Pianeta Terra

Beulingstraat 7 1017 BA Amsterdam Nederland Kaart
31-206261912

Over het restaurant Pianeta Terra

Ambacht en vernieuwing smelten samen

Elke dag vers brood en huisgemaakte pasta. Een combinatie van biologische producten en een vernieuwende Italiaanse keuken. Een bijzondere eetervaring waar elk gerecht je blij verrast. Aandacht voor het pure waarbij gekookt wordt met ingrediënten die op dat moment op hun best zijn.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Pianeta Terra

Maandag t/m zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag gesloten

Sluitingstijd

Ons restaurant is gesloten op 31 juli t/m 16 augustus ivm vakantie.

Uitmuntend
9,2
9,3

Jouw recensie over het restaurant Pianeta Terra

Willem M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Voortreffelijk eten en uitstekende wijnen. Bijzonder vriendelijke service. Een absolute aanrader.
Charlotte S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Mooi restaurant met een goede sfeer. Geweldige service en heerlijk eten! Je krijgt hier waar voor je geld
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Op basis van de goede recensies op Iens hebben we dit Italiaanse restaurant gekozen. Op zich een vriendelijke Nederlandse bediening die tegen je in het Italiaans begint te poekelen om de indruk te wekken dat het een echt Italiaans restaurant is. Een niet heel bijzondere menukaart terwijl de Italiaanse keuken zoveel te bieden heeft. De bereidingen waren, evenals de menukaart, van zeer matige kwaliteit. De inspiratie is ver te zoeken.
marjan V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
de plaats van onze tafel op het bovenste verdiep was niet erg gunstig. samen met het personeel hadden we het wel erg warm. voor het overige niets dan lof. De bediening was "persoonlijk" , uw staf geeft zeer goed contact (niet alleen in de advies sfeer) en neemt voor uw gasten de tijd. We voelden ons er goed bij.
Zeker voor herhaling vatbaar
Harald L.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Prima sfeer, vriendelijke bediening en prima eten maar niet zo bijzonder als de ratings doen vermoeden en er ging wel het een en ander mis in de bediening.
Harme V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Bijzonder lekker met bijzondere wijnen. In een woord geweldig. Vaker geweest, maar blijft verrassend.
Micheline V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Koud in het restaurant. Aardige bediening. Na de 2 eerste gerechten duurde het ruim een half uur voor het vervolg. Door het lange wachten was de fles wijn door de ober al leeggeschreven.
Dear Micheline,
thanks for sharing your experience at Pianeta Terra. I'm very sorry you felt the temperature was not warm enough for you (you could anyway have mentioned it so we could have taken action).
Anyway, to be fair, you forgot to mention that you thoroughly enjoyed the food (as you and your companion clearly stated at each course) and that , because you waited 15 minutes too long for your pasta dish, you were offered and gladly accepted two extra glasses of the same wine you were drinking (from a new bottle which I've opened at the table) from the house (value 15€). I hope anyway to be able to welcome you again for a warm dinner at Pianeta Terra.
Kind regards
Raul Mini
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Erg lekker gegeten met prachtige bijpassende wijnen in een zeer prettige sfeer! Plek om zeker terug te komen.
Jacqueline M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Lekker eten, vriendelijke bediening, mooie ambiance.
Mats L.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Vi kan varmt rekommendera restaurangen.
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Originele en zeer smaakvolle gerechten. Veel aandacht voor details. Gezellige sfeer en prettige bediening.
Albert J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Heel fijne sfeer en persoonlijke bediening. Het eten is bijzonder goed en bijzonder. Smaken die goed gecombineerd worden en verse producten. Een uitgebreide wijn kaart met oranje wijn (!). Als je goed uit eten wilt of voor een speciale gelegenheid is dit een goede plek.
Rudolf R.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Uitstekend gegeten bij een bijzondere gelegenheid. Prachtige gerechten, volgens de kaart alle met eerlijke ingrediënten. Vriendelijke en correcte bediening. Mooi bijpassend wijnarrangement. Niet echt goedkoop, maar gezien het gebodene wel de prijs meer dan waard. We komen hier zeker nog eens terug!
Theo J.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Perfect restaurant, heel prettige vriendelijke bediening, lekker eten! wijn oké.
Niet goedkoop (143€ voor 2). goeie locatie, geen toeristen, prettige atmosfeer voor avondje bijpraten.
Bediening hield fantastisch rekening met óns tempo: heel fijn! We komen terug!
Hugo B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Weer heerlijk gegeten. We hebben ons laten verassen door de kok. Wijnarrangement is echt super. Bijzondere wijnen met bijzondere smaken. Genieten.
Mary Lou K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Fabulous experience!
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Pianeta Terra, in hartje Amsterdam, is een Italiaans restaurant van uitzonderlijke kwaliteit. Ze hebben een kleine kaart, maar daarnaast verrassings menu's (3-7 gangen), waarbij je van tevoren overigens wel (ieder voor zich) je wensen kenbaar kunt maken. Wij kozen voor het verassingsmenu. Een keur aan bijzondere gerechten ( b.v. ravioli met biet en buffelricotta, langzaam gegaard buikspek etc), op een heerlijke en verfijnde manier bereidt, trok aan ons voorbij. Het wijnarrangement was fantastisch. Zo'n heerlijk diner op zo'n hoog niveau is natuurlijk niet goedkoop, maar het was de prijs ten volle waard.
Daniel A.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Gerechten waren verrassend en heerlijk van smaak. Begeleiding van het personeel door heel de avond heen ge-wel-dig! Zeker een aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Zo moet het zijn. Bescheiden maar buitengewoon effectief. Goede raad bij de selectie van de gerechten en de wijnen. Het leidt tot een perfect diner. Wat mij al door vrienden was verteld omtrent kwaliteit van de gerechten werd geheel bevestigd.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Alles klopte hier: goed eten, mooi opgemaakt ook, een hele goede bediening en een prettige en sfeervolle ambiance. Het verrassingsmenu (keuze uit 3.4,5 of 7 gangen was heerlijk. De begeleidende wijnen perfect. Kortom, een fantastisch restaurant!