Over het restaurant Phonsawan Thai Cuisine

Perfect in balans

Zoet, zuur, pittig en zout. De Thai weten als geen ander hoe ze deze smaken harmonieus moeten laten samenwerken. Het resultaat is tongstrelend op een manier die met geen enkele andere keuken te vergelijken is. Bij deze Thai in het centrum van Den Haag vind je naast bekende gerechten zoals viskoekjes en kip met cashewnoten ook ingrediënten die je elders minder vaak tegenkomt, zoals meervalfilet of krokodillentournedos in rode curry. Zeker proberen!

Halve fles mineraalwater

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Phonsawan Thai Cuisine

D.M.C. H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Vrijdagavond gegeten met zijn vieren. In 4 uur tijd kwamen er met moeite 2 gangen door voor onze tafel. Ook informeerde het personeel na het voorgerechtje niet meer naar drankjes etc. voor bij onze hoofdgerechten. Rijst kwam pas later en was niet gaar. Dit kleine restaurant, vol gezet met tafels en stoelen, was volledig bezet. Ook was het geluidsniveau aanzienlijk. Toegegeven, de gerechten zijn zonder meer smaakvol en dus de moeite waard, maar het was véél te druk voor keuken en bediening. Ons probleem werd weliswaar onderkend en iedereen deed zijn best, maar dit nam niet weg dat het voor ons helaas geen succes was.
john V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Goed eten ,bediening is wel wat traag ,lopen maar twee mensen op de vloer,terwijl de bezetting met klanten best druk is ,maar ze doen hun best ,maar je moet geen haast hebben ,we gaan er zeker weer eten,het eten mag wel wat pittiger
joshen .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Hier vaak geweest, was nu wat langer geleden. De 2 heren die bedienden ware erg gehaast, dit maakt de sfeer niet prettig en dat is jammer.
Isabelle J.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Prima verzorgd en vriendelijk personeel. Zelden zo'n schone WC in een restaurant gezien.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Klantvriendelijke service en erg lekker eten. We hebben met een manschap van vijf verschillende voor- en hoofdgerechten gedeeld en iedereen was enthousiast over de kwaliteit van de gerechten. We vonden het niet goedkoop maar zeker wel de het geld waard.

Groot pluspunt vond ik als coeliakie patiënt dat op de menukaart heel duidelijk was aangegeven welke gerechten wel en niet glutenvrij waren. We hebben met het gezelschap alleen glutenvrije gerechten besteld (wat er heel wat waren) dus ik kon overal van proeven.
visitor .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Voor de tweede keer erg goed gegeten bij dit restaurant. De zaak zat helemaal vol, hierdoor liep het bedienend personeel zich een ongeluk (2 personen), maar ondanks dat werden wij vriendelijk en netjes te woord gestaan. Ik kom zeker weer een keer terug en raad dit restauarant van harte aan!
clint E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Ontvangst was ongemakkelijk, onze reservering was niet te vinden. Uiteindelijk is het goed gekomen. De inrichting is niet gezellig veel tafels naast elkaar, je kijkt op het bord van je buurman of buurvrouw. De bediening is beleefd maar onpersoonlijk komt omdat het te druk is voor 2 personen om alle tafels te bedienen. Voorgerecht, Tempura was goed bereid. Kip met cashewnoten was onder de maat, teveel ketjap en te droog gebakken kip. Garnalen in rode curry was goed op smaak en bereid met verse garnalen.
Dennis N.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk authentiek Thais eten. Wij komen hier al 7 jaar en de sfeer, ontvangst en de kwaliteit van het eten is perfect! Echt een aanrader!
Shirley T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Wat een super lekkere gerechten hebben wij gegeten. Ook zeer te spreken over de bediening. Het enige minpuntje is dat men teveel tafeltjes/stoeltjes heeft in het restaurant, waardoor je erg op elkaar zit. Jammer, maar doet niet af aan een top maaltijd!
Sylvana C.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Met collega's hebben we hier gezellig gegeten en een leuke avond gehad! Het eten was heerlijk en ook scherp geprijsd! De bediening was vlot en klantvriendelijk! Echt een aanrader!
arthur S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Zeer vriendelijk personeel, behulpzaam, heerlijke gerechten. Mooi ingericht en eindelijk een restaurant waar geen lawaai is. Klein van opzet , maar super gezellig. Trouwens erg mooi servies !
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Weer heerlijk vooraf een thom ka kai soep en daarna de vulkaan kip gegeten .
Het was uitstekend. MOo had weer goed voor ons gezorgd!
Wij hebben weer genoten!!!!
Vanessa B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na vele goede recensies gehoord te hebben eindelijk eens tijd gevonden voor een avondje hemels Thais!
Bij binnenkomst gelijk met warmte en vriendelijkheid naar een knus tafeltje voor 2 begeleid.
Omdat ik niet heel bekend ben met de Thaise keuken was ik heel blij met de uitgebreide moeite van de gastheer om alles aan ons uit te leggen.
Keus uiteindelijk gevallen op een heerlijke Tom Yam Kai soep en daarna met volle moed nr 101 (3 pepers op de kaart!).
Wat een smaken en geuren allemaal! Heerlijk, wat een sensatie!
Niets was teveel gevraagd, zelfs niet na mijn vraag om een 4de glas water ;)
Al met al een hele leuke avond gehad, goede sfeer, top bediening en een mooie ervaring erbij! Kom heel graag snel terug om de rest van de kaart te mogen ontdekken!
Dank voor een top avond!
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Enthousiaste vrienden namen mijn partner en mij mee naar hartje Den Haag. Dan weet je dat het parkeren wat kost. Een plek vlak voor het restaurant maakte dat minder naar.
het restaurant heeft mooie glas-in-loodramen en een mooie ingang. De tafels staan dicht op elkaar in een pijpenla en zijn eigenlijk te klein voor al het heerlijks in ruime hoeveelheden.
Wij namen het verrassingsmenu voor 2,omdat we de keuken wilden uitproberen.
De Phonsawan mix (voorgerecht)was een zeer gevarieerde proeverij. De loempiasaus had wel beter gekund dan geschonken uit een Golden Eaglefles. De pindasaus en de in zuur gelegde stukjes komkommer waren lekker fris en smakelijk bij de 6 hapjes.
Het hoofdgerecht bestond uit een garnalengerecht, een verrukkelijk krokant gebakken zalm met mangoschijven en veel groenten. alles pittig, maar niet te scherp. Evengoed liep het zweet tappelings in mijn nek! Degenen die van zeer heet houden, kunnen meer kleine pepertjes (tjabeh rawit) erbij vragen.
Ons toetje was helaas niet authentiek Thais: bolletje sinaasappel(?)ijs met slagroom. De koffie of thee hoort bij alle menu's .
Onze tafelgenoten aten à la carte, namen hetzelfde voorgerecht, ook de garnalen en eendenborst. Alles in sojasaus met (bescheiden) knoflook in niet zuinige hoeveelheid.
Er zijn plannen de zaak uit te breiden met de zaak ernaast. Gezien het aantal gasten op een gewone dinsdagavond niet zo gek.
Esther J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ik ben gluten en lactose intoleranties. De kaart en site kwamen daarin niet overheen. Toch prima kunnen eten. Toetje waren geen mogelijkheden voor mij. Deel personeel spreekt geen Nederlandse. Decor als een klassieke ouderwetse thai, rommelig en muf.
NadiaW .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Vorige week heb ik met een groep van totaal 34 personen bij Phonsawan gegeten. Net als de andere keren was het eten heerlijk en de avond gezellig. Kwaliteit en klantvriendelijkheid staan voorop. Het is een aanrader om hier te eten. Deze keer vooraf een menu vastgesteld, de afstemming verliep prettig. Kip met cashewnoten was het favoriete gerecht van de avond.
Fabrizia U.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Afgelopen vrijdag met een collega bij het Thais restaurant Phonsawan in Den Haag wezen eten. Mijn vooroordeel over Thais eten is dat er overal koriander in zit. En tja daar houd je wel of niet van en ik dus niet!

Mijn collega durfde het wel aan om mij toch mee naar deze Thai te slepen en jeetje wat is Thais eten lekker! En in de gerechten die wij gekozen hadden gelukkig geen koriander.

Als voorgerecht hadden we een Phonsawan mix, een mix van kleine hapjes. Erg lekker maar iets te vettig en alleen het viskoekje had niet heel veel smaak.

Als hoofdgerecht een gerecht met kippendij, een salade met meerval en de meerval met romige curry. Het laatste gerecht is zeker mijn favoriet! Voor het toetje hadden wij geen plaats meer. Maar één ding weet ik zeker. Ik vind Thaise gerechten best lekker als er maar geen verse koriander in zit. En mijn man sleep ik binnenkort mee naar Phonsawan.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Phonsawan, wat in het Thais 'geschenk uit de hemel' betekent, is een knus eethuis gespecialiseerd in de Thaise keuken en gelegen midden in het centrum van Den Haag. Volgens velen hier is dit het beste Thaise restaurant in de stad. Mijn gezelschap en ik bestellen als voorgerecht de Phonsawan mix; een keuze van de chef uit kleine voorgerechten. Ergens doet het denken aan de Chinese dimsum. Het is oké maar niet heel bijzonder. Voor het hoofdgerecht daarentegen brengen wij de smaakpapillen in opperste staat van paraatheid. Wij bestellen phad phed nua (rundvlees rode curry) en koong phad nam prik pauw (garnalen bruine curry basilicum). En inderdaad, met deze hoofdgerechten maakt dit restaurant zijn reputatie zonder meer waar. De curry en de pepers geven het rundvleesgerecht de vereiste pit maar het gebruik van kokosmelk zorgt tegelijkertijd voor een fluweelzachte nasmaak. Wat een heerlijke combinatie! De avond wordt afgesloten met gebakken banaan met Sambuca (dat is toch Italiaans???) die live aan tafel in brand wordt gestoken. Voor liefhebbers van de Thaise keuken is Phonsawan een uitstekend adres.
Kaatje-ja .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Dit is mijn absolute favoriete Thai in Den Haag. Alles wat ik er eet (kom er een paar keer per jaar), smaakt me altijd goed.

Mijn favoriet is de massaman curry en de rode curry. De tom yam en tom ka (kokos- en pittige soep) zijn ook echt om te smullen.

De bediening is prima. De inrichting is niet heel bijzonder, maar ik kom hier voor het eten want dat is echt top.
john-wesselink .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Zeker geweldige gerechten , met wellicht de beste curry ooit. Allemaal lekkere hapjes en met de meest verse ingredienten. De bediening is zeer adequaat en vriendelijk, ook een keer thais desert genomen, topper!