Pier's Hiem

Meer informatie over restaurant Pier's Hiem

Jouw recensie over het restaurant Pier's Hiem

Gerryt M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Na een warm welkom werden we naar ons tafeltje in de serre begeleid. Het bood ons een riant uitzicht op het natuurgebied "De Deelen". De mannen kozen natuurlijk voor het herfstmenu met hert en de dames voor een meer traditioneel gerecht met varkens medaillons. We hadden alle vier een uitstekende keuze gemaakt. Het vlees was heerlijk en werd begeleid door twee soorten aardappelen, twee soorten warme en twee soorten koude groenten. De voor- en nagerechten waren precies goed. Ook de rekening aan het eind viel alleszins mee. Met een tevreden gevoel spoedden we in onze auto naar huis. We komen nog eens terug!
Rimmer L.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Piers Hiem is een klein restaurant in een minstens zo klein dorpje in Fryslân: Nij Beets.
het restaurant heeft sinds een tijdje een andere eigenaar en men probeert het geheel goed op de rit te krijgen.
En: dat slaagt wat mij betreft.

Wij aten met een gezelschap van 6 personen een menu zonder voorgerecht.
Er waren wat dieetwensen.
Het eten was goed van aard en de sfeer super.
De bediening mag dan in spijkerbroek lopen en Fries spreken : het is een gelegenheid waar het welkom van de gast duidelijk is.
Voor ons diner met 6 personen tikten we een bedrag van €178,- af. Hoofdgerecht, nagerecht en vele drankjes.
Beslist niet duur en zeker een aanrader als het om prijs <> kwaliteit gaat.
Alle aanwezigen waren het eens over het diner: goed eten, geslaagd en gezellig.
Daar gaan we vaker gebruik van maken!

Ps: een asbak bij de ingang. Is dat te realiseren voor de rokers? dan liggen de peuken niet op de grond.
FijnProefClub .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Pier's Hiem is gelegen op een mooie landelijke locatie met gratis parkeergelegenheid.

Het restaurant is onlangs van eigenaar gewijzigd.

Zowel de hoofd als bijgerechten kunnen nog verbetert worden zowel qua kwaliteit als kwantiteit.

De porties lijken qua grootte op een sterrenrestaurant, echter de gerechten zijn nog niet van dat kaliber.

Rond de 19 euro betalen voor twee hele kleine stukjes varkenshaas (twee medailons) is niet in verhouding. De saus van de varkenshaas was heel lekker.

Ribeye was licht medium doorbakken zoals gewenst maar qua structuur taai en de "eye" ontbrak.

De kalfslever was wat aan de droge kant.

De bijgerechten werden op verzoek aangevuld, dit was nodig gezien er welgeteld 23 stukjes friet en een bakje aardappels en zo'n 200 gram groente gedeeld moesten worden met vijf personen. Op de goedbedoelde feedback hieromtrent werd helaas verbaasd gereageerd.