Pêt Thai

Erg duur
Mathias H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
PetThai Bosschstraat Maastricht.

Heel slecht eten voor veel teveel geld.
We hebben al vaker viskoekjes gegeten (in Thailand) en ook wel eens zelfgemaakt dus wij verheugden ons op deze specialiteit vh huis. De viskoekjes waren erg slap. Ofwel was de olie waar ze in gebakken waren te oud, of ze waren opgewarmd in de magnetron. Sausje bij de viskoekjes was zo'n goedkope zoetzure saus uit een fles. Geen homemade saus met pepertjes, vissaus en koriander. Voorgerecht geen aanrader dus.

Het hoofdgerecht Bami met rundsvlees. Ook een specialiteit van het huis. Een kleffe veel te pittige brok bami. Nauwelijks groente in te vinden. Het vlees was een goedkoop stuk rundsvlees gekookt om het enigszins
kouwbaar te krijgen. We vroegen de milde variant, bami bleek echter veel te heet. We zijn wel wat gewend uit de Indische keuken, maar dit was echt veel te pittig. Het is dat je honger hebt en erg moe bent dat je de
portie opeet maar anders had ik het geweigerd.

Bediening was wel oke en attent. (bediening gaf me een beetje melk om mijn mond te spoelen om de pittigheid te compenseren)

Al met al zeer teleurstellend en absoluut géén aanrader!
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Misschien waren wij hier op een verkeerde dag, of kozen wij net het verkeerde gerecht. Misschien hadden we gewoon pech. Hoe dan ook, als liefhebbers van de Thaise keuken kwamen we hier van een koude kermis thuis. We begonnen met tom ka gai, die prima was, en goed gevuld. Ik bestelde vervolgens pad bai krapau, een wokgerecht met oestersaus, Thaise basilicum en peper. Ivm mijn iets gevoeligere maag door zwangerschap vroeg ik om het niet super-pittig te maken (ze gaan hier tot 15 pepers per gerecht), maar wel pittig genoeg om de peper te proeven. Dat was geen probleem. Het gerecht dat ik kreeg was echter bijzonder vlak van smaak. Er zat vrijwel helemaal geen peper in en ik kon bovendien geen Thaise basilicum ontdekken. Nou ja, kan gebeuren. Desgevraagd en een beetje schoorvoetend (want de soep was goed geweest) gaf ik aan dat het hoofdgerecht weinig smaak had en er zover ik was tegengekomen geen basilicum in zat. Daarop pakte de eigenaar mijn vork en porde door de resten van mijn (voor de helft niet opgegeten) gerecht. Ha! Toch wel! Eén blaadje. Het lag aan mij, omdat ik weinig peper had gevraagd, want dan proef je ook de Thaise basilicum niet. Dat is natuurlijk onzin, en het geheel was bepaald geen professionele reactie. Jammer, want er wordt hier aan de recensies te zien ook veel prima eten geserveerd. Misschien proberen we het nog een keer, en hopelijk hebben we dan een andere ervaring, maar dit wordt voorlopig zeker niet onze favoriete Thai.
JimMarlie .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij hebben genoten van ons avondje uit bij Pêt Thai in Maastricht.
Een warm welkom en aandacht bij het uitkiezen van het juiste gerecht.
De gerechten, viskoekjes, rode curry met garnalen en de garnalen met groenten in oestersaus,
waren heerlijk! Wij gunnen Pêt Thai een iets grotere locatie in Maastricht zodat er nog meer mensen kunnen genieten van de heerlijke gerechten en het serveren voor de bediening iets gemakkelijker wordt!
Sjipke .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heb je het al zo vaak eens willen doen? Ben je het ook steeds aan het uitstellen geweest? Dan wordt het dus tijd dat je mijn voorbeeld volgt en je eens door de Thaise cuisine laat verrassen, echt het is meer dan de moeite waard!!

De ontvangst is wat je noemt 'informeel' de uitstraling van het restaurant is huiselijk. De eigenaar zwaait in het restaurant de scepter, terwijl zijn Thaise vrouw wonderen staat te verrichten in de keuken. Zowel in het restaurant, als hetgeen er wordt geserveerd straalt een zekere gedrevenheid uit die echter nooit opdringerig wordt.

Het hele team is in de weer om het de gasten, groot en klein, naar de zin te maken. De eigenaar luistert naar de gasten en is in staat op basis van zijn gesprekken met de gasten de maaltijd zo samen te stellen dat er met alle voorkeuren rekening wordt gehouden. We waren met zes volwassenen en twee kinderen. We waren nieuwsgierig naar wat hij ons kon bieden vier hielden van pittig eten, twee absoluut niet en de kinderen hebben nu eenmaal een heel eigen smaak. En dan toch precies dat op tafel zetten waardoor het hele gezelschap de vingers zat af te kluiven, dat is natuurlijk vakmanschap.

Bij het hoofdgerecht speelde het zelfde, door het succes van de voorgerechten was het spannend om te kijken of de hoofdgerechten de variatie van 'spyci en mild' konden evenaren. Het onmogelijke gebeurde, de gerechten overtroffen de hoog gespannen verwachting van de gasten. Het werd een culinair avondje in een heel informele sfeer, welke zowel bij de uitstekende maaltijden, als bij de geheel entourage prima tot hun recht kwam.

En waarschuwing is wel op zijn plaats, de informele sfeer wordt nog eens extra benadrukt door het deur beleid dat er wordt gevoerd. formele kleding wordt sterk afgeraden, u dient de informele sfeer te accepteren en te appreciëren. Draag geen stropdas als u het etablissement betreed want u zult de tongstrelende ervaring moeten missen. De eigenaar past de regels met vaste hand toe. U zou u zelf te kort doen!! ;)
Christine V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vers smaakvol Thais eten voor een zeer schappelijke prijs..daarvoor ben je hier aan het goede adres! Decor is wat simpel, maar je komt tenslotte voor het eten..
Een aanrader dus!
Rijkaanvitaminen .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Heerlijk en betaalbaar. Goede sfeer en bediening. Beetje vol, tafels dicht bij elkaar, maar ja wat wil je, het loopt zo goed dat ze plek te weinig hebben. Dan hadden ze maar niet zulk lekker eten moeten hebben. Een iets groter pand zou ze goed doen.
Ondanks dat we niet gereserveerd hadden, konden wij met ons tweeën toch plaatsnemen. Super!
Theamazones .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wat een heerlijk Thais eten! In een soort rommelige huiskamersfeer met bijbehorende bediening die niet altijd even attent is maar de kwaliteit van het eten maakt alles meer dan goed. Voor ons de plaats om heerlijk van Thais eten te genieten in een ongedwongen sfeer op een mooie locatie in het centrum van Maastricht.
Etienne V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Echt thai's restaurant, met authentieke gerechten, door thaise kok bereid. Let op kan nogal pittig zijn, maar je kunt dit bij bestelling aangeven hoe scherp je het gerecht wilt hebben. De zaak ziet er redelijk goed uit, nogal casual, maar dat is ook de bedoeling, stropdassen verboden. De bediening is zeer vriendelijk en erg behulpzaam bij het uitzoeken van de gerechten. Basic wijnkaart, iets te duur, voor deze eenvoudige wijnen.
Toiletten etc. ziet er proper uit, de rest komt wat rommelig over, maar dat maakt het juist gezellig.
De kaart biedt genoeg keuze, wij konden echter geen keuze maken en hebben ons laten adviseren, eerst een soep van het huis, genoeg voor 2 personen, erg smakelijk, biefreepjes in groene curry met cocos, was heel lekker, vrij pittig, maar te iets te weinig vlees( 3 stukjes) en veel te veel saus. Garnalen in rode curry, was super de luxe, juist van pittigheid en smaak, verse groenten, knapperige garnalen, maar hier weer erg veel garnalen zeker 12 stuks, rijkelijk voor die prijs. Dus een beetje opletten met portioneren, dan komt het zeker goed. En natuurlijk alles vers en knapperig bereid. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding, zelfs goedkoop ter noemen, vandaar dat het altijd vol zit, dus reserveren gewenst. Een aanrader!

Ramon Z.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Tussen de aanraders staat een gerecht met Thaise worstjes, zo hoort vlees te smaken! Een echte intense vleessmaak. Fijn ook dat de bediening een tip geeft over hoe deze worstjes te eten met de andere zaken op het bord. De gefrituurde Red Snapper met overheerlijke pittige saus is ook een absolute aanrader! De eigenaar heeft altijd een vriendelijk woord en vaak een leuke anekdote. Bovendien zijn de prijzen eerlijk. In deze prijsklasse een absolute topper, Thais zoals Thais hoort te smaken. Sterker nog, Pet Thai kan zich kwalitatief ook meten met hogere segmenten wat mij betreft! Enige puntje is dat de tafeltjes redelijk dicht op elkaar staan, maar mij stoort dat niet en ik hen het graag over voor hey lekkere eten wat er wordt geserveerd! Een absolute aanrader wat mij betreft!
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Hier begrijpen ze tenminste de Thaise keuken. Heerlijke viskoekjes, waar ik helemaal niet zo'n liefhebber van ben, maar deze heb ik met smaak opgegeten. Hoofdgerecht kip met groenten in zoetzure saus, heerlijk. Mijn partner nam de garnalen met een pittige saus en deze was pittig, maar lekker. Wat een goede prijs kwaliteitverhouding. Och ja en de inrichting zoals hier meer gemeld wordt is eigenlijk niet bijzonder, maar 15 jaar geleden tijdens onze trip in Thailand was dit eigenlijk heel gewoon. Weinig poespas, laat het eten maar spreken.
Lekkerweernietkoken .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
We hebben hier inmiddels vier keer gegeten. Altijd nemen we de red snapper, met knoflook en koriander. Heerlijk! Van te voren vertelt de eigenaar hoe zwaar de vissen zijn die ze hebben, hierdoor spreek je ook een prijs af, super geregeld. Door drukte is het soms wat wachten op je volgende drankje maar de bediening is erg vriendelijk en het eten is verser dan vers, dan wil je wel even wachten. Het is wel klein, van te voren reserveren is de keren dat wij er waren altijd nodig geweest. Hier rijden we graag (een boel kilometers) voor om!
Ferry R.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
wij zijn aardig bekend met de thaise keuken en pet thai benaderd deze heel goed. gewoon een aanrader, of je nu een pittig gerecht wilt of zoet/zuur.
EdithW1956 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Tafeltjes staan heel dicht bij elkaar, en het is op vrijdagavond beter om te reserveren, want druk. Maar het eten is fantastisch, bediening vriendelijk en snel.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Tweede bezoek aan dit restaurant. Erg lekker eten en super vriendelijke bediening. Echt een tentje waar je je thuis voelt.
Sjuul V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Altijd druk, zonder stropdassen. Dus een leuk en informeel restaurant.
Smaken zijn goed, veelal pittig. Porties zijn ruim en ze pakken het gerust voor je in.
De gefrituurde kip was erg vettig en heel veel knoflook, maar het eten is gewoon goed en zonder poespas.
George W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
We waren op zoek naar een restaurant om wat te eten na onze lange reis naar Maastricht. Kwamen hier langs. Erg druk dus dat ziet er bemoedigend uit. Konden nog een tafeltje krjigen voor 2. Daarna begon het feest! Heerlijk gegeten, de keuze was te groot. Geweldige bediening(entertainment ter plekke) . Zalige gerechten gehad, heerlijk ijs toe(enige nagerecht) en een zeeeeer schappelijke rekening. Het is dat het zo ver is anders ging ik er met grote regelmaat weer heen!!
JeZustr .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Het eten van Pet Thai is erg goed! Eindelijk een kok die niet bang is voor kruiden! En zo hoort Thais eten te zijn wat mij betreft. Het decor heeft wat weg van een Turks koffiehuis met tl-licht, maar dat draagt ook weer bij aan een ongedwongen sfeer. Dat ongedwongen karakter wordt extra benadrukt door een zeer vriendelijk maar niet al te professioneel personeel dat door de zaak rent, regelmatig sojasaus morst en glazen laat vallen. Maar ach, ze pretenderen ook niet sjiek te zijn. Pet Thai draait op zijn kruidige Thaise keuken en het eten speelt dan ook de hoofdrol. Al de rest is van ondergeschikt belang.
Bernou L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Een lekker leuk eettentje waar je lekker pittig kunt eten! Ik ga altijd voor de groene curry met 3 pepertjes! Dit is dan ook echt de max! Hier krijg je het op een koude winteravond zeker warm van! De bediening is immer vriendelijk en lekker losjes. De sfeer is gewoon oke. Qua decoratie/inrichting zijn verbeterpunten (inderdaad het aantal zitplekken is wat veel voor de ruimte). Maargoed... Het gaat om het eten en dat krijgt van mij gewoon een dikke 8!
Anness .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Schattig klein Thais eettentje in het centrum van Maastricht. Goede locatie. Inrichting en indeling kan beter. Het is een omgetoverde woonkamer. Dat zie je iets te goed. Bediening is vriendelijk maar niet professioneel.
Dit omdat bediening en volgens mij de eigenaars pal achter ons op een niet toepasselijke toon aan het grappen waren. Het eten was erg veel en dat terwijl we kleine bijgerecht porties krijgen. En met veel bedoel ik misschien 500 gram gebakken rijst en dat voor een kleine portie. Even bevestigd zelfs of dit een kleine portie was en dat
was inderdaad het geval. Benieuwd hoe een grote portie er uit zag. On proportioneel, maar goed dit kan door sommigen ook als positief ervaren worden.
Bewetten .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Wij komen regelmatig bij dit Thaise restaurant. De gerechten zijn van hoog niveau. Komt ook door de chef (uit Noord Thailand). Scherpte van de gerechten kun je zelf bepalen. Persoonlijk ga ik voor 3 pepers. Wanneer je in Maastricht Thais wilt eten, ga naar Pet Thai ! Die keuze zal je niet teleurstellen. Voorgerecht gekozen voor Thaise worstjes (echt waanzinnig). Hoofdgerecht groene curry met kip. Naar mijn idee iets teveel tafeltjes, waardoor het op een studenten eetzaal lijkt, maar de gerechten maken alles goed. TOP