Over restaurant Pieke Potloed

Trots op Limburg

Limburgser wordt het niet! Gerechten als 'n ketelke mèt Zoervleis en appeltoert met Boere-fenielies staan hier trots op de kaart. Attente bediening legt je met plezier een avond in de watten. Het kaarslicht op de bakstenen muur en de glas-in-lood ramen maken de sfeer hier heel aangenaam. Met een fijn terras aan een rustig straatje voel je je als een god richting Frankrijk!

Meer informatie over restaurant Pieke Potloed

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 22:00

Duur
Aniek T.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten hier! Samen met mijn vriend was ik op zoek naar een restaurantje en vonden deze via internet. We zijn hier gaan eten, omdat het goede recensies had. Wij hebben genoten van het lekkere eten voor een mooi prijsje en daarnaast vonden wij de service ook erg goed. Wij komen hier zeker nog eens terug :)
Angel R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
top restaurant. vriendelijke en goede bediening. sate was heerlijk. goede prijs en ligt goed centraal gelegen in maastricht
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij piekepotloed. Wij hebben zuurvlees gehad wat heerlijk was, nog lekkerder dan bij mij thuis. Echt een aanrader!
Stef M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een teleurstelling. Mijn vrouw is als Maastrichtse een liefhebster van Zoervleisj en had een Keteltje “Zuurvlees” besteld.
In een Maastrichts restaurant verwacht je dat een Limburgs streekgerecht op z’n Limburgs wordt klaargemaakt. Namelijk met paardenvlees, rundvlees of varkensvlees en zeker niet met kippenvlees. Ik heb even geproefd en inderdaad, het is alsof de kok van het restaurant kippensatévlees in de zuursaus heeft gegooid. Daarnaast was het zuurvlees van de kip zo droog dat mijn vrouw het eten heeft moeten laten staan. De serveerster beweerde dat het zuurvlees met rundvlees was bereid. Het zuurvlees smaakte naar kip en zag er ook uit als kip. Wij zijn gewoon belazerd.
Ook de groente was oud. De serveerster gaf ons commentaar door aan de keuken, maar verder werd er niets mee gedaan. Wij hebben de (volledige) rekening snel betaald en zijn zo snel mogelijk vertrokken.
Wij hadden achteraf beter naar een patatzaak kunnen gaan. Dat was niet alleen een stuk goedkoper maar dan had mijn vrouw tenminste echte zuurvlees gehad.
Restaurant Pieke Potloed is dus beslist geen aanrader!
Sliepo .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Leuk gezellig restaurant met vriendelijk personeel.
We konden in de serre plaatsnemen.
Deze keer hadden we social deal vouchers, hierdoor konden we uit enkele menu's kiezen.
Onze keuze was snel gemaakt.
Vooraf een tomaten-paprika soepje.
Lekker, en voldoende.
Als hoofdgerecht stonden de ribbetjes op het programma :)
Deze waren ook erg lekker, tot nu toe de beste die we geproefd hadden, her en der.
Ook weer voldoende porties .
Al met al een aanrader, en wij zullen zeer zeker nog eens terukomen.
Maaike_santman .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De bediening was zeer goed, erg klantgericht. Leuke uitgebreide kaart en het eten smaakte zeer goed. We hadden een mooie plaats buiten.
Sjefhorst .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We waren met een groep van 14 mannen (antilope). Het restaurant waar we gereserveerd hadden bleek er niet meer aan gedacht te hebben. Even verder ligt Pieke Potloed. We konden er met zijn allen terecht (geen enkel probleem) en hebben heerlijk gegeten en genoten van de voortreffelijke bediening. Een dikke pluim voor dit restaurant, ook uitdrukkelijk van de andere groepsleden.
Gm_meijer .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben prima gegeten met zes man. Bediening was goed, netjes en op tijd. Het kaasplankje was erg lekker maar wellicht iets te veel na een prima voor- en hoofdgerecht.
Nick-Schiffers .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Beste,
Het eten was heerlijk vooral het limburgs zuurvlees. De bediending is aardig en netjes gekleed. Het enige jammer is als je met een groote groep bent. Dat je bij de deur moet zitten waar de rokers ruimte is. Voor de rest is het een gezellig en een leuk cafe.
Brenda1986 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Tijdens ons weekendje Maastricht hebben we hier heerlijk gedineerd, lekkere Maastrichtse gerechten uitgeprobeerd. Ook kindervriendelijk! Bedankt voor de fijne avond. Groetjes Brenda
Senseimaikel .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Gistermiddag weer gelunched. Wat opviel is dat de kaart veranderd was en je minder keuze had. Gelukkig voor ons stond er toch nog genoeg lekkers op oa brood kipfilet en broodgehaktballetjes in zoete saus. Qua eten en service prima, de prijs is in verhouding wat duur
Remco54x S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gewoon een prima eetcafé, met lekkere Limburgse gerechten (o.m. zuurvlees). Met goede frieten en flinke hoeveelheden van alles. Misschien niet erg verfijnd, maar gewoon lekker!
De bediening was o.k., de barman liet ons wat lang wachten maar de bediening rende als een razende rond en was snel en vakkundig.
Na een mindere ervaring bij een sjiek (en duur) restaurant de avond daarvoor was dit een verademing...
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Derde keer dat we hier kwamen. Ik tegenstelling tot de andere keren waren we een stuk minder tevreden. Op zich was het eten lekker al was het stoofpotje minder mals dan de vorige keer. Ons voorgerecht met de zoervleis croquetes is een aanrader. De cafe ligois absoluut niet. Wat ons met name tegenviel is dat we om 18:45 een tafel hadden (we hadden gereserveerd om 19:00 maar waren iets vroeger). We hadden nog niet de tijd om fatsoenlijk te zitten en er wel al naar drinken gevraagd en de kaart neergelegd. Eenmaal om 1900 besteld hadden we om 19:05 ons voorgerecht, om 19:20 ons hoofdgerecht. Toen dat op was hebben we gevraagd of ze even met het dessert wilde wachten. Dat was geen probleem, we moesten dan zelf even een seintje geven. Maar 10 min later kwam de ober ons zeggen dat de cafe liqois al gemaakt was en klaar stond....erg jammer. Voor een prijzig restaurant wil ik niet van 19:00-20:00 eten. Dat mag bijna avondvullend zijn en lekker met verschillende drankjes. Het was overduidelijk te druk en ze wilde zoveel mogelijk mensen kunnen plaatsen. Daarnaast vonden we het in de serre een vervelend licht (gelig) en moeilijk te zien wat er op je bord ligt. Dus een beetje teleurstellejf wel......
Kenziedeschepper .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lekker en overdadig. We hadden de mosterdsoep en uiensoep vooraf, en zuur vlees en beenhammetje als hoofdgerecht. De krokante korst omheen het beenhammetje hoefde voor mij niet, maar da's een kwestie van smaak. De bediening was vriendelijk en behulpzaam.
Jgm V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wij aten afgelopen weekend met 4 zussen hier en waren niet erg tevreden. De serveerster deed haar best maar stootte een glas rode wijn om over mijn zus. Ze hielp bij het schoonmaken, dat wel, maar er stond niets tegenover. Geen extra toetje bv of allemaal nog een glas wijn. Nee, slechts een glas werd opnieuw gevuld. (de blouse van mijn zus was helemaal nat en haar broek ook voor een groot deel). De serveerster legde uit dat het vaker gebeurde omdat de tafeltjes eigenlijk te klein waren. We hadden ooit al eens in het voorste deel van het restaurant gegeten en daar was de akoestiek perfect. In de serre kon je elkaar amper verstaan. Alles galmde.
Verder was het zoervleis en de stoofpot lekker. Alleen hadden we uitdrukkelijk verzocht om geen dressing bij de salade en toch werd er koolsalade met flink wat dressing geserveerd. Toen we er wat van zeiden werd ons door de ober verteld dat dat nu eenmaal zo was. Tja... vervelend voor iemand met een glutenallergie. Helaas pindakaas.
Bediening was aardig maar men had het veel te druk om zich veel om de gasten te bekommeren.
Vraag: waarom geen huiswijn? Dat is toch in elk restaurant heel gewoon?
Nee, wij komen er niet meer. Jammer!
Elly H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
We waren met een groep van 17 personen en kregen 2 super gezellige tafels. Het team was super aardig en snel. Het eten was heerlijke en keuze genoeg voor iedereen. Achter het Vrijthof in een knus straatje vlak bij leuke uitgaans tentjes.
Zeker een aanrader voor grote groepen!
Jenny D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Heerlijk gebalanceerd eten voor een prima prijs. Mijn inziens de beste uiensoep in Maastricht! Heerlijke zoervleis, alleen de portie aardappelpuree bij de varkenshaas was wat te groot.

Absoluut fantastische service, ondanks ramvol restaurant! Ook toen mijn partner niet lekker werd (niets te maken met het eten) en naar huis moest geweldig opgevangen door zeer attente serveester, waarvoor dank en complimenten. Ook geen last gehad van de drukte door de slimme opzet en gezellige sfeer in het restaurant.

Niets dan lof voor Pieke Potloed, fantastische ervaring voor ieder die een stukje Maastricht wil proeven!
Ivo G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
door de positieve recensies zijn we onlangs een kijkje gaan nemen bij Pieke Potloed.
om eerlijk te zijn waren wij niet erg te spreken over de sfeer. De bediening was gelukkig wel vriendelijk, dus dat viel mee.
Helaas viel het eten wel tegen: droog (o.a. beenhammetje) en we hadden het gevoel alsof al onze gerechten in de magnetron waren bereid.
In Maastricht zijn veel betere eetcafé's en restaurantjes te vinden.
Linda1986 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Onlangs bij Pieke Potloed gaan eten met 8 personen. Het is een gezellig restaurant met de sfeer van een bruin café. Wij zaten op het overdekte binnenterras. We zaten recht onder de heater, waardoor het echt heel erg heet was. We hebben zo'n drie kwartier moeten wachten tot we onze bestelling konden doorgeven. De serveersters hadden het erg druk keken onze kant niet op.
De voorgerechten vielen bij iedereen goed in de smaak. Ik had zelf de kroketten van Limburgse grottenkaas. Ze waren heerlijk en het notenbrood dat erbij geserveerd werd paste er goed bij.
Als hoofdgerecht had ik het Maastrichtse stoofpotje. Dit was lekker zoet van smaak en zeer mals vlees. Ik miste er alleen verse groenten bij. Mijn vriend had biefstuk. In plaats van medium was deze helemaal doorbakken en daardoor erg taai. Wederom keken de serveersters onze kant niet op, dus uiteindelijk heeft hij de biefstuk toch maar opgegeten.
Ik zou hier niet zo snel terug gaan, Maastricht heeft betere restaurants.
Robert .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Lunch bij Pieke Potloed. Wat was het erg stil. Daardoor kwam personeel vaak dubbele vragen stellen. Maar toen dit voorbij was, was onze eind conclusie: waarom zitten de pleinen vol en dit leuke restaurant met mooi terras niet. We dronken lekkere witte wijnen. We aten Limburgse Tapas. Wat een aanrader en op leuke wijze werd door de bediening uitleg gegeven. Hoewel de ambitie was nog de bloedworst te proeven, hielden wij het hierbij. Lekker en ruim portie. Dank en tot ziens.