Pianeta Terra

Beulingstraat 7 1017 BA Amsterdam Nederland Kaart
31-206261912

Over het restaurant Pianeta Terra

Sinds vijftien jaar weet Pianeta Terra overheerlijke natuurlijke en biologische ingrediënten te combineren met een vernieuwende Italiaanse keuken, wat een zeer bijzondere eetervaring oplevert. En nu zet Pianeta Terra opnieuw een stap in de richting van een eetervaring die wordt gekenmerkt door pure versheid.

Met trots introduceert Pianeta Terra de nieuwe benadering van koken door nog meer in harmonie met de cyclus van Moeder Aarde te blijven: wanneer is welk ingrediënt op zijn best? De creativiteit en aandacht voor het pure zal zich nog nadrukkelijker uiten in het verlangen alleen te koken met de meest verse producten: de producten van het seizoen.

Er wordt wekelijks een nieuw menu gepresenteerd, waarin het motto "eten wat vers is" zal worden weerspiegeld. Hoe? Door te koken met kraakverse ingrediënten die op dat moment van het jaar op hun best zijn, en met speciale aandacht voor biologisch vlees, groenten en verantwoorde vis. In combinatie met de kookkunst, het dagelijks vers gebakken brood en de dagelijkse versgemaakte pasta zorgt voor een onvergetelijke eetsensatie bij Pianeta Terra.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Pianeta Terra

Maandag t/m zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag gesloten

Sluitingstijd

Ons restaurant is gesloten op 31 juli t/m 16 augustus ivm vakantie.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,3

Jouw recensie over het restaurant Pianeta Terra

Marc D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
ik ga donderdag nogmaals en geef daarna feedback
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Heel onverwacht een prachtig restaurant, zeer correcte en vriendelijke bediening en, het belangrijkste, het eten was voortreffelijk. Niet de laatste keer voor mij!
Lodewijk V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Topmenu en service, alleen mijn dessert viel verhoudingsgewijs wat tegen, maar dat kwam misschien omdat het voor- en hoofdgerecht zo overheerlijk waren. Originele en sfeervolle inrichting, beetje jammer van slechte akoestiek, enige minpuntje.
Emiel V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Lekker brood met goede olijfolie en mooi voorgerecht van gepekelde wilde zalm met diverse zeekraal soorten. Het Cascogne rund was lekker maar wat stevig van structuur en de snijbiet idem. Lekkere variant op Tiramisu met diverse chocolade smaken.
jan P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Dit is echt een MUST VISIT restaurant in Amsterdam.
Fantastische admosfeer, heerlijk eten, wijnen perfect en de bediening top.
Je waant je even een paar uurtjes in het mooie Italië met al zijn heerlijke smaken.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
We worden vriendelijk ontvangen door een bijzonder warm-vriendelijke man voorzien van een drankje en uitleg over de kaart. We kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu en een licht oranje wijn (Vigna Rocca Albana Secco 2016). Dit bleken de verrassingen te zijn: een amuse van tomatencreme, feta en olijf, verder vooraf: zalm met Ijskruid en zeekraal, zwarte rijst waarop een heel dun plakje radichio met haringkuit en een emulsie van witte vis; het tussengerecht: een heel al dente gekookte pasta met een griet-tarbotsaus; hoofdgerecht: mooi rundvlees met beetroot, spinazie en krieltjes in de schil en tot slot de dulce: chocoladetaart met rode dessertwijn en cheesecake met een oranje dessertwijn.
Smullen van het eten, de vriendelijke bediening en de sfeer. Een topavond!
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heel erg lekker gegeten! Ook de bediening wist het uitstekend naar je zin te maken. Al met al, een echte aanrader op gebied van Italiaans eten.
Jessica S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Fantastisch gegeten , elke gang een feest . Heerlijke wijnen en super bediening . Gaan best vaak uit eten maar dit is in mijn ogen een parel .
Butra G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Holy holy wij zijn echt beetje kritisch geworden meestal schrijf ik niet eens meer een recensie want wat doet er nog toe ... maar dit restaurant verdient het volle pond ! Bediening up close and frontal en de gerechten ... to good to be true zo elegant zo in balans almost perfecto grazie mille
janneke D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
erg leuk en goed restaurant, maar we hadden een beetje moeite met de bediening, die was arrogant en daardoor onprettig, dat deed wel een beetje afbreuk aan de avond
rutger-jan V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Gelet op de gebruikte ingredienten, waarmee overigens goed werd gekookt, is het prijsniveau aan de te forse kant. Wat betreft de wijn, was de prijs-kwaliteitsverhouding uitstekend
Jorrit M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Heel erg lekker gegeten. Als wij het konden bepalen een ster waarig!
femme F.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Gisteren hier gegeten en voor het 4-gangen verrassing menu gegaan. Geweldige ervaring, prachtige en lekkere gerechten en uiteraard net zo lekker gedronken. Fijne wijnkaart met aparte pareltjes. Rondom onze tafel zowel lokale helden als toeristen en Italianen die weten waar ze moeten zijn. De bediening is aardig, professioneel en er heerst een relaxte atmosfeer. Kortom een aanrader voor ieder die een fijne avond wil en voor de liefhebber van de Italiaanse keuken en wijnen. Top!
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Eerst kregen we een tafel op de bovenste etage onder koud led licht. Gelukkig mochten we naar de entresol verplaatsen waar de sfeer prima was.
Vijf gangen verrassingsmenu. Eerste twee gangen waren te zout naar mijn mening, mijn vriendin vond het prima. Hoofdgerecht, kaas en dessert waren goed. Aardige bediening.
De € 25,- loyaliteitskorting van Iens was men vergeten van de rekening te halen maar werd direct gecorrigeerd. Toch vervelend om te moeten leuren.
LynnvdMeer .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Vorige week heerlijk gegeten hier. Het menu is niet super uitgebreid maar soms is dat ook wel fijn want dan ga je niet zo twijfelen. De wijn is ook heel lekker en het personeel wist er ook veel over te vertellen. Vooral de ravioli met schapenmelk ricotta, artisjokken en daslook was heel erg lekker!
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Fantastisch gegeten met fijne Italiaanse gerant die volop uitleg geeft en je het echt naar de zin wil maken. 5 gangen verrassingsmenu prima aangepast aan onze wensen. Uitstekende bijpassende wijnen per glas aanbevolen. Topper!
Marlies E.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Je proeft dat hier met aandacht wordt gekookt: elk gerecht van de (minimale) menukaart veroorzaakt een smaakexplosie in je mond. Goede combinaties, eerlijke producten. In één woord heerlijk! Ook het wijnaanbod is prima. Alleen het simpele karamel-gembertoetje viel wat tegen, qua smaak en vorm. Je voelt je hier te gast. Het interieur is basic (maar wel met wit tafellinnen) en de stoelen noden niet uit om er lang op te zitten. Wat ons betreft zou de achtergrondmuziek in het toch wel wat rumoerige tentje achterwege mogen blijven. Maar we komen zeker terug.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Goeie wijnen en fijne service.
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Voortreffelijk eten en uitstekende wijnen. Bijzonder vriendelijke service. Een absolute aanrader.
Charlotte S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Mooi restaurant met een goede sfeer. Geweldige service en heerlijk eten! Je krijgt hier waar voor je geld