Pho Amsterdam

Korte Leidsedwarsstraat 51 1017 PW Amsterdam Nederland Kaart
31-202613880

Over restaurant Pho Amsterdam

Een wereld van verschil

Noedelsoep in het Vietnamees is pho. Maar naast heerlijke noedelsoepen kun je hier ook voor een Goi Cuon en Bahn Xeo terecht. Wie kent het niet! Door de lang vervlogen kolonisatie zijn de Franse invloeden nog altijd in de Vietnamese keuken voelbaar. Met uitkijk op het levendige Leidseplein, wordt de wereld even heel fijn en klein!

Meer informatie over restaurant Pho Amsterdam

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:30

7,2
Iemy R.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Met plezier hebben mijn man en ik er gegeten. We kozen dit restaurant omdat het vlakbij de schouwburg ligt en omdat we een fijne vakantie in Vietnam hebben gehad.Een schitterend land! De bediening was uitstekend. Dat bleven we vinden ook al was er per ongeluk een vergissing gemaakt met onze bestelling,waardoor we erg laat ons eten kregenen en ons toen moesten haasten om op tijd bij de schouwburg te komen. Ondanks dat 'foutje' zullen we er een volgende keer weer naar toe gaan.
Jimmy C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Ik heb met mijn vrienden dit restaurant bezoeken en wij hebben te veel gewacht om te eten. Wij hebben ons maaltijds elkaar een beetje te laat gekregen.
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zonder reservering konden we gelukkig op een vrijdagavond een tafeltje krijgen. Het menu is uitgebreid. We hebben een voorgerecht en een hoofdgerecht genomen. Het personeel was vriendelijk en legde ons uit hoe je de gerechten het beste kon eten. We waren zeer te spreken over het eten en toen we weggingen werden we vriendelijk gedag gezegd.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Pui Shan W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
met reservering gingen we daar eten met paar vriendinnen, ontvangst was niet goed, het meisje zei gewoon kies maar zelf een tafel uit en tafel was ook niet gedekt, waarvoor dient een reservering? dat meisje dat ons serveerde was ook niet vriendelijk, lachte helemaal niet........wat eten betreft....qua keuze niet heel veel, qua smaak ook niet echt lekker, wat aan de flauwe kant, ik weet dat Vietnamese eten erg licht is en veel verse groenten, maar zoveel groenten vind ik echt TEVEEL, noodlesoep waren verkeerd gebracht, heeft wel paar minuten op onze tafel gestaan, toen kwam dat meisje en haalde de noodlesoep weg omdat het naar een andere tafel moest, maar ze haalde van onze tafel weg en bracht direct naar een andere tafel, dat kan echt niet, maar goed dat de andere tafel dat niet heeft gezien, het was niet hygienisch! Ik zal niet meer teruggaan naar deze zaak!
D V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Elastiek met limonade. Vanavond pho besteld, dit was zeer teleurstellend. Behalve een ridicuul bedrag voor minimale bestelling (€25!) was de pho verre van de moeite waard. Bouillon veel te zoet, geserveerd met oude noodles en een vleugje rund. Slechtste pho in tijden.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Goeie plek, eten zeer redelijk, bediening voor Amsterdamse begrippen goed. Misschien een beetje lullig om te zeggen dat het in Vietnam echt verfijnder was.
Elke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Lekker en redelijk authentiek eten. De Spring Rolls en summerrolls waren perfect. Goeie service. Jammer van de weinig intieme sfeer...
HuubZdam .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vriendelijk ontvangst. Gezellig restaurant. Afwisselende kaart. We waren met z'n vieren en t is mogelijk om n voorgerecht bestaande uit 3 loempia's oid met 1 uit breiden, super dus. Wil je specifieke Vietnamese smaken en verse kruiden laat je dan adviseren. Aanrader.
Hartje34 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wat een pareltje rond Leidseplein. Super lekker eten, hele aardige en behulpzame bediening en mooie ambiance. Onverwachts genoegen maar hier komen we zeker terug.
Luigivanleeuwen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij hebben kip loempia's en noodles met garnalen (46B) gegeten met een fles Chardonnay.
Wat was heerlijk. De bediening was perfect. De prijs/kwaliteit was uitstekend. Wij komen beslist nog een keer.
Pat R.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Pho heeft een uitgebreide overzichtelijke kaart met zowel herkenbare als authentieke gerechten. Alles werd door de gastvrouw duidelijk uitgelegd. Een hip, aziatisch interieur met ietwat gedimd licht wat zorgt voor een mysterieuze ambiance. Zeker een bezoekje waard! Aanrader.
Rob de W.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Dit restaurant is een beetje donker bij binnenkomst maar de tafel aan het raam aan de Leidsepleinkant is comfortabel en met voldoende licht. De vietnamese koude en warme loempiaatjes die we met z'n vieren als voorgerecht deelden waren prima bereid en erg lekker. Van de vier verschillende hoofdgerechten waren er drie OK maar niet heel bijzonder.
Helaas ging het bij het vierde hoofdgerecht helemaal mis. Op de kaart vermeld als gekarameliseerde zeebaars-filets, bleek het geserveerde gerecht vrij smakeloos gestoofde filets met een plens waterige zoete saus. Dit is uiteraard heel anders dan besteld en zoals op de kaart vermeld. In de discussie die hierna ontstond met de serveerster kwamen we er niet uit, misschien omdat het begrip gekarameliseerd voor haar niet geheel duidelijk was. Wel bood ze aan een ander gerecht naar keuze te brengen maar dit zou dan ca. 15 minuten duren. Omdat de tijd hiervoor bij ons ontbrak is hiervan geen gebruik gemaakt. Later bleek deze schotel niet op de rekening te staan. We zouden later nog wel eens de Pho-gerechten willen proberen maar gezien deze ervaring is er wel twijfel ontstaan.
Sanneme .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Leuke zaak! Sfeervol interieur. Van de voorgerechten was de papaya salade zeker een aanrader. Verrukkelijk, fris, zuur. De loempia's waren crispy en niet vettig. Uitschieters waren ook de kip met rijst, spare ribs en gebakken noedels. Alle gerechten waren heerlijk gekruid met verse koriander, perpermunt enz. De witte wijn, een chardonnay paste heel goed bij de gerechten. Wij komen zeker terug!
Erikbrandjes .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Een van de betere(misschien de beste?) pho van Amsterdam. Heb al bij verschillende tentjes pho gegeten en de pho is hier erg goed. De bouillon is goed op smaak gebracht, je krijgt erg veel inhoud en hoisin saus gewoon in een flesje zodat je zelf zoveel erin kan doen als je wil. Het is niet erg duur rond de 13/14 euro en alleen een pho is voldoende om vol te zitten. Aanrader!
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Zaterdag aten we hier voor we naar het theater gingen. We zaten aan het raam met uitzicht op het Leidseplein, een topplek. De zaak ik best aardig ingericht, maar de hoeveelheid nepbloemen zijn wat veel. We kregen goed advies en bestelden vooraf heerlijke loempiatjes en als hoofd een gekarameliseerde zeebaars en garnalen. Het was heerlijk. Wel mis ik een beetje het authentieke Vietnamees, het is wel erg "westers". En de stenen tafels mogen iets vaker een lapje. Maar de Vietnamese koffie waar we mee af sloten bracht me weer helemaal terug in mijn herinneringen. Kortom fijn gegeten.
Delano123 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Ik ben erg te spreken over Pho Amsterdam. Alles klopt: het eten is overheerlijk, de service is goed tot zeer goed en de aankleding maakt het compleet. We komen hier vast en zeker terug.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Erg lekker gegeten! Springrolls smaakte erg vers/knapperig. Noedelsoep ook geslaagd, ruime portie.

Wel veel gebruik van (ik vermoed) koriander, daar moet je van houden...

Leuke aanwinst zo bij het Leidse plein.
Joris R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Na klein hapje in de Pijp nog even wat lekkers bij het Leidseplein: heerlijke loempia's in dun velletje, we probeerden drie verschillende, daarna ook nog de gefrituurde met vissaus, die waren nog wat meer naar mijn smaak. De pho met rundvlees gedeeld, milde smaak, goed gevuld, goede garnituur. Iets te veel... Maar dat lag wellicht aan de loempia's. Bovendien waren we al gewaarschuwd door een zeer vriendelijke dame in de bediening.
Christoffel2 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Eerste echte kennismaking met de Vietnamese keuken en meteen een hele goede. Geleerd dat Pho Vietnamees is voor soep. Heerlijke noedel salade en huisgemaakt ijs.
Bediening is on Amsterdams vriendelijk. Een aanrader.
Hanneke F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Wat een verrassing dit restaurant ! We gingen naar voorstelling in Nieuwe de la Mar theater en wilden daarvoor lekker maar snel eten! Dat lukte beiden! Extreem klantgerichte bediening en echt lekker eten!! Aanrader! Qua grootte en inrichting wel 'Leidseplein achtig' maar we zaten leuk in een nis bij t raam!