Pica Pica

Camperstraat 48 1091 AH Amsterdam Nederland Kaart
31-204652010

Over het restaurant Pica Pica

Een culinaire trip naar Spanje

Een goede plek voor een gezellig diner. Binnen hangt een gemoedelijke sfeer en als je goed luistert hoor je dat de keuken ook echt door Spanjaarden wordt bestierd. Dat is vast de reden dat de heerlijkheden die ze hier serveren zo authentiek smaken. Genieten van culinair Spanje in Amsterdam-Oost!

Meer informatie over restaurant Pica Pica

Colette P.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
We waren hier via de restaurantactie van AH. Wat een afgang. Door het op deze manier aan te pakken schiet dit restaurant zichzelf in de voet. We komen hier beslist niet terug. Met een speciale aangepaste menukaart met aangepaste prijzen moesten we voor twee personen toch nog ruim 55 Euro betalen voor het eten. Met vier drankjes en een kopje koffie was de rekening uiteindelijk ruim 70 Euro. Daar hadden we ergens anders zonder zogenaamde actie heel wat beter voor kunnen eten. De Zazuela was lauw en bestond voornamelijk uit rubberachtige smakeloze stukjes inktvis en slappe mosselen. De saus was waterig. Voor ons geen Pica Pica meer.
Michaela M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Het eten was echt lekker maar wij moesten super lang wachten , alleen het voorgerecht te krijgen duurde 1 uur en 5 minuten terwijl het maar kaas en jamon serrano was dus niets wat moest gekookt worden. En het sfeer is niet spaans alleen het muziek en eten , dus wie verwacht spaanse decoratie of spaans personeel zal wel teleurgesteld zijn. Personeel lief.
Willemien V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten in een prettige ambiance. De speciale menukaart van de AH restaurantactie bood voldoende keuze. Absolute topper was de Zarzuela, een stoof met vis en schaaldieren in een verrukkelijke saus. Absolute aanrader om met je volle AH kaart te bezoeken!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Naar aanleiding van de recente goede recensies bij Iens over Pica Pica hier een tafeltje gereserveerd voor 2 personen. Wij vonden het opvallend dat het zo rustig was, de meeste tafeltjes waren nog vrij. Wij zijn heel vriendelijk bediend en geholpen bij vragen over de gerechten. We vonden de kwaliteit van het eten erg goed en hebben met name gesmuld van de spaanse aardappelomelet, brood met aioli, pan con tomate, en melanzane. Fijn dat er genoeg vegetarische gerechten zijn en dat de sauzen er niet overheen, maar erbij geleverd worden. Enige tegenvaller was de manchego kaas, deze vonden wij te jong, We vinden het lekkerder als je er echt stukjes van kan nemen in plaats van de jonge plakjes. Wij komen zeer waarschijnlijk wel weer terug.
Ed P.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
We aten hier voorafgaand aan een voorstelling in Carré. Dat alleen al is aan te raden omdat het hier voor zevenen lekker rustig is. Prima bediening van Scarlett. Heerlijke Pata Negra met tomaat tostados.
Mooie wijn, en heerlijk gegeten.
Complimenten aan de kok die bij nader inzien zijn mejillones niet wilde serveren omdat ie ze niet vertrouwde.
Remco T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Afgelopen zondag bij dit restaurant geweest, was top! Vriendelijke bediening en heerlijke tapas. aanrader! (Ook voor als je meer van vlees houdt, voldoende keuze!)
w.konijn1 K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We hebben besloten dit restaurant tot onze favoriete "hangplek" te maken.
Bekker01 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
fijne selectie van voorgerechten(kroketjes van pijlstaartvis met inkt, tortilla, pata negra, manchecho kaas, heerlijke olijven,visjes in vinigrais, chorizo ), als hoofdgerecht voor beide erg goede arrez negro, hierbij heerlijke rioga, kortom een heerlijk spaans onderkomen, aanrader.
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
vriendelijk ontvangst en bediening.
Niet een 8,5 waard, meer een 7.
Jammer dat het heel erg naar vis ruikt. Alle kleren na het eten in de was en douchen. Ik zou de afzuigkap eens na laten kijken.
Eten: ziet er allemaal verzorgd uit, maar niet heel bijzonder.
Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij hadden een AH menu genomen. Het was heel teleurstellend. Een menu van 32,50 was totaal geen verhouding prijs kwaliteit. Om eerlijk te zeggen, ik heb niet lekker gegeten, de spaanse keuken was ver te zoeken. Hoofdmenu was niet goed doorgegeven aan de keuken, ik heb toen hetgeen gegeten wat was gebracht. Nee, geen aanrader om hier nog een keer naar toe te gaan. In bijna elke dessert zit alcohol, cappuccino leek net op opgeklopt eiwit.
Anouk B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gewoon weer heerlijk gegeten! Menu is gevarieerd, serveersters zijn vriendelijk.
Het iens menu is uitgebreid en ook voor grote eters meer dan genoeg.
Een aanrader!
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Voor de Ahaktie was er een aparte menukaart. Keuzemogelijkheden voldoende. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Aanrader!
A G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
De ah-actie pakt hier niet goed uit. Weinig keus, geen dessert, geen enkele geste naar onze 5e gast. De rode wijn te koud. Maar het belangrijkste: het eten was niet lekker. De soep vooraf heb ik laten staan, de pasta als hoofdgerecht was sober en smakeloos. Geen salade of ander bijgerecht. Overigens wel.aardige bediening.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
In Oost zit achter het OLVG als je goed zoekt Pica Pica. Een leuk Spaans tentje dat enerzijds echt Nederlands modern, en anderzijds ietwat als Ibiza oogt en aanvoelt.
Het is er ietwat fris en rustig, maar toch best gezellig.

We worden hartelijk ontvangen en de dame met hart voor de zaak legt ons uit wat de keuzes zijn. Het lijkt erop dat het personeel echt Spaanse banden heeft.

Een heerlijk Spaans biertje komt op tafel, maar de Spaanse Rioja is echt geweldig. Een fantastisch vol wijntje met caramel- en vanilletinten.

Het voorgerecht is erg karig, en wat simpel, te weten een broodje met aioli en een minibakje bouillon.
Vervolgens kan men per persoon een tapa kiezen. Heerlijke paddenstoelkroketjes met truffelsaus en een ambachtelijk stukje chorizo.
Dan een hoofdgerecht, dat (bijna allemaal) met twee personen gekozen dient te worden. Een paella die er ietwat onsmakelijk bruin/zwart en vet uitziet, maar prima smaakt. Lekker gevuld en ruim voldoende.
Als slot een (een kopje koffie/thee met) drietal ambachtelijke bonbons, die zeer smakelijk en apart zijn, maar wel erg klein.

Een gezellig tentje met vriendelijke, enthousiaste bediening en sommige prima gerechtjes en heerlijke wijn(en)!
watdenkje .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Verrassende en smakelijke gerechten, door goede Spaanse chef gemaakt. Hartelijke ontvangst. En een authentieke Paella.Een aanrader.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Via Gift for you kwamen wij bij Pica Pica terecht. Een tapasmenu voor 2-personen kregen wij. Tja wat zal ik zeggen,'wel' 7 gerechten voor 2 volwassen personen. Geen bijzondere tapasgerechten, flauw van smaak. De wijnen die wij hadden uitgezocht waren goedkopen slobberwijntjes die geheel niet overeenkwamen met de omschrijving op de wijnkaart. De bediening bedoelde het goed maar dat was ook alles. Een teleurstellende avond!
Jan-Bert V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
met de AH-actie gaan eten. ontvangst en bediening alleraardigst en prima, Het standaardmenu (a32.50) is echter grote tegenvaller. Voorgerecht een klein bakje beetje lauwe soep met ook niet een erg verfijnde smaak. Tussengerecht kroketjes van paddenstoel en chorizo waren prima. Hoofdgerecht paella voor 2 personen. Bah. bovenlaag was nog niet gaar, maar de hele paella droop van het vet. alsof oud chorizovet nog was opgewarmd en toegevoegd. het gaf de rijst een ranzige smaak. Erg jammer want paella was prima gevuld met schelpdieren en kip.
Al met al een teleurstellende ervaring
Jozien K.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Spaans licht in deze zaak. Daar kunnen ze zich in verbeteren. Eten was lekker Spaans. De ober liet wel vaak even op zich wachten. Moesten we weer achter hem aan.
linnetjep .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Lekker eten, van alles uitgeprobeerd.

Bediening vriendelijk.

Alleen waarom het mineraalwater zo prijzig moet zijn? 6,50 voor een halve liter plat water!
En dat het extra mandje brood in rekening werd gebracht voor 2 euro vinden we sneu beleid.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We aten hier ter kennismaking met de restaurantactie van AH. we zagen al snel dat dit weer zo'n gelegenheid was die ivm die actie alvast de prijs verdubbeld had. Meestal een slecht teken. We besloten het toch te proberen. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Hoewel de bediening echt supervriendelijk was, kom je toch voor het eten, dat was duur, niet lekker en het duurde 2 uur om bij ons op tafel te krijgen...Om een indruk te geven:
5 stukjes stokbrood en een lepel mayo met wat knoflookzout kost hier 5,50.
Het AH menu: de stokbroodjes, herderssoep, keuzevoorgerecht + keuzehoofdgerecht. We kozen twee soorten kroketjes (paddenstoel en stokvis) en omdat je het hoofdgerecht moest delen (?!) paella en een visgerecht met vermicelli. Stokbrood met mayo: oké. Herderssoep: oude bouillon die nog nét kon, zat tegen verzuurd aan, niet lekker, gelukkig was het maar een half theekopje vol, 2 van ons aten dit, 2 lieten het staan. Kroketjes: goed te eten. Hoofdgerecht:
WOW de bouillon van de herderssoep was hierin gebruikt, en de lucht hiervan sloeg ons al van verre vol in de neus, niet best. De paella: 1 éénpersoonsportie voor 2 personen met hierin gare en ook ongekookte rijst, zand, oude vis en zeevruchten, zenige kippenboutjes en hevige bouillon. De vermicelli: 1 éénpersoonsportie voor 2 personen dus 1 bord vol met alleen vermicelli en zeevruchten. hierin zaten als verassing kleine stukjes schelp waar je je tanden op brak, de zeevruchten waren zo taai dat je ze niet wegkreeg, ik heb nog nooit zulke taaie stukjes inktvis gehad, ik wist niet dat het bestond zó taai. We hebben het alle 4 na 1 hap laten staan (1 iemand nam 3 happen) en moesten vervolgens 82,50 betalen. Volgens de bediening was dit de helft van wat we gegeten hadden: we waren dus met de restaurantactie inclusief op 165 euro uitgekomen als we de sneue 1 persoonsbordjes met paella en vermicelli wél hadden opgegeten!!!!!!!.
We zijn met knorrende magen na een fors bedrag betaald te hebben voor een paar stukjes stokbrood, wat kroketjes en een bodempje vieze bouillon vertrokken.
Echt ik heb nog nooit zó vies eten gehad in een restaurant, en dan de prijzen. geen wonder dat het er niet druk was, dit kan echt beter. hier gaan we niet meer eten.