Pier Zuid

Voordelig
Erg rustig
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wij aten met 4 man op een koude natte zaterdagavond in november om 19 uur bij restaurant Pier Zuid. Op de boulevard waren alle cafés en restaurants gezellig vol, maar gedurende de wandeling over de pier werd het stiller en stiller, je passeert allemaal toegedekte marktkraampjes waar kennelijk overdag iets wordt verkocht, een enkel barretje is open met anderhalve klant (mogelijk dank zij het reuzenrad dat de hele avond grotendeels leeg doordraait) en alles ziet er onderweg naargeestig en troosteloos uit.
Het restaurant is enorm groot, alsof je de eetzaal van een bedrijf binnenloopt. Pogingen tot gezelligheid (twee tafels met schaakstukken en een kast met boeken vlak bij de deur) lossen wat op in de ruimte. Er waren misschien maar 4 of 5 tafeltjes bezet, en alles oogt nogal kaal, alleen een open (gas)haard bracht nog wat kleur. Het uitzicht door de enorme glazen wanden zal overdag prachtig zijn, maar 's avonds kijk je voor een groot deel slechts tegen zwarte ramen aan, alleen aan de strandkant zie je in de verte de gezellig verlichte boulevard.
Aan de bediening ligt het niet, die is jong, vrolijk en van goede wil. De menukaart is klein maar voor iedere smaak staat er net genoeg op: behalve steak en vismaaltijden staan er ook pizza's, een burger en spareribs op. Wij kozen voor de zalm, een pizza en eensteak bavette (van de Black Angus). Het eten kwam vlot en netjes opgemaakt, alleen met erg weinig groente. Frietjes werden apart geserveerd. Het was allemaal goed verzorgd en lekker, de steak was volgens ons weliswaar meer rare dan medium gebakken maar verrassend mals. Als toetje namen we onder andere het Grand Dessert, dat inderdaad " grand" was en heerlijk!
Een laatste minpunt: de toiletten zijn om de hoek buiten het restaurant zelf, je deelt ze dus met de overige bezoekers van de pier (als die er zijn) en er moet formeel voor worden betaald. De bediening geeft je daartoe een muntje mee, dat is op zichzelf netjes maar voelt ook wat onvrij: je moet je voor je toiletgang dus noodgedwongen eerst melden bij het personeel.
Al met al wat gemengde gevoelens bij deze eerste kennismaking. De kwaliteit van het eten en de bediening is ruim voldoende, maar de ambiance is (in ieder geval op deze donkere novemberavond) ongezellig. Advies: zorg voor meer kleur en 's avonds meer licht in het interieur en breng in die enorme ruimte wat afscheidingen aan m.b.v. grote planten o.i.d. (een goede binnenhuisarchitect zal zich daar vast graag op willen uitleven!). En hopelijk wordt de sfeer in de pier zelf geleidelijk aan ook wat beter, want deze bijzondere locatie is natuurlijk toch de belangrijkste attractie van dit restaurant.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Hoewel het niet druk was hebben we lang moeten wachten voor iemand kwam vragen of we iets wilden drinken. De tafel was vuil en werd op ons verzoek matig schoongemaakt. Hebben we zelf afgemaakt. Wijn besteld met ijsblokjes. Ijsblokjes vergeten! We moesten om de kaart vragen, werd neergekwakt zonder een woord daaraan toe te voegen. De gerechten waren matig, te meer daar deze elders iets goedkoper zijn. Alles werd min of meer zwijgend opgediend.
En de ambiance buiten is armoedig. Wij gaan niet meer naar dit restaurant.
Gossiepossie .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het eten was heerlijk: de Steak Bavette precies goed, jammer dat de seizoensgroente die erbij zat bestond uit wat snippertjes courgette.
Het stoofpotje perfect, maar ook weinig groente, 5 sperzieboontjes en wat gesnipperde courgette, nog geen hand vol.
De kabeljauw op de huid gebakken was ook prima, daarbij lag inderdaad seizoensgroente.
Wij hopen wel dat de kaart regelmatig vernieuwd wordt, want de keuze is wat klein, vooral van de desserts.
Het uitzicht is formidabel, de bediening zeer vriendelijk het decor..eh...tsja....
Robert Kim M.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met z'n vieren van Groupon-kreeftmenu genoten. Uiteraard fraaie locatie, ook al hadden we wat pech met het weer. Prijs/kwaliteitniveau, wel met groupon, ruim voldoende. Prettige bediening, die we wel een keer moesten herinneren aan een tweede flesje wijn, dat we besteld hadden.
Gemoedelijke sfeer in een no nonsense inrichting. We komen met goed weer nog een keer terug.
Jinkes .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Naar Pier Zuid gegaan voor het kreeftmenu. Werden vriendelijk ontvangen. Kregen een mooie plaats aan het raam waardoor je natuurlijk op een toplocatie zit uitkijkend op de ondergaande zon. Het waren wat tafeltjes bezet hier en daar maar niet echt druk.
Door de grootte van het pand en de wat kale inrichting krijg je niet meteen een knus gevoel maar het uitzicht maakt veel goed. Leuk is ook dat je de keuken in kan kijken, maar wat je dan echter ook ziet is een kok die niest, zijn neus afveegt met zijn hand en vervolgens weer verder gaat waar hij mee bezig is...dit probeerden we maar meteen te deleten...
Gestart met een glaasje sauvignon blanc (matig) en kregen hierbij wat stokjes met dip van het huis. Mooie service vind ik altijd.
Vooraf een wildbouillon, welke op zich een goede smaak had echter een erg overheersend kruid erin welke ik niet kon thuisbrengen. Aan de ober gevraagd wat dit kruid was en deze ging het aan de keuken vragen. Is er vervolgens nooit meer op terug gekomen (jammer) maar er een tweede keer om vragen legt weer zo'n stempel op de avond dus zo maar gelaten.
Toen kwam de kreeft (gegratineerd) en hoewel het kreeftvlees oke te noemen was (de gratin wel erg overheersend) was het erg jammer dat er totaal geen vlees te halen viel uit de scharen en poten. Deze hadden overduidelijk zo lang onder de grill gelegen dat het beetje vlees wat erin zat totaal was verbrand en uitgedroogd. De begeleidende pasta linguine (leek op noodles) was lauw en smakeloos.
Daarentegen had mijn partner een steak bavette welke prima was klaargemaakt en zeer mals en smakelijk was.
Toetje stoofpeer en kaneelparfait waarbij de parfait redelijk te noemen was maar de stoofpeer te wensen overliet.
Al met al kijken we met gemengde gevoelens terug op de avond, waarbij de locatie goed te noemen was, echter op het gebied van kwaliteit nog veel te halen is.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Hebben met Groupon het kreeft menu gegeten. Bediening is jiong maar heel vriendelijk en behulpzaam. Lekkere wijn, witte huiswijn Sauvignon, wel een Haags glaasje. Vanwege eerdere Iens reviews met een zeer lage verwachting gegaan, maar dat bleek dus heel erg mee te vallen. De stoelen zijn wat zacht en je zit vrij dicht op elkaar, maar we hadden een mooie tafel aan het raam.
Voorgerecht was prima, de zalm bombe en de bouillon, hoofdgerecht kreeft thermidor was prima, lekker klaargemaakt en veel kreeftvlees en het toetje, stoofpeertje was weer beter dan verwacht met kaneelijs, chocolade mousse en slagroom.
Wij hebben een prima dineetje gehad.
Trisha_Gopal .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Waardeloos!
Als ik het eten, het decor en de service in een woord moet beschrijven.
Gisteren hier wezen eten met een groupon voor een kreeftmenu voor 2 personen. Bij binnenkomst al een teleurstelling na het zien van de inrichting, maar dat mocht de pret niet drukken. We genoten van het mooie uitzicht, omdat we een tafel hadden aan het raam.
Er is geen drankenkaart, alleen bierkaart. Drankje besteld, wat vrij snel werd geserveerd.
Voorgerecht was een zalmbonbon (dat moest het voorstellen, denk ik) gevuld met een kilo verschillende soorten sla en wat rivierkreeftjes, zonder enige smaak/dressing. Dat beloofde al niet veel goeds.
Hoofdgerecht een mini kreeft en zoals anderen ook al aangaven: heel klein, smaakloos en bedolven onder een kaassaus dat misschien nog wel het meeste smaak had. Het vlees van de kreeft was droog en smaakte nergens naar. De spagetti (of wat het ook mocht zijn) onder de kreeft sloeg ook nergens op, dus bestelden we apart friet erbij, om onze maag nog enigszins te vullen.
Het toetje was te doen, maar niet noemenswaardig.

Ga hier niet naartoe als je lekker wilt eten, goede sfeer of voor de service.
Het enige positieve is het uitzicht die je hebt, als je bij het raam zit. Dus voor een drankje best te doen.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Afgelopen donderdagavond hier met een groepje gegeten.

We hadden een groepsarrangement o.i.d. met tomatensoep (bouillon), lasagne, franse frietjes, plakken kiprollade (in jus), sla en mayonaise. Als dessert was er een vers fruitsalade. Werd op een tafel klaargezet en je kon zelf opscheppen op "kleine" bordjes.

Het was recht-toe-recht-aan: culinair gezien eigenlijk niets bijzonders, een krappe zes waard.
De soep (bouillon) was prima voor diegene die op dieet waren: wel iets van smaak, waterig verder geen vulling, niets bijzonders.
De franse frietjes waren goed bereid, zoals het hoort. De sla was zonder enige vorm van aankleding: geen tomaat, geen komkommer of ei alleen was er een beetje dressing over heen gedaan. Overige een krappe voldoende.
Het verse fruit was een ruime voldoende waard.
Maria P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Inmiddels 2 maal op pier zuid geluncht. De eerste keer met een vriendin. Persoonlijk vind ik het decor geweldig. Wandelingetje over het strand, wandelingetje over de pier en dan in deze prachtige gelegenheid aankomen. Lekker retro ingericht, alle ruimte, wijds zeezicht en een ruime hoek voor kinderen om te spelen. We kozen voor een tosti van spelt brood, die was goed belegd, koffietje, theetje. Bediening is vriendelijk en alert. We rekenden een tientje per persoon af.

De tweede maal ging ik lunchen met een vriend. Ik stelde pier zuid voor omdat ik de vorige maal zo tevreden was. Om die reden iets meer uitgepakt. Huiswijntjes (5) heerlijk. Vriendelijke bediening, en wederom alert. Broodje zalm, prima en een salade met geitenkaas. Geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon lekker. Mijn advies: doe een lekkere dikke schijf geitenkaas op de salade, even onder de grill en serveer lauwwarm, ipv kleine snippers geitenkaas hier en daar. Twee maal koffie toe met een stukje appeltaart en een stukje cheesecake. Niet om je vingers bij af te likken, redelijk, mijn advies: koop je gebak in bij een goede bakker. Koffie prima. We rekenden een kleine 50 euro af voor deze zeer uitgebreide lunch inclu. 5 wijn salade, broodje, twee koffie en twee gebak.
MVenDD .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Via Social Deal leek het ons leuk om het kreeftmenu eens uit te proberen op de vernieuwde Pier.
Maar dit bleek toch een rampzalig idee! Er was geen gezellige sfeer en de bediening was meer met elkaar of hun telefoon bezig dan met haar gasten. Daarnaast smeten ze het eten op tafel en kon er nauwelijks een alstublieft van af.

Het voorgerecht was een zalmsalade en was erg koud (leek zo uit de koeling te komen). Het hoofdgerecht, de 'kreeft' zat nauwelijks vlees aan en was bedolven onder een kaassaus en spagetti bolognese. Toen we aangaven dat het eigenlijk niet te eten was zei de ober dat het gewoon zo hoorde, met andere woorden dat we niet moesten zeuren. Het toetje zag er daarintegen wel goed uit, jammer dat de chocolademouse geschift was.

Wij hebben nog nooit zo slecht gegeten, duidelijk geen aanrader !! Aangezien er zoveel andere leuke eettentjes zijn in Scheveningen slaan wij de Pier voortaan over.
Jasmijniens1234 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Na een strandwandeling de lunch gebruikt bij Pier Zuid, hebben lekker eigen gemaakt brood, we hebben hier het broodje zalm besteld dat ruim was belegd, de omelet die ook prima was en prijstechnisch erg goed, en de beefburger die echt lekker is, de koolsalade die erbij geserveerd wordt bevat wel wat veel ui dat was iets minder, de bediening is niet veel op aan te merken maar het was ook niet echt druk. Het decor mag wat mij betreft wat gezelliger beetje aan de kale kant.
Friso V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Via Groupon een kreeftmenu besteld. De kreeft was een opgeblazen rivierkreeft, ik schat nog geen 15 gr. vlees. De bijbehorende pasta was taai en duidelijk opnieuw opgewarmd. Overigens dachten we oorspronkelijk dat het bami was ..... Keus uit nagerecht vh menu was er niet meer. Bediening was in aanvang razendsnel, waarbij we bijna met een 3-gangenmenu al na een uur buiten dreigden te staan. Op ons verzoek werd langzaam aan gedaan, maar toen bleek de bediening niet makkelijk meer te vinden. Voor de mini-kreeft werd ons een drankje aangeboden. Bij het betalen zei de medewerkster echter dat we voor "dat geld" niet veel konden verwachten. De gedachte achter Groupon (kennismaking met concept of restaurant) had zij blijkbaar niet meegekregen.
AshleyNaomi .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Bij binnenkomt werden we al teleurgesteld, het personeel wat ons aan zag komen liep snel weg ( alsof ze ons niet wilden helpen )
Nadat wij een paar minuten bleven staan bij de kassa ( waar al het personeel loopt en staat ) werden we dan toch uiteindelijk geholpen.
Toen wij vertelden dat we gereserveerd hadden via groupon , stond de mevrouw raar te kijken en zei dat wij niet op de lijst van reserveringen stonden. Terwijl dit al maanden geleden gereserveerd was. Er werd tegen ons gezegt dat maar zelf een plekje moesten zoeken , ondanks dat de zaak vol zat ?!? ( uiteindelijk zaten we op houten stoeltjes en aan een plastic tafel )
Toen we dachten dat het niet erger kon worden , kwam de serveerster opdreunen wat we konden eten.

We kozen voor zalm salade als voorgerecht, dit werd op een vies bord geserveerd maar de smaak was oké.

Als hoofdgerecht gingen we voor de kreeft thermidor, ( dit zou een complete kreeft moeten zijn p.p )
Maar dit was een klein half kreeftje en een grote halve kreeft die ook nog eens gevuld was met het vlees uit de scharen ( wat gewoon veel minder lekker vlees is )
Kortom het vlees wat in de kreeft hoorde was eruit gehaald en daar was een ander stuk van de kreeft ingestopt.....

Wij hebben tweemaal gevraagd wat of waarom dit zo was, maar hier werd niet op gereageerd.

Op de harde en smaakloze stoofpeer na was er op het nagerecht verder niks aan te merken.

Kortom : matig eten en slechte service, geen aanrader en wij komen hier niet meer terug.
Melanie L.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Het eten was goed. Alleen de service was erg slecht. We hebben verschillende serveersters voorbij zien komen en we moesten af en toe zelf naar de obers toe om iets te vragen. Men was niet op de hoogte wat er geserveerd werd, maw het toetje was anders dan werd gesuggereerd. Het was een drukte in de zaak, chaos en geen rust. Het eten was daarentegen prima. Zeker omdat de verwachtingen al mede door Iens niet hoog waren.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Wij zijn hier in de kerstvakantie een keertje aan komen waaien met de kinderen. Het was niet eens heel erg druk maar het personeel kon het allemaal totaal niet aan. Het duurde en duurde maar voordat we überhaupt mochten bestellen (want de keuken had het heel druk gehad dus die moesten even alles op orde krijgen). Nadat we eindelijk ons eten kregen, waren ze mijn bestelling vergeten. Die kon ik wel alsnog krijgen maar dat zou dan 30 minuten duren. Nou nee, laat maar zitten. Verder geen enkel excuus of tegemoetkoming of wat dan ook. Het eten wat wel gekomen was, was wel echt lekker.
Echt een gemiste kans, ik snap echt niet dat als je (blijkbaar) geen verstand van horeca hebt, je zoiets gaat beginnen. Jammer, de locatie is werkelijk fenomenaal natuurlijk.
RichardLodewijk .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
wat een gave tent....! oude van der Valk, nieuw jasje, totaal andere sfeer, helemaal leuk !
kwamen zonder reservering met een groep van 10 man, drukke bedoening maar tafel met uitzicht op zee was zo geregeld. Lekker gegeten, prima Bisque, mosselen smaakvol klaargemaakt en de Burger was pure beef, goeie frieten en prima coleslaw, alles huisgemaakt volgens de vriendelijke dame van de bediening en dat was te proeven. enig minpuntje was de tocht maar werd ruimschoots goedgemaakt door vriendelijke mensen en gezellig sfeertje...volgende keer strijken we neer bij een van de heerlijke open haarden - met uitzicht op de skyline van Scheveningen - verrassend leuk deze nieuwe tent !
J_deboer .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Leuke inrichting en een prachtige uitzicht op zee alleen jammer dat de ramen niet met regelmaat worden schoongemaakt. We hebben genoten van een heerlijke salade met eend en een heerlijk dessertijs van kaneel en een limoengebak. De presentatie van het hoofdgerecht vonden we wel tegenvallen aangezien we mooie salade en dessert hadden gekregen. We vonden het wel jammer dat het in het restaurant best koud en veel tocht was ondanks dat de open haard aan stond. De bediening had ons een lekker warm dekentje gegeven.Maar zeker voor herhaling vatbaar maar als het minder koud is.
Minpunt: de wc waren niet schoongemaakt en er was geen wcpapier en zeep meer.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Ik had de website verkeerd gelezen, dacht een uitgebreid ontbijt te kunnen krijgen, maar dat bleek dus alleen voor groepen. En daar stond ik dan, jarig en geen ontbijt? Maar een hele vriendelijke meneer regelde een glaasje Prosecco, een glaasje sap, een kopje koffie en een verrukkelijke ham/kaas omelet. Ik was helemaal happy. En wat een perfecte locatie, en wat een fantastisch uitzicht.
Voor de toekomst... als er meer zomerse en of zonnige dagen komen kan het denk ik erg warm worden. Misschien is anti-zonne folie een optie?
BReinos .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Bij een ondergaande zon genoten van een heerlijke bisque vooraf met daarna Spicy Cajun spare-ribs die van het bot vielen, heerlijk! Ook de kinderen waren helemaal blij met hun pizza en leuke kinderhoek. Wat is de verbouwde Pier mooi geworden ook met food boulevard en winkels!
Pluimerg .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
De locatie is natuurlijk geweldig! Prachtig uitzicht op Scheveningen en dan mag het eten ook best een paar euro duurder zijn. Maar de kwaliteit van het eten was niet goed. De frietjes leken in oud vet gebakken en waren veel te bruin en hard. De spaghetti was warm (kleefde wel aan elkaar), maar de gamba saus erover heen was lauw. Smaakte wel goed, maar de hoeveelheid was aan de magere kant. De zeebaars was prima. We misten wel groenten bij de zeebaars en bij de (erg dure) soep lagen 2 mini, mini stukjes brood. Erg karig allemaal.
Gezien de prijzen mag het allemaal best wat royaler en een mandje met stokbroodjes en een sausje was ook lekker geweest.....