoot ging voor de kalfszwezerik lekker krokant gebakken.
Vooraf hadden we gamba's in knoflookolie, heerlijk, en als afsluiting ijs met warme kersen en irish coffee. Leuke vlotte bediening die ons vriendelijk groeten tijdens het weggaan. Het was de moeite waard, tot gauw weer!!
JKR . Expertproever (6 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Gewoon een goede biefstuk en een lekker biertje, dit allemaal geserveerd door een snelle bediening. Daarvoor moet je hier zijn. Voorgerechten en nagerechten zijn niet speciaal, maar ook zeker niet slecht. Fijne tent om even te eten voor een prima prijs (paarden biefstuk €19,-) voordat ik de stad in ga.
Ayolt60 . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Sfeer is ongedwongen, echt Amsterdams. Restaurant staat bekend om de paardenbiefstuk en deze was wederom voortreffelijk. Bediening is goed en oplettend maar 1 bepaalde dame mag wat vriendelijker zijn als ze de bestellingen komt opnemen. Eten komt vlot door - juiste tempo.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Gerard A. Meesterproever (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Heerlijk die paardenhaas. Lekkerder dan ossenhaas. Goede kok. We hebben daar geluncht. Jammerene dat er niet gasten waren.
Jokevanderstoel . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
We hadden gereserveerd en lunchten er op 30 december met 9, waaronder 2 kleine kinderen. Alle tafels waren plotseling bezet. De "ober" stond er al die tijd helemaal alleen voor, maar willigde al onze verzoeken snel en met een kwinkslag in. Dat vond ik uitzonderlijk. Zijn advies om niet al te veel voorgerecht te nemen (haring, paling en zalm) was buitengewoon goed ingeschat. Enig minpuntje was dat de vissetong op de kaart maar voor 1 persoon voorradig was, terwijl we ons daar juist op hadden verheugd. We bleken die tong te hebben moeten reserveren, maar dat wisten we niet. Maar de biefstuk smaakte ook voortreffelijk.
Jeroenhellenberg . Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Prima biefstuk gegeten maar intussen hebben de prijzen de kwaliteit en bijzondere ervaring wel ingehaald. Is mainstream geworden. Bediening wel erg onoplettend. Piet de leeuw moet oppassen dat het geen 'automatische piloot' wordt.
Kate S. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Laatst voor het eerst sinds jaren weer gegeten bij Piet de Leeuw, en op de positieve manier echt geen steak veranderd! (nouja, tegenwoordig keuze uit de paardenhaas of ossenhaas, maar verder niet dus ;) )

Ik ben begonnen met de champignonsoep, Heerlijk op smaak. Vervolgens heb ik bewust gekozen voor de paardenhaas, aangezien ik een ossenhaasje thuis nog wel eens eet, en er nooit zo over nadenk om paard in huis te halen. Rood besteld en ook prachtig rood gekregen (en toch warm van binnen! Het blijft een kunst). De pepersaus was iets te pittig naar mijn smaak, waardoor ook de romigheid van de saus in mijn mond wegviel, maar dat is echt een kwestie van smaak denk ik.

Ik schrok wel een beetje van het toetje. Ik had een chocolademousse die haast van de alcohol die erin zat mijn mond wegbrandde! Niet dat het niet lekker was, maar die mag volgende keer echt wel ietsje minder, anders is het zo zonde van de chocosmaak.

Kortom, weer heerlijk gegeten!
Birgit D. Expertproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Erg lekkere paardenhaas op, supermals! Toast met zalm vooraf was ook prima! Van ons had er alleen wat minder dressing over de salade gemogen, die dreef in de saus. Verder aanradertje!
Eric H. Meesterproever (40 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Voor de afwisseling een keer biefstuk gaan eten bij Piet de Leeuw i.p.v. een bekende Amsterdamse biefstuk-'keten'. Het decor is heerlijk ouderwets en de bediening lekker (plat) Amsterdams. We hadden niet gereserveerd maar ze waren enorm flexibel met aanschuiven bij een andere tafel. Qua eten was het (paarden)biefstuk lekker, maar kon het niet tippen aan waar ik normaliter mijn biefstukje eet.
Shayed S. Meesterproever (34 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Paardenbiefstukken waren mals, sappig en smaakten naar meer. De volle cabernet sauvignon past er natuurlijk uitstekend bij. Tip: bestel 'm rood!
Teis N. Expertproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Pietje is een heerlijk onpretentieus biefstukrestaurant vermomd als bruincafé. Kom hier met enige regelmaat om met enkele jongens te eten. We worden altijd met veel Amsterdamse 'liefde' onthaald door vaste bediening Frank. De grote visplateau's met haring, paling en zalm op witbrood zijn ongelofelijk simpel, maar zo vers en o, zo lekker! Daarna uiteraard de botermalse paardenbiefstuk met jus en gebakken ui. Piet blijft het nummer 1 biefstukrestaurant van Amsterdam!
Arjen61 . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Heerlijk eerlijk eten in een onvervalste Amsterdamse setting! Kwaliteit van het eten staat niet ter discussie net als de sfeer. Verwacht geen overbodige luxe of een pluche stoel en je hebt een gezellige avond!
Pep U. Fijnproever (3 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Wat mij vooral bij is gebleven is de arrogantie. Het mannelijk deel van de bediening (dames waren ok), maar ook het eten. " Wie wil er geen biefstuk?" werd even over tafel geroepen. Na gewoon besteld te hebben van de borden kwam dat na wat gerommel weer goed.
Niet slecht de carpaccio, maar ik had de indruk dat het snel op het bord was gesmeten en her en der een handje en scheutje van het een en ander. Paardehaas en Runderhaas smakeloos, te veel doorgebakken en dus droog. Er was ook niet gevraagd hoe we onze biefstuk wilden! Wel genoeg goeie frieten en een smakelijke salade er naast. Wel een mooie tent ook, maar voor mij eenmalig.
Value . Meesterproever (31 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Na een dag Amsterdam verkennen met de fiets, hier gegeten. Ik had niet gereserveerd, maar kon gelukkig aanschuiven aan een van hun "deeltafels", waar al een Engels en Duits stel zaten.
Gelukkig maar, want het werd bomvol.
Mijn Paardenhaas was goed, evenals de friet. En een lekker glaasje wijn erbij.
Jammer dat aan de tafel naast ons een 12-tal zeer rumoerige Belgische jongemannen zaten, die duidelijk een te hoog gehalte aan testosteron hadden. Ik heb mij samen met de Engelsen aan mijn tafel zitten afvragen wanneer de eigenaar ze eruit zou gooien, maar toen ze eenmaal hun eten kregen werd het gelukkig een beetje rustiger.
Oubollig Amsterdams decor, maar dat hoort bij zo'n tent.
Al met al niet ontevreden......
Marcelschonhage . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Heerlijke paarden biefstuk gegeten. Neem deze medium rare en is zo zacht als boter. Ambiance is ongedwongen. Gezellig druk . Zeker een aanrader om lekker te eten
Makuku123 . Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Gewoon goede paardenbiefstuk. No nonsense bediening en een decor dat al 80 jaar heeft stilgestaan. Ietswat aan de prijs, maar is het waard.