Perron

Kerklaan 13-15 2911 AA Nieuwerkerk aan den IJssel Nederland Kaart
31-180319544

Over het restaurant Perron

Vlak langs het spoor

Bij Perron dineer je op een wel heel bijzondere locatie, namelijk in het oude station van Nieuwerkerk. Hier kun je terecht voor een heerlijke lunch of smaakmakend diner en zul je versteld staan van de skills van de chef. Hij tovert het ene na het andere kunstwerkje bij zijn gasten op tafel en doet dit altijd met een brede glimlach. Het menu wisselt per seizoen, waardoor je verzekerd bent van de meest verse producten. Geniet van duurzame vis, biologisch vlees en verrassende vegetarische creaties.

Meer informatie over restaurant Perron

Anita D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Vanavond samen met mijn vrouw gegeten bij het prachtige Perron. We hebben hier al eerder gegeten en ook dit keer was het weer top. Ondanks dat we niet van tevoren hadden gereserveerd konden we gebruik maken van het chefmenu van de Restaurantweek. Hier was duidelijk aandacht aan besteed en de gerechten waren stuk stuk bijzonder. Ook het bijpassende wijnarrangement geadviseerd door de sommelier was heerlijk. Fijne bediening, veel productkennis en een sfeervolle inrichting in een fraai oud stationsgebouw. Dit bedrijf verdient de hoogste score.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Bediening is joviaal, soms op het randje van laconiek, maar vriendelijk en met goeie intenties.
Vooraf een dagsoep, dit keer mosterdsoep met bosuitjes, wel lekker, en de cheviche van heilbot. Dit gerecht werd geserveerd in een onhandig bord met opstaande rand, voortaal liever een plat bord. Gerecht is wat aan de zuinige kant, wel smaakvol.
Hoofdgerecht kozen we allebei de vangst van de dag, oa kabeljauw, coquille en gamba, met een lekker sausje, zeer smaakvol. Helaas kwamen de frietjes en salade erg laat, ik moest er om vragen. De salade was een rode kool salade met een vrij zure dressing die uiteindelijk niet bij het visgerecht paste. Jammer. Fles rosé (côtes de Provence) en koffie, we rekende € 105 af. Redelijke prijs-kwaliteit verhouding.
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wij hebben afgelopen zaterdag bij Perron gegeten. We reserveerden via Iens en een half uur later konden we aan tafel.

De ontvangst is vriendelijk, onze jassen werden aangenomen en we werden naar onze tafel begeleid. De bediening is aardig en attent. We kregen brood op tafel samen met de menukaarten.

Het leuke aan Perron is dat er geen kinderkaart is. Kinderen kunnen een gerecht van de kaart bestellen en krijgen dan een kinderportie. Zo konden onze kinderen van 6 en 8 een heerlijke maaltijd eten.

We hebben als voorgerecht genoten van de kreeftensoep, de kingcrabsalade, serranoham met pangsit van spareribs en paté.

Als hoofdgerecht was de zeebaars met kaviaar met witte wijnsaus heerlijk. Net als de rogvleugel met dikke frieten. De kinderen genoten van de heerlijke hamburger en de salade zalm.

De huiswijn, een Urmeneta Sauvignong Blanc van 2016 is een prettige huiswijn.

Wij komen terug.
ideler .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ontvangst, personeel, eten en drinken prima! Zaak zelf was gezellig en goed ingericht echter het was er steenkoud. Heel jammer daardoor minder gezellig hebben zelfs met het idee gespeeld de jassen aan te trekken.
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De carpaccio was erg vers en goed smaak en de risotto blonk uit door de heerlijke smaakcombinaties. De serveersters oogden vrolijk en straalden plezier uit, alles werd gedaan met een lach, erg fijn. Wij vonden aan het eind van de avond fris binnen, maar verder is deze zaak bijzonder sfeervol en het eten verrukkelijk.
yoga88 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Dit was een heel goed geslaagd etentje, mede door de ah restaurantactie vooir een zeer aantrekkelijke prijs! Bij het verrassingsmenu werd rekening gehouden met de wens om zo koolhydraatarm mogelijk te eten, van mijn partner, en het feit dat ik vegetarier ben.
Bij het glaasje drinken vooraf kwamen er lichte kleine zoutjes op tafel. Even later werd ons een lekkere amuse geboden. Zowel de voor- als de hoofdgerechten waren voortreffelijk. Mooi om te zien en bijzonder lekker om van te genieten! En het nagerecht was opnieuw fantastisch en aangepast aan ons beider dieet. Vriendelijke bediening. Een karaf water op tafel. En leuk servies. Perron is wat ons betreft op weg om STERwaardig te worden. Bedankt!
d.spa .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het kan altijd beter.
Helaas geen keuzen menen van vlees of vis.
Wel lekker gegeten maar zonder kortings bon is de prijs wel te hoog.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten, we gaan zo wie zo weer een keertje terug, en dan gewoon van de kaart eten , nu waren we van ah. Kaarten, is altijd anders eten dan van de kaart
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Met 3 stellen hier gegeten op een zaterdagavond. De ontvangst was erg hartelijk. De inrichting en uitstraling zijn erg goed gekozen en, hoewel het restaurant vol zat, hadden wij de hele avond het idee dat we in een erg rustige omgeving zaten te dineren. De wij kozen voor het 3 gangen menu van de chef. Erg lekker met een lekker fris voorgerecht van verrassende combinaties. Onder andere Tarbot, bloemkool, komkommer en spek. Het hoofdgerecht was een combinatie van diverse vleessoorten. Waaronder een onvergetelijke stoofvlees waar ik graag nog eens voor terug kom. Het dessert met ijs, mouse en een taartje maakten de avond af. Na een goede espresso gingen we voldaan huiswaarts. We komen zeker terug.
Kenny R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Een derde herhaalbezoek aan Perron, wat al snel een favoriet begint te worden. Het zeer attente personeel, die tot mijn verbazing mijn voedselallergie hadden onthouden, is behulpzaam en heeft kennis van de gerechten, ingrediënten en bijpassende wijnen. De sfeer is door de inrichting gezellig, met voldoende ruimte tussen de tafels. De wisselende menu's lijken ook ieder bezoek zichzelf te overtreffen. Ik hoop dat de chef zelf de keuze heeft over de invulling, waardoor de kwaliteit een uiting is van het plezier waarmee het gemaakt wordt.

Het voorgerecht bestond uit een mooi dieprode zalmmoot gemarineerd met dille en een zoete olie, samen met een grote garnaal en wat uiencompote. Ieder onderdeel zat vol smaak, waarschijnlijk door de goede kwaliteit van de producten. Als hoofdgerecht was er de botermalse kalfssukade met truffeljus en pastinaakpuree. Niet een gerecht waar ik zelf snel voor zou kiezen, maar het werkte uitstekend samen. Het desert van chocolademousse met brownie maakte het geheel goed af; lekker zacht van binnen, zoals het hoort.

De prijs blijft aan de forse kant, maar ieder bezoek is weer een genot.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Gezellige inrichting, aardige service en het menu was een verrassingsmenu...sommige onderdelen van de gerechten vond ik wat smakeloos maar over het algemeen prima gegeten. Had hier al eerder een keer van de kaart gegeten en dat beviel goed dus voor 'n avondje eten en drinken is Perron zeker gezellig!
Maris13 D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We waren daar met de AH-restaurant actie en dat was een 3 gangen verrassingsmenu en we hebben heerlijk gegeten. Vooraf een combinatie van koude zalm en warme garnalen, hoofdgerecht kabeljauw met stoofvlees en nagerecht gecaramelliseerde appel met ijs. Alles mooi gegarneerd.
Sille .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de AH-actie. Het voorgerecht was rauwe zalm met garnalen, overheerlijk, maar wel erg ongelijke porties. Het hoofdgerecht verrassend, nml. vis en vlees samen, maar een uitstekende combinatie. Het toetje was een tegenvaller. Een mini appeltaartje, wat droog was en een appel nauwelijks te vinden met een schepje slagroom en wat ijs, opgemaakt in een soort te diepe kom. De wijn die ze serveren is heerlijk en het ontvangst was prettig. Ondanks de minpunten toch een goed restaurant om zeker terug te komen.
Marien D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Altijd lekker eten bij het Perron, al moet ik zeggen dat het deze keer niet mijn smaak was maar dat kan gebeuren. De bediening is vriendelijk en de uitstraling gezellig. ook voor de lunch kun je prima terecht.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Gezellig en goed gedineerd. Door omstandigheden verlate aankomsttijd was geen enkel probleem en extra menu wensen werden vanzelfsprekend gehonoreerd.
Wij lieten ons verrassen door het menu van de chef met als extra verzoek vis en geen vlees. Voldaan en met het gevoel echt een avond uit geweest te zijn reden wij na afloop huiswaarts.
Annette D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Wij waren op een zakelijke lunch en hadden van tevoren gereserveerd.
Helaas moesten wij totaal 45 minuten op onze broodjes wachten! Zonder een woord van de bediening, dat het zo lang zou duren. Toen mijn collega ging vragen waar het eten bleef, ging de serveerster niet checken in de keuken, maar stuurde ons weg met "het komt waarschijnlijk elk ogenblik". Helaas duurde dit nog 10 minuten hierna.
De broodjes carpaccio zijn met het brood in de grill gegaan, waardoor het rosbief is worden en de frietjes waren te ver doorgebakken.
Jammer, want door dit alles zou ik niet snel nog een keer boeken in Het Perron.
Tip: mocht er iets in de keuken mislopen, dan zou de serveerster een hoop goed kunnen maken door verwachtingen te managen of evt. een stokbroodje aan te bieden tegen de ergste trek.
wilan_janssen .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Wij hadden iets te vieren en wij vinden dat het Perron de juiste gelegenheid is om dit te doen.
Het eten is voortreffelijk en de bediening beleefd en ter zake kundig. \
Wij stelden het ook op prijs dat er een uitleg was over de diverse gerechten.
Kortom, Het Perron vinden wij een aanrader
MJ V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Lekker gegeten hier met de AH restaurant actie. Onze reservering was niet in het reserveribgsboek genoteerd, maar werd snel en correct afgehandeld. Een tafel werd snel geschikt. De jongeman die ons bediende was aardig en netjes maar iets te amicaal naar mijn zin. Inrichting is heel gezellig en gerechten waren heerlijk.