Piatto

Vredenburg 34 3511 CW Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Piatto

Jouw recensie over het restaurant Piatto

Yolan W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Een grote tegenvaller. Al een week van tevoren gereserveerd maar toch werd ons een tafeltje in de doorgang bij de bar aangewezen. Gelukkig mochten we op ons verzoek toch ergens anders zitten. Het is een erg rumoerige tent, waardoor een goed gesprek lastig is, zelfs aan een tafeltje voor twee. De hapjes zijn klein en daarom ook erg duur. Een piepklein schaaltje spaghetti voor 9.50 is nogal heftig aan de prijs. Het is wel duidelijk dat aan deze zaak geen Italianen verbonden zijn, want de spaghetti is gewoon opgewarmd/opgebakken (een doodzonde in Italië) met heel erg veel olie en in de carbonara was geen room te bekennen. Er is maar 1 echte kok en die kan het werk kennelijk alleen aan als hij veel van tevoren maakt, maar opgewarmde pasta? De bediening is uitermate traag (we zaten al 20 minuten en hadden nog geen kaart) en de Negroamaro wijn was van de hele goedkope soort (we komen vaak in Puglia) maar peperduur (27 euro). De vitello tonnato was wel prima overigens. Maar we komen niet meer terug.
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2018
bijzondere culinaire gerechtjes waarbij je er wel rekening mee moet houden dat men rijkelijk van de olijfolie gebruik wil maken. men hanteert een concept van kleine gerechtjes het lijkt allemaal niet zo duur maar met twee gerechtjes zit je zeker nog niet vol. wil je fatsoenlijk gegeten hebben dan ben zo minimaal 40 tot 50 euro pp kwijt en dat is het helaas nou net weer niet waard.
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
We waren vroeg ivm we doorgingen naar een concert, ik weet niet of ze er nog niet op voorbereid waren, maar waar later andere tafels allemaal broodje kregen en uitleg van de kaart, bleef dat bij ons achterwege. Na zelf advies te hebben gevraagd werd geadviseerd 2 gerechtjes pp te nemen en evt later nog een derde te nemen. Mijn tip: bestel er maar direct 3 want 2 is echt niet voldoende. Het eten was mooi opgemaakt en smaakte ook goed, zeker mijn tafelgenoot heeft gesmuld, maar als mijn hoogte punt het bolletje citroenijs is, is er toch iets mis. De carpaccio was best zout, kwam dit door de focaccia kruimels? De chocoladetaart als dessert was meer chocolademousse. Nee voor mij niet voor herhaling vatbaar. Mijn partner zal wel terugkeren heb ik zo'n vermoeden van, hij vond vooral de Animelle di agnello erg lekker. Maar ruim 80 euro uitgeven en nog met "trek" weggaan is voor mij niet een teken van lekker uit eten gaan.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Wat een tegenvaller. Netjes op tijd gereserveerd, maar we werden verwezen naar een tafeltje vlakbij de tochtige ingang. Op onze vraag of we bij een van de andere vrije tafels terecht konden, werd door een zeer ongeïnteresseerde ober verteld dat die gereserveerd waren voor anderen. Blijkbaar moet je aangeven bij je reservering dat je een fijne tafel wilt en niet vlakbij de deur als het buiten -3 graden is. Nu kom ik al 25 jaar in Utrechtse horeca, maar zo slecht ben ik nog niet behandeld. We voelden ons verre van welkom en zelfs geschoffeerd. Nooit meer naar Piatto.
Reimo S.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Leuk om gezellig te eten en vooral leuk dat je er de tijd kan nemen. Vriendelijk personeel. Echt een aanrader! Wij komen zeker een keer terug
Rosa V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Wij zijn hier op Valentijnsdag geweest. Ik las van tevoren dat zij wat deden op Valentijnsdag en dat vond ik extra leuk, vandaar de keuze voor Piatto. Ik heb nog een extra bericht op Facebook gestuurd met de vraag of ze wat bijzonders deden met Valentijn, waarop ze mij nog extra hebben bevestigd.

Bij binnenkomst werden wij nauwelijks begroet. We stonden eigenlijk een beetje verloren bij de bar te wachten totdat we werden geholpen. Uiteindelijk kwam er iemand naar ons toe en schonk ons bij de bar een drankje in, omdat er blijkbaar verwarring was over de tafels waar wij zouden zitten. Toen we uiteindelijk naar onze tafels werden gebracht, was dit een tafel in een donkere hoek dichtbij de keuken zonder een roos of een kaars. Terwijl alle andere tafels dit allemaal wel hadden. Ironisch, want ik had juist extra gevraagd om wat romantiek op deze speciale dag. We hebben zelf maar een roos van de tafel naast ons geplukt, want die was nog onbezet.

Het meisje dat ons hielp was wel heel erg goed. Ze heeft ons ontzettend goed geholpen, ondanks de afwezigheid van wat romantische beloftes. Ik had Valentijnsdag niet verstopt in een donkere hoek willen doorbrengen. Gelukkig kon het eten nog veel goedmaken. Dit was helaas ook niet het geval. We zijn na de derde gang weggegaan. Geen één gerecht vonden wij echt bijzonder smaakvol. Het was of te flauw of te veel van alles. Heel jammer, wij hebben namelijk hele goede verhalen gehoord over deze tent. Helaas kan ik dit niet bevestigen.

We gingen uiteindelijk met een teleurstellend gevoel de tent uit. Jammer, want wij waren super goed geholpen. Misschien was het die avond gewoon te druk, ik weet niet waar het aan lag maar wij waren erg teleurgesteld. Daarnaast vond ik de hele menu kaart aardig veel weg hebben van Pronto Pronto en ben ik erg benieuwd naar hun eigen identiteit en kunnen.
José K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Bediening zeer attent en kundig, eten erg lekker (verrassende combinaties) en zeer leuke locatie (zie je niet af aan de buitenkant maar des te verrassender is het als je binnenkomt) en ook nog vlak bij het station. Meer is niet nodig toch?
Marloes M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Lekkere gerechtjes die je prima met zn tweeën kunt delen. Relatief kleine kaart met voor ieder wat wils. Niet goedkoop maar de moeite waard!
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Met het hele gezin van 8 personen voor kerstavonddiner voor het eerst bij Piatto gegeten. Een werkelijk positieve verrassing!

Aan de buitenkant valt Piatto niet zo op, maar wat een mooi, sfeervol, modern maar warm ingericht restaurant qua interieur.

De prijs/kwaliteit is zeer goed in balans. Zonder overdrijven fantstisch betaalbaar eten. De antipasti en kleine gerechten zijn hip chique maar niet arrogant. Comfort food maar niet uitgezakt. Smaaksensatie's zonder chaos. Modern maar geen hype. Gebalanceerd en integer voedsel en personeel. Heerlijk!

Boterzacht lamsvlees, malse tonijnsteak, kleine smaakvolle details als krokante kappertjes en bloemkoolpuree bij de coquilles. Of een prachtig rauw ei op de spaghetti carabonara zoals het hoort op niet in room drijvende spaghetti. Risotto waar je de paddestoelen al in proeft eer je hebt gekauwd. Lust voor oog en mond!

Mooi: open keuken dus live cooking! Wij komen zeker terug en nee, wij zijn geen familie, vrienden of kennissen van eigenaar of personeel. Bijzonder kwalitatief restaurant zonder kapsones. Zowel qua voedsel als qua bediening. Piatto heeft onze kerstdagen prachtig ingeluid. Dank daarvoor!
Sonja R.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Gezellig....verrassend en lekker

Erg leuk concept, de kaart bestaat uit alle heerlijke kleine Italiaanse gerechtjes waardoor je meerdere gangen kunt bestellen. Erg leuk als je wat langer wil tafelen met het gezelschap. Personeel is erg vriendelijk en biedt goede service.
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Ik heb hier met 3 vrienden gegeten op een donderdagavond, vanaf 19.30 uur. Op papier was het veelbelovend maar in uitvoering toch wat tegenvallend. Er ging ook iets mis met met de timing van de gerechten waardoor we erg lang moesten wachten op het eerste hoofdgerecht. De bediening ging daar wel netjes mee om (gratis koffie). De gerechten waren iets te pretentieus en de smaak klopte voor mij niet helemaal met hoe het zou moeten. De wijselectie (rood) was ok maar miste nog een wat complexere wijn. De inrichting is niet verkeerd maar het totaalplaatje viel mij wat tegen.
Charlotte S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Sfeer is fantastisch, heerlijk zitten, prachtig interieur. Erg fijn tafelen. Kwaliteit van eten matig, en wachttijd veel te lang. Duurde circa 20 minuten voordat er iemand kwam om de drankjes op te nemen.

We hadden antipasti besteld, dit was overheerlijk! Daarna de "eerste" gang, waarvan de octopus lekker was, wel te gezouten. De schelvis was niet bijzonder, wel OK. Hierna hebben we een uur gewacht op onze pasta's: de tortellini en de pappardelle ragu. Volgens mij was de bospaddestoelen tortellini maar half bereid: er was geen truffelpecorino te bekennen, en er werden rauwe champignons (of bospaddestoelen) eroverheen gegooid. Aan de vulling zat verder niet veel smaak. De pappardelle waren wel lekker.

Wat ik erg vervelend vond is dat de bediening gewoon aan het kletsen, giechelen, en knuffelen was achter de balie. Lijkt mij niet passen binnen dit restaurant.

Al met al vond ik mijn ervaring matig, iets wat ik niet gewend ben van de chef van Pronto Pronto (waar ik uitstekend heb gegeten)
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
lekker gegeten leuke kaart goede wijnen
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Tegenvallende wijnen voor de prijs
Het eten is redelijk van smaak, aardig opgemaakt, maar niet spannend.
De verwachtingen waren hoog door de recensies op iens. Ik vond het tegenvallen.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijke ontdekking! Zalig eten, goeie wijnen en top bediening!
We komen zeker terug! Ook spreken wij namens onze vrienden die ook genoten hebben. Wij gaven van tevoren aan dat wij op tijd bij een concert moesten zijn en daar werd keurig rekening mee gehouden!
Alro J.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Het eten was heerlijk. De bediening vriendelijk. Slechts 1 minpunt. Mijn dochter had een kaasfondue met 2 stukjes brood. We vroegen meer brood, mongool ruim de helft van de fondue was nog over. We kregen er nog 3 stukjes stokbrood bij voor 3 euro extra. Hier sloegen ze de plank echt mis.
karin V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Lekker geten zoals altijd. Wel een btje bedust toen de serveerster melde geen latte macchiato te kunnen serveren omdat de glazen in gebruik waren door de klant naast ons... maar twee macchiato op voorraad? Werd later wel goed gemaakt met een gratis scropino. Fijne avond.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Voor het eerst bij Piatto wezen dineren.
Leuke zaak met geweldige replica eames lounge stoelen die heerlijk zitten de akoestiek is erg slecht daardoor erg rumoerig.
Vriendelijke bediening.
Antipasti plank erg smakelijk met lekkere vlees, kaas soorten de tapanode smaakte uitstekend.
Carpaccio was helaas niet mals.
Als hoofdgerecht koos ik de de Spaghetti Carbonara wat normaal gesproken echt mijn favoriet is helaas deze zwom in de olie het leek meer op een spaghetti aglio olio met zoveel knoflook.
Het werd geserveerd met een eierschaaltje met rauwe eidooier omdat, de pasta erg lauw was heb ik ervoor gekozen om dit niet over mijn pasta heen te doen de pancetta was uitgedroogd.
Ik miste de room gevraagd aan de bediening die gaf aan dat dit is hoe ze de cabonara maken.

Dan de "Pappardelle al ragu" de ragu was aan de "waterige" kant waardoor de smaak wat vlak was.
Bij beide pasta gerechten was de pasta niet a la minute klaar gemaakt lauw en het zag er gewoon niet vers uit.
Jammer gemiste kans want de gerechten die op de kaart zijn klinken heerlijk maar de goede uitvoering ontbreekt nog.
Tip Probeer de pasta gerechten zoveel mogelijk a la minute te bereiden zodat het al dente blijft.
Tiramisu was prima.
Een gezellige avond dat zeker maar qua eten vonden wij het toch wat teleurstellend.
José K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Alles klopt bij Piatto: gastvrije ontvangst, zeer vriendelijke bediening, lekkere wijnen (met name de dessertwijn), diner (vooral luxe bruschetta's zijn aanrader), locatie (vlak bij station), mooie inrichting enzovoort
Neza V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Weer heerlijk gegeten bij Piatto. Een aanrader! Erg populair dus druk, dus het kan soms even wat langer duren tussen de gerechten, maar die zijn het wachten meer dan waard.