Pica Pica

Camperstraat 48 1091 AH Amsterdam Nederland Kaart
31-204652010

Over restaurant Pica Pica

Een culinaire trip naar Spanje

Een goede plek voor een gezellig diner. Binnen hangt een gemoedelijke sfeer en als je goed luistert hoor je dat de keuken ook echt door Spanjaarden wordt bestierd. Dat is vast de reden dat de heerlijkheden die ze hier serveren zo authentiek smaken. Genieten van culinair Spanje in Amsterdam-Oost!

Meer informatie over restaurant Pica Pica

Duur
linnetjep .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Lekker eten, van alles uitgeprobeerd.

Bediening vriendelijk.

Alleen waarom het mineraalwater zo prijzig moet zijn? 6,50 voor een halve liter plat water!
En dat het extra mandje brood in rekening werd gebracht voor 2 euro vinden we sneu beleid.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We aten hier ter kennismaking met de restaurantactie van AH. we zagen al snel dat dit weer zo'n gelegenheid was die ivm die actie alvast de prijs verdubbeld had. Meestal een slecht teken. We besloten het toch te proberen. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Hoewel de bediening echt supervriendelijk was, kom je toch voor het eten, dat was duur, niet lekker en het duurde 2 uur om bij ons op tafel te krijgen...Om een indruk te geven:
5 stukjes stokbrood en een lepel mayo met wat knoflookzout kost hier 5,50.
Het AH menu: de stokbroodjes, herderssoep, keuzevoorgerecht + keuzehoofdgerecht. We kozen twee soorten kroketjes (paddenstoel en stokvis) en omdat je het hoofdgerecht moest delen (?!) paella en een visgerecht met vermicelli. Stokbrood met mayo: oké. Herderssoep: oude bouillon die nog nét kon, zat tegen verzuurd aan, niet lekker, gelukkig was het maar een half theekopje vol, 2 van ons aten dit, 2 lieten het staan. Kroketjes: goed te eten. Hoofdgerecht:
WOW de bouillon van de herderssoep was hierin gebruikt, en de lucht hiervan sloeg ons al van verre vol in de neus, niet best. De paella: 1 éénpersoonsportie voor 2 personen met hierin gare en ook ongekookte rijst, zand, oude vis en zeevruchten, zenige kippenboutjes en hevige bouillon. De vermicelli: 1 éénpersoonsportie voor 2 personen dus 1 bord vol met alleen vermicelli en zeevruchten. hierin zaten als verassing kleine stukjes schelp waar je je tanden op brak, de zeevruchten waren zo taai dat je ze niet wegkreeg, ik heb nog nooit zulke taaie stukjes inktvis gehad, ik wist niet dat het bestond zó taai. We hebben het alle 4 na 1 hap laten staan (1 iemand nam 3 happen) en moesten vervolgens 82,50 betalen. Volgens de bediening was dit de helft van wat we gegeten hadden: we waren dus met de restaurantactie inclusief op 165 euro uitgekomen als we de sneue 1 persoonsbordjes met paella en vermicelli wél hadden opgegeten!!!!!!!.
We zijn met knorrende magen na een fors bedrag betaald te hebben voor een paar stukjes stokbrood, wat kroketjes en een bodempje vieze bouillon vertrokken.
Echt ik heb nog nooit zó vies eten gehad in een restaurant, en dan de prijzen. geen wonder dat het er niet druk was, dit kan echt beter. hier gaan we niet meer eten.
Sjoerd J.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Écht Spaanse keuken, écht Spaanse bediening, écht lekker gegeten.
Zelfs de klanten waren Spaans. Helemaal top!

(AH-restaurantactie gehad)
Fleur M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We waren zeer teleurgesteld over de gerechten en alle gerechten kwamen Zo snel achterelkaar alsof het al de hele avond klaar stond in de keuken en niet vers was bereid. De gerechten waren niet /nauwelijks gekruid. Ik zou dit restaurant zeker niet aanraden. Tevens vermoed ik dat de prijs is aangepast voor de restaurantactie van AH. Het menu dat wij hadden gekozen zou normaal gesproken €32,50 zijn per persoon zijn. Nu was het €16,25 per persoon door de actie, zelfs met deze korting vond ik het mijn geld Niet waard.
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
DUUR!

Wat jammer! Leuke, smaakvolle, en bescheiden gerechtjes (het blijven immers tapas), maar waarvoor wel de hoofdprijs gevraagd wordt!

Reken je met andere woorden niet rijk door even een paar kleine gerechtjes te gaan eten. De rekening bedraagt voor twee kleine eters (met een paar glaasjes huiswijn) al snel zo'n 80,- à 90,- euro! Ga er van uit dat dat met wat meer tapas en een dessert ('toetje' staat er op de kaart) zomaar 130,- euro kan zijn. Voor z’n tweetjes!
Daarvoor kun je in Amsterdam Oost (en de rest van Nederland) ook een compleet diner nuttigen.

De borrelhapje (wat een tapa feitelijk is) kosten namelijk al snel rond de 10.- euro (per stuk), en dat maakt dat je bij drie of vier van deze hapjes persoon als snel op een bedrag zit waar je ook uitgebreid voor kunt dineren.
O, ja, het kleine mandje brood (denk aan één in dunne stukjes gesneden bolletje) staat voor 5,75,- op de rekening! (je zou verwachten dat dat bij de kostbare tapas erbij gegeven werd).

En, ja, nog dit:
- Op winterse dagen erg (te ) koud in de zaak.
- Een enkele mini- papieren- servetje is niet genoeg voor bij de verschillende gerechtjes. De (onzekere) ober merkt ook niet op dat onze servetjes ná de eerst tapas al verkreukeld naast het bord liggen (hij komt geen nieuwe brengen). Voor deze prijs zou een stoffen servet - of meerdere papieren - niet misstaan.
- Waar de ober (ook op deze rustige avond) geen oog voor heeft: onze glazen zijn leeg, en blijven dat langdurig; we moeten echt aandringen om nog wat te drinken te krijgen.
Achteraf misschien gelukkig, dat hield de (veel te) hoge rekening nog wat binnen de perken!
Jackie3 R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gisterenavond heerlijk Paella gegeten bij dit restaurant. Keurig verzorgd en zeer vriendelijk personeel. We gaan zeker terug!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Na de film zijn we hier met de AH iens actie gaan eten. De bouillon vooraf was wat koud. De drie gangen waren alle drie lekker. Met namen de kroketjes van het voorgerecht waren zeer goed. De zwarte rijst met vis was lekker en de kolonel toe mocht er ook wezen.
Piet W.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijke gerechten. Bediening was wat traag maar wel zeer vriendelijk. De borrel-de-luxe bon waarmee we kwamen bestond uit een fles goede wijn. (kleur naar keuze) en 3 prima borrelgerechtjes.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Lekker gegeten en gedronken voor een goede prijs-kwaliteitsverhouding via de AH actie.
Bij binnenkomst zat de zaak helemaal vol, maar we konden vrij snel aan tafel. We moesten even wachten op de kaart en ons drankje, maar wij hebben dat niet als een probleem ervaren.
We komen zeker nog een keer terug.
Charles G.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ober deed zijn best maar bazin was gestrest. Helaas waren er alleen vis en vegetarisch hoofdschotels in de AH aanbieding en alleen voor 2 personen. Dus mogelijkheid om tapas en verschillende schotels te proeven was beperkt.
Sharon H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met een vriendin gegeten bij Pica Pica met de AH-actie. Leuk buurtrestaurantje. Lekkere voorgerechten (wij hadden de gebakken chorizo en stokviskroketjes), hoofdgerecht (paella) was ok en genoeg. Gevraagd of de paella zonder mosselen kon en dat kon. Vriendelijke maar wat trage bediening. We mochten wat we niet op konden meenemen. Wij vonden het aan de dure kant voor wat je kreeg.
Fabienne D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen en konden zelf ons tafeltje uitzoeken. Het was gezellig ingericht en op elke tafel stonden kaarsjes te branden. De keuze uit gerechtjes was precies goed, niet teveel en niet te weinig. Al gauw na onze bestelling kwam het brood en later onze warme gerechtjes, het was heerlijk! Ook de dessert keuze was prima. Al met al lekker gegeten en een fijne ervaring gehad!
FijnproeverLeupen .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Zeer vriendelijk en attent personeel. Daarnaast hangt er een prettige sfeer. Zou nog wel wat knusser en meer typisch Spaans gemaakt kunnen worden. Inrichting oogt wat simpel. Wat betreft het eten vonden wij de prijs kwaliteit niet helemaal in verhouding. De gerechtjes smaakte goed maar mistte wat inspiratie. Tevens mochten het voor- en tussengerecht wat royaler. Hoofdgerecht daarentegen was zeer voedzaam. Hierdoor ging je met een meer verzadigd gevoel naar huis. Ik zou hier enkel nog terug komen wanneer ze de prijs van een driegangen menu wat zouden verlagen of de kwaliteit en hoeveelheid van de gerechtjes wat zouden verhogen.
Dea S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We hebben het AH menu genomen. Voorgerechten en wijn prima, Paella wat klein en iets te lang in de oven geweest. Bediening was vriendelijk maar kon de drukte niet aan. De volgorde van de gerechten ging fout en alles kwam wat gehaast over. Jammer, we hadden liever iets langer tijd tussen de gangen gehad en dat alles iets meer relaxed ging. We kregen wel een karafje kraanwater bij de wijn na een paar keer vragen. Al met al wel nog een keer proberen waard!
L.boeree .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We zijn er via de Ah restaurantactie gekomen. Het eten was heerlijk. We hadden alleen bij ons 2de gang een verkeerd gerecht gekregen maar daar dat vonden we niet erg. De aankleding mocht van mij wat warmer en knusser. De muziek en het eten zorgde ervoor dat ik me in Spanje waande. De bediening hielp goed en was behulpzaam.
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Een leuk buurtrestaurant waar je lekker kunt eten. Wij voelden ons tenminste op ons gemak en bestelden na afloop zelfs een tweede kop capuccino. Het menu van de AH kaarten is voldoende aangepast aan het karakter van het restaurant en dat is Spaans. Een gazpacho als appetizer en als tweede voorgerecht viel ons beider keus als tapaz op de stokviskroketjes met citroenmayo. Ons hoofdgerecht was uiteraard de Paella. Over de paella is wel het e.e.a. te zeggen, want de mosselen en de garnalen waren te gaar, dus wat droog en de rijst was wat te vet. Overigens verbaasde ik mij ook over de kleur van de rijst. Ik dacht dat deze echt geel moest zijn vanwege de saffraan, maar bij Pica Pica is deze vrij donker van kleur. Alles smaakte verder prima inclusief mijn taartje en het kaasplankje van mijn man als keuze in dessert. De bediening is ook o.k.. Omdat er zicht is op de keuken en de bar is het wel onrustig omdat de twee dames in de bediening, inclusief de koks heen en weer rennen en het erg druk hebben en maken, lijkt wel. Maar goed, wij zaten daar dan ook wel vlakbij. Wij vermoeden dat we hier nog wel eens een keer naar toe zullen gaan om buiten de AH - actie andere gerechten van de menukaart te proberen.
Nataline .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Dit is een leuke en simpel restaurant met vriendelijk personeel. Het eten is goed en lekker alleen was de bediening wel een beetje chaotisch, we hebben zeker wel een uur op het hoofdgerecht gewacht. Maar als compensatie kregen we een drankje van het huis dus dat was wel weer vriendelijk. We hebben gebruik gemaakt van de ahrestaurantactie en voor deze actie was er een vast menu (€ 32,50). Je hebt niet vele keus maar dat had ik vooraf al verwacht. Ik zou dit restaurant wel aanraden het eten was goed en je kunt in de zomer lekker buiten zitten tegenover het OLVG.
Loesmensink .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Pica Pica is een gezellig eethuis met attent bedienend personeel. Het eten zelf vonden wij best karig. Een super klein glaasje gazpacho, 4 miniscule plakjes manchego en als hoofdgerecht arros negro. De smaak van de rijst was prima. Naast summiere stukjes inktvis werd de rijst versierd met een paar compleet uitgedroogde garnalen. Waarschijnlijk hebben ze te lang onder een warmhoudlamp gebivakkeerd. Jammer. Wij hadden de mazzel dat wij middels de AH aktie slechts 1 menu hoefden af te rekenen t.w 32.50 euro. Een absurd bedrag voor de geleverde kwaliteit.
Wij raden dus echt iedereen af om bij Pica Pica te gaan eten.

Amwwesthoff .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016

We hebben gisteravond heerlijk gegeten bij Pica Pica. Voor ons 4-en eigenlijk de eerste keer in een echt Spaans restaurant. Eigenlijk was alles erg lekker. We hadden alle vier 3 verschillende tapas. Door de bediening werd eea zodanig geserveerd dat we ook nog van elkaar konden proeven! Eén grote smaakbelevenis! Een echt aanrader!
Landa50 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Samen met nog 5 dames gegeten bij Pica Pica. Werden vriendeljk ontvangen en kregen prima plek. Keuze was vanwege de Ahrestaurant actie niet heel groot maar geschikt voor iedereen. Heerlijk gegeten in een heel ontspannen sfeer. Lekker lang getafeld toetje extra besteld. Heel geslaagd.