Pieke Potloed

Sporenstraat 5 6211 EB Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Pieke Potloed

Trots op Limburg

Limburgser wordt het niet! Gerechten als 'n ketelke mèt Zoervleis en appeltoert met Boere-fenielies staan hier trots op de kaart. Attente bediening legt je met plezier een avond in de watten. Het kaarslicht op de bakstenen muur en de glas-in-lood ramen maken de sfeer hier heel aangenaam. Met een fijn terras aan een rustig straatje voel je je als een god richting Frankrijk!

Meer informatie over restaurant Pieke Potloed

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 22:00

Riekie S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We hebben lekker gegeten. Ruim vantevoren gereserveerd (komen uit omgeving Rotterdam) . Hadden het wel leuk gevonden wanneer we even gewezen waren op de mogelijkheid van de binnentuin.
karin H.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Heel gezellig en heerlijk gegeten. Erg aardig en vriendelijk personeel.
Guido R.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Met een aantal mannen hier weer goed gegeten. Dit maal voor het 3 gangen menu gekozen, prijstechnisch goed in orde, heerlijke steak!! Lekkere biertjes van de tap! De dame in de bediening was erg vriendelijk en attent.
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Vanavond heerlijk gegeten, verse asperges met een mooi stuk zalm. Een perfecte afsluiter van ons weekend Maastricht. Vriendelijke bediening!
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Limburgse gerechten, puur op de toerist gericht.
John S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Na het shoppen vaak van een hapje bij Pieke Potloed genoten. Heerlijke port en lekkere tapasplenkskes! Goede prijs/kwaliteit en attente en vriendelijke bediening.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Pieke is een no-nonsense restaurant waar je veel eten voor relatief weinig geld krijgt. De bediening is snel en de sfeer gemoedelijk. De kwaliteit van het eten viel ons een beetje tegen. Het kalfsvlees van de vitello tonnato was droog. En veel jus / saus over het konijnenvlees zorgde ervoor dat het geheel nogal eenzijdig smaakte. De paddestoelensoep en het zuurvlees smaakte beter.
Roger Q.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Ons eerste bezoek, in verband met valentijn aperitief van het huis ontvangen en leuke polaroid foto door bediening gemaakt. Gekozen voor keuzemenu, fijne streekgerechten van goede kwaliteit en prima smaak en originele manier van serveren. Bediening zeer vriendelijk en attent, leuke locatie in centrum van Maastricht en gezellige inrichting. Wij vinden restaurant een aanrader.
E. N.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Top! heerlijk gegeten, goede prijs-kwaliteit. Voor herhaling vatbaar!
Willumtwie .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Om bij konijn gebakken paprika en courgette te geven vind ik geen combinatie daar hoort een wintergroente bij zoals spruitjes of rode kool. Verder had de pindasaus bij de saté wat smeuïger en wat moet minder mogen zijn. Saté lag bedolven onder de saus.

Lars K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Op een maandagavond met mijn vriendin gegeten bij dit restaurant. Erg lekkere sate met goede dikke en iets pittige satehsaus. De frietjes, salade en brood erbij waren goed te eten! Daarnaast verschillende bieren op de kaart :) De sfeer is erg leuk en daarnaast is de binnentuin een leuke toevoeging met erg veel sfeer
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Afgelopen vrijdag gaan eten met een grote groep (35 personen). Het eten was heerlijk en er hing een goede sfeer! Ook de communicatie vooraf was prima. Ik raad dit restaurant zeker aan voor groepen. Overige gasten in het restaurant leken hier geen last van te hebben door o.a. de inrichting van het restaurant.
Aniek T.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten hier! Samen met mijn vriend was ik op zoek naar een restaurantje en vonden deze via internet. We zijn hier gaan eten, omdat het goede recensies had. Wij hebben genoten van het lekkere eten voor een mooi prijsje en daarnaast vonden wij de service ook erg goed. Wij komen hier zeker nog eens terug :)
Angel R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
top restaurant. vriendelijke en goede bediening. sate was heerlijk. goede prijs en ligt goed centraal gelegen in maastricht
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij piekepotloed. Wij hebben zuurvlees gehad wat heerlijk was, nog lekkerder dan bij mij thuis. Echt een aanrader!
Stef M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een teleurstelling. Mijn vrouw is als Maastrichtse een liefhebster van Zoervleisj en had een Keteltje “Zuurvlees” besteld.
In een Maastrichts restaurant verwacht je dat een Limburgs streekgerecht op z’n Limburgs wordt klaargemaakt. Namelijk met paardenvlees, rundvlees of varkensvlees en zeker niet met kippenvlees. Ik heb even geproefd en inderdaad, het is alsof de kok van het restaurant kippensatévlees in de zuursaus heeft gegooid. Daarnaast was het zuurvlees van de kip zo droog dat mijn vrouw het eten heeft moeten laten staan. De serveerster beweerde dat het zuurvlees met rundvlees was bereid. Het zuurvlees smaakte naar kip en zag er ook uit als kip. Wij zijn gewoon belazerd.
Ook de groente was oud. De serveerster gaf ons commentaar door aan de keuken, maar verder werd er niets mee gedaan. Wij hebben de (volledige) rekening snel betaald en zijn zo snel mogelijk vertrokken.
Wij hadden achteraf beter naar een patatzaak kunnen gaan. Dat was niet alleen een stuk goedkoper maar dan had mijn vrouw tenminste echte zuurvlees gehad.
Restaurant Pieke Potloed is dus beslist geen aanrader!
sliepo .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Leuk gezellig restaurant met vriendelijk personeel.
We konden in de serre plaatsnemen.
Deze keer hadden we social deal vouchers, hierdoor konden we uit enkele menu's kiezen.
Onze keuze was snel gemaakt.
Vooraf een tomaten-paprika soepje.
Lekker, en voldoende.
Als hoofdgerecht stonden de ribbetjes op het programma :)
Deze waren ook erg lekker, tot nu toe de beste die we geproefd hadden, her en der.
Ook weer voldoende porties .
Al met al een aanrader, en wij zullen zeer zeker nog eens terukomen.
maaike_santman .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De bediening was zeer goed, erg klantgericht. Leuke uitgebreide kaart en het eten smaakte zeer goed. We hadden een mooie plaats buiten.
sjefhorst K.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We waren met een groep van 14 mannen (antilope). Het restaurant waar we gereserveerd hadden bleek er niet meer aan gedacht te hebben. Even verder ligt Pieke Potloed. We konden er met zijn allen terecht (geen enkel probleem) en hebben heerlijk gegeten en genoten van de voortreffelijke bediening. Een dikke pluim voor dit restaurant, ook uitdrukkelijk van de andere groepsleden.
gm_meijer .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben prima gegeten met zes man. Bediening was goed, netjes en op tijd. Het kaasplankje was erg lekker maar wellicht iets te veel na een prima voor- en hoofdgerecht.