Petossi

Lange Veerstraat 15 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Petossi

Een restaurant waar de kok nog echt ‘de baas’ is. Elke dag iets anders, elke dag iets nieuws. Als je kiest voor het Chefs menu, is het etentje een complete culinaire verrassing maar zeker weten dat je ten volste zult genieten van wat ‘de pot schaft’! Gerechten van de hele wereld passeren hier de revue maar de basis blijft toch een beetje Nederlands. Wel supermooi geserveerd; een lust voor het oog maar zeker voor de maag!

Glas champagne

• Nederlands gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,1

Jouw recensie over het restaurant Petossi

Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Heerlijke avond gehad bij Petossi! Echt lekkere gerechten, goeie bijpassende wijnen en uitstekende service. Een aanrader!
Dieuwertje H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Heerlijk eten met bijpassende wijnen en goede service, wij komen terug!
Heel erg bedankt, Dieuwertje! Goed om te horen dat wij jullie nog eens in ons restaurant mogen ontvangen. Tot dan!

Remco D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Geweldig lekker gegeten, 4 gangen menu meer dan voldoende. Lekkere bijpassende wijnen. Voldoende ruimte tussen de tafels, over akoestiek niets te klagen. Heerlijke oester vooraf gehad! Leuk om ook pastinaak en kastanje in de gerechten aan te treffen. Bescheiden chef, Brabantse gemoedelijkheid in Haarlem!
Menno D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
Heerlijk gegeten met een uitmuntend wijnarrangement bij de verschillende (5) gangen. Zelden zo goed smaken/geuren in de wijnen kunnen herkennen. Vriendelijke bediening die geen fouten maakte tijdens het serveren van de gerechten met de wisselende 'dieet'-wensen. Pauzes tussen de gangen waren van aangename duur. Restaurant is niet al te groot, dus het maken van een reservering is verstanding. Wij komen terug: is het niet voor dit aangename restaurant, dan wel voor de ontzettend leuke stad die Haarlem is.
Ger O.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Eten was prima .alleen lang moeten wachten toen we binnen kwamen .Gingen eerst andere klanten helpen
Die na ons binnen kwamen .
Bedankt voor de recensie Ger en graag tot de volgende keer!

Antoine S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Een zaak die beter en beter wordt, en dat zie je aan het aantal bezette tafeltjes. Sfeervolle inrichting en levendige sfeer waar met hart gekookt wordt
Wat een hartverwarmende woorden over Petossi. Heel erg bedankt hiervoor, Antoine, en we hopen jou een volgende keer in ons restaurant te mogen ontvangen!

R.G. H.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Wij waren zeer aangenaam verrast met het surprise menu. Elk gerecht was opnieuw zeer bijzonder door de hoeveelheid aan smaken, absoluut in de juiste balans. Ook het bijpassende wijn arrangement was top. Kortom, wij komen hier zeker nog een keer terug.
Bedankt voor je fantastische cijfer! Leuk dat we je hebben kunnen verrassen met ons verrassingsmenu. Graag tot de volgende keer, R.G.!

Annelies W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
De amuse proefte aangebrand. Een van de oesters was niet vers. Sterke geur. Een voorgerecht met drop is een uitdaging maar je moet daar wel van houden. De sterke dropsmaak nam alle smaak van het vlees weg. Het hoofdgerecht van poon was voortreffelijk evenals het vlees hoofdgerecht. Ook de kaasplank en dessert waren prima.
Gerbrand-J B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Onze kennismaking met Petossi was voortreffelijk. Wij vinden het een aanwinst voor Haarlem. Hoge kwaliteit en toch vriendelijk en bescheiden, waar vind je dat tegenwoordig nog. Mooie gerechten met verrassende smaakcombinaties (drop !; en de onvermijdelijke boerenkool-amuse was top). Wij komen terug.
Wat een prachtig compliment dat je Petossi een aanwinst voor Haarlem vindt. Heel erg bedankt hiervoor, Gerbrand-J. Graag tot de volgende keer!

Melanie D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Heel erg gehorig. Leuk ingericht, maar wel een kippenhok zodra het vol zit.
Bedankt Melanie voor de recensie. We zijn blij om te horen dat onze gerechten en service jullie zijn bevallen en danken je voor de feedback wat betreft de akoestiek!
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Eten was heerlijk. akoestiek verdient een punt van aandacht. Konden elkaar moeilijk verstaan. Blijf aandacht schenken aan de gasten tot en met de koffie.
Bedankt Ingrid voor deze recensie. We zijn erg blij om te horen dat onze gerechten en de gastvrijheid je zijn bevallen!

Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Heerlijk gegeten, verrassende gerechten en ontspannen bediening.
Bedankt Mascha voor het achterlaten van een recensie. Dit waarderen wij zeker!
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Zo hoort een avond uit eten te zijn!
Genoten van de overheerlijke verfijnde smaken die we vonden in het truffel-menu. De Geografico wijn paste daar uitstekend bij en was prima in ballans met de gerechten. De Nederlandse kazen deden mij versteld staan. De specifieke smaken deden niet onder voor menig mediterraan kaasje.
Het gastheerschap vond ik erg aangenaam. Op de achtergrond, cordaat en deskundig. Kortom zo hoort een 'restaurant beleving' te zijn!
Beste Marc,

Bedankt voor deze mooie woorden! We hopen je snel weer terug te zien bij ons aan tafel.

Karin K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Heerlijk gegeten, mooie verrassende gerechten
Bedankt voor de mooie recensie Karin! We zien je graag weer bij ons aan tafel in Haarlem.

Lysette L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Ontzettend genoten van het truffelmenu. Stuk voor stuk heerlijke gerechten en fijne bediening. Alle gerechten waren geweldig, maar het hoofd- en nagerecht waren echt fantastisch. Vlees geweldig bereid en het lekkerste nagerecht sinds tijden. Aanrader!
Bedankt voor de aanrader en de mooie woorden Lysette! Graag tot snel in Haarlem.

Roeland V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijk gegeten, verassend en kundig gepresenteerd, met veel smaken die perfect werden verweven. En dat alles voor een zachte prijs. top !
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Verfijnde gerechten met mooie smaken, samen met het wijnarrangement hebben we genoten van een 5-gangen surprise-diner. We komen zeker weer terug!
Bedankt voor je prachtige beoordeling, Margot! Leuk dat we je hebben kunnen verrassen met het suprise-diner. Graag tot de volgende keer!
Renee G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Dit is echt een avond uit eten en culinair genieten ! De sfeer is zeer huiselijk, professioneel zonder opdringerig te zijn. Het personeel doet er alles aan om de gast op zijn/haar gemak te stellen.
Ieder gerecht is een culinair feestje met leuke verrassende ingrediënten van de chef Bart van Berkel......verfijnde keuken noem ik dit. een saus van karnemelk en basilicum bijvoorbeeld....
Wat ik altijd zeer waardeer is linnen aan tafel ( geen paoeren servetjes) ook de servetten...en mooie glazen....alles was er zonder stijf noch te chique te zijn. Mijn kaasplateau...Hollandse kazen was ook geweldig...het zelfgemaakte ijs heerlijk. Dank Bart en team....dit is voor ons een avond uit eten en genieten........tot gauw. liefs Anne en Renée
Bedankt Renee voor deze mooie en gedetailleerde beoordeling over Petossi. Leuk om te lezen dat je zo'n oog voor detail hebt. Tot gauw!

Stefanie B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Een kleine zaak waar een huiselijke sfeer en moderne elementen elkaar kruisen. Bij binnenkomst meteen goed opgevangen door het kundige en uiterst vriendelijke personeel. De smaken zijn authentiek Nederlands met een internationale twist. Goed in balans en wat je ook krijgt voorgeschoteld, alle ingrediënten passen bij elkaar. Tip: het wijn arrangement met bovengemiddelde kwaliteit voor een vriendelijke prijs.
Wat een hoop mooie complimenten, dankjewel hiervoor Stefanie. En leuk om te lezen dat je ook nog een wijntip deelt. Graag tot een volgende keer!

Eveline P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Het eten was erg lekker, goed bijpassende wijnen en de sfeer in het restaurant was goed. Jammer dat de bediening ver achterbleef. Weinig geïnteresseerd, onpersoonlijk (iedere keer iemand anders aan je tafel) en bij vertrek moesten we zelf onze jas uit de garderobe vissen. Jammer voor zo’n mooie tent!
Bedankt Eveline voor het mooie gemiddelde en de beoordeling over ons restaurant. Jammer te horen dat je ons personeel op deze manier hebt ervaren. Uiteraard willen wij niet op deze manier naar onze gasten overkomen. Ons excuses hiervoor en we nemen jouw feedback dan ook graag in ontvangst. Vooralsnog hopen wij jou nog eens in ons restaurant te mogen ontvangen.