Petit Restaurant Kerkzicht

Dinsdag en Woensdag vanaf 17:30
Donderdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00

Inge V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
leuk eetcafe/bistro, maar prima kaart voor ieder wat wils, zowel vlees/vis als vegetarisch, alleen wanneer de groep uit 10plus personen bestaat is de kaart iets beperkter. Grote bar om eerst wat vooraf te drinken. Bediening aardig en vriendelijk, en ook snel. Wij waren met 9 personen en alle gerechten kwamen in 1x keer.
porties zijn ruim en gelukkig hadden we geen voorgerecht genomen. Onder genot van een glaasje en brood hoefden we ook niet heel lang te wachten, was prima te doen.
prima locatie, gaan we zeker nog eens eten.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Dit jaar weer een rondje plaatselijke restaurants gedaan. Kerkzicht blijft een leuk restaurant met goede en vriendelijke bediening. Met name de gebakken schol (vis van de dag) was mooi klassiek gebakken en geserveerd. Verder geen uitschieters (pos of neg). Prima tent met redelijke prijzen.
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Aangeklede verjaardagsborrel gevierd met ongeveer 30 mensen op deze geweldige locatie in dit prachtige dorp in Amsterdam. Jammer van de stugge bediening; het welkom was alles behalve enthousiast en aan de sobere, wel nette inrichting kan ook wel wat gesleuteld worden. Fontein op herentoilet werkte niet, verder zag het er goed uit. De hapjes waren oké. Desalniettemin was het een heel leuk feest.
M .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Enkele weken terug (8/5) met een groep van 6 personen gegeten bij café restaurant Kerkzicht te Amsterdam (Sloten). Hoewel we keurig hadden gereserveerd, bleek bij aankomst dat men de reservering niet was doorgekomen. Desondanks – de zaak was op dat moment nog helemaal leeg – kregen we vlot een tafel. Drankjes besteld en kaart bekeken. Op de kaart – met een beperkte keuze – staan verschillende “lollige” gerechten als Kip Op Stok e.d. Alle bestelde gerechten kwamen vlot door en voldeden aan hetgeen je bij een eetcafé mag verwachten. Grote porties en smakelijk, maar geen culinaire hoogstandjes met bijzondere ingrediënten. Enig minpuntje op een verder prima avond was de bediening; niet onvriendelijk, maar stug en een tikje sjagrijnig.
Michiel P.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Altijd welkom bij Kerkzicht. Erik en Myra zorgen er voor dat je je thuis voelt. Het is er Amsterdams gezellig. Prima voor een biertje of een goed glas wijn. Eten is er ook uitstekend. Er wordt (h)eerlijk gekookt met verse ingrediënten. Eenvoudig maar goed. Prima vertoeven bij Kerkzicht, wij komen er graag!
Margreet en Michiel
Flanker .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Gezellig druk, kleine kaart maar wat ze hebben is erg lekker.
Vlotte no nonsense amsterdamse bediening.
Toevoeging van locale specialiteiten was voor mij nieuw en een aangename verrassing, tevens genoten van een texels biertje van de tap.
Fietsen binnenkort weer ' langs'.
Michel & Anja
Andressegovia88 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
De gezellige sfeer en goede bediening zorgen er voor dat je je hier meteen thuis voelt.
Een gezellige bar en goede kwaliteit eten en drinken.De porties zijn voldoende
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Zondag hier gegeten met een groepje van 11 mensen. Buiten ging helaas niet, maar binnen was het niet ongezellig, op de vervelende muziek na, die na enige tijd op ons verzoek verwisseld werd voor wat rustigers. Per gang waren er drie keuzes (de menukaart heeft er natuurlijk veel meer). Ik koos vooraf de gamba's op zijn Spaans, in hete olie met veel knoflook. Erg lekker, maar ik verdacht de nogal kleine gamba's ervan garnaaltjes te zijn. Het hoofdgerecht werd voor mij zalm met brie, uit de oven, met pesto. De combinatie smaakte niet fout, maar vette vis plus vette kaas vind ik niet de culinaire vondst van het jaar. Erbij, goede patat en wat groenten. De witte huiswijn was mij iets te zoet om mee door te gaan, maar per glas kon je geen andere krijgen. De fles werd in een compleet inadequate "koeler" gezet (dat ze die nog steeds verkopen...) en was dus snel lauw. Dus: een koelemmer eisen.
Als ik nog eens in de buurt zou zijn, misschien nog een keer, maar "ne merite pas un détour", om in Michelin termen te spreken.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
op 31 mei met 28 mensen hier gegeten. Eerst hebben we een borrel gedronken op het buitenterras. Moet zeggen dat er soms wel een iemand te lang droog stond. Daarna zijn we naar binnen gegaan en hebben we gegeten. de carpaccio en de kreeftcocktail waren heerlijk. De tournedos was op de grillplaat gebakken waardoor deze heerlijk knapperig was van buiten en rose en sappig van binnen. De vis met kaas was ook helemaal goed. En de desserts waren ook heerlijk. De prijzen van het eten en de drank vallen erg mee. Al met al heel erg geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar. Iedereen vond het geweldig!
Het is een eetcafe met eten van restaurantkwaliteit.
Dnomyar .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Mijn eerste indruk was dat er een besloten feest was.
Dit was echter niet het geval. maar daar de zaak ook als cafe functioneert was het erg druk .
Maar we konden rustig eten werd er gezegd geen probleem.
Als voorgerecht voor mij een ovenschaaltje met kleine scampis in pikante olie met veel knoflook met stokbrood. dat smaakte mij uitstekend. Als hoofdgerecht had ik texelse lamsrack, heerlijk goed gekruid en mals als bijlage lekkere krokante gekruide aardappels uit de oven en een wat matige groente mix "flauw en smakeloos" mijn partner had de dagschotel "asperges" gewoon een goed smakend gerecht maar miste de "hmmm heerlijk factor". De prijs kwaliteit verhouding was zonder meer netjes.
alleen een erg sobere entourage niet iets om indruk mee te maken