Phonsawan Thai Cuisine

Fluwelen Burgwal 11C 2511 CH Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Phonsawan Thai Cuisine

Perfect in balans

Zoet, zuur, pittig en zout. De Thai weten als geen ander hoe ze deze smaken harmonieus moeten laten samenwerken. Het resultaat is tongstrelend op een manier die met geen enkele andere keuken te vergelijken is. Bij deze Thai in het centrum van Den Haag vind je naast bekende gerechten zoals viskoekjes en kip met cashewnoten ook ingrediënten die je elders minder vaak tegenkomt, zoals meervalfilet of krokodillentournedos in rode curry. Zeker proberen!

Halve fles mineraalwater

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:00

6,9
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Weer heerlijk vooraf een thom ka kai soep en daarna de vulkaan kip gegeten .
Het was uitstekend. MOo had weer goed voor ons gezorgd!
Wij hebben weer genoten!!!!
Vanessa B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na vele goede recensies gehoord te hebben eindelijk eens tijd gevonden voor een avondje hemels Thais!
Bij binnenkomst gelijk met warmte en vriendelijkheid naar een knus tafeltje voor 2 begeleid.
Omdat ik niet heel bekend ben met de Thaise keuken was ik heel blij met de uitgebreide moeite van de gastheer om alles aan ons uit te leggen.
Keus uiteindelijk gevallen op een heerlijke Tom Yam Kai soep en daarna met volle moed nr 101 (3 pepers op de kaart!).
Wat een smaken en geuren allemaal! Heerlijk, wat een sensatie!
Niets was teveel gevraagd, zelfs niet na mijn vraag om een 4de glas water ;)
Al met al een hele leuke avond gehad, goede sfeer, top bediening en een mooie ervaring erbij! Kom heel graag snel terug om de rest van de kaart te mogen ontdekken!
Dank voor een top avond!
Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Een dagje in de stad Den haag... Trek in thais eten .... Phonsawan nooit eerder bezocht. Ontvangst was hartelijk en relax. We kregen kroepoek met een heerlijke zoet gebrande sambal. Vervolgens een kokossoep met garnalen, soep perfect op smaak en de garnalen waren van perfecte kwaliteit. Daarna een gerecht met garnalen met knoflook en peper. Dit gerecht eerlijke smaken van verse producten. Aardige en snelle bediening. Vandaar hoge cijfers, verdient en wij komen zeker terug.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Enthousiaste vrienden namen mijn partner en mij mee naar hartje Den Haag. Dan weet je dat het parkeren wat kost. Een plek vlak voor het restaurant maakte dat minder naar.
het restaurant heeft mooie glas-in-loodramen en een mooie ingang. De tafels staan dicht op elkaar in een pijpenla en zijn eigenlijk te klein voor al het heerlijks in ruime hoeveelheden.
Wij namen het verrassingsmenu voor 2,omdat we de keuken wilden uitproberen.
De Phonsawan mix (voorgerecht)was een zeer gevarieerde proeverij. De loempiasaus had wel beter gekund dan geschonken uit een Golden Eaglefles. De pindasaus en de in zuur gelegde stukjes komkommer waren lekker fris en smakelijk bij de 6 hapjes.
Het hoofdgerecht bestond uit een garnalengerecht, een verrukkelijk krokant gebakken zalm met mangoschijven en veel groenten. alles pittig, maar niet te scherp. Evengoed liep het zweet tappelings in mijn nek! Degenen die van zeer heet houden, kunnen meer kleine pepertjes (tjabeh rawit) erbij vragen.
Ons toetje was helaas niet authentiek Thais: bolletje sinaasappel(?)ijs met slagroom. De koffie of thee hoort bij alle menu's .
Onze tafelgenoten aten à la carte, namen hetzelfde voorgerecht, ook de garnalen en eendenborst. Alles in sojasaus met (bescheiden) knoflook in niet zuinige hoeveelheid.
Er zijn plannen de zaak uit te breiden met de zaak ernaast. Gezien het aantal gasten op een gewone dinsdagavond niet zo gek.
Esther1984 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ik ben gluten en lactose intoleranties. De kaart en site kwamen daarin niet overheen. Toch prima kunnen eten. Toetje waren geen mogelijkheden voor mij. Deel personeel spreekt geen Nederlandse. Decor als een klassieke ouderwetse thai, rommelig en muf.
NadiaW .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Vorige week heb ik met een groep van totaal 34 personen bij Phonsawan gegeten. Net als de andere keren was het eten heerlijk en de avond gezellig. Kwaliteit en klantvriendelijkheid staan voorop. Het is een aanrader om hier te eten. Deze keer vooraf een menu vastgesteld, de afstemming verliep prettig. Kip met cashewnoten was het favoriete gerecht van de avond.
Fabrizia U.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Afgelopen vrijdag met een collega bij het Thais restaurant Phonsawan in Den Haag wezen eten. Mijn vooroordeel over Thais eten is dat er overal koriander in zit. En tja daar houd je wel of niet van en ik dus niet!

Mijn collega durfde het wel aan om mij toch mee naar deze Thai te slepen en jeetje wat is Thais eten lekker! En in de gerechten die wij gekozen hadden gelukkig geen koriander.

Als voorgerecht hadden we een Phonsawan mix, een mix van kleine hapjes. Erg lekker maar iets te vettig en alleen het viskoekje had niet heel veel smaak.

Als hoofdgerecht een gerecht met kippendij, een salade met meerval en de meerval met romige curry. Het laatste gerecht is zeker mijn favoriet! Voor het toetje hadden wij geen plaats meer. Maar één ding weet ik zeker. Ik vind Thaise gerechten best lekker als er maar geen verse koriander in zit. En mijn man sleep ik binnenkort mee naar Phonsawan.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Phonsawan, wat in het Thais 'geschenk uit de hemel' betekent, is een knus eethuis gespecialiseerd in de Thaise keuken en gelegen midden in het centrum van Den Haag. Volgens velen hier is dit het beste Thaise restaurant in de stad. Mijn gezelschap en ik bestellen als voorgerecht de Phonsawan mix; een keuze van de chef uit kleine voorgerechten. Ergens doet het denken aan de Chinese dimsum. Het is oké maar niet heel bijzonder. Voor het hoofdgerecht daarentegen brengen wij de smaakpapillen in opperste staat van paraatheid. Wij bestellen phad phed nua (rundvlees rode curry) en koong phad nam prik pauw (garnalen bruine curry basilicum). En inderdaad, met deze hoofdgerechten maakt dit restaurant zijn reputatie zonder meer waar. De curry en de pepers geven het rundvleesgerecht de vereiste pit maar het gebruik van kokosmelk zorgt tegelijkertijd voor een fluweelzachte nasmaak. Wat een heerlijke combinatie! De avond wordt afgesloten met gebakken banaan met Sambuca (dat is toch Italiaans???) die live aan tafel in brand wordt gestoken. Voor liefhebbers van de Thaise keuken is Phonsawan een uitstekend adres.
Kaatje-ja .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Dit is mijn absolute favoriete Thai in Den Haag. Alles wat ik er eet (kom er een paar keer per jaar), smaakt me altijd goed.

Mijn favoriet is de massaman curry en de rode curry. De tom yam en tom ka (kokos- en pittige soep) zijn ook echt om te smullen.

De bediening is prima. De inrichting is niet heel bijzonder, maar ik kom hier voor het eten want dat is echt top.
John-wesselink .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Zeker geweldige gerechten , met wellicht de beste curry ooit. Allemaal lekkere hapjes en met de meest verse ingredienten. De bediening is zeer adequaat en vriendelijk, ook een keer thais desert genomen, topper!
Dick1Dick .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
We hadden gehoord over Phonsawan en zijn er gister gaan eten. Heerlijk gegeten, een echte aanrader! Het enige wat beter kan is het decor maar daar kwamen we niet voor.
NHdh .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Samen met mijn moeder spontaan gaan uit eten. We hadden nog nooit Thais gegeten dus hebben we gekozen voor het verrassings menu! Dat was de beste keuze die we hadden kunnen maken want alles was lekker en het waren gerechten die we waarschijnlijk zelf nooit hadden gekozen!
Bediening kon iets sneller en het was wel remoerig maar ondanks dat hebben we een hele gezellige en lekkere avond gehad.
Alexander Z.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Phonsawan is een zeer goed Thais restaurant. Bij binnenkomst zat het restaurant helemaal vol maar gelukkig hadden ze nog 1 tafel voor 2 beschikbaar. De tafels staan wel dicht op elkaar en het is best rumoerig maar de sfeer is wel goed.

Wij hadden vooraf, vegetarische loempia's en saté. Dit smaakte erg goed. Als hoofdgerecht hadden we kip met curry gerechten die ook heel lekker waren. Het eten was goed pittig maar niet te pittig. Wij komen zeker terug om nog eens lekker Thais te eten.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Decor is simpel, de ontvangst hartelijk. Goede service. Goed aanbod in het menu, ook de specialiteiten zijn apart. Vanavond hadden wij gemengde zeevruchten salade ( heel fris, zuur en zoet), inktvis met basilicum en thaise groente ( sterke smaak) en rundvlees in rode curry. Vooral het laatste was absoluut perfect en was zeer authentiek. De prijzen liggen iets hoger dan gemiddeld echter prijs/kwaliteit is absoluut goed. Aanrader!!!
Koozon .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Afgelopen zondag 13 September met een groep van 29 man gegeten bij Phonsawan.
Speciale afspraak kunnen maken met Jordi om met deze groep allemaal tegelijk te kunnen eten met een vastgesteld menu. Erg lekker en gevariëerd. Iedereen was erg te spreken over het eten en de goede bediening. De entourage is eenvoudig maar stoort niet.
Ik was puur afgegaan in mijn keuze op de recensies die ik op Iens.nl las en ben daarin niet teleurgesteld. Als ik weer eens in Den Haag ben en wil Thais eten ga ik er zeker weer heen.
Renee0208 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Wederom heerlijk gegeten bij dit Thaise restaurant. De vulkaankip ,die aan tafel geflambeerd wordt met Thaise whisky, is een echt spektakel en aanrader(maar welk gerecht niet!).
Pluim voor de keuken en bediening!
Ik kom snel weer terug.
Bobbythai .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Had al vaker van Phonsawan gehoord maar nu voor het eerst er gegeten... ik woon al meer dan 15 jaar ca 6mnd per jaar in Thailand en geniet daar bijna elke dag van de heerlijke keuken... Tot nu toe waren mijn ervaringen met Thaise restaurants in nl matig zo niet teleurstellend. Net als de chinees of de Indo aangepast aan de Nederlandse vlakke smaak... ZO NIET bij Phonsawan... 3 gerechten gegeten en allemaal top.. de juiste mix, de juiste bite en geen concessies.....Mij zie je zeker terug!
Garcia070 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Ik ging hier vaak afhalen, de grote prijsstijging doet mij hier wel minder vaak eten. Dit ligt zeker niet aan de kwaliteit van het eten. De vulkaan kip, heerlijk! Echt heerlijk, zeer goede saus ook.

De PANAENG KAI, vulkaan kip en KAI PHAD PRIEW WAAN zijn favoriet. Echt een heerlijk restaurant.
TofThissen .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Ik heb hier voor de vijfde keer gegeten. Ditmaal met mijn vrouw, zonen, schoondochter en vrienden. Ik had wat te vieren en heb de keuken gevraagd zowel mbt voor- en hoofdgerecht ons te verrassen. Het was heel erg lekker, verrukkelijk, zalig. Iedereen uit mijn gezelschap was enthousiast! En de gekozen wijnen waren ook top!
Ik kom zeker nog weer eens eten! Perfect!
Tof Thissen
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Van buiten zou je niet zeggen dat men binnen zo heerlijk kan eten. Het was een genot. Nog nimmer thais gegeten, dus afwachten. Nou het was heerlijk. Ik verval in herhaling.
We kwamen er niet voor het decor. Tafeltjes iets te dicht op elkaar. Even verder kijken dan je neus lang is. Service ietsjes sneller zou wel prettig zijn. Maar al met al, ik verval weer n herhaling, ook namens het zeer prettige gezelschap waar we mee waren, heerlijk, heerlijk gegeten.
Voor herhaling vatbaar.