Piccola Italia

Meer informatie over restaurant Piccola Italia

Duur
Clarence53 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op het terras gegeten met 2 personen, vooraf salade Mista en een vissoep, vissoep, veel zalm, was ok, salade bestond grotendeels uit ijsbergsla, mn partner liet de helft liggen. Hoofdgerecht 2x pasta met huisgemaakte pesto, huisgemaakt? We konden ons er niets bij voorstellen; het smaakte ronduit beroerd! We dronken er twee bier en twee witte wijn bij, 3,50 voor een tapbiertje, 4,50 (!) voor een glas wijn. Geen nagerecht, wel 2x capuccino.
afgerekend 60 euro. Dat was het niet waard. Bij het afrekenen binnen viel me de smoezeligheid pas op van het interieur. Niet schoon! Kortom bij een volgend bezoek aan Dordrecht komen hier niet weer.
Great7ven .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Hier eten we regelmatig een pizza, over het algemeen nog lekkerder dan in Italië. Je kunt hier leuk bovenzitten alleen is de afzuiging zo dat je dat dan morgen nog weet ;-)

Je kijkt in de open keuken. Er zijn veel speciale pizza's die allemaal aan te raden zijn. De pizza met rucola of de giovanni etc.
Laura_b .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
De 'salade met verse tomaten' bestond alleen uit stukken tomaat (zonder sla/salade), de pizza's waren droog/aan de onderkant verbrand, de portie risotto was kleiner dan de vorige keer, en toen we aangaven dat we nog geen parmezaanse kaas hadden gehad (dat altijd bij de risotto hoort), gaf de eigenaar ons het al gebruikte kommetje kaas van de mensen bij het tafeltje naast ons. Toen we hier ongeveer een maand geleden ook waren, was de kwaliteit van het eten beter (andere keukenbezetting), maar gisteren viel het helaas echt tegen.
Arthur O.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Om na te genieten van de vakantie in Italië kwamen we via de recensies van Iens uit bij Piccola Italia. Een rommelig en op sommige plekken geen zuiver interieur is de eerste indruk die je krijgt bij binnenkomst. De zaak zit 35 jaar in Dordrecht en is inmiddels een begrip. Een echt familiebedrijf. Maar het lijkt er op dat in het interieur in deze 35 jaar nooit meer is geïnvesteerd, het interieur is dringend aan een opknapbeurt toe, maar het geeft daartegenover wel weer een speciale sfeer. We kregen boven een plaats waar het erg warm was, te betreden via een erg smalle trap, waarbij ik me afvraag hoe gasten het restaurant moeten verlaten als in de keuken beneden ooit iets met brand zou gebeuren. De bediening door een aantal jonge meiden was vriendelijk, maar erg amateuristisch. Het lijkt me logisch om bij aanbieding van de menukaart te vertellen welke gerechten niet meer te verkrijgen zijn zodat je met een ongeduldige ober aan tafel snel een ander gerecht moet verzinnen. Wat er uiteindelijk op tafel komt is prima. De pizza's zijn goed van smaak en loei heet van temperatuur. Ook de pasta's waren prima. De zaak loopt als een trein, gasten genoeg. En dat komt, lijkt me, vooral vanwege het goede eten en wellicht bij gebrek aan een beter italiaans restaurant in Dordrecht.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
kom al jaren bij Ercole Gaetano en zijn team. altijd vriendelijke ontvangst en heeeeeeerlijke pizza's.
warm aanbevolen.......mijn / onze favorieten: Giovanni Speciale en Piccola Speciale.
Vergeet niet te vragen naar de door hem geimporteerde wijnen. Verrukkelijk.
Norbert V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Wij komen hier al 25 jaat maar het was alweer een paar jaar geleden dat we hier waren. Het eten is onverminderd goed. De voorgerechtjes waren niet zo bijzonder maar je krijgt wat je verwacht. De pizza en het pasta gerecht waren grote klasse en we hebben onze borden leeg ingeleverd.
AnnelindeL .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Lekker eten, vriendelijk personeel (de dames kregen een roos mee naar huis), decor mag wel wat opgevrolijkt worden. Het viel ons op dat er geen broodjes of iets dergelijks vooraf geserveerd werd.
Hung C.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Meerdere malen pizza's genuttigd bij Piccola Italia en de kwaliteit blijft me verrassen! Keer op keer worden overheerlijke, verse pizza's geserveerd, welke rijkelijk belegd en goed op smaak zijn. Bediening is vriendelijk en kundig. Het Italiaanse straalt er vanaf bij zowel de bediening als het interieur. De sfeer is er gemoedelijk en gezellig. Ik kom hier graag nog terug!
MicMir .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Heerlijk gegeten en super aardige ober!
Wij zaten boven. Daar is het n beetje krap.
Na afloop een mooie rode roos.
Wij komen nog een keer terug!
Thuur1985 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Ik kom hier al zo lang ik me kan herinneren, eerst met mijn ouders en als ik nu trek in pizza krijg is deze zaak de eerste waar ik aan denk. Wanneer je boven zit heb je een leuk uitzicht op de pizzabakker die de knapste trucs met het deeg uithaalt. De pizza's zijn dik in orde. Ik heb hier ook wel eens lasagne op, maar dat is al tien jaar geleden. Die was toen prima. Misschien is het leuk als ze de wijnkaart een beetje uitbreiden met een paar van die heerlijke Italiaanse wijnen om het af te maken. Verder niks veranderen!
Robertverheij .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Pizza's voor 5 personen + desert. Wijn, water, fris, voor iets meer dan 100 euro. Uitstekende prijs - kwaliteitsverhouding. Vriendelijke bediening.
Hanny M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Een vrijdag bestond het restaurant 35 jaar.Wij komen er ook regelmatig in die 35 jaar,dus konden nu niet overslaan.We werden ontvangen met een lekker glas Prosecco.Daarna een 3 gangenmenu voor €35 voor ons tweetjes met gratis koffie na.Het voorgerecht waren heerlijk Italiaanse vleeswaren.Hoofdgerecht mocht uit de kaart gekozen worden en daarna weer een heerlijk Italiaans dessert,Tiramisu,ijs en verse vruchten.Kortom het was erg gezellig met leuke Italiaanse muziek,lekker eten en gezellige bediening.
Emiel V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Dit restaurant is gevestigd in een leuk monumentaal pandje in de binnenstad, als er plek is dan is een tafeltje op het entresol een aanrader. Van hieruit kun je het pizzadeeg zien vliegen en in de open keuken kijken. Op hete dagen is het geen aanrader, dan kan het wat benauwd zijn.

Het is geen hip en trendy restaurant, er hangt een traditioneel Italiaanse sfeer met bijbehorende gastvrijheid. Het heeft wat oubolligs, maar dan op een goede manier. Locatie, inrichting, sfeer en eten kloppen gewoon.

Wat mij betreft worden hier de beste pizza's van Dordrecht geserveerd, dat is ook hetgeen waarvoor je hier moet gaan eten. De rest van de kaart is niet slecht, maar haalt het niet bij de pizza's. Een echte aanrader is de pizza met gerookte zalm, die rijkelijk is voorzien van knoflookolie.

Voor ons een vast adresje.
Leon D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Na lange tijd weer eens bij Picolo gegeten. Laatste keer was namelijk een beetje teleurstelling bij, eens, de beste italiaan van Dordrecht. Helaas is het eten er niet beter op geworden en wederom teleurgesteld weg..
Van beide bestelde pizza's het deeg niet helemaal gaar en nog zompig; heel, maar dan ook heeel zuinig belegd met kaas en beleg. En dat alles voor 12-15 (!!) euro per pizza.. Jammer want bediening is prima en het blijft een mooie lokatie die echt lekker rommelig italiaans aandoet.
Alleen gaat het uiteindelijk toch om het eten.
De zaak was ook om half negen al bijna leeg, wat ook iets zegt in het weekend.
Curly .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Naar jaren geleden eens slechte recensie te hebben geschreven kom ik hier nu op terug. Vanwege een aantal volle restaurants hier gegeten. We zaten boven (via een toch wel enge trap) en hebben een erg leuke avond gehad. Vooraf diverse vleeswaren erg smakelijk en leuk opgediend. De sfeer was goed en er was voldoende aandacht van het personeel. De pizza was ook erg lekker.
Er was live muziek aanwezig en de sfeer was gewoon goed. Vandaar een nieuwe recensie die dit keer wel positief is. De rekening viel ook mee dus qua prijs-kwaliteit zit je goed.

Kortom prima ervaring.
MartinPieter .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
's Middags een heerlijke pasta en een pizza gegeten. De vulling was rijk en heel smakelijk. Ook de bediening was heel prettig in een schitterend pand uit de 17de eeuw. Wanner we weer in Dordrecht zijn komen we beslist terug.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Gezellig, maar beetje rommelig geheel. In een oud pand, met krappe houten draaitrappen. Personeel was in het Italiaans bij de kassa aan het bakkeleien. De goed smakende pizza´s werden snel geserveerd, de randen waren echter nogal droog. Op de 1e verdieping heb je goed uitzicht op de levendige keuken, maar het is daar ook warm en bedompt. Met een mooie roos voor de dame stonden we daarna weer in de frisse lucht. Toch wel leuk adres, geen opsmuk, het doet authentiek Italiaans aan.
Borger .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Pizza Vulcano. 14 euro voor de slechtste pizza die ik ooit gegeten heb. Zelfs de wijn was niet zo slecht als deze pizza. Bewonderenswaardig was de bediening, want die was geweldig.
E B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Het was druk op Valentijnen alle bestellingen kwamen heel laat. Niet heel dramatisch, maar daar ging het personeel openlijk een discussie over houden. Vond het interieur zeer oubollig. Het keukenpersoneel kon het duidelijk niet aan drie verdiepingen aan. Beter konden ze 1 verdieping sluiten. Het eten was simpel, de pizza was wel goed. De prijzen zijn netjes, maar ga dan pizza eten.
N. V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Voor heerlijke, echt Italiaanse pizza's moet je hier zijn! Het interieur en de bediening ademt een authentieke Italiaanse sfeer uit. Dus beetje oubollig en soms wat minder vrolijke obers.