Petossi

Lange Veerstraat 15 2011 DA Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Petossi

Een restaurant waar de kok nog echt ‘de baas’ is. Elke dag iets anders, elke dag iets nieuws. Als je kiest voor het Chefs menu, is het etentje een complete culinaire verrassing maar zeker weten dat je ten volste zult genieten van wat ‘de pot schaft’! Gerechten van de hele wereld passeren hier de revue maar de basis blijft toch een beetje Nederlands. Wel supermooi geserveerd; een lust voor het oog maar zeker voor de maag!

Glas champagne

• Nederlands gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,2

Jouw recensie over het restaurant Petossi

Ine T.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Met vrienden gegeten; niet normaal zo lekker! Zelfs mijn vegetarische gerechten waren the bomb! Zeker een ‘must go there’! Alleen maar lof;)
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Met één woord heerlijk het was genieten van het 6 gangenverrassingsmenu. Ik zou zeggen kom het proeven !!!!
Valeriu P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Heel mooi opgemaakte gerechten en ook heel lekker.
Marina K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Heerlijk eten, verassende gerechten van uitstekende smaak!
Jan Willem V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Bij ons eerste bezoek was iets meer uitleg bij de menukaart prettig geweest. De adviezen van de vinologe pakten briljant uit! Personeel is heel vriendelijk en erg gastvrij. De stijlvolle ambiance van het restaurant, komt niet geheel overeen met de wijze van uitserveren. We komen graag nog een keer terug om van de voortreffelijke keuken te genieten.
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Met enige verwachting naar Petossi gegaan. Bij entree was het nog niet zo druk en was er voldoende aandacht van het niet echt naar mijn menig geschoold horeca personeel. Absoluut vriendelijk maar de etiquette werden niet echt nageleefd. Wij kozen voor een 6 gangen diner die uiteindelijk ook genoemd werd in de menukaart. En dan is de verassing er snel af. Over de wijnen kon er niet zoveel verteld worden en uiteindelijk hebben wij zelf een keuze gemaakt. Het eten was heel wisselend, en niet allemaal even mooi op smaak. Toen het drukker werd, was ook de aandacht weg en bleven de glazen leeg. Er wordt zeker met passie gekookt, maar het is het allemaal niet. De keuken is door de verlichting erg aanwezig en de akoestiek is niet heel prettig. Prijs / kwaliteit is hierdoor ook veel te hoog en wij allen besloten toch om voor dit bedrag niet zo snel meer terug te keren.
Sylvia G.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Eten was verrassend en uitstekend. Hadden vooraf voor 3 gangen winnaars diner gekozen maar daar werd verder geen aandacht meer aanbesteed . Uiteindelijk voor 4 gangen diner gekozen met bijpassende wijnarrangement. Zowel aperitief als wijn/bier vielen erg tegen combinatie kwaliteit prijs, voor klein glas bier 7 euro is toch wel erg veel. Bediening zorgde voor onrustig ambiance. Jammer want eten was heerlijk
Gioia U.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Het eten was echt fantastisch! Sfeer toch iets minder ongedwongen dan ik had gedacht. Waardoor er bij mij verwachtingen ontstonden, die niet helemaal waargemaakt werden. BV een goede uitleg over wijn en kazen etc. Horeca etiquette die half, half nageleefd werden. In een ongedwongen, relaxte, gastvrije sfeer maakt het allemaal niet uit, maar nu viel dit gewoon meer op. Jammer! Voor het eten ga ik overigens absoluut terug en kan ik Petossi ook zeker aan iedereen aanraden! Ik heb echt heerlijk gegeten!!!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Heerlijk gegeten, fijne bediening, goede prijs - kwaliteit verhouding. Kortom: een aanrader!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Gekozen voor 6 gangen verrassing met bijpassende wijn. De eerste 4 gangen waren echt heel erg lekker en de wijnen pasten dat goed bij. Wat erg leuk was, was dat er hier werd geschonken bij de 3e gang. Verrassend en erg lekker in combinatie.
Gang 5 vond ik zelf minder succesvol, wat vooral met textuur van het eten had te maken. Als nagerecht gekozen voor het kaasplankje. Deze smaakte goed al was ik minder gecharmeerd van de bijpassende wijn. Ik geef de voorkeur aan een iets zoetere dessertwijn terwijl deze vrij fris was.

Alles bij elkaar erg lekker gegeten al vonden wij de rekening wel aan de hoge kant. Vergeleken met andere restaurants in dit segment was de prijs kwaliteit verhouding niet in balans.
erwin P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Heerlijk gegeten. Zeer creatieve gerechten. Mensen met passie voor hun vak.
Esmée D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Prachtig interieur met een bijpassende sfeer en uitstekende professionele bediening. 5 gangen gedineerd, allemaal zo verfijnd met verassende smaken.
Tanja T.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Gerechten en smaakcombinaties zijn uitmuntend, veel persoonlijke aandacht van de chef. Beperkte kaart, probeer je nieuwsgierigheid te bedwingen, kijke niet op de kaart en kies voor verrassingsmenu. Portionering aan de kleine kant. Zeker voor herhaling vatbaar.
Fons K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Dat was op en top genieten! De ene smaakexplosie na de ander. De bijpassende wijnen waren ook perfect.
Goede sfeer en super bediening. Lange tijd niet zo genoten van een avondje uit eten!
Inoa H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Heel fijn en goed gegeten. Totaal geen druk vanuit bediening, er werd precies lang genoeg gewacht tussen de gangen. Goeie wijnen. Ook de chef kwam nog even aan tafel. Dat soort kleine dingen, maakt het een bijzondere ervaring. En als je dat hebt bereikt bij je gasten, weet je dat je het goed doet als chef, gastheer of gastvrouw. Ook complimenten voor de stagiair.
Eelco K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Goed eten, leuke smaak combinaties. Kalfs tartaar was top. Restaurant is wel wat rumoerig, akoestiek kan beter. Wijnen heerlijk
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
4 gangen verrassing van de chef gekozen. Heerlijk gegeten, goed gekozen wijnen er bij. Aanrader voor een lekker avondje uit.
Boyd H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Dit restaurant is een blijvertje!!!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Eten lekker maar erg afgemeten. Wijnkaart gericht op de dikkere Portomonneé maar na doorvragen alternatief achter de hand. Service prima en aandachtig. Ondanks dat de porties klein waren voelde ik me na afloop voldoende gevuld en niet overladen, toch wel prettig. Kleine kaart.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018