Picknick

7,1
Erg rumoerig
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Hier op een zondagmorgen ontbeten. Het was er behoorlijk druk, je zat door de krappe opstelling bijna bij de buren aan tafel. We bestelden een dubbele cappuccino a 3,75€. Die viel wat tegen qua grootte, maar was prima van smaak. Daarnaast een toast met perengelei: verrassend lekker, erg zoet. Ik had de toast warm verwacht: bleek koud te zijn. Daarnaast een yoghurt met jus en een worstenbroodje. Prima ontbijtje dus voor een goede 20€. Vriendelijke, jonge bediening. Het kostte best wat moeite de aandacht te trekken. Daarentegen had ik mijn laatste hap net in mijn mond en was mijn bord al verdwenen. Al met al leuk tentje om even langs te wippen.
Inèz D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Van mijn tijd dat ik in Rotterdam woonde (4 jaar geleden weg gegaan) kan ik me herinneren dat Picknick heel goed was. Ik was er nu met een zwangere vriendin voor ontbijt. Zij nam het plankje en vroeg om gekookte ham ipv rauw ham en een hardgekookt eitje. Toen het eten kwam lag er rauw ham op het plankje. Het ging terug naar de keuken en kwam terug met gekookte ham. Vervolgens was het ei ook niet goed hard gekookt. De koffie die mijn vriendin had, had vanalles erin drijven. Alsof de koffie machine niet goed schoongemaakt was, of zoals koffie eruit zou zien als je het een paar weken zou laten staan. De tweede keer zag het er iets beter uit, maar er dreef nog steeds van alles in. Ze is uiteindelijk voor een thee gegaan.
De service was wisselend. Er zijn een paar mensen die niet echt sociaal begaafd zijn. Een jongen kwam excuses aanbieden en bood ons aan dat we de drankjes gratis zouden krijgen, dat was aardig. De persoon die de bestelling opgenomen had, kwam ons nog vertellen dat hij het bonnetje gecheckt had en dat het niet zijn schuld was, maar bij de keuken was mis gegaan. Ik snap dat hij misschien graag wil laten weten dat het niet zijn schuld was, maar ik vind niet dat dat gezegd moet worden. Een tent moet gewoon de schuld op zich nemen en dan intern zorgen dat het niet nog een keer gebeurd. Al met al, niet meer wat het geweest is. Je kunt er wel heerlijk buiten zitten. Het eten was lekker, maar wel aan de prijs. Ik zou niet meer terug gaan.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Dit is ons favoriete ontbijt adresje in Rotterdam. Het roerei met spek, rucola en vers brood is heerlijk! Ook het notenbrood met kaas is niet verkeerd. De koffie is goed, hoewel wat aan de sterke kant.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Een heerlijk ontspannen lunch gehad bij dit tentje. De inrichting is vintage en stoer en de bediening is vrolijk en snel ondanks de drukte: alle tafeltjes waren bezet. Mijn vriendin had een zoete aardappelsoep en ik nam de bloemkool-couscous salade. De soep viel in goede aarde, hoewel het even wennen was aan de zoete smaak. De salade was aangekondigd als een ware smaak explosie en hoewel de lat daarmee nogal hoog lag, werden de verwachtingen zeker waargemaakt! Een lekkere combinatie van bloemkool, pompoen, aubergine, noten, vruchten, gember en nog véél meer... met een dressing van yoghurt en tahini erbij. Helaas, het recept kregen we niet mee... Een aanrader dus!
Jo L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Leuk, hip dus druk tentje. Schappelijke prijzen en voor gewoon goed eten. Je zit er onverwacht leuk in toch een uithoek van de straat.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Vanochtend ontbeten bij Picknick. Hiervoor al regelmatig geluncht bij dit restaurant. Picknick is een leuke tent indien je op zoek bent naar een hip decor met lekkere koffie en hier ook iets meer voor wilt betalen. Publiek is voornamelijk vrouw, maar dat mag voor een man eerder als een positief dan als een negatief punt gezien worden ;-).

Decor is zoals eerder gezegd hip. Verwacht een betonnen muur met scheuren, een wc met houten deuren en leiding werk wat overal zichtbaar is. Bij de entree valt direct de houten bar op met open keuken. Zelf ben ik hier erg fan van, maar bekijk hun website even of je dit aantrekt.

Het eten is lekker. Voor lunch zou ik zeker de picknick plank aanraden. Hierbij krijg je o.a. zalm, worstenbroodje, quiche, verschillende kazen, truffel mayonaise en een gekookt eitje. Waanzinnig lekker, ondanks dat het duurste is, veruit het lekkerste. Wat betreft het drinken, is jus d'orange lekker en verse. Vooral niet te zuur, wat je bij andere restaurants soms ziet. Koffie komt bij Aloha baar vandaan en is een dikke 10, later bonen bij Picknick gekocht om dezelfde kwaliteit thuis te krijgen.

Service is oke. Men is vriendelijk en behulpzaam. Echter wanneer je glas leeg is, staan ze niet direct naast je.

Conclusie: Perfect ontbijt/lunch tent met aloha koffie en een lunch platter.
Pietbakker .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Lunchen bij de Picknick zie ik als een echte must! Ik kom hier maandelijks en geniet iedere keer enorm. Niet alleen van de fijne plek en de goede bediening maar vooral van het heerlijke eten. De inrichting van het restaurant past perfect bij de naam. Je eet namelijk aan witte (picknick)tafels die omringt worden met veel groen en hout. De eenvoud van het restaurant zie je niet alleen terug in het interieur maar proef je ook in de diverse gerechten. Picknick zet namelijk met zo weinig mogelijk ingrediënten een heerlijke lunch op tafel. Een echte aanrader vind ik de scharreleitjes met truffelmayonaise en rucola. Dat gerecht neem ik het liefst iedere keer. Tot nu toe heb ik enkel geluncht bij de Picknick. De eerstvolgende keer dat ik het restaurant bezoek ga ik zeker weten voor het ontbijt. Daar ben ik zelf namelijk erg nieuwsgierig naar. Ik lees in de eerdere recensies veel negativiteit over de bediening. Dit heb ik, als vaste klant, werkelijk nog nooit zo ervaren. Ik zou de bediening van Picknick namelijk omschrijven als erg vriendelijk, begripvol en servicegericht. Zij hebben meer dan genoeg kennis van hetgeen wat zij serveren en beantwoorden al je vragen met liefde.
HesterKuilboer .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wat jammer dat de service en daardoor de sfeer zo slecht is. Wat er op de website staat en wat er daadwerkelijk op de kaart staat, komt niet overeen. De klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Pas op dat je niet te laat komt voor het ontbijt, want hoewel dat niet op de website staat, zijn ze zeer strict met de tijden voor het ontbijt. Als het lang duurt voor ze naar je tafel komen, moet je maar zeer op tijd komen, om nog voor het ontbijt in aanmerking te komen.
Al met al kom ik hier niet meer terug.
ProPo .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Alle gerechten zijn hier heerlijk! Het personeel is hartstikke vriendelijk en iedereen doet keihard z'n best om een goede sfeer met lekkere koffie en eten neer te zetten.
Het interieur blinkt zeker niet uit in "luxe" maar het heet ook niet voor niks Picknick. Er zijn mooie witte tafeltjes met een gouden randje afgewerkt en verder veel planten, groen en hout. Ik kom hier al jaren en wacht niet vaak langer dan 10 tot 20 minuten op mijn eten. Vreselijk al dat gezeur over een plek die niet voor niets iedere dag rammend vol zit. Geniet toch eens van dit soort plekjes! Of ga anders lekker naar de V&D met je zuurpruim
Mies D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Ontzettend lekkere homemade iced tea. Je moet er wel van houden; bepaald niet zoet en rozensmaak proef je duidelijk. Eten duurde helaas erg lang; meer dan 45 minuten moeten wachten op een Picknick platter. Dit was erg jammer, want mijn tafelgenoot en ik hadden behoorlijke trek. Het plankje zelf was prima, maar niet erg bijzonder. Brood was helaas wat droog. Gerookte zalm en pulled pork waren overigens beide erg lekker! Volgens mijn tafelgenoot was het croissantje met jam en roomboter ook erg lekker.
Noxae .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Samen met 4 vrienden gaan lunchen op zaterdagmiddag bij Picknick. Een wat sjofele inrichting, maar desalniettemin gezellig en wel hip te noemen. Helaas moesten we na 10 minuten zelf al vragen of we iets mochten bestellen. Veel keuze op de kaart, elk gerechtje klinkt lekker! Zelfs kraanwater op de kaart voor 0 euro. Dat bevalt me wel. Cola voor €3,75 is wat overdreven, maar wellicht is het biologische cola. Jammer dat er de keuze werd gegeven tussen 2 soorten brood en er vervolgens 1 op is (om 12 uur 's middags). Ook de ketchup, geserveerd bij meerdere gerechten, was op. Er werd wel een alternatief (harissa) gegeven. 45 minuten na het bestelling van de lunch maar eens gevraagd of er wellicht iets was misgegaan. De ober haalde zijn schouders op en zei dat het "gewoon druk" was. Jammer, zo'n attitude. Even later kwam een serveerster aangeven dat ons eten er zo aankwam. Fijn, maar er was inmiddels nog iemand bij ons aangeschoven, kon hij wellicht bestellen en dat het ook binnen een kwartiertje kwam? Nee, dat was niet mogelijk. "Alles duurt nu lang". Na een uur kwam ons eten dan. Het zag er mooi, verzorgd uit. Maar we verbaasden ons allen dat dit een uur geduurd had. Een plankje met wat groen, wat vis of vlees en 2 niet al te grote boterhammen. Dit moet ook in 15 minuten te doen zijn. Wel erg smakelijk gegeten. Goed vlees, goede vis. Maar waar zijn mijn erwtencress waar ik zo benieuwd naar was?

Conclusie: het eten maakt veel goed, maar de attitude en de lange wachttijd voor een simpele lunch.. nee dit zou ik niet aanraden.
NickvanGils60 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Samen met mijn zoon wezen ontbijten in Picknick, schuin tegenover waar hij woont. Drukke zaak met veel jong volk. Sfeer is goed. Meubilair wat krakkemikkig, maar dat hoort zo volgens mijn zoon. Ontbijt met een Picknick plankje met daarop kaas ham eitje lekker brood jus en scone was lekker, maar we moesten wel meer dan een half uur wachten voordat er iets kwam
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Erg leuke gerechten; echt weer eens iets anders. Wat ik fijn vind is dat een kop thee €1,- is, hierdoor is Picknick erg geschikt voor een middag theeleuten met een vriendin met een havermoutkoek erbij. Ik lees erg veel slechte recensies wat betreft de service maar heb hier zelf nog niets van gemerkt. Ik vind ze erg vriendelijk en snel. De inrichting is leuk! Aanrader: de acai met granola als ontbijt!
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wij hebben op zondagochtend hier lekker ontbeten. Het was redelijk druk, maar dat kon de bediening goed aan. Het eten was lekker, maar wat ons betreft waren de prijzen wat aan de hoge kant (€7,- voor een bakje yoghurt). Een aanrader om op zondagochtend lekker te gaan eten wanneer je zin hebt in een origineel (en een beetje duur) ontbijtje.
IsabelleJansen90 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Dicht bij mij huis, niet al te duur en biologisch. Kom er 1x per maand met een vriendin om bij te praten. Bediening is in al die tijd nog steeds chaotisch en je hebt veel geduld nodig, reken op 1 uur voor een simpel te bereiden ontbijt of lunch. Kreeg vorige maand een plaatsje toegewezen van de bediening en haar collega stuurde ons er 5 minuten later zo weer weg. Dit soort situaties zie je daar vaak. Een opknapbeurt kan het ook al wel gebruiken, begint nu wel heel sjofel te worden.
Joey D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Lekker geluncht met de picknick voor 2! Goede prijs / kwaliteit verhouding. Het biologische concept komt goed tot zijn recht. Dit is ook het eerste restaurant waar ik water gratis op de kaart vermeld heb zien staan! Het personeel is erg vriendelijk, maar je moet geen haast hebben. Het is erg "simpel" ingericht en dat heeft juist zijn charme. Voor herhaling vatbaar.
GreetjePieterson .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Wat ontzettend jammer dat je in een zaak waar je lekker kunt eten zo onbehoorlijk wordt bediend. Ik, als foodie (Verliefd op gezond doch lekker eten), kan genieten van de voedselhype die in Rotterdam heerst, maar de service in een restaurant speelt voor mij bijna net zo'n grote factor als het eten.
Als je uberhaupt geholpen wordt, duurt het uitzonderlijk lang voordat je wat krijgt. Ruim 45 minuten na onze bestelling wordt er, notabene door de eigenaresse, gevraagd of ze wat voor ons kan betekenen. Of wij nog wat willen eten. Als wij melden dat we al enige tijd zitten te wachten op onze bestelling weet zij ons, zonder ook maar iets te checken in de keuken, acuut te melden dat het er vast zo aankomt. Als ik, weer bij de eigenaresse, een thee bestel komt die uberhaupt niet. Als wij na de lunch nog een stukje taart bestellen vraag ik opnieuw naar een kop thee bij een van de super slome meisjes die in de bediening werkt. Als ik meld dat ik dit al enige tijd geleden heb besteld en de eigenaresse dit hoort zegt zij, iets wat ik kan waarderen, dat ik de thee gratis kreeg moet ik nog altijd voor een tweede en derde keer iemand van de bediening aanspreken voor een kopje thee voordat ik daadwerkelijk een kopje krijg.
Zonde dat in een tentje waar er lekker te eten is en de bediening zo slecht is dat ik er nooit meer naar toe hoef.
Emma-Hancock .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Ik krijg het gevoel dat het personeel zich heeeel hip vindt en dat daar de bezoekers voor komen ipv dat het personeel zijn gasten goed bedient! Service is er niet, we werden vanaf het begin afgesnauwd, enkele vaste bezoekers lachten daar hard om en we waren daar zo over verbouwereerd dat we niet eens konden reageren. We waren zo beschaamd dat we niet eens durfden te vragen waar het eten bleef, terwijl we al zo een uur er op wachten!
Het eten is redelijk, het is allemaal veel te duur en de porties zijn lachwekkend klein. Het interieur ziet er uit alsof er jaren niets aan is gedaan; viezig en half kapot. Nee er zijn in Rotterdam centrum betere alternatieven.
Katja070 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Picknick kwamen mijn zoon en ik toevallig tegen toen wij op fietsenjacht waren. Wij waren blij verrast. De sapjes waren heerlijk, het huisgemaakte worstenbrood (je) is helemaal op gegaan en ik had een tosti met spek en kaas. Heel machtig maar ontzettend lekker. Het was druk op de zaterdagochtend maar de bediening was vriendelijk en best vlot. Hier komen we terug!
Rogier_w .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Vandaag bij picknick gelunched wat een stuk langer duurde dan gepland. Na de bestelling hebben we maar liefst 45 minuten moeten wachten voor één picknick plate. Daar kwam bij dat het brood droog was en gezien de gerechten op de plate, welke niet heel bijzonder waren, het zeker niet zo lang hoefde te duren. De bediening liet op ons dan ook niet echt een klantgerichte indruk achter, anders dan sorry.