Piccolo Mondo

Geldersekade 93 1011 EL Amsterdam Nederland Kaart
31-203583875

Over restaurant Piccolo Mondo

Italiaans dineren in hartje Amsterdam

Piccolo Mondo, een gezellig en centraal gelegen restaurant in de populaire Nieuwmarktbuurt. Hier bevind je je echt in het hart van onze bruisende hoofdstad, waarbij het Centraal Station, de Dam en de Wallen binnen handbereik zijn. Geef je hier over aan kakelverse specialiteiten die de chef met veel liefde en passie heeft bereid!

Meer informatie over restaurant Piccolo Mondo

Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Een prettig “no nonsens” Italiaans restaurant. Alle standaardgerechten staan op de uitgebreide kaart, van pizza's en pastagerechten tot diverse vlees- en vis-hoofdgerechten. We waren met een grote groep en hadden weinig tijd waar de bediening goed op inspeelde. De pizza's waren goed, de salades heel vers en mooi gemengd, sardines en vitello tonnato goed en alles ruim geportionneerd. Ook de prijs/kwaliteitsverhouding is correct. Dat het merendeel van de bediening alleen Engels spreekt mag geen probleem zijn omdat we de indruk hadden dat de meeste klanten touristen zijn. Vriendelijke en correcte bediening, prettige inrichting.
Linda T.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Mooi modern interieur, zo helemaal niet als het archetype pizzeria! Klopt ook, want ze hebben meer dan pizza. Ik had voor involtine, dunne plakken aubergine gevuld met mozzarella en tomatensaus erover. Zeer smakelijk. Daarna wel 'gewoon' een pizza, ook lekker. Ook de rest van de tafel genoot van haar gerechten. Smakelijke wijnen erbij, fles Pellegrino (0.7) voor 5 euro vin' ik dan wel aan de prijs.
Enige bevreemdende is dat je de trap af moet naar het toilet, en dan meteen in de keuken staat. Huh? Maar dat hoort, je loopt voor de werkbank naar een deur met daarachter 2 toiletten. Mooi gedaan daarbinnen, met zelfs de deur betegeld en de rechter muur helemaal als spiegel, maar de combi voelt toch niet helemaal fijn...
Anke L.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Heerlijk gegeten met een grote groep van 20 personen! De antipasti als voorgerecht werd zeer goed ontvangen... Ook mijn vegetarische hoofdgerecht, pasta net gorgonzola en champignons was heerlijk. Deze was een aanrader van de baas... Goed verzorgd, goeie service, echt top! Ik kom nog eens terug...
L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Piccolo Mondo is een nog niet lang bestaand Italiaans restaurant in de drukke buurt van de Nieuwmarkt in Amsterdam. Een aangename afwisseling tussen de veelal snelle-hap-eetcafés en Aziatische eethuisjes in de buurt. De gerechten zijn vrij standaard en basic, maar hebben een prima prijs-kwaliteit verhouding. De traditionele lasagna al forno is een van de betere die ik in Nederland heb gegeten en ook de pizza's doen denken aan een Italiaanse piazza. De bediening was vlot en accuraat, maar helaas spreekt niet iedereen Nederlands, en ook geen perfect Engels. Een aanwinst voor de buurt, met name voor 'even een hapje' eten tussendoor.