Piet de Leeuw

Noorderstraat 11 1017 TR Amsterdam Nederland Kaart
31-206237181

Over het restaurant Piet de Leeuw

Op en top Amsterdams

Een authentiek interieur met houten meubilair, jeneverkruiken en een glimmende bierpomp. De Mokumse humor is ook aanwezig, dit is nou het echte Amsterdam. Het eten is wat je van een goed eetcafé kunt verwachten: met kennis, zonder fratsen en ontzettend lekker.

Bij Steakhouse Piet de Leeuw wordt naast de a la carte kaart, een vlees en vis menu geserveerd.

Steakmenu €25,50:
- Pikante runderballetjes in tomatensaus
- Paardenhaas
- Dame Blanche

Vismenu €28,50:
Gambas in knoflookolie
Vis van de dag met een lekkere saus
Vanille ijs met warme kersen

Beide menu's met friet en gemengde salade

Meer informatie over restaurant Piet de Leeuw

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:30
- Lunch vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Piet de Leeuw

Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Gezellig restaurant. Goede sfeer en aardig personeel. Gerechten waren allemaal smakelijk.
Leuk tentje voor een gezellige avond met vrienden en wie zin heeft in een lekkere biefstuk.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Prima eetgelegenheid. We hadden de paardenbiefstuk. Daar kom je tenslotte voor naar Piet de Leeuw. Mals en goed gebakken. Lekkere gerookte paling vooraf. Frietjes, salade waren prima. Goeie, vlotte bediening. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Fijne avond gehad.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Zeer ok
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Prima Amsterdamse eet gelegenheid, met echte oude `Jordaan sfeer.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Ik kom er nu 45 jaar, er zijn nooit concessies gedaan aan de kwaliteit en de service. Een heerlijke plek, de tong is ongeëvenaard.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Lekker ouderwets met bruin houten stoelen. Echt soort bruin
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk!!! Helemaal de spinazie soep met brie en spekjes!! 2x besteld ! Zo lekker was het! Personeel ook zeer vriendelijk!!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Top
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Al vele jaren weten zij de kwaliteit op een goed niveau te houden, dat doen niet veel restaurants hun na.
Toms B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Zeer goed en friendelijk
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Met een Groupondeal hier gegeten. We gingen voor de biefstuk van de paardenhaas. We konden kiezen uit verschillende sausen. Wij hadden voor de pepersaus gekozen. De biefstukken waren goed bereid, medium en rare. Het vlees komt met saus op een apart schaaltje. Er werd een saaie salade en slappe patat bij geserveerd. Als nagerecht wilden we de chocolademousse. Deze was uitverkocht. Als vervanging konden we kiezen voor de passievruchtenmousse. Dit was eigenlijk het hoogtepunt van de maaltijd.
Het restaurant, type bruine kroeg, staat overvol met tafels en stoelen. Je zit erg dicht op elkaar. Vooral mannengroepen schijnen een voorkeur voor dit restaurant te hebben. Je gaat hier niet voor een avondje tafelen naar toe. Het was deze avond erg druk.
De bediening is aardig en werkt erg hard.
Bien N.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk zoals altijd niets op aan te merken de paardenbiefstuk was heerlijk
Flip V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Authentiek. No nonsence. Normale prijs!
Daphne J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Ontzettend heerlijk gegeten. Wij waren er 8 jaar geleden voor het laatst, het personeel kende ons nog steeds. Heerlijke Amsterdamse humor! De kwaliteit van het eten is nog steeds ontzettend goed. Wij komen snel weer terug.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Je komt hier eigenlijk maar voor 1 ding, de paardenbiefstuk, en die is heerlijk! De frietjes zijn wat pips en sla mag wat mij betreft ook een andere soort zijn dan ijsbergsla. Aardige bediening die wel van een grapje houdt en past bij de goeie oud-Amsterdamse sfeer die er hangt.
Marco M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk Amsterdamse kroeg. Goed eten, niveau eetcafé, voor heel redelijke prijs. Leuke, vlotte bediening.
Antoon V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het eten was er zeker goed, alleen de bediening zou wat vriendelijker mogen zijn tegenover onze Duitse vrienden. Vooral de eigenaar deed geen enkele moeiten om een goed contact te hebben met de Duitsers. Daarnaast vind men het nog al moeilijk om een rekening op te splitsen als daarom gevraagd wordt. En ja dan krijg je ook heel weinig fooi en d's toch jammer.
Rutger H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het bijzondere van Piet de Leeuw schuilt in het gewone: eten zonder pretentie, maar goed en lekker. Eten zoals je vroeger deed, met je vader en moeder, lekker beifstukkie, met friet en salade. Zelfs bestek, opdiening en servet (rood geruit!) is klassiek. Goed vlees, goed bereid. Frieten mogen van mij wat langer doorgebakken (en: waarom krijg je bij zo'n grote hoeveelheid friet toch altijd zo weinig mayonaise?) Een aanrader voor ieder die een lekker stukkie vlees (vis schijnt ook goed te zijn) wil eten.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We gingen speciaal voor het paardenvlees. En het moet gezegd: dit was perfect, zowel qua smaak en malsheid als qua formaat. De service was prima, De inrichting is gedateerd, maar dat heeft ook zijn charme.
schaap_maaike .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
De bediening en de sfeer waren top! Heel gastvrij, heel vriendelijk. Het eten viel een beetje tegen. We hadden er veel van verwacht, zeker met de vrij hoge prijzen. Maar het was allemaal een beetje flauw. En waar we ook niet van hielden was het enorm hoge tempo. Voorgerecht was er al 10 minuten na het bestellen, hadden we dat op werden de borden afgehaald en kwam meteen het hoofdgerecht. Veel leuker is om dan nog even 20 tot 30 minuten te wachten!