Pheun Thai

Meer informatie over restaurant Pheun Thai

• Catering , Per boot te bereiken
Marjandonkers .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Ik eet hier met enige regelmaat en vind het altijd voortreffelijk. Bovendien heeft het restaurant een uitstraling alsof je in het verre buitenland zit te eten. De mensen zijn allerliefst, de kok stopt haar ziel in de maaltijden. Ik eet het liefst nummer 39. En verheug me nu al om er terug te keren.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Na lange tijd weer eens top gegeten in dit nogal spartaans ingerichte restaurant. Uitgebreide kaart waar ik het liefst de kipgerechten kies. Zoals de overheerlijke gebakken kip met whisky saus. De rijst, klein beetje plakkerig, is voortreffelijk. Vooraf een heerlijke groentesoep met stukjes kip en uitstekende loempiaatjes gevuld met groente. De eigenaresse chef kok, geheel alleen in de keuken, kookt gewoon de sterren van de hemel. Een van de beste Thai restaurants die ik ken. Met zeer redelijke prijzen (€ 12,50-13,50 per hoofdgerecht). Vriendelijke bediening. Omdat het ook een afhaaladres is kan het soms wel eens drukker zijn dan het lijkt in het weinig sfeervol ingerichte restaurant. Maar dat kom je ook in het Verre Oosten vaak tegen. Een aanrader.
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Met 4 personen gegeten in dit sympathieke restaurantje. Alle vier begonnen we met een Thaise klassieker, de Tom Kha Kai, pittige kippensoep met kokos en citroengras. Daarna 4 verschillende hoofdgerechten. De kip in rode curry-saus met kokos was heel goed van smaak, beetje pittig maar niet teveel. Een tweede gerecht was gefrituurde vis met gember, een goede uitgebalanceerde smaak. Als derde gerecht een garnalenschotel, ook weer met een mooie, ietsje zoetige saus. Het vierde gerecht was een gevulde omelet, leek een beetje op de Chinese Foe Yong Hai, ook heel goed. Alle hoofdgerechten waren rijkelijk voorzien van verschillende groentes en werden begeleid door goed bereide rijst, ietsje “kleverig” zoals dat hoort. Als dranken Thaise thee en Singha-biertjes uit flesjes. Dit restaurant leent zich niet direct voor lang tafelen, een sobere inrichting met houten tafels en ongemakkelijk zittende houten keukenstoelen. Maar de prijzen van de hoofdgerechten van 11 tot ca. 16 euro zijn heel schappelijk. Afhalen is ook mogelijk en daar werd veel gebruik van gemaakt.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Een voortreffelijk Thai restaurant. De kip currie, of met oester saus of met whisky saus is onovertrefbaar. De eigenares is een uitstekende chef. Je ziet haar alles steeds even proeven. Kokend op twee flinke vuren met slechts twee wok pannen. De meeste gerechten zijn zeer schappelijk geprijsd voor € 13,25. De witte rijst is overheerlijk. Voorgerechtjes zoals pangsit, heerlijk (€ 4,-). Of 6 loempiatjes met groente gevuld voor € 3,-.
De inrichting van het restaurant is wat karig, niet echt gezellig. Maar dat wordt goedgemaakt door het heerlijke eten en een vriendelijke bediening. Uiteraard ook een goed afhaaladres. Huiswijn is maar zozo. Beter een Thais biertje erbij drinken. Prima espresso koffie. uitgebreide kaart. Wij komen hier al jaren.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Om de hoek van mijn huis, en gisteren pas voor het eerst gegeten. Komt door de inrichting die niet erg uitnodigend is... Het eten daarentegen was erg goed! Ook leuk om in de open keuken te kijken terwijl je wacht op je eten. Rijkgevulde curry met knapperige groente, dat kom je niet vaak tegen. Bij andere Thaise restaurants waar ik ben geweest word groente vaak slap/doorgekookt aangeboden. Ruime porties. Ook de thom kha kai soep was heerlijk en beter dan de meeste andere keren dat ik die gegeten heb. Ik kom zeker vaak terug om lekker eten af te komen halen en meer gerechten te proberen.
Robertomarino .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Vanavond bij Pheun thai gegeten. Wij hadden een akkefietje met de tafel en moesten bijna 30 minuten wachten op ons voorgerecht maar het eten en de bediening aan tafel hebben het weer goed gemaakt. Het eten was super lekker en wat een vriendelijk personeel. Ik kom er zeker weer terug.
Janvissen L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Wij waren afgegaan op de recensie die we hier mochten lezen, en na een liflafjes ervaring waren wij toe aan een lekker eet festijn. Hadden inderdaad al de indruk dat de inrichting klopte met de eerder geplaatste recensies. Al had het wel iets schoner gemogen.
We hadden gereserveerd en kregen een tafeltje bij het raam en werden welkom geheten door de eigenaar (Hans?). Na een aanbeveling kregen wij vooraf viskoekjes met loempia's en tod man pla.
Dit geserveerd met een loempiasaus was overheerlijk, nadat wij ons biertje (Singha) op hadden was een poging om weer te bestellen vruchteloos (kwam niet).
Toen de hoofdgerecht werd geserveerd kon ik eindekijk weer 2 biertjes bestellen.
Het hoofdgerecht neua phad pheden de Kai Lao dean geserveerd met (plak) rijst en gebakken rijst was zeer smakelijk, helaas na dit verhaal kreeg de eigenaar zelf ook niet meer tijd om ons te bedienen. Wel werd geëxcuseerd om de rechaud op te halen. Na een tijdje toch maar naar de balie (keuken) gegaan om af te rekenen.
Wel is vreemd dat onder de streep nog eens extra BTW wordt verrekend? (kassabon aanwezig).
Gaan helaas niet meer terug omdat de bediening zeer slecht was, om af te halen ( wat zeer vaak aan de orde was) zal ik een positief aanbeveling doen mede omdat dit snel gedaan wordt en het eten zeer goed wordt bereidt tegen een acceptabele prijs.
AlanS .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Heerlijk gegeten in dit restaurant, zo ongeveer een half jaartje terug. Het kwam in me op en ik dacht ja, laat ik maar eens een recensie gaan schrijven. De currys waren prima en lekker op temperatuur. De bediening was vriendelijk maar een beetje ongeïnteresseerd.
Stelw .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Heerlijk gegeten bij Pheun Thai. Alles aan het menu was erg lekker. De bediening was vriendelijk en vlot. Aankleding is alleen niet bijzonder. Als je dat niet belangrijk vind en vooral erg lekker Thai wil eten voor een redelijk prijs is Pheun Thai zeker een aanrader.
David D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
We hebben diverse Thaise restaurants in Amsterdam geprobeerd. Dit is veruit de beste. Het eten is zeer vers en authentiek. Alles wat we hadden was heerlijk van de viskoekjes aan de soepen, rode en groene curry en Phad Thai kai. We zijn blij te hebben ontdekt deze tent. Het interieur is zeer gemiddeld, maar hey, you can't judge a book by it's cover.
Angela A.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
We hebben vanavond heerlijk gegeten bij Pheun Thai. Werkelijk alles aan menu 2 was lekker: allerlei voorgerechtjes, garnalensoep, kip in groene curry/ oestersaus, groente en garnalen met mango. Voor mensen die niet van pittig houden kunnen de garnalen wat te heftig zijn. Voor mij hadden de lychees als nagerecht niet gehoeven, maar dat is een kwestie van smaak. Overigens hoort de kip in oestersaus niet bij het menu, maar die kregen we aangeboden i.p.v. extra groenten omdat we het menu met z'n 3-en namen en de kokkin anders niet goed met de hoeveelheid uitkwam.
De serveersters waren erg vriendelijk. Een minpunt was dat we soms wat lang op onze gerechten moesten wachten omdat er bestellingen voor afhalers tussendoor kwamen. Een ander minpuntje was dat het een beetje koud was ondanks een elektrische verwarming vlak naast ons.
Het interieur is niets bijzonders, maar voor het eten blijven wij hier zeker terugkomen.
Uiteten2012 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
De eerste indruk klopt hier absoluut niet. Wat een geweldige keuken, wat een geweldige smaken, je waant je in Thailand met de geuren, de smaken en de achtergrondmuziek. Kleine keuken, een cheffin, je begrijpt niet hoe ze het voor elkaar krijgt in haar eentje, chapeau. Wij hadden gereserveerd, waren met 7 personen, maar voor deze geweldige Thaise cheffin geen enkel probleem. En de bediening is super, een mooi, efficiënt werkend vermoedelijk Surinaams meisje, jong maar getalenteerd. Dank je wel voor de geweldige avond
Jerrel B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Eigenlijk ook wel een recencie waard.
Ik kom hier geregeld eten of eten ophalen voor thuis.
Een klein thai's restaurant wat gerund wordt door een hele lieve dame.
het eten is hier echt top en het wordt met liefde klaar gemaakt, dat proef je ook.
Dit is en blijft mijn nummer 1 thai.
Krijg nu alweer trek
Stijn W.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
Ik heb hier samen met mijn vriendin gegeten op advies van vrienden. Het is een klein zaaltje met een open keuken. We hebben hier prima gegeten en alles wordt vers gemaakt. Personeel is héél erg vriendelijk en je stinkt niet wanneer je naar buiten komt! :)
Hansvb .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2013
Normaal gesproken hebben wij een vaste thai, maar we dachten eens een andere thai op te zoeken. Helaas niet al te goed bevallen.

Thom Ka Kai soep had wat sterker op smaak gekunt maar was verder goed. De beef red curry was niet slecht maar ik miste wat smaken en de curry zag er een beetje puree achtig uit. Wij hadden Massaman Kai besteld maar kregen massaman neua. De bediening loste dit prima op door ons extra snel alsnog de Massaman Kai te geven. Helaas was deze waterig en niet al te lekker.

Daarnaast was het ook erg koud in het restaurant.
Lidi-eric .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Een pareltje! Inrichting eenvoudig maar geriefelijk. Persoonlijke sfeer. Er stond eé'n mevrouw druk te koken en er liepen 2 meisjes rond die ons vriendelijk hielpen. Eerst een Singha biertje; beetje zoet maar wel lekker. Toen een menu; niet duur en zeer compleet. Een paar loempiatjes; lekker vers. Daarna de lekkerste soep die we ooit gegeten hebben: met veel verse kruiden; grote stukken kip en champignons. Toen lekker pittig kipgerecht met groene curry. En nog een extra groente gerecht. Had nog iets pittiger gemogen (gaan we volgende keer nog duidelijker om vragen...). Veel verse knapperige groente. Kopje koffie toe.
We komen snel weer. Het verbaasde ons dat het er niet veel drukker was op een vrijdagavond...
MichaelBakker .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Zeer eenvoudig restaurant met authentieke Thaise keuken. Lekker (pittig) eten en niet duur. Vriendelijke, soms wat onhandige, bediening.