Pianeta Terra

Beulingstraat 7 1017 BA Amsterdam Nederland Kaart
31-206261912
In één van de schattigste steegje van de grachtengordel tref je Italiaans restaurant Pianeta Terra aan. Dit restaurant dat alweer zo’n 16 jaar in Amsterdam zit is gevestigd in een pand uit de 17e eeuw. Het karakteristieke gebouw fungeerde vroeger als paardenstal. Leuk om te weten: Waar nu de bar zit daar stonden vroeger de drinkbakken. De met wit linnen gedekte tafels zijn verdeeld over drie etages waardoor je in verschillend intieme hoekjes in alle rust je Italiaans maaltje kunt oppeuzelen. Bewuste eters zitten hier overigens goed. Los van het feit dat chef en eigenaar Fabio Antonini de meest kunstige borden uit zijn keuken tovert kookt hij ook met zijn hart. Zo kiest hij voor biologisch vlees, duurzame vis en kookt hij met groentes uit het seizoen. Hij fermenteert zelf ook veel groentes zodat hij ook buiten het seizoen gebruik kan maken van bepaald groen. Ook zijn ze aangesloten bij Slow Food dat zich afzet tegen de industriële productie van voedsel.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer ook hun brood. Die maken ze namelijk iedere dag zelf met hun eigen moederdesem. Yum!

Over het restaurant Pianeta Terra

Onze chef Fabio Antonini is ambassadeur van de Slow Food Alliance network of Chefs dat voedsel biodiversiteit over de hele wereld beschermt.

Wij gebruiken dagelijks de producten van kleine, lokale leveranciers en van de Slow Food Presidia en de Ark of Taste: zo doen we ons uiterste best om hen te steunen.

Altijd met biologische en duurzame ingrediënten werken: dat was ons weloverwogen besluit toen we in 2000 met Pianeta Terra begonnen.

Creatief koken en experimenteren is wat we het liefste doen. Traditie en vernieuwing brengen we met verbeeldingskracht samen tot tongstrelende gerechten die tegelijkertijd harmonieus en bijzonder zijn – altijd met respect voor de waarden van het verleden en het heden.

Ons verhaal ziet u terug op de menukaart: een verhaal over reizen die we maakten, culturen die we ontdekten en hartstochten die we volgden. Een verhaal dat we graag met u delen via de gerechten die we bereiden. Gerechten die de lokale producten van vandaag samenbrengen met een internationaal gevormde, klassieke smaak.

FABIO, RAUL, LAURA

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Pianeta Terra

Maandag t/m zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag gesloten

Sluitingstijd

Ons restaurant is gesloten op 31 juli t/m 16 augustus ivm vakantie.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
9,2

Jouw recensie over het restaurant Pianeta Terra

Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
De prijs-prestatie verhouding is niet ok. Voor een dergelijke prijs heb ik veel beter elders gegeten.
Dit geldt ook voor het wijnarrangement. Omdat we niet doordronken (de gerechten kwamen gewoon te snel door) besloot men maar een 1 wijn over te slaan.
Jammer, onze verwachtingen werden niet beantwoord.
Dimitris Z.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Amazing food,amazing service
Indiana B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2018
Bij Pianeta Terra hebben ze heerlijk creatief eten met verrassende smaakcombinaties. Wij hebben ook bijpassende wijnen bij elke gang genomen, dat is zeker aan te bevelen. Het zelfgemaakte brood was ook verrukkelijk.
De bediening was sympathiek en hield rekening met onze voorkeuren terwijl wij genoten van een door de chef gekozen drie gangen menu.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
De gerechten van Pianeta Terra zijn echt Italiaans: niet teveel ingredienten, maar wel van een uitmuntende kwaliteit.
Tel daarbij de zeer vriendelijke en behulpzame bediening op (inclusief een college biowijn van de sommelier, erg leuk!) en je krijgt een prachtige ervaring.
Rutger B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Erg lekker gegeten en zeer sympathieke bediening. Een aanrader!!
Mariette S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Zorgvuldig samengesteld menu met verrassende smaken. Bijpassend wijn arrangement een aanrader!
Edmund W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
We hebben heerlijk en verrassend gegeten. Het bijpassende wijnarrangement maakte het helemaal af!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Heerlijk eten, met zeer goed afgestemd drinken!
Saar O.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Prima restaurant, heerlijke en originele gerechten. Mooie bijpassende wijnen.
Bediening is top, en tempo van serveren van de verschillende gangen is prima.
Enige minpunt: de akoestiek. We zaten boven aan een tafel voor zeven en dan is het lastig elkaar te kunnen verstaan
Charlotte A.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Vraag wel naar de prijs van het menu. We schrokken van 145 euro voor 2 personen, 3 gangen! Service is geweldig!
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Eten top, personeel top, locatie top!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Niveau verrassingsmenu was wisselend
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Meer dan top
Rene M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Mooie ambiance, vriendelijk personeel en met zorg samengestelde gerechten met allemaal eerlijke producten, veelal uit de regio. We komen hier zeker terug! Aanrader!
Erika W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Bijzondere gerechten met mooie eerlijke ingrediënten geserveerd door vriendelijk en gezellig personeel
Hubert O.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Optisch ziet het er mooi uit, smaak beleving was matig: een gerecht met kalfsborst (erg lekker) had een soort gemalen karton saus. Gnocetti met opnieuw een vrij smakeloze saus die ik niet goed kon thuisbrengen, uitleg aan tafel gaf geen hulp. Harder (de vis) weer goed met opnieuw een indifferente saus. Nagerecht met witte chocolade crime brulee prima, op niveau.
Heerlijke wijn met redelijke prijs. Ergo: goed bereid, maar aan de smaakbeleving van de sauzen mag wel wat gedaan worden.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Ambiance en gastheerschap uitstekend !!
Verrassende gerechten !
Pascal B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Wij hebben hier uitstekend gegeten. Via IENS dit goede restaurant gevonden. De vis was echt perfect, de wijn heerlijk en de bediening top! Komen zeker nog een keer terug.
Glenda C.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Een fantastisch 5-gangen diner gehad met bijpassende wijn. Top service, fantastisch eten, mooie ambiance. Alles is huisgemaakt, bijzondere gerechten met seizoensgerechten.
Noera K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018