Piccola Italia

Meer informatie over restaurant Piccola Italia

Ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
P/K 8
Voor de 2e keer hier gegeten. Nu een groepje van 8 man meegenomen.
De hele zaak was leeg (zondagavond) onbegrijpelijk.
Voor niet te veel krijg je een heleboel: aanrader Ossehaaspuntje in truffelroomsaus met je eigen keuze van pasta voor € 13,50 en je eet je buik vol. lekker wijntje erbij en klaar is kees
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Altijd een genoegen om pizza's te laten bezorgen of op de kleiweg zelf te gaan eten bij Piccolo Italia. Fijne knapperige dunne bodem, veel groente op de vegetariana (voor de veggie onder ons) en lieve mensen
LaurensW .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Ik heb vanavond 2 pizza's afgehaald voor 24 euro omdat mijn vriendin en ik trek hadden in een 'echte pizza'. Het is lang geleden dat wij zulke slechte pizza's hebben gegeten. Het vet droop er vanaf, een overweldige lading kaas en een veel te dikke bodem. Alsof je op een hap deeg zit te kauwen. Een echte afrader dus als het om pizza's gaat. Dit mag zich volgens ons geen Italiaan noemen.
T P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Na een dagje Amsterdam toch maar de trein genomen en bij de buurt-Italiaan gegeten.
Zoals we gewend zijn was het weer erg lekker. Simpel lasagne en spaghetti met ossenhaas en truffel, een lekker glaasje rose erbij op het terras.
Vriendelijke bediening, wat wil je nog meer.
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Prima buurt Italiaan in Hilligersberg. Maar ook best de moeite om uit de iets wijdere omtrek te komen. De prijs-kwaliteit verhouding is keurig. De gegrilde ossenhaas is heerlijk klaargemaakt (zeker als je hem besteld: zoals de chef denkt dat hij het beste tot zijn recht komt) en niet te weinig, maar twee flinke stukken. Heerlijke groentes erbij. Ook de ossenhaas met pepersaus was een succes! We zijn best heel kritisch en pepersaus werd zelden zo lekker gevonden. Heerlijk ook hoe de keuken lekker met verse kruiden werkt. De kindermaaltijd is best groot voor een klein kindje met ook een goed stuk vlees, dat mag misschien iets minder voor iets minder geld. Het decor is niet erg bijzonder, maar de tafels zijn wel gedekt met een kleedje en ook de witte huiswijn is absoluut een aanrader (voor kritische wijndrinkers als wij). We komen zeker terug.
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Goede buurt Italiaan in Hillegesberg.

Vooraf een Vitello Tonato. Prima vlees, dito saus en mooi opgemaakt. Tafelgenoot vond de hoeveelheid saus iets te gortig. Pasta ossenhaas truffel bijzonder lekker maar erg machtig. Pizza heerlijk. Dessert en wijn in orde.

Prettige, uiterst vriendelijke en behulpzame bediening.

Decor prima, fijne stoelen. Jammer dat de afhalers door het restaurant moeten.
Edith B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij zijn hier vorige week wezen eten mede omdat ik op iens zoveel tienen zag staan. Dit zijn ze absoluut niet waard. Voor een tien, moet je toch wel subliem zijn naar mijn mening. Het decor is matig, netjes maar je ziet niet dat je bij een italiaan zit te eten. Het heeft totaal geen sfeer. Ieder ander restaurant zou hier zo ook in kunnen. Het is basic van sfeer. Toen wij binnenkwamen en dit zag ik ze ook bij de personen die na ons binnenkwamen moesten ze eerst de tafel schoonmaken. Terwijl andere tafels gedekt waren?? Die zijn tijdens ons verblijf ook niet bezet geweest. Waarom zet je mensen dan aan een vuile tafel neer. Wij moesten erg lang wachten op ons drankje, terwijl anderen die later binnen kwamen eerder hun drankje en de kaart kregen. Toen wij er wat van zeiden, kwam er een klein excuusje uit. De tafel werd nit verder gedekt, zodat ik maar het bestek van de tafel achter mij heb genomen. Wij hadden een mandje brood vooraf en daarna een pizza Versuvius. De pizza was erg matig. Dikke randen aan de pizza en ik heb zeker betere pizza's geproefd, maar je wilt toch ook een ander restaurant proberen. Op de rekening moesten wij ook erg lang wachten. De tafel voor ons kreeg de rekening met een pot pepermuntjes en lollies. Niet dat ik daar op zit te wachten maar het is raar bij de ene tafel wel en de ander niet. Ook viel ons de kwaliteit/prijs op dat deze zaak erg duur is m.n. de voorgerechten, ook de pizza's zijn erg aan de prijs. Misschien denken de eigenaren in deze buurt naast Hillegersberg kunnen we iets meer rekenen. Jammer
Ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijk gegeten.
We hadden geen zin in de hele avond tafelen en hier voor gekozen, dat was een goede keuze!
Best wel grote porties en zeer betaalbaar.
We zaten wel wat koud vlak bij de buitendeur (gordijn ophangen?)
Komen zeker terug
Janina W.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gisteren hebben we heerlijk met z'n tweeën gegeten bij Piccola Italia aan de Kleiweg. Als voorgerecht hadden we antipasto misto met mini ciabatta broodjes en kruidenboter. Daarna bestelden we beiden de Filetto e Tartufo met tagliatelle. In een woord verrukkelijk, zeer smaakvolle ossenhaas met truffel en parmezaanse kaas. Wel een heel groot bord, echt te veel, ook al was het superlekker. Gelukkig konden we wat overbleef meenemen naar huis, daar hebben we net nog heerlijk van gegeten.
De bediening was zeer vriendelijk en attent, werden we helemaal vrolijk van.
Decor was nog gezellige kerstsfeer, smaakvol ingericht restaurant.
We komen zeker nog eens terug om de andere gerechten te proeven!
HelenaVdc10 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Wij werden meer dan hartelijk ontvangen in deze verborgen parel.
De bediening was hartelijk, oprecht en zeer correct.
Het eten was subliem en heerlijk authentiek.
De pasta met truffel en ossenhaas is een echte aanrader.
Het is lang geleden dat ik nog zo'n lekkere pasta heb gegeten.
Wij komen hier zeker terug!!
Levensgenietster77 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Door vrienden geattendeerd om hier pizza te gaan eten, en ja! De pizza's zijn heerlijk.
Bediening vriendelijk, hier kom ik vaker terug om ook alle andere gerechten te proberen.
Cde M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Beste pasta van Rotterdam. Pizza's goed, pasta's meesterlijk. De pasta met truffel en ossenhaas; heerlijk. Service; vriendelijk. De stoelen staan wat te dicht op elkaar
Fdebruijne .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Restaurant gelegen in een woonomgeving. Heerlijke gerechten te verkrijgen. Mijn favoriete gerecht is de risotto. Vriendelijke bediening en goede verhouding prijs-kwaliteit. Verschillende malen geweest. Ik hoop dat de kaart zo af en toe wordt gewijzigd.
Kaatje S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Het was netjes en verzorgd en een huiselijke sfeer. Bediening is vriendelijke en goed en niet te vergeten het eten natuurlijk was met zorg, liefde en aandacht bereid. Kortom een gezellige zaakje. We komen zeker terug!
Mariejanszen .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We hebben een geweldig restaurant ontdekt in de buurt! Heerlijk gegeten, prima service en een heerlijke rustige plek. Helemaal niets op aan te merken, dus: 3 x een 10!
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wij hebben hier ontzettend lekker en gezellig gegeten! Eindelijk weer eens een echt goed Italiaans restaurant, waar je ook "gewoon" een betaalbare pizza kunt eten. Wij hadden de spaghetti met vis en een pizza Piccola Italia. De basis van de pizza was al heerlijk en alle verse ingrediënten maakten de pizza tot een feestje! De spaghetti was ook heerlijk, lekker veel verschillende vruchten van de zee! Een gezellige familie in de bediening! Als we in de buurt zijn komen we terug! En we vertellen het door!
René K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Eindelijk weer eens een goed italiaans restaurant gevonden! Super service, erg lekker eten met goed gevulde borden en een mooie zaak. Zeker een aanrader en absoluut de moeite waard! Topp!!
VenuSalsa .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Ik had al eens een pizza van Piccola Italia laten bezorgen bij een vriendin die er in de buurt woont en was prettig verrast. Dit leek wel een echte Italiaan en geen plek die zowel shoarma als pizza verkoopt. Niets tegen zulke plekken overigens, want mijn favoriete 'Italiaan' is ook niet vies van shoarma, maar soms is het leuk om een plek te vinden waarvan er niet al 30 klonen in de straat zijn.

Ik ben hier met Pasen gaan eten met mijn familie. Een beetje op de gok toch.
Vooraf gereserveerd en al aan de telefoon kreeg ik een goede vibe.

Van buiten zie je niet af hoe het van binnen is. Niet dat er iets mis is met de buitenkant, maar je kan van buiten niet verwachten hoe gezellig het toch van binnen is. En dat vond ik het zeker wel.

Het was ook goed druk vanaf een uur of 19, zowel bij de zitplaatsen als mensen die kwamen afhalen. Het was geen drukte die je als klant in de wegzit, maar meer een gezellige drukte die aantoont dat het een goede zaak moet zijn.
De mensen die afhalen komen wel langs, maar niet op een storende manier.

Er is lekker brood met kruidenboter voor vooraf, maar die moet je wel betalen. Dat is trouwens ook iets waar je om vraagt, zoals een voorgerecht, niet dat ze het neerzetten en dan achteraf 'surprise, hier is de rekening'.

De jongedame die ons de hele avond hielp was attent en vriendelijk en hing ook netjes onze jassen voor ons op.
Wij namen geen voorgerecht, maar wel een toetje.
Ik wilde een pizza nemen, maar uiteindelijk besloten we allemaal voor de ossenhaas te gaan.
Mijn zusje en haar man kozen met groene peper, mijn ouders met gorgonzola en ik met eekhoorntjesbrood geflambeerd in cognac.
Je krijgt gebakken aardappels en groente. In dit geval was dat broccoli.
Ik dacht bij mezelf... niet veel aardappeltjes.. maar goh.. daar was een reden voor.
De goede hoeveelheid, en juist gegaarde, ossenhaas met de heerlijke saus was echt vullend. Ik had niet eens meer plek voor wat anders.
De romige saus die ik had bij mijn Filleto di Funghi was echt heeeerlijk!
Ook mijn tafelgenoten maakte vele geluiden van verbazing en genot (beetje rare verwoording met familie, maar goed: it is what it is).

Daarna nog de toetjes (tiramisu, tartufo limoncello,banana split, copa amarena), waar eigenlijk geen plek meer voor was, toch nog weggekregen, want ze waren ook superlekker en een plaatje om te zien.

Het was een geslaagde vondst en voor herhaling vatbaar.
Laar V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten bij Picola! Overheerlijke gerechten en een TOP service van alle lieve krullebollen in de bediening!
Een aanrader voor een lekker diner & tegelijkertijd een gezellige avond uit!
Petra Z.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Bestellen vaak onze favoriet, de filetto e tartufo.....Echt een aanrader, nergens smaakt hij zo heerlijk dan bij deze Italiaan.......let op, ik ben niet verantwoordelijk als er een verslaving optreed