Pibia

Service7,8/10
Decor7,4/10
Tineke H. Fijnproever (7 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Pizza, zoals pizza bedoeld is. Heet en knapperig, lekkere combinaties.
Daarnaast heerlijke huisgemaakte tiramisu en panna cotta.
Ik rij hier graag voor om.
Anmar1 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We eten hier regelmatig.
Lekker eten voor een betaalbare prijs. Grote pizza's en zoveel keuze! Ik kan hier elke dag wel eten en telkens een lekker pizza bestellen.....
Grote zaal oogt inderdaad niet zo intiem, maar is niet overdreven vol gezet met tafels, dat het een echte vreetschuur wordt. De binnentuin leuk alternatief, wel reserveren vantevoren.
Service is wisselend, ene keer goed, andere keer hebben de vnl. meiden van de bediening het zo druk, dat ze je niet zien, andere keer prima en snel drankjes.
Niek . Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Met een groep zijn wij toevalligerwijs terecht gekomen bij deze Italiaan. Daarbij gekozen voor pizza en pasta welke verrassend smakelijk waren. De pizza’s waren heerlijk (zowel bodem als beleg). De prijs-kwaliteitverhouding was daarbij ook goed te noemen. De bediening was vriendelijk maar zou iets alerter mogen. Sfeer en inrichting oogt wat massaal en wat minder gezellig. Wij komen zeker weer eens terug.
Harriet H. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Eindelijk een heerlijke pizzeria in Apeldoorn
We wonen al geruime tijd niet meer in Apeldoorn dus we waren erg blij verrast met deze pizzeria
hij zit er al weer vier jaar begrepen we.
Eten heerlijk pizza, pasta, vleesgerechten met heerlijke spagetti olio aglio en lekkere salade
T was allemaal erg lekker.
Bediening heel vriendelijk en gezellig
Ellen1000 . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Hele vlotte en vriendelijke bediening. Ijs erg lekker (romig vanille ijs en heerlijke tartufo). Lasagna smaakte te vlak. Spaghetti met spek lekker. Waarom niet lekker brood erbij serveren zoals bij een Italiaan gebruikelijk? Ruimte geeft een beetje 'zaalgevoel' mag intiemer
Marlies_w . Gastronoom (11 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Niet een heel gezellig restaurant maar wel erg lekker eten. Het is geen duur restaurant maar de kwaliteit is er prima! Vooral de pizza's en pasta's zijn erg lekker.
NathanVeenstra . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Ristorante Pibia in Apeldoorn is een mooi restaurant met uitstekend Italiaans eten. Helaas laat de bediening op drukke momenten nogal te wensen over. Op de drukke zaterdagavond dat we hier waren, moesten we herhaaldelijk om drankjes vragen en duurde het daarna nog lang voor we ze kregen. Het lijkt erop alsof er niet voldoende bezetting is of men de verkeerde prioriteiten stelt. Wat weer afdoet aan de kwaliteit van de rest. Ambiance en keuken zijn namelijk prima, daar hoort echter bediening bij die minstens net zo goed is.
Robert B. Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Heerlijk gegeten in de binnentuin. Konden nog een fijne tafel buiten krijgen. Goede bediening, nette uitleg bij vragen, drankjes en voorafje werden vlot geserveerd. De pizza's waren heerlijk en royaal belegd met verse ingredienten.
Gewoon goed eten met vlotte service.
Lianne B. Gastronoom (16 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Heerlijk gegeten, de pizzas waren lekker dun en knapperig. Ook de pasta's waren goed.
We waren met kleine kinderen, jammer dat ze geen kleurplaatje ofzo hadden of een klein speelhoek. Wel hadden we een invalide toilet lekker ruim en kun je de baby verschonen.
Daphne K. Gastronoom (25 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Afgelopen zondag met zijn vieren bij Pibia wezen eten. Het was er gezellig druk! Toch werden we heel snel en netjes geholpen. De spaghetti di mare was heerlijk; veel saus en vis. De pizza was prima, wel erg nat in het midden. Toetjes zijn niet heel bijzonder en er is maar weinig keus, jammer.
Prima prijs kwaliteit verhouding.
Sophie055 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Afgelopen week hebben we erg lekker gegeten bij Pibia! De sfeer was vanaf binnenkomst al erg goed. De bediening is erg vriendelijk, en ook het decor ziet er warm en gezellig uit. Vooraf hadden we alleen een mandje brood met kruidenboter besteld, maar we kregen gelukkig geen karige hoeveelheid. Ook toen we om nog wat extra brood vroegen, omdat het ons goed smaakte, werd dit direct gebracht. De bediening was erg attent en snel.
De pizza was echt lekker en origineel: parmaham, rucola, pijnpoompitjes, verse tomaat en parmezaanse kaas. Echt een aanrader! Ook de pasta carbonara van mijn vriend smaakte goed. We hebben allebei nog een tiramisu als desert genomen, die werkelijk verrukkelijk was! Al met al een erg leuke en ontspannen avond. De prijs kwaliteit verhouding is top: niet duur en toch heerlijk eten. We komen snel weer!
Auke B. Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Heerlijke grote en betaalbare pizza's! Erg druk vandaag op hemelvaartsdag maar toch hielden ze alles onder controle. En waar krijgen kinderen nog een gratis karaf water. Alleen beetje jammer dat je 100 pizza's verkoopt maar niks met kip of shoarma oid. Wel heerlijke parmaham trouwens.
WouterdeGeus01 . 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
wat is t toch jammer dat een pizzeria ook zo maar de toevoeging ristorante mag of durft te gebruiken. Beste uitbater: een Entrecote is geen bieflapje, gorgonzola saus heeftniet dezelfde dikte en textuur als soep.
Een klacht bij de serveerster dient tot meer reactie te leiden als alleen " o sorry". En een antwoord op de vraag " Welke groente serveert u bij het hoofd/vlees gerecht" : de meeste mensen bestellen patat...is natuurlijk een giller.
Jammer jammer jammer
Eetgenot_1 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Om eerlijk te zeggen waren we een beetje huiverig na het lezen van de reacties op Iens om hier te gaan eten. Iedereen verdient een kans, dus met een klein gezelschap toch naar Pibia gegaan....wat een feest!

We werden hartelijk ontvangen door een team van frisse, vlotte meiden. We kozen allemaal een ander Italiaans biertje, leuk om deze eens te proeven. Vooraf met zijn allen een "Antipasto" gedeeld, op zijn Italiaans! Gekozen voor wat extra stokbrood met huisgemaakte kruidenboter, waar kom je dat nog tegen! Yum!

Vervolgens genoten van krokante en rijkelijk belegde pizza met Parmaham en een "Sarda", verrukkelijke lasagne en malse entrecote met pasta. Zalig! Als afsluiter gekozen voor de huisgemaakte Tiramusi (generatie op generatie doorgegeven gokken wij, echt heerlijk!) en natuurlijk mocht de limoncello niet ontbreken.

Al met al; super! Er staan twee enthousiaste en kundige heren in de keuken, de eigenaren zo hebben wij ons laten vertellen, en alles proeft naar meer; smaakvol, met passie gemaakt. Mooi om te horen dat er onderling ook Italiaans wordt gesproken.

Pibia; ga zo door, je hebt er nieuwe vaste klanten bij! Als je Italië wilt proeven, dan is dit restaurant echt een aanrader.
Kampes . 1e beoordeling (1 recensie) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Viel zeer tegen. Spaghetti met garnalen besteld. Het was inderdaad een bord vol spaghetti. De saus moest je zoeken en al helemaal de garnalen. Erg jammer.
Restaurant mist ook sfeer. Het is nogal een grote ruimte waardoor het wat koeltjes aan doet.
Voorkeur gaat uit naar de andere Italianen in Apeldoorn.
Jasper D. Gastronoom (48 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Op Koningsdag moest er ook gegeten worden en dit keer gingen we al heel vroeg naar het grootste pizza-restaurant van Apeldoorn, Pibia. Bij aankomst konden we zien dat meer mensen zin hadden aan Italiaans eten. Ramvol (en dus ruim 120 personen aan tafel) en dus wachten. We waren met 10 personen en dus is het lastig dat in 1 keer te plaatsen. Door de flexibele houding van de uitbater konden we, door het schuiven van enkele tafels door het restaurant, na een minuut of 10 al zitten. Bediening was werkelijk overal en we werden hierdoor prima bediend. Het eten was , zoals te doen gebruikelijk hier, heerlijk. De service was top en sfeer, op Koningsdag, uitbundig, gezellig en aangenaam. Prijs/kwaliteit verhouding is prima voor elkaar en het restaurant is uitermate geschikt voor grote groepen (wel reserveren want het is altijd druk)
Zeker een restaurant waar we weer terugkomen.
Mauritsapeldoorn . 1e beoordeling (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Het einige voordeel van Pibia is dat het niet te duur is, daarom zat het ook ontzettend vol. Maar al snel wordt duidelijk waarop bezuinigd wordt: mijn pizza was middelmatig en taai, de pizza frutti di mare was zelfs ranzig en besmeerd met een onbestemde vispasta. De service is slecht. Personeel is vriendelijk en welwillend maar weet niks van het assortiment, advies over ingredienten bleek onmogelijk. De toetjes zijn niet bijzonder: volgens mij komt de tiramisu uit een bakje, de slagroom uit een spuitbus en het hazelnoottaartje zo uit der verpakking. De koffie is een domper, automatenkoffie. De zaak is te groot en lawaaig om gezellig te zijn. Geen aanrader.
Bert-Jan B. Gastronoom (32 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Bij binnenkomst niet echt het idee dat ik in een Italiaans restaurant ben binnengestapt. De opzet was wel ruim, wat prettig is.
Alles ziet er netjes uit, zowel de tafels als de toiletten. De kinderen konden losgaan met kleurplaten, wat ze erg leuk vonden.
De bediening is vriendelijk, geen uitschieter. De pizza's zijn van het betere soort in Apeldoorn. Samen met Baci e Amore vind ik ze erg goed, veel andere restaurants bieden weinig soeps.
Mark R. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Pibia is een heerlijke Pizzaria met een breed assortiment aan Pizza's, van de traditionele tot en met nieuwe en verrassende combinaties. Daarnaast eten we regelmatig de pasta of Lasagna (met name de vegetarische Lasagna is heerlijk). Na is de Tiramisu aan te raden, echt Tiramisu zoals die bedoelt is. Wij komen altijd graag bij Pibia, een mooie zaak, waar het ook als het druk is nog steeds goed zitten is.
Tonie A. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Ruime sortering overheerlijke pizza's, lekkere pasta's en zalige vlees vis gerechten leuke vriendelijke bediening een mooi restaurant zeker een aanrader voor ons het beste italiaanse restaurant in deze regio