Petossi

Lange Veerstraat 15 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Petossi

Een restaurant waar de kok nog echt ‘de baas’ is. Elke dag iets anders, elke dag iets nieuws. Als je kiest voor het Chefs menu, is het etentje een complete culinaire verrassing maar zeker weten dat je ten volste zult genieten van wat ‘de pot schaft’! Gerechten van de hele wereld passeren hier de revue maar de basis blijft toch een beetje Nederlands. Wel supermooi geserveerd; een lust voor het oog maar zeker voor de maag!

Glas champagne

• Nederlands gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant Petossi

Karin K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Heerlijk gegeten, mooie verrassende gerechten
Lysette L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Ontzettend genoten van het truffelmenu. Stuk voor stuk heerlijke gerechten en fijne bediening. Alle gerechten waren geweldig, maar het hoofd- en nagerecht waren echt fantastisch. Vlees geweldig bereid en het lekkerste nagerecht sinds tijden. Aanrader!
Roeland V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijk gegeten, verassend en kundig gepresenteerd, met veel smaken die perfect werden verweven. En dat alles voor een zachte prijs. top !
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Verfijnde gerechten met mooie smaken, samen met het wijnarrangement hebben we genoten van een 5-gangen surprise-diner. We komen zeker weer terug!
Renee G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Dit is echt een avond uit eten en culinair genieten ! De sfeer is zeer huiselijk, professioneel zonder opdringerig te zijn. Het personeel doet er alles aan om de gast op zijn/haar gemak te stellen.
Ieder gerecht is een culinair feestje met leuke verrassende ingrediënten van de chef Bart van Berkel......verfijnde keuken noem ik dit. een saus van karnemelk en basilicum bijvoorbeeld....
Wat ik altijd zeer waardeer is linnen aan tafel ( geen paoeren servetjes) ook de servetten...en mooie glazen....alles was er zonder stijf noch te chique te zijn. Mijn kaasplateau...Hollandse kazen was ook geweldig...het zelfgemaakte ijs heerlijk. Dank Bart en team....dit is voor ons een avond uit eten en genieten........tot gauw. liefs Anne en Renée
Stefanie B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Een kleine zaak waar een huiselijke sfeer en moderne elementen elkaar kruisen. Bij binnenkomst meteen goed opgevangen door het kundige en uiterst vriendelijke personeel. De smaken zijn authentiek Nederlands met een internationale twist. Goed in balans en wat je ook krijgt voorgeschoteld, alle ingrediënten passen bij elkaar. Tip: het wijn arrangement met bovengemiddelde kwaliteit voor een vriendelijke prijs.
Eveline P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Het eten was erg lekker, goed bijpassende wijnen en de sfeer in het restaurant was goed. Jammer dat de bediening ver achterbleef. Weinig geïnteresseerd, onpersoonlijk (iedere keer iemand anders aan je tafel) en bij vertrek moesten we zelf onze jas uit de garderobe vissen. Jammer voor zo’n mooie tent!
Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Heerlijk eten, mooie wijnen maar een onpersoonlijke service. Geen ruimte voor een persoonlijke benadering of verhalen (bijvoorbeeld hoe het wijnmenu is samengesteld oid). Alles ging veel te snel. Na het betalen van de rekening mochten we zelf onze jas gaan zoeken in de berg, hoogtepunt van desinteresse.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten.
Een wat luxer restaurant met bijzonder verrassende gerechten.
Door de kortingsactie van IENS leuk om eerst uit te proberen.
Bedankt Karin voor de leuke beoordeling. We hopen je in de toekomst nogmaals bij ons terug te zien.

Liesbeth R.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Heerlijk creatief eten, prachtig gepresenteerd.

De bedoeling is dat je meerdere gangen eet, dus de porties zijn bescheiden,.

Fijne sfeer,, oprechte liefde voor het vak is voelbaar
Bedankt Liesbeth voor de mooie recensie en hoge scores! Graag tot ziens in ons restaurant in Haarlem.

Marleen M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Wat een heerlijke gerechten. We hebben een zes-gangen verrassingsmenu gekozen met een bob-arrangement. De gerechten waren verrassend en heerlijk. Mooi smaken, structuren. De wijnen pasten er ook perfect bij. Amuses ook smaakvolle verrassingen. We gaan hier zeker nog een keer eten.
De tijd tussen gang 3 en gang 4 duurde iets langer dan tussen de andere gangen. Was voor ons op dat moment geen probleem overigens.
Bedankt voor de hoge scores Marleen! Hier doen we het voor.

Nanette Z.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Echt heerlijkgegeten met verrassende combinaties en de bediening was top!
Marlous J.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Heerlijk gegeten. We hadden het 5-gangen verrassingsmenu. Mooi opgemaakte borden, en niet te grote porties, precies goed. Ook erg leuk dat er een vegetarisch gerecht bijzat.
Beste Marlous,

Bedankt voor de mooie recensie en de hoge scores. We kijken ernaar uit je nogmaals te ontvangen bij Petossi.

Jelle T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Mooie gerechten, heerlijk gegeten.
Bedankt Jelle voor het achterlaten van een recensie. Dit horen we graag!
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Petossi altijd goed. Gerechten in balans en verrassend. Een heerlijke Barolo, klein feestje om op restaurant te gaan.
Cheng Y.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
De gastvrouw en de chef-kok hebben ons super goed geserveerd! Het 4-gangenmenu was echt een goeie keuze, we hebben de avond prima maar onze zin en het eten was eveneens van een topniveau. Tot de volgende keer! Gr, Cheng & Lin
Beste Cheng,

Dankjewel voor je mooie woorden. Daar doen we het voor. We zien jullie graag weer terug!

Tot ziens,

Restaurant Petossi
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Een top restaurant waarbij heerlijke en verrassende gerechten worden geserveerd. Het personeel is zeer gastvrij en staat open voor iedere gewenste aanpassing. Een absolute aanrader!!
Dankjewel voor je mooie woorden Herman. Graag tot ziens bij Petossi.
Xander S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Goed gegeten, enthousiaste en attente bediening. 5-gangen gehad met heerlijke gevarieerde gerechten. Iets minder schuim/moes zou naar mijn smaak mogen.
Beste Xander,

Dankjewel voor je recensie. Fijn om te horen dat je lekker hebt gegeten. Ook bedankt voor je feedback. We gaan dit meenemen in onze receptontwikkeling.

Graag tot een volgende keer!
Kiki H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Na binnenkomst in het sfeervol ingerichte restaurant, werden wij zeer hartelijk ontvangen. De gerechten waren fantastisch, mooie smaakcombinaties en verse producten. Wij hebben een heerlijke avond gehad!
Beste Kiki,

Dankjewel voor je enthousiaste woorden! Fijn om te horen dat jullie een heerlijke avond hebben gehad.

Graag tot een volgende keer.

Tot ziens,

Restaurant Petossi
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Normaal gesproken schrijf ik zelden een review, dit keer echter een kleine noot aan Petossi: Het aanbieden en aannemen van een glaasje champagne zonder dat je de wijnkaart hebben gezien, is mijns inziens vergelijkbaar als het aangaan van een gentlemans agreement. Je hebt een soort van bandbreedte waarbinnen je als restaurant kunt begeven, om het gegeven vertrouwen niet te schaden. Als je voor 350 euro bij Okura eet, is het niet gek dat je 16 euro voor een glaasje champagne betaalt, temeer als daar een Japans kersje in zit die de champagne extra bijzondere smaak geeft. 28 euro voor twee glazen champagne op een rekening van 130 vind ik persoonlijk niet in verhouding tot wat volgde en overschaduwt wat wat mij betreft verder een redelijke culinaire ervaring was.
Beste Bas Tiaan,

Bedankt voor uw recensie. Wij werken met hoogwaardige producten, zo ook onze champagnes die nu eenmaal niet goedkoop geprijsd zijn. Wellicht was een Cava een betere keus geweest. Graag zouden wij telefonisch met u in contact willen komen om te kijken of we u gevoel na uw bezoek kunnen verbeteren. We waarderen immers uw positieve reactie over de gerechten.

Met vriendelijke groet,
Bart van Berkel, Petossi Haarlem