Pica Pica

Camperstraat 48 1091 AH Amsterdam Nederland Kaart
31-204652010

Over het restaurant Pica Pica

Een culinaire trip naar Spanje

Een goede plek voor een gezellig diner. Binnen hangt een gemoedelijke sfeer en als je goed luistert hoor je dat de keuken ook echt door Spanjaarden wordt bestierd. Dat is vast de reden dat de heerlijkheden die ze hier serveren zo authentiek smaken. Genieten van culinair Spanje in Amsterdam-Oost!

Meer informatie over restaurant Pica Pica

w.konijn1 K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We hebben besloten dit restaurant tot onze favoriete "hangplek" te maken.
Bekker01 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
fijne selectie van voorgerechten(kroketjes van pijlstaartvis met inkt, tortilla, pata negra, manchecho kaas, heerlijke olijven,visjes in vinigrais, chorizo ), als hoofdgerecht voor beide erg goede arrez negro, hierbij heerlijke rioga, kortom een heerlijk spaans onderkomen, aanrader.
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
vriendelijk ontvangst en bediening.
Niet een 8,5 waard, meer een 7.
Jammer dat het heel erg naar vis ruikt. Alle kleren na het eten in de was en douchen. Ik zou de afzuigkap eens na laten kijken.
Eten: ziet er allemaal verzorgd uit, maar niet heel bijzonder.
Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij hadden een AH menu genomen. Het was heel teleurstellend. Een menu van 32,50 was totaal geen verhouding prijs kwaliteit. Om eerlijk te zeggen, ik heb niet lekker gegeten, de spaanse keuken was ver te zoeken. Hoofdmenu was niet goed doorgegeven aan de keuken, ik heb toen hetgeen gegeten wat was gebracht. Nee, geen aanrader om hier nog een keer naar toe te gaan. In bijna elke dessert zit alcohol, cappuccino leek net op opgeklopt eiwit.
Anouk B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gewoon weer heerlijk gegeten! Menu is gevarieerd, serveersters zijn vriendelijk.
Het iens menu is uitgebreid en ook voor grote eters meer dan genoeg.
Een aanrader!
Dick G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Voor de Ahaktie was er een aparte menukaart. Keuzemogelijkheden voldoende. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Aanrader!
annemies G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
De ah-actie pakt hier niet goed uit. Weinig keus, geen dessert, geen enkele geste naar onze 5e gast. De rode wijn te koud. Maar het belangrijkste: het eten was niet lekker. De soep vooraf heb ik laten staan, de pasta als hoofdgerecht was sober en smakeloos. Geen salade of ander bijgerecht. Overigens wel.aardige bediening.
annemies G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Te koude rode wijn. Soep waterig en zout. Prijzig: klein stukje vlees met frites en sla voor 25,50. Afzuiger keuken werkt niet goed waardoor etensgeuren in onze kleding. Bediening is vriendelijk.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
In Oost zit achter het OLVG als je goed zoekt Pica Pica. Een leuk Spaans tentje dat enerzijds echt Nederlands modern, en anderzijds ietwat als Ibiza oogt en aanvoelt.
Het is er ietwat fris en rustig, maar toch best gezellig.

We worden hartelijk ontvangen en de dame met hart voor de zaak legt ons uit wat de keuzes zijn. Het lijkt erop dat het personeel echt Spaanse banden heeft.

Een heerlijk Spaans biertje komt op tafel, maar de Spaanse Rioja is echt geweldig. Een fantastisch vol wijntje met caramel- en vanilletinten.

Het voorgerecht is erg karig, en wat simpel, te weten een broodje met aioli en een minibakje bouillon.
Vervolgens kan men per persoon een tapa kiezen. Heerlijke paddenstoelkroketjes met truffelsaus en een ambachtelijk stukje chorizo.
Dan een hoofdgerecht, dat (bijna allemaal) met twee personen gekozen dient te worden. Een paella die er ietwat onsmakelijk bruin/zwart en vet uitziet, maar prima smaakt. Lekker gevuld en ruim voldoende.
Als slot een (een kopje koffie/thee met) drietal ambachtelijke bonbons, die zeer smakelijk en apart zijn, maar wel erg klein.

Een gezellig tentje met vriendelijke, enthousiaste bediening en sommige prima gerechtjes en heerlijke wijn(en)!
watdenkje .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Verrassende en smakelijke gerechten, door goede Spaanse chef gemaakt. Hartelijke ontvangst. En een authentieke Paella.Een aanrader.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Via Gift for you kwamen wij bij Pica Pica terecht. Een tapasmenu voor 2-personen kregen wij. Tja wat zal ik zeggen,'wel' 7 gerechten voor 2 volwassen personen. Geen bijzondere tapasgerechten, flauw van smaak. De wijnen die wij hadden uitgezocht waren goedkopen slobberwijntjes die geheel niet overeenkwamen met de omschrijving op de wijnkaart. De bediening bedoelde het goed maar dat was ook alles. Een teleurstellende avond!
Jan-Bert V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
met de AH-actie gaan eten. ontvangst en bediening alleraardigst en prima, Het standaardmenu (a32.50) is echter grote tegenvaller. Voorgerecht een klein bakje beetje lauwe soep met ook niet een erg verfijnde smaak. Tussengerecht kroketjes van paddenstoel en chorizo waren prima. Hoofdgerecht paella voor 2 personen. Bah. bovenlaag was nog niet gaar, maar de hele paella droop van het vet. alsof oud chorizovet nog was opgewarmd en toegevoegd. het gaf de rijst een ranzige smaak. Erg jammer want paella was prima gevuld met schelpdieren en kip.
Al met al een teleurstellende ervaring
Jozien K.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Spaans licht in deze zaak. Daar kunnen ze zich in verbeteren. Eten was lekker Spaans. De ober liet wel vaak even op zich wachten. Moesten we weer achter hem aan.
linnetjep .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Lekker eten, van alles uitgeprobeerd.

Bediening vriendelijk.

Alleen waarom het mineraalwater zo prijzig moet zijn? 6,50 voor een halve liter plat water!
En dat het extra mandje brood in rekening werd gebracht voor 2 euro vinden we sneu beleid.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We aten hier ter kennismaking met de restaurantactie van AH. we zagen al snel dat dit weer zo'n gelegenheid was die ivm die actie alvast de prijs verdubbeld had. Meestal een slecht teken. We besloten het toch te proberen. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Hoewel de bediening echt supervriendelijk was, kom je toch voor het eten, dat was duur, niet lekker en het duurde 2 uur om bij ons op tafel te krijgen...Om een indruk te geven:
5 stukjes stokbrood en een lepel mayo met wat knoflookzout kost hier 5,50.
Het AH menu: de stokbroodjes, herderssoep, keuzevoorgerecht + keuzehoofdgerecht. We kozen twee soorten kroketjes (paddenstoel en stokvis) en omdat je het hoofdgerecht moest delen (?!) paella en een visgerecht met vermicelli. Stokbrood met mayo: oké. Herderssoep: oude bouillon die nog nét kon, zat tegen verzuurd aan, niet lekker, gelukkig was het maar een half theekopje vol, 2 van ons aten dit, 2 lieten het staan. Kroketjes: goed te eten. Hoofdgerecht:
WOW de bouillon van de herderssoep was hierin gebruikt, en de lucht hiervan sloeg ons al van verre vol in de neus, niet best. De paella: 1 éénpersoonsportie voor 2 personen met hierin gare en ook ongekookte rijst, zand, oude vis en zeevruchten, zenige kippenboutjes en hevige bouillon. De vermicelli: 1 éénpersoonsportie voor 2 personen dus 1 bord vol met alleen vermicelli en zeevruchten. hierin zaten als verassing kleine stukjes schelp waar je je tanden op brak, de zeevruchten waren zo taai dat je ze niet wegkreeg, ik heb nog nooit zulke taaie stukjes inktvis gehad, ik wist niet dat het bestond zó taai. We hebben het alle 4 na 1 hap laten staan (1 iemand nam 3 happen) en moesten vervolgens 82,50 betalen. Volgens de bediening was dit de helft van wat we gegeten hadden: we waren dus met de restaurantactie inclusief op 165 euro uitgekomen als we de sneue 1 persoonsbordjes met paella en vermicelli wél hadden opgegeten!!!!!!!.
We zijn met knorrende magen na een fors bedrag betaald te hebben voor een paar stukjes stokbrood, wat kroketjes en een bodempje vieze bouillon vertrokken.
Echt ik heb nog nooit zó vies eten gehad in een restaurant, en dan de prijzen. geen wonder dat het er niet druk was, dit kan echt beter. hier gaan we niet meer eten.
Sjoerd J.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Écht Spaanse keuken, écht Spaanse bediening, écht lekker gegeten.
Zelfs de klanten waren Spaans. Helemaal top!

(AH-restaurantactie gehad)
Fleur M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We waren zeer teleurgesteld over de gerechten en alle gerechten kwamen Zo snel achterelkaar alsof het al de hele avond klaar stond in de keuken en niet vers was bereid. De gerechten waren niet /nauwelijks gekruid. Ik zou dit restaurant zeker niet aanraden. Tevens vermoed ik dat de prijs is aangepast voor de restaurantactie van AH. Het menu dat wij hadden gekozen zou normaal gesproken €32,50 zijn per persoon zijn. Nu was het €16,25 per persoon door de actie, zelfs met deze korting vond ik het mijn geld Niet waard.
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
DUUR!

Wat jammer! Leuke, smaakvolle, en bescheiden gerechtjes (het blijven immers tapas), maar waarvoor wel de hoofdprijs gevraagd wordt!

Reken je met andere woorden niet rijk door even een paar kleine gerechtjes te gaan eten. De rekening bedraagt voor twee kleine eters (met een paar glaasjes huiswijn) al snel zo'n 80,- à 90,- euro! Ga er van uit dat dat met wat meer tapas en een dessert ('toetje' staat er op de kaart) zomaar 130,- euro kan zijn. Voor z’n tweetjes!
Daarvoor kun je in Amsterdam Oost (en de rest van Nederland) ook een compleet diner nuttigen.

De borrelhapje (wat een tapa feitelijk is) kosten namelijk al snel rond de 10.- euro (per stuk), en dat maakt dat je bij drie of vier van deze hapjes persoon als snel op een bedrag zit waar je ook uitgebreid voor kunt dineren.
O, ja, het kleine mandje brood (denk aan één in dunne stukjes gesneden bolletje) staat voor 5,75,- op de rekening! (je zou verwachten dat dat bij de kostbare tapas erbij gegeven werd).

En, ja, nog dit:
- Op winterse dagen erg (te ) koud in de zaak.
- Een enkele mini- papieren- servetje is niet genoeg voor bij de verschillende gerechtjes. De (onzekere) ober merkt ook niet op dat onze servetjes ná de eerst tapas al verkreukeld naast het bord liggen (hij komt geen nieuwe brengen). Voor deze prijs zou een stoffen servet - of meerdere papieren - niet misstaan.
- Waar de ober (ook op deze rustige avond) geen oog voor heeft: onze glazen zijn leeg, en blijven dat langdurig; we moeten echt aandringen om nog wat te drinken te krijgen.
Achteraf misschien gelukkig, dat hield de (veel te) hoge rekening nog wat binnen de perken!
Jackie3 R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gisterenavond heerlijk Paella gegeten bij dit restaurant. Keurig verzorgd en zeer vriendelijk personeel. We gaan zeker terug!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Na de film zijn we hier met de AH iens actie gaan eten. De bouillon vooraf was wat koud. De drie gangen waren alle drie lekker. Met namen de kroketjes van het voorgerecht waren zeer goed. De zwarte rijst met vis was lekker en de kolonel toe mocht er ook wezen.