Petossi

Lange Veerstraat 15 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Petossi

Een restaurant waar de kok nog echt ‘de baas’ is. Elke dag iets anders, elke dag iets nieuws. Als je kiest voor het Chefs menu, is het etentje een complete culinaire verrassing maar zeker weten dat je ten volste zult genieten van wat ‘de pot schaft’! Gerechten van de hele wereld passeren hier de revue maar de basis blijft toch een beetje Nederlands. Wel supermooi geserveerd; een lust voor het oog maar zeker voor de maag!

Glas champagne

• Nederlands gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,2

Jouw recensie over het restaurant Petossi

Jelle T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Mooie gerechten, heerlijk gegeten.
Bedankt Jelle voor het achterlaten van een recensie. Dit horen we graag!
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Petossi altijd goed. Gerechten in balans en verrassend. Een heerlijke Barolo, klein feestje om op restaurant te gaan.
Cheng Y.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
De gastvrouw en de chef-kok hebben ons super goed geserveerd! Het 4-gangenmenu was echt een goeie keuze, we hebben de avond prima maar onze zin en het eten was eveneens van een topniveau. Tot de volgende keer! Gr, Cheng & Lin
Beste Cheng,

Dankjewel voor je mooie woorden. Daar doen we het voor. We zien jullie graag weer terug!

Tot ziens,

Restaurant Petossi
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Een top restaurant waarbij heerlijke en verrassende gerechten worden geserveerd. Het personeel is zeer gastvrij en staat open voor iedere gewenste aanpassing. Een absolute aanrader!!
Dankjewel voor je mooie woorden Herman. Graag tot ziens bij Petossi.
Xander S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Goed gegeten, enthousiaste en attente bediening. 5-gangen gehad met heerlijke gevarieerde gerechten. Iets minder schuim/moes zou naar mijn smaak mogen.
Beste Xander,

Dankjewel voor je recensie. Fijn om te horen dat je lekker hebt gegeten. Ook bedankt voor je feedback. We gaan dit meenemen in onze receptontwikkeling.

Graag tot een volgende keer!
Kiki H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Na binnenkomst in het sfeervol ingerichte restaurant, werden wij zeer hartelijk ontvangen. De gerechten waren fantastisch, mooie smaakcombinaties en verse producten. Wij hebben een heerlijke avond gehad!
Beste Kiki,

Dankjewel voor je enthousiaste woorden! Fijn om te horen dat jullie een heerlijke avond hebben gehad.

Graag tot een volgende keer.

Tot ziens,

Restaurant Petossi
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Normaal gesproken schrijf ik zelden een review, dit keer echter een kleine noot aan Petossi: Het aanbieden en aannemen van een glaasje champagne zonder dat je de wijnkaart hebben gezien, is mijns inziens vergelijkbaar als het aangaan van een gentlemans agreement. Je hebt een soort van bandbreedte waarbinnen je als restaurant kunt begeven, om het gegeven vertrouwen niet te schaden. Als je voor 350 euro bij Okura eet, is het niet gek dat je 16 euro voor een glaasje champagne betaalt, temeer als daar een Japans kersje in zit die de champagne extra bijzondere smaak geeft. 28 euro voor twee glazen champagne op een rekening van 130 vind ik persoonlijk niet in verhouding tot wat volgde en overschaduwt wat wat mij betreft verder een redelijke culinaire ervaring was.
Beste Bas Tiaan,

Bedankt voor uw recensie. Wij werken met hoogwaardige producten, zo ook onze champagnes die nu eenmaal niet goedkoop geprijsd zijn. Wellicht was een Cava een betere keus geweest. Graag zouden wij telefonisch met u in contact willen komen om te kijken of we u gevoel na uw bezoek kunnen verbeteren. We waarderen immers uw positieve reactie over de gerechten.

Met vriendelijke groet,
Bart van Berkel, Petossi Haarlem
Yvon D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Wederom genoten van de kleuren, geuren en verrassende smaken en de perfect bijpassende wijnen.
Superavond!
Bedankt voor de mooie woorden! Tot ziens bij Petossi
Harry J.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heel smakelijk gegeten,niet standaard keuken;mooi samengestelde smaken,lekkeer!,prettige volwassen gastvrouw.
Kraanwater geen probleem!
Lekkere Vouvrai (witte wijn).
Absoluut aanrader.
Ine T.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Met vrienden gegeten; niet normaal zo lekker! Zelfs mijn vegetarische gerechten waren the bomb! Zeker een ‘must go there’! Alleen maar lof;)
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Met één woord heerlijk het was genieten van het 6 gangenverrassingsmenu. Ik zou zeggen kom het proeven !!!!
Valeriu P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Heel mooi opgemaakte gerechten en ook heel lekker.
Marina K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Heerlijk eten, verassende gerechten van uitstekende smaak!
Jan Willem V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Bij ons eerste bezoek was iets meer uitleg bij de menukaart prettig geweest. De adviezen van de vinologe pakten briljant uit! Personeel is heel vriendelijk en erg gastvrij. De stijlvolle ambiance van het restaurant, komt niet geheel overeen met de wijze van uitserveren. We komen graag nog een keer terug om van de voortreffelijke keuken te genieten.
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Met enige verwachting naar Petossi gegaan. Bij entree was het nog niet zo druk en was er voldoende aandacht van het niet echt naar mijn menig geschoold horeca personeel. Absoluut vriendelijk maar de etiquette werden niet echt nageleefd. Wij kozen voor een 6 gangen diner die uiteindelijk ook genoemd werd in de menukaart. En dan is de verassing er snel af. Over de wijnen kon er niet zoveel verteld worden en uiteindelijk hebben wij zelf een keuze gemaakt. Het eten was heel wisselend, en niet allemaal even mooi op smaak. Toen het drukker werd, was ook de aandacht weg en bleven de glazen leeg. Er wordt zeker met passie gekookt, maar het is het allemaal niet. De keuken is door de verlichting erg aanwezig en de akoestiek is niet heel prettig. Prijs / kwaliteit is hierdoor ook veel te hoog en wij allen besloten toch om voor dit bedrag niet zo snel meer terug te keren.
Sylvia G.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Eten was verrassend en uitstekend. Hadden vooraf voor 3 gangen winnaars diner gekozen maar daar werd verder geen aandacht meer aanbesteed . Uiteindelijk voor 4 gangen diner gekozen met bijpassende wijnarrangement. Zowel aperitief als wijn/bier vielen erg tegen combinatie kwaliteit prijs, voor klein glas bier 7 euro is toch wel erg veel. Bediening zorgde voor onrustig ambiance. Jammer want eten was heerlijk
Gioia U.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Het eten was echt fantastisch! Sfeer toch iets minder ongedwongen dan ik had gedacht. Waardoor er bij mij verwachtingen ontstonden, die niet helemaal waargemaakt werden. BV een goede uitleg over wijn en kazen etc. Horeca etiquette die half, half nageleefd werden. In een ongedwongen, relaxte, gastvrije sfeer maakt het allemaal niet uit, maar nu viel dit gewoon meer op. Jammer! Voor het eten ga ik overigens absoluut terug en kan ik Petossi ook zeker aan iedereen aanraden! Ik heb echt heerlijk gegeten!!!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Heerlijk gegeten, fijne bediening, goede prijs - kwaliteit verhouding. Kortom: een aanrader!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Gekozen voor 6 gangen verrassing met bijpassende wijn. De eerste 4 gangen waren echt heel erg lekker en de wijnen pasten dat goed bij. Wat erg leuk was, was dat er hier werd geschonken bij de 3e gang. Verrassend en erg lekker in combinatie.
Gang 5 vond ik zelf minder succesvol, wat vooral met textuur van het eten had te maken. Als nagerecht gekozen voor het kaasplankje. Deze smaakte goed al was ik minder gecharmeerd van de bijpassende wijn. Ik geef de voorkeur aan een iets zoetere dessertwijn terwijl deze vrij fris was.

Alles bij elkaar erg lekker gegeten al vonden wij de rekening wel aan de hoge kant. Vergeleken met andere restaurants in dit segment was de prijs kwaliteit verhouding niet in balans.
erwin P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Heerlijk gegeten. Zeer creatieve gerechten. Mensen met passie voor hun vak.