Pho 91

Vrijdag en Zaterdag

7,2
horecaman87 M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Beste pho ooit! Ik heb veel verschillende pho's gegeten maar de pho bouillon van pho91 is echt de beste ooit. Ook de beefballen maken zij zelf, deze smaken veel beter dan de beefballen van de toko. De service was goed. Wij komen snel weer terug! Aanrader is de pho91 die op de kaart staat!
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Na al heel vaak op het punt gestaan om bij Pho91 te gaan eten en al heel vaak niet gedaan te hebben op koningsdag eindelijk naar binnengelopen . Dat hadden we echt veel eerder moeten doen! We werden heel vriendelijk ontvangen, moesten heel even wachten op een tafel, maar daarna kon het feest beginnen: Ik zeg BIA SAIGON, Eten zoals je het in Hanoi/HCMC op straat eet, onvervalst Vietnamees, super lekker. Ik kom zeker terug en heel vaak ook!
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Prima eettent voor schappelijke prijs. Bediening is vriendelijk en attent. Inrichting is zoals gezegd minimalistisch en niet erg comfortabel. Eten wel van goede kwaliteit en prima als je gewoon trek hebt en niet te lang wilt tafelen!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Deze eetgelegenheden en er zijn er veel in Amsterdam mag je eigenlijk
geen restaurants noemen. Eetstalletjes maar dan binnen. Prima bediening.
De gerechten zijn op smaak en van de pindasaus lust ik wel pap. Geen privacy
en een hoog mobieltjes gehalte. Reserveren niet mogelijk en dat kan ook eigenlijk niet
bij dit concept. Afhalen is een optie. En denk dan thuis aan het boeiende Vietnam.
Prijzen gezien de kwaliteit redelijk.
Huyen K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vandaag de pho bo (rundvlees) genomen. Als Vietnamese heb ik goed vergelijkingsmateriaal en ik kan zeggen dat deze pho goed is. De bouillon is goed op smaak en het vlees is lekker mals en zonder vetjes. Het enige wat ontbrak was verse chillipepers ernaast. De service was prima en het interieur was minimalistisch, maar leuk.
EngelOverDeTong ..
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Op een bloedhete doordeweekse avond hier met z'n tweeën gegeten. De markt op de Albert Cuyp sluit om 5 uur en we waren er om half 7; dan liggen voor de deur de bergen vuilnis van de verdwenen marktkramen. De entree is dus niet zo heel sjiek en binnen is het ook erg minimalistisch: je zit aan kleine tafeltjes en heel dichtbij je buren. De bediening is Engelstalig en bijzonder aardig en attent.

Vooraf hebben we de Goi Cuon Chay genomen: een soort loempia van verse groenten en kruiden in een dunne wrapper van rijstdeeg, geserveerd met een heerlijke pindasaus. Bijzonder frisse smaak en een aparte combinatie met de zware en pittige saus. Als hoofdgerecht Bo Xao Sa, een mix van noedels, verse groenten met citroengras en dungesneden, heerlijk gekruide plakjes rundvlees. Toe het lekkerste Vietnamese toetje wat er bestaat: Che Chuoi, banaan met kokosmelk en sesam. Ik heb lekkerder Che Chuoi gegeten, maar deze was ook erg lekker.

Pho 91 is niet heel goedkoop, maar ook niet prijzig (drie gangen met z'n tweeën, inclusief drinken was € 65).
Mimi T.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Op een zondag middag hier wezen lunchen met z'n tweetjes. We hebben met z'n tweetjes gedeeld: Goi Cuan, (zonder varkensvlees kan ook) en een rijkelijk gevulde Pho Bo. Ze serveren er ook heerlijke gember bier.
Minpuntjes: er was maar een serveerster aanwezig, waardoor alles wat langer duurde.
De deur stond helaas wagenwijd open, waardoor het tochtte en fris was in de zaak.
Al met al zeker voor herhaling vatbaar!
inventio .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Positief: heerlijke vegetarische pho gegeten, vriendelijke en behulpzame bediening, jong publiek. Minder: doordat je niet kunt reserveren zat er een aardig clubje mensen 'in de wachtkamer'.
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Leuke, kleine zaak, waar je niet kunt reserveren en daardoor men vaak in de rij staat.
Het menu is opgebouwd in 4 onderdelen: de kleine sharing dishes, die als een soort voorgerechtjes kunnen dienen, de beroemde pho noedelsoepen met diverse vullingen en de noedelsalades. En heel klein onderin het menu 3 toetjes.
Vroeg in de avond hier met een vriendin afgesproken. We hebben 4 voorgerechtjes genomen, de ene lekkerder dan de andere: de Goi Cuon, een rolletje van plakkerige rijstpapier gevuld met garnalen, kip, groenten en kruiden, de Cha Ca, visballetjes met dille, de Cha Gio, een gefrituurd pakketje met een lekkere vleesvulling en de Ca Tim Nuong, een gegrilde aubergine salade met krokantje uitjes en koriander erop. Superlekker allemaal.
Daarna heb ik de Pho91 soep genomen, een grote kom gevuld met rijstnoedels, plakjes rauwe biefstuk die in de hete bouillon gaar zijn geworden, plakjes gekookte kipfilet en nog meer vlees en groenten en kruiden. De bouillon was zeer hoog in smaak en het was echt een grote kom eten. Mijn vriendin heeft de noedelsalade Bo Xao Sa met rundervlees in lemongrass: ook heel erg lekker.
We hadden eigenlijk geen ruimte meer voor een toetje, maar we waren zeer benieuwd naar de gegrilde banana in kokosmelk en de ijs van zoute karamel met sesam: gelukkig waren het net als de voorgerechten bescheiden porties, want zulke lekkere desserts met aparte smaken heb ik al een tijdje in Amsterdam niet gegeten!
Het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam, al was de zaak vol met wachtende mensen.
Zeker een restaurant waar ik graag terug wil komen voor een nieuwe tête-à-tête met mijn vriendin!
MissFoodie .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Kleine zaak. Je zit vrij dicht op de andere tafels.

Neemt helaas geen reserveringen aan. Gelukkig wel hoge omloop snelheid.

Personeel was vriendelijk en oplettend.

Kleine menu, maar erg lekkere gerechten. De pho was heerlijk. Voor herhaling vatbaar.
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Leuke zaak met overheerlijke vietnamese soepen. Ook genoten van lekkere springrolls en viskoekjes. Personeel is aardig en doet zn best. Decor is klein en leuk. Let op: Je kunt hier niet reserveren en soms moet je dus in de rij staan.
Antti B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Leuk eettentje met een gemengd pubiek ( toeristen, yuppen, jonge gezinnen) De spring rolls waren heerlijk en vooral vers. De PHO is de beste die wij in Amsterdam geprobeerd hebben, rijk gevuld en een top bouilion.
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Bij Pho 91 proeven de gerechten puur en echt, zonder opsmuk en gedoe, maar gewoon zoals het hoort met Vietnamees eten: veel knapperige groenten en verse kruiden (pepers, bosui en munt), royaal gebruik van vissaus en alles bij elkaar heerlijk fris en 'clean'.
Ik ben geen fan van tofu, maar probeer het elke keer weer. De stir fried tofu die ik hier gegeten heb (in de vegetarische bun) is de beste die ik ooit ben tegen gekomen!
Inrichting is simpel en prettig, bediening snel en ervaren. Al met al een erg goede ervaring.
quanggie .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Pho91 is één van de weinige Vietnamese restaurants in Amsterdam waar het eten ook echt heel goed is. De inrichting ziet er simpel uit, maar de gerechten daarentegen zagen er goed uit en smaakten ook erg goed! Zeker de moeite waard om een keer te bezoeken als je op de Albert Cuyp bent!
hoema .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wij hebben in dit kleine zaakje heerlijke pho gegeten. Echt een aanrader om hier te eten als je op de albert cuip bent. Ik zeg doen.
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Leuke kleine zaak met een goede uitstraling. Eten is Vietnamees erg lekker en gezond. De loempia vooraf waten erg lekker en de pho soep met rundvlees was helemaal goed.
Marye H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Populair, klein restaurant in de Pijp.
We moesten even wachten tot er een tafel beschikbaar was, maar daarna heerlijk en goedkoop gegeten . De loempia´s smaken heel goed. De noodlesoep was iets te pittig voor onze smaak, maar de koffie met ijsklontjes was dan weer heel lekker!

Aanrader!
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Een tijdje geleden at ik hier met vriendinnen de roemruchte pho. Dit was helaas geen beste ervaring vergeleken met de fantastische “starters only” variant die ik een keer eerder deed. Zo werd de pho groen van de koriander geserveerd terwijl ik liever geen koriander erin wenste etc. Desalniettemin kreeg Pho 91 afgelopen vrijdag een herkansing. Wederom aten we slechts voorgerechtjes en dat was weer een schot in de roos! Wat was het allemaal lekker. Sappige krokante kippenvleugeltjes, smaakvolle spring- en summer rolls en de beste viskoekjes. Allemaal erg lekker! Lieve meiden in de bediening. Het TL licht blijft alleen ongezellig…
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heel leuk dat pho 91 zo verscholen ligt achter de marktkramen. Heeft wel iets Aziatisch! De bediening is erg vriendelijk, oplettend en behulpzaam. Ze gaven uitleg over de gerechten en waren oprecht benieuwd of alles had gesmaakt. De gerechten waren vers. Heel fris van smaak. Met name de summer roll is een explosie van intense smaken. De bouillon van de pho geweldig. De Bun zou ik in het vervolg met dill fish cake nemen ipv kip. Een volgende keer komt er namelijk zeker.
VVW .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Tijdens mijn wereldreis o.a. naar Vietnam heeft Pho91 haar deuren geopend. Een mooie kans om in NL weer even herinneringen op te halen. De setting is simpel, de focus ligt puur op het eten. De gerechten zijn vers, "simpel" en de smaken zijn super en absoluut herkenbaar. Je kunt niet reserveren, maar het loopt vlot door. Een absolute aanrader voor een snelle hap, maar dan gezond!