Piccolo

9,3
9,3
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Oud-West wordt steeds gezelliger en de omgeving van De Hallen is hiervoor vooral verantwoordelijk. En met zaakjes als Piccolo wordt het dan ook nog eens onvergetelijk. Het is een fris ogende en kleine zaak met veel blank hout en schilderingen met pastelkleuren aan de muur en een terras op de autovrije Tollenstraat. De service is subliem maar wat het meest in het oog springt is de menukaart: allerlei kleine gerechtjes voor een zeer schappelijke prijs en van uitmuntende kwaliteit. Ik had een muntthee, de soep van tomaat en kikkererwten, de panino met oude kaas, tomaat en truffelmayonaise, de panino met geitenkaas en geroosterde paprika en de salade met geroosterde pompoen, spinazie, geitenkaas en pompoenzaden. Alles was ontzettend smaakvol en het waren bovendien de details die het bezoek aan Piccolo zo bijzonder maakten: de munt werd geserveerd in een kannetje en een refill was geen probleem en bij de soep kwam een vers gebakken broodje met goddelijke truffelboter. Aan de pasta's, quiches en zoetigheden ben ik niet toegekomen maar dat komt een volgende keer geheid.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Zo'n ontzettend leuk restaurant. Leuk ingericht aan de binnenkant. Je hebt ook de mogelijkheid om buiten te zitten. Gelegen achter de foodhallen. Personeel is supervriendelijk en klantgericht. Bij elk drankje, doen ze een klein hapje erbij, of je nu thee , wijn of bier besteld. Diner bestaat uit meerdere kleine hapjes. Met drie of vier gerechten heb je voldoende aan. De quiche van courgette is heerlijk, ook de pasta met pestosaus, als de flatbread met gorgonzola en tomaat smaakte fantastisch. Alles vers en prima balans van smaken. Goede wijn, gekozen voor de soepele rosé. Past prima bij dit eten. Toe, koffie met vanillie ijs erin, perfect. We komen hier zeker nog een keer terug.
Douwe D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Samen met mijn echtgenote gelunched en dat was een feestje. Hapje bij de wijn spontaan geserveerd en een plate met kleine gerechtjes - 'lunch van de chef'. Bijzonder smakelijk en goed verzorgd. Zeer attente en vriendelijke bediening. kan dus niet beter..
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wat een fijne plek is dit! Nieuwe lunchroom of gewoon wijnbar met lekkere appero's. Mooi terras, binnen alles nieuw en schoon, goeie locatie en vriendelijk personeel. Probeer pasta al pesto; it's a must!
Marreke P.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wij zijn dol op de Italiaanse wijn bars. Tegen 5 en zitten praten. Vermouth. Etc
Buffet met hapjes. Je bestelt nog iets te drinken de avond valt. Meer hapjes worden aangevoerd. Zo niet hier
Lekkere drankjes aardige bediening. Maar waar is la dolce vita. Nergens. Geen olijf op tafel. Geen royaal gebaar. Niets. In de bruine kroeg krijg je nog een pinda bij de bestelling. De broodjes zijn zalig. Maar nee. Met Italia heeft dit helaas niets te maken op de site zie je een buffet. Dat is er niet. Jammer
Dankje voor de feedback! Wat enorm jammer dat we je niet hebben kunnen verwennen. Dat vinden we juist zo belangrijk! Een hapje bij de drank is een goede tip. Nu doen we het meer op gevoel; bijvoorbeeld als er iets lekkers uit de oven komt of als we een nieuwe kaas hebben... Maar we gaan erop letten dat we het zo vaak mogelijk doen. Het aperitivo buffet doen we voor speciale events (zoals vanavond een privé buren aperitivo buffet). Als je ons volgt op Facebook (Facebook.com/piccoloamsterdam) dan krijg je bericht wanneer we er weer 1 organiseren. We hopen je snel weer te mogen ontvangen en dan zorgen we ervoor dat je met het Italiaanse gevoel naar huis gaat!
Rank0 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Lekker relax, echt superchill locatie, mooi hout en veel planten. Uitstekend cocktails en heerlijk snacks - ik wil snel terug!