Piccola Italia

Utrechtsestraat 54 3401 CW IJsselstein Nederland Kaart

Over het restaurant Piccola Italia

The one and only...

Wat in 1983 begon als een bescheiden afhaal- en bezorgpizzeria, is inmiddels uitgegroeid tot het volwaardige (en zeer gewilde) restaurant Piccola Italia. Wat echter wel hetzelfde is gebleven, is het feit dat zij de enige échte Italiaan van IJsselstein zijn. Giuseppe en Salvatore zwaaien hier de Italiaanse scepter en dat resulteert in blije gezichten van de gasten. Hier worden je smaakpapillen gestreeld met mediterrane delicatessen en zorgt de rijke wijnkaart voor het complete plaatje!

Meer informatie over restaurant Piccola Italia

Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Prima pizza's met verse ingrediënten, groot restaurant, maar wij zaten in de serre, dus voelde kleinschalig. Pizza's waren goed, snelle bediening.
John M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken in een gezellige ingericht restaurant. Heerlik in een nisje met vrienden kunnen bijpraten. Bedankt voor de correcte bedie6 en adviezen.
kees18601 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Vaste plek voor ons, lunchen er zeer geregeld; bediening altijd zeer vriendelijk en behulpzaam; het eten is van goede smaak, ruim voldoende, goed warm en zeker niet duur. De pizza Quatro Stagioni is uitmuntend .
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten! Goede en vriendelijke bediening, geven je alle tijd om iets uit te kiezen. Ik zeg: aanrader!!
John M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijj gegeten komen zeker nog een keer terug
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezellig restaurant. De bediening is prima. De pizza's waren erg lekker, hoewel mijn pizza iets teveel was afgekoeld. De pizza's van mijn kinderen waren wel goed warm. Komen zeker terug.
M P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Opnieuw heerlijk gegeten in een fijne ambiance.
Halverwege kwam de Italiaanse kok zelf vragen of alles naar wens was.
Lennard E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voor de derde keer heerlijk gegeten in een gezellige en vriendelijke ambiance. Ondanks de drukte bij binnenkomst, werden wij toch goed en op tijd geholpen. Gerechten zijn goed en ruim geportioneerd en vol van smaak. Zeer aan te bevelen.
SB V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Komen hier vaker; eten altijd van prima kwaliteit en zeker niet duur. Vriendelijke bediening.
Bridge60 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij hebben verschillende keren dit restaurant bezocht, het eten is er lekker, de bruschetta vooraf zijn aan te raden. Ik neem altijd tagliatella carbonara. Heerlijk. De porties zijn royaal. Van een toetje komt het dan ook meestal niet. Het is altijd druk in dit restaurant, waardoor je erg lang (soms wel meer dan 1,5 uur) moet wachten op je hoofdgerecht.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Gisterenavond met twee gegeten. Was weer even geleden.
Opviel dat zowel hoofd- als nagerecht heerlijk waren. Voldoende porties, we waren blij dat we geen voorgerecht genomen hadden omdat de porties voldoende zijn.
Wij hebben pastagerechten gegeten met heerlijke tomatensaus en ingrediënten. De salade die we erbij namen was ook zeer smakelijk. Aan te raden en gaan er zeker terug.
André van Oort
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Met de boot naar IJsselstein, de kinderen op bezoek met hun twee kleintjes, hapje eten in het centrum. Alles was vol, maar Piccolo Italia had met wat improvisatie een tafeltje voor ons vier volwassenen, een peuter en de kinderwagen met baby.
Een superenthousiaste ober voorzag ons van de duurste (haha) wijn van de kaart en nam gretig al onze wensen op. Het vlees van de mixed grill van de mannen was wat doorgebakken, maar voor de rest prima gegeten, met in ieder geval volop aandacht van het personeel en de (waarschijnlijk) baas van het restaurant, ook veel aandacht voor de kleindochter van twee, van sausjes, kinderijs tot kleurpotloodjes. Leuk gedaan, we komen terug!
jannievanselm .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Gisteravond met prettig gezelschap voor het eerst gegeten bij Piccola Italia.
Zeer prettige en attente bediening, ze adviseerde goed, had er duidelijk plezier in om het ons naar ons zin te maken, heel gastvrij.Als voorgerecht een plank met heerlijke ham en kaas en olijven.Als hoofdgerecht aten we tongfilet met gorgonzola-saus, erg lekker.Ik kon daarop de tiramisu niet weerstaan,huisgemaakt, ook erg lekker.Mijn tafelgenoot koos voor koffie met grappa en was daar ook tevreden over.Zeker een restaurant om terug te komen.
grgrm5820 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We werden vriendelijk welkom geheten en reservering in orde. Prima eten, prima sfeer, redelijke bediening (niet altijd even attent/alert/smile . Té hoge, bovengemiddelde prijs, matig gevuld glas wijn.
René V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Warm thuiskomen in dit sfeervolle restaurant
Met 3 personen wezen eten, duurde even voor de bestelling werd opgenomen, uiteindelijk 2 van de 3 gerechten werden geserveerd, keuken had verkeerde pastasaus klaargemaakt, binnen enkele minuten was het 3e gerecht er. Het eten was erg lekker, weinig intresse vanuit de bediening.
Prijs kwaliteit top !!
cm.tukker .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
alles prima, maar vervelend dat je niet met je "Mastercard"kan betalen, in de meeste restaurants en eethuizen is dat toch normaal?
jm53 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Pizza was echt lekker, bediening was vriendelijk en gastvrij!
we zaten op een gezellige plek (treinzit) in het restaurant.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Bediening was vriendelijk maar moest alles navragen. Bijv. wat de huiswijn was. Bleek naderhand per karaf ( halve liter) duurder te zijn dan wanneer we het per fles hadden besteld. Alletwee een pizza. Waren prima maar de champignons er op kwamen volgens ons rechtstreeks uit een blikje. Jammer. Kwam de smaak niet ten goede. De vriendelijke bediening zou onze opmerkingen melden. Helaas geen enkele terugkoppeling gehad. Gemiste kans, want de beleving was goed.
Geachte heer en mevrouw,
Allereerst dank voor het melden van uw opmerkingen. Dit houdt ons scherp, maar wij willen ook zeker transparant zijn. Kwaliteit en eerlijkheid is immers ons devies!

Uw bediende is nieuw binnen ons team, vandaar het vele vragen, maar naar onze indruk zeker gastvrij. Zij heeft zeker navraag gedaan, maar ik heb helaas niet geverifieerd of de terugkoppeling omtrent uw vragen aan u is gedaan. Graag wil ik onze zienswijze betreffende de wijn toelichten: Een halve liter wijn is omgerekend 4 glazen (los besteld). Wij serveren onze wijnen hoofdzakelijk per glas of alleen per fles. De prijs is dus gewoon omgerekend naar het bedrag per glas (4 x glas). Ons inzien gewoon een eerlijke berekening. Verder kan ik u melden dat wij geen champignons uit blik hebben. Dagelijks worden deze gesneden en in bouillon ingekookt/gekruid. Onze beweegreden hiertoe is dat wanneer wij geen bewerking vooraf aan de champignon zouden doen , en deze rauw op een pizza doen, de pizza vochtig wordt doordat de champignon leegloopt. Jammer dat uw beleving blijkbaar anders is dan wij hopen, maar staan wij open voor suggesties. Wij zien uw reactie graag tegemoet op info@piccolaitalia.nl .

Dank in ieder geval voor uw bezoek vanavond en wij staan graag weer voor u klaar, en hopen u dan te verrassen.

Team Piccola Italia

Reactie van proever:

Wij hebben uw bediende ook als gastvrij ervaren. Dank voor uw toelichting, wij zijn hier heel tevreden mee. Tot ziens in uw restaurant.
emoritz .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Met 2 volwassenen en 3 kinderen lekker gegeten. De lasagna had iets te veel kaas, 2x de pizza salami was goed en knapperig, de salmone was goed van smaak en de bistecca was mals en goed medium gebakken.
Wat de service betreft, werd er door een van de serveerster te vaak gevraagd of het goed was.
Al met al prima in orde!
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Dit was ooit ons favoriete restaurant. Was, helaas,door 2 x een foute reservering (nisje 1) was voor mij de maat vol. Helaas heeft de eigenaar niet de moeite genomen om dit op te lossen. Wilde ik toch even kwijt. Over het eten, sfeer en bediening niets dan lof maar net dat ene puntje. Jammer voor de gemiste kans