Piccolino

Meer informatie over restaurant Piccolino

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Nog steeds één van de lekkerste pizza's Calzone van Amsterdam - sinds 1971 de specialiteit van het huis - en terecht. Ook de pasta, zalm en entrecote waren dik in orde.

De inrichting van het restaurant is simpel en de medewerkers zijn uitermate vriendelijk.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk slakken gegeten: Lumache op z'n Italiaans: mijn favoriet gerecht, met kruidenboter, uiteraard, maar daar dan bij gorgonzola ....... geweldig lekker!!
Daarna dit keer heerlijke lasagna met spinazie en gorgonzola natuurlijk! Wat een feest! Mijn tafelgenote had een heerlijke salade en daarna een heel smakelijke pizza salami; de rand van de pizza heerlijk besmeerd met de overgebleven kruidenboter. Tot slot kregen we een cappuccino van het huis aangeboden. We gingen weer heel voldaan huiswaarts.
Martinmeer .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Calzone pizza's waren heerlijk! En ook de gebakken inktvis was erg lekker!
Uitstekende bediening! Een aanrader! Gezellig uit eten voor een redelijke prijs!
Snor1 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Na de middagvoorstelling in het theater even snel een pizza eten. De pizza's waren prima, goed belegd we hadden gekozen voor vis en een met Gorgonzola. De bediening was zeer vriendelijk en zeer snel. Het enige grote minpunt was dat de tafels zeer dicht op elkaar stonden (tussen onze buren wel 5 cm.) Eerst kreeg ik een tafel onder een trap zit niet zo geweldig ben 1.90 lang dus...
Kon daarna het tafeltje ernaast nemen. Verder was alles bij elkaar prima.
M M.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Lam en pizza's waren prima. De salade bij de lam (i.p.v. de pasta of patat) was wel erg basic. Tiramisu was erg lekker. De choco di mamma voldeed helaas niet aan z'n 'choco'-naam: in plaats van een 'Italiaan dessert met chocola en gebroken koekjes geserveerd met een bolletje ijs' kreeg ik 3 plakjes marmercake met sliertjes chocoladesaus, bolletjes ijs en slagroom.
De bediening had heerlijke A'damse humor en het decor was eenvoudig.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Weer heerlijke slakken gegeten, gevolgd door een verrukkelijke pizza salami: helaas waren de slakken ietsje te lang in de hete oven geweest en was daadoor de gorgonzola die ik hierover altijd bestel wat verpieterd en aan de bodem vast geklonterd. Maar de smaak was verder prima.
Andrehaan .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Van de week weer wezen eten. Mijn collega's hadden zin in pizza, nou dan weet ik het wel!
Lekker gegeten, snelle service en een prima prijs.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Erg lekker gegeten bij Piccolino. Kleine zaak, wat het daardoor ook weer erg persoonlijk maakt. De ober was vriendelijk en bij de Tiramisu (de kids hadden na de pizza geen behoefte meer aan een lekker nagerecht) kregen we 4 lepeltjes: ´t zij allemaal kleine dingen, maar als je uit eten gaat zó belangrijk ;-). De inrichting is Italiaans op z´n Amsterdams zeg maar: zou wat sfeervoller kunnen.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Met een beetje reserve, maar mede dankzij de goede recensies op Iens bij PIccolino binnen gestapt. Het is niet de meest goedkope pizzeria in de Leidsepleinbuurt, maar de service, de inrichting en de kwaliteit van het eten kloppen bij de prijs/kwaliteit verhouding. De bediening en de keuken kunnen omgaan met aangepaste wensen (pizza zonder kaas) en bedienen professioneel, vriendelijk en vlot. De pizza vegetariana en de Cannelloni alla ricotta e spinaci waren erg smakelijk. Ook de Bruscetta als voorgerecht en de Tartufo Negro als dessert waren erg lekker. Behoefte aan een Italiaan in de Leidsepleinbuurt en als het niet nodig is om heel goedkoop te eten (ze zijn ook niet uitgesproken duur), ga dan naar Piccolino.
Kitty_1 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
In onze studententijd, 35 jaar geleden kwamen we vaak bij Piccolino. Vooral voor de Calzone pizza..... Nergens beter toen. En nog steeds!!! Elke keer als we in A'dam zijn eten we bij Piccolino. Op de plaats van het barretje na is er niets veranderd. Heerlijk eten, prima prijs, aardige bediening. Nog steeds voor herhaling vatbaar.....
Maarten E.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Bediening ok, hoewel 1 man bediening en 1 man keuken een beetje weinig is voor vakantietijd. Pizza's zagen er ok uit, maar pasta zalm smaakte als droge vieze diepvries rommel en kipfilet erg karig met alleen friet, zonder garnituur.
Zeeer matig, snap niets van zo'n hoge waardering.
Ol3 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
waar eten op het Leidseplein met zoveel aanbod? lang leve Iens en via de recensies bij Piccolino
terecht gekomen, konden lekker buiten zitten (wel straatje met scooters)
1x basic pizza, 1x calzone, 1x pizza met Italiaanse ham en 1x pasta met Tonijn. Prima eten en goede prijskwaliteitsverhouding!
alleen binnen geweest voor toilet, zag er gezellig uit!
CityGirl .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Toplocatie, dit schattige Italiaanse restaurantje. Wat een vriendelijk en attent personeel, iets wat ik wel eens anders heb meegemaakt in die buurt! Tel daar de lekkere pizza's en salades bij op en je hebt een mooi avondje :)
Nelvanasp .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Ik ben meerdere malen bij Piccolino geweest. Elke keer weer was het eten top en de service ook. Het is een gezellig restaurant in Amsterdam. Ben bij meerdere pizzeria's geweest zoals deze, maar geen was zo lekker als piccolino. De prijs kwaliteit is perfect! Goed eten voor een lage prijs. Ik neem vaak een vispizza, welke echt aan te raden is! De vegetarische Lasagne is ook aan te raden. Met groepen eten heb ik ook wel eens gedaan en dit was prima, we werden goed geholpen en hoefden niet te lang te wachten op ons eten (met een groep beneden in de "kelder" zitten was ook leuk, je hebt dan een beetje je private dinner party). Buiten zitten is ook gezellig want het is een leuke buurt! Het geen wat ik ook fijn vind is dat je niet naar binnen 'gelokt' wordt, wat wel bij andere restaurants gebeurd in dat straatje.
Andrehaan .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2013
Voor zaken deze week in Amsterdam, en besloten op advies van een familielid om te beginnen bij Piccolini.
Wat meteen opvalt is dat het zeer druk was, helemaal voor een maandag, maar een tafel voor 4 was geen probleem.
Vooraf de carpaccio genomen, die prima was.
En als hoofdgerecht 2 pizza's; tonno en pancetta, en de ravioli en eenmaal lasagne corgonzola.
Het eten was ok. Niet super, maar mag je dat voor die prijs ook verwachten?
Bediening zeer aanwezig, je moet ervan houden... Bij ons werdt het gewaardeerd, dat als een glas leeg is men vraagt om een nieuw drankje.
De huiswijn is prima, drinkt lekker weg.
Desserts aan het einde waren ook gewoon goed. Al met al een leuke tent, waar zoals eerder vermeld voornamelijk Nederlanders zitten. Leuk voor die 2 jongens die daar keihard staan te werken.
Zeker voor herhaling vatbaar als je in de stad bent.
Hubert R.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Veruit de best pizza's voor die prijs.. er zitten heel veel pizzerias rond leidseplein die 5euro vragen voor een simpele pizza maar die zijn die 5 euro eerlijk gezegd nog niet waard. Die van Piccolino zijn heerlijk! De andere gerechten op de kaart zijn ook zeker de moeite waard ook al zijn deze duurder. We gaan hier super vaak heen en de bediening is altijd vriendelijk en snel. Het decor is erg apart, veel italianse prullaria en een grote tuinkabouter maar het is er wel gezellig!
Jacqueline Sandi G.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Vandaag gegeten bij Piccolino, onze oma heeft ons overgehaald om daar te eten, aangezien ze al meer dan 30 jaar er vertrouwd mee is, ze eet er regelmatig met opa. We werden vriendelijk verwelkomt, het was niet heel druk, maar na 30 minuten liep het vol, sfeervol! ook de decor is zeer aangenaam, een klassieke stijl. De pizza was lekker knapperig en rijk belegd. Pasta was naar mij idee niet gaar, maar blijkbaar hoort dat zo, smaken verschillen. Verder was er niks op het eten aan te merken. We werden leuk geholpen door een spontane serveerster. Met al en al gezellig om met een groepje te eten voor een mooie prijs!
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2013
Op Nieuwjaarsdag hier gegeten. Het viel op dat er weinig toeristen kwamen en veel Hollanders, de meesten leken het personeel goed te kennen. Mensen die terugkomen, dat is altijd een goed teken.
Mijn vrouw had vooraf een salade die goed smaakte, dat gold ook voor het hoofdgerecht, de ravoli. Ze moest wel op de calorieën letten want in de salade zat redelijk wat mascarpone en bij de ravioli veel saus.
Ik kreeg als voorgerecht drie gevulde tomaten, dat smaakte erg goed, en als hoofdgerecht ossenhaas. Die smaakte redelijk maar elders heb ik die wel beter gegeten. Ook hier veel saus, ik heb het meeste laten liggen. De huiswijn was redelijk. De prijs vonden we ook redelijk: nog geen € 70.
Gelukkig zaten we niet vlak bij de buitendeur, de klapdeurtjes sloten niet goed, dichtbijzittende gasten hadden daar last van. Het personeel deed de deurtjes wel eens goed dicht, maar deed dat soms niet goed zodat ze weer openfloepten. Met magneetjes of klitteband moet daar toch een oplossing voor te vinden zijn...
Al met al een goede plek om nog eens een simpele maaltijd te eten voordat we naar de film gaan, maar ik ga er niet heen voor een topgerecht.
Thomas1956 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Vorige week donderdag hebben wij voor het eerst hier gegeten. Het was er redelijk vol wat een leuke sfeer met zich meebracht. We werden meteen vriendelijk onthaald en goed geholpen, de hele avond. Als voorgerecht hadden we een carpaccio en een vitello tonato besteld. Beiden heel erg lekker! Voordat we onze voorgerechten kregen werd ons een mandje brood met olijven en heerlijke kruidenboter gebracht. Na ons voorgerecht kwamen onze hoofdgerechten. Ik heb genoten van mijn Calzone Piccolino en mijn vrouw had de fileto al pesto. Deze vond zij perfect. Aangezien we erg vol zaten hebben wij een tiramisu gedeeld. Ook het toetje was erg lekker. We komen zeker terug bij Piccolino en raden iedereen dit restaurant aan! Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.
Correze .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Gezellig restaurant waar je altijd zeer vriendelijk ontvangen wordt.
Ook voor kinderen is het hier goed geregeld. Een pizza delen is geen probleem. Hij wordt dan vast in punten gesneden en ieder krijgt een eigen bordje.
Personeel is erg vriendelijk.
Wat betreft het eten en de wijn : beiden prima, zeker gezien de prijs die je ervoor betaalt.