Over restaurant Pianeta Terra

Ambacht en vernieuwing smelten samen

Elke dag vers brood en huisgemaakte pasta. Een combinatie van biologische producten en een vernieuwende Italiaanse keuken. Een bijzondere eetervaring waar elk gerecht je blij verrast. Aandacht voor het pure waarbij gekookt wordt met ingrediënten die op dat moment op hun best zijn.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Pianeta Terra

Maandag t/m zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Elijah H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wat een heerlijke Italiaanse restaurant! Verstopt tussen de Amsterdamse grachten is het een parel. Een heerlijke verrassing van gerechten die je niet kent en normaal misschien ook niet zou bestellen. Wij hebben ons totaal laten verrassen door het 5 gangen menu te nemen en de keuzes over te laten aan de chef. De porties zijn perfect van formaat en de gerechten zeer goed op elkaar afgestemd. Ik heb genoten van de heerlijke Toscaanse varken en de overheerlijke ravioli. De bediening is uitstekend, zeer kundig en goed in het helpen uitzoeken van de wijn. Wij houden Pianeta Terra aan als een vaste restaurant van ons en bevelen het dan ook iedereen aan.
Wiko .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Wat een verrassend fijn restaurant, verscholen in zo'n rustig straatje. We werden erg welkom geheten, ook al waren we een kwartier voor openingstijd (dat heb ik elders wel eens anders meegemaakt). Fijne toegewijde bediening, met kennis van zaken in een mooi intiem restaurant. De zeebaarsschotel was erg smakelijk, hoewel de vis ons iets te rauw (maar wel zacht) was, maar dat is een kwestie van smaak.
Adriaam .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Voor mij is dit een geweldig italiaans restaurant. Er is een ruime keuze aan wijn, o.a. veel biologische wijn. Wij kozen het vijf gangen menu, wat echt heerlijk verfijnd was! Alles smaakte heerlijk en was vers bereid. Het kaasplankje was erg bijzonder, met een paar zeer smaakvolle rauwmelkse kazen. Complimenten aan de chef!

De beniening is erg vriendelijk en kundig en weten veel over de gerechten te vertellen.

De sfeer is erg prettig en ongedwongen. Of je nou komt voor een zakendiner of een romantische avondje uit, dit restaurant is echt een aanrader!
Marlene T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Dit was de tweede keer in de afgelopen maand dat ik hier heb gegeten en het was wederom heerlijk. De inktvis van de grill met een zwarte reductie van vis spande de kroon. Je wordt hier gastvrij ontvangen....ze herkennen je, nemen je jas aan, etc. Ze hebben een aantal zalige biologische wijnen en doen niet ingewikkeld over proeven en uitproberen. De bediening is behulpzaam, gezellig en charmant en niet te opdringerig....ze laten je lekker lang natafelen. Gewoon helemaal goed!
Lisa S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad bij Pianeta Terra. Vaak voorbij gefietst, nu voor het eerst wezen eten. Je ziet vanaf buiten niet zo goed hoe gezellig het eigenlijk is binnen. Wij kozen voor het verrassingsmenu van de chef en vonden alles erg lekker. Goede mix van vis en vlees, klassiek Italiaans en iets heel eigens. Perfecte wijn erbij gedronken (Riserva Toscana) en erg fijne service. Wij komen hier zeker terug.
Nancy W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag hier weer eens gegeten. Was alweer een half jaar geleden dat we hier waren en waren al groot fan, maar de gerechten leken nu nog lekkerder! Vooral de dryaged ribeye is een aanrader. Niet alleen omdat het dryaged is, maar ook omdat Fabio deze 2 uur op 50 graden op temperatuur laat komen alvorens deze te bakken. Er wordt altijd goed rekening gehouden met je wensen. Bediening is professioneel, maar ook persoonlijk en hartelijk. Laat vooral Raoul je adviseren over de wijnen altijd TOP! Tegenwoordig hangt er om de paar maanden wat anders aan de muur van verschillende kunstenaars. Kaart was ook weer wat veranderd, kortom ze blijven zich vernieuwen. Eigenlijk zou ik deze verborgen parel in de Beulingenstraat voor onszelf willen houden en dus niets over ze schrijven op Iens, maar dit restaurant is gewoon fantastisch!
Tm.benschop .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Altijd weer een feestje. Heerlijk verfijnd van smaak. Originele gerechten in het verrassingsmenu van de chef. Geen ruime porties maar achteraf toch best voldoende. Het pasta tussengerecht was overheerlijk, daar hadden we wel wat meer van willen en kunnen proeven.
Het bijpassende wijnarrangement door Raoul uitgezocht was weer perfect.
Wij genieten hier altijd. Een ongedwongen sfeer, hartelijkheid en puurheid van gastvrouw Laura.
Echt een aanrader. Tot de volgende keer.
Theo en Marianne Benschop
Jannegé D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wij hebben het 7gangen verrassingsmenu van de chef genomen met de daarbij horende wijnen. Heerlijk gegeten alles erg vers en de bediening van erg goed. Zodra je glas leeg was meteen bijvullen en een goede uitleg bij elk gerecht. Ook kan je aangeven of je in dat menu liever vlees of vis wil. Zelf ben ik geen liefhebber van chocolade ook daar is rekening meegehouden bij het dessert. Kortom wij komen zeker terug en het is echt een aanrader een top avond gehad. Bedankt!
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Wat een goed restaurant! We hadden het viergangen verrassingsmenu. Vooral de paté van hert was erg bijzonder en lekker. De porties zijn precies goed: geen gedoe met kleine stukjes vlees. Er staan hele mooie wijnen op de kaart en de ober wist het allemaal erg goed te vertellen en zocht passende wijnen uit bij het eten. Zeker een restaurant om terug te komen.
David H.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
We keep coming back!
Constante kwaliteit, goede wijnen, attente en sympathieke bediening.
Schappelijke prijzen. Laat je vooral verrassen dor het chef's menu: altijd goed!
Italiaans eten zoals het bedoeld is, simpele, eerlijke ingrediënten met liefde bereid.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Geweldig ete. Smaakvol. Verfijnd afgewerkt. Eij bestelden gezamenlijk 1 voorgerecht dat werd netjes op twee borden uitgeserveerd. Wijn mag je eerst proeven en daarna zobder probleem wijzigen. We hadden gevulde portobella en de heilbot. Geeeldige smaak. Prachtige grappa collectie. Voelde als echt italiaans familiebedrijf. Enorm sympathieke eigenaren
Les C.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
driegangen menu genomen met een vis voorgerecht (haring, makreel, scampi) - subtiel and smaakelijk; zeewolf als hoofdgerecht - buitengewoon lekker; afgerond met een lekkere toetje aen een espresso - perfekt!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Wat een gezellig restaurant, gelukkig hadden we nog een plekje.
We werden vriendelijk ontvangen, en snel geholpen.
De kaart was niet zo heel groot, maar genoeg lekkere gerechten om een keus te maken.
Buiten de kaart om was er nog ravioli met asperges als voorgerecht,
en verschillende extra visgerechten.
Uitstekende wijnkaart, we hadden een betaalbare en heerlijke Bardolino.
Een minpunt is echt het lange wachten, wat vooral opviel tussen het voor en hoofdgerecht.
Dat was ook de reden dat we geen dessert genomen hebben.
Maar even goed een leuk restaurant, met goed eten.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Ongedwongen sfeer, leuk restaurant en uitstekend eten. Verder werden we prima geholpen door de aardige serveerster. We komen graag terug!
Stuurmanaandewal .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Dit restaurant is helaas een schim van wat het ooit was. Althans, het eten was vanavond slecht: taaie inktvis vooraf en gegrilde griet zonder smaak. Jammer, jammer, jammer, want bediening is aardig en attent en de zaak ziet er nog steeds mooi uit.
Ad M.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Prima SlowFood restaurant in een leuk pand. Goede en betaalbare biologische wijnen en prima presidia gerechten. Het had iets meer Italiaans mogen zijn.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Uitstekend Italiaans gegeten. Oesters en zalm vooraf, tong als vis van de dag, mooi toetje met een perfecte dessertwijn. Een aanrader dit restaurant.
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Heb hier jaren geleden een keer gegeten. Toen was het ronduit voortreffelijk. Nu viel het helaas iets meer tegen. Nog steeds mooie producten en lekkere wijn. Voorgerecht eerst kabeljauwmousse. Deze was lekker op smaak. Daarna gnocchi, miste iets. Maar het hoofdgerecht viel het meeste tegen. Lamsbout was te lang door gebakken. Ik hou echt van mijn vlees roze. Ook was er verhoudingsgewijs veel vlees en weinig garnering. Kaasplankje op t einde was wel weer helemaal top. Misschien had ik net pech met mijn keuze, maar het was niet zooo lekker als vroeger.
Ilona D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Moeilijke kaart. Eten was prima maar niet erg lekker of bijzonder. Slechte service, de ober was meer met zijn vrienden aan een andere tafel bezig dan met de overige gasten. We kregen het idee dat de over de service afraffelde om vervolgens weer snel naar z'n vrienden te lopen. Totaal geen uitleg bij de wijn die ingeschonken werd bij de gerechten.
Het heeft ons bijna 15 min gekost om de rekening te kunnen vragen..
Misschien hadden wij gewoon pech deze avond.
HenkDvntk .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Aangeraden door een Italiaanse vriend. Het is wel net alsof italie 1990 in stapt met het verouderde interieur, en dat was ook eigenlijk mijn enige echte minpunt. Sfeer werd erdoor beïnvloed. Het eten was zoals ik het in de diverse eethuizen in Italie heb mogen nuttigen. Alle clichés van de Italiaanse keuken worden hier toegepast, doeltreffend, klassiek en zonder opsmukt. Echt goed maar niet veel fantasie. Montepulciano met een bijna caramel-achtig karakter begeleide alle drie de gangen, simpelweg fantastisch. Echt een plek om aan vrienden te laten zien dat jij hét plekje weet om in twee uur je honger naar italie te stillen.