Perron

Kerklaan 13-15 2911 AA Nieuwerkerk aan den IJssel Nederland Kaart
31-180319544

Over het restaurant Perron

Vlak langs het spoor

Bij Perron dineer je op een wel heel bijzondere locatie, namelijk in het oude station van Nieuwerkerk. Hier kun je terecht voor een heerlijke lunch of smaakmakend diner en zul je versteld staan van de skills van de chef. Hij tovert het ene na het andere kunstwerkje bij zijn gasten op tafel en doet dit altijd met een brede glimlach. Het menu wisselt per seizoen, waardoor je verzekerd bent van de meest verse producten. Geniet van duurzame vis, biologisch vlees en verrassende vegetarische creaties.

Meer informatie over restaurant Perron

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 02:00

Alice B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Ontzettend lekker gegeten bij Perron met de AH actie. Tartaar van tonijn met diverse soorten fijne groenten, hoofdgerecht lendenstreek, het nagerecht heerlijke bavarois met een klein sausje van o.a doperwtjes - hoe verzin je het? Heerlijk! Wij komen zeker terug na deze 3e keer!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Uitstekend gegeten. Drie gangen menu is qua prijs/kwaliteit een aanrader. Voldoende ruimte tussen de tafels, vriendelijke en deskundige bediening.
We komen zeker terug.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Regelmatige bezoeker en nu met ah actie. Menu was door restaurant vastgesteld. Prima opbouw en mooie gerechten. Hoofdgerecht vlees vonden wij aan de te rauwe kant. Werd snel en attent opgelost.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Leuke locatie en ambiance. Eten goed. Minpuntje het betalen van € 6,-- voor een broodje met tapenade.
M H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Tweede menu gratis volgens de AH-restaurantactie is niet aan ge raden bij Perron. Het menu kan je niet kiezen en er wordt een hele hoge prijs voor gerekend.
verhulstjanny .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk gegeten. Mooie presentatie van de gerechten. Vriendelijke en vlotte bediening. Mooi ingericht en daarbij aandacht voor de oorspronkelijk bestemming van het gebouw.
mabs .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Weer heerlijk gegeten bij Perron, en ditmaal het driegangenmenu via de AH restaurant actie. We hadden er een wijnarrangement bijgenomen.
Eten was weer goed en met lekkere, verassende combinaties. Het hoofdgerecht vonden wij niet helemaal bij het lente seizoen passen (biefstuk, met ragout en champignons) maar smaakte prima. Extra klaasplankje na, want die is bij Perron altijd goed!

Qua service deze keer wat minder: gereserveerd via de site van restaurantactie. Bleek voor personeel niet duidelijk, waardoor we gewoon de kaart kregen. We hebben zelf navraag gedaan wat de bedoeling was ivm de actie en bleek het om een vast menu te gaan. Bij de extra's die we bestelden als wijnarrangement en kaasplankje werd overdreven duidelijk benoemd "die zitten niet gratis bij de actie hoor!". Voelde voor ons een beetje vreemd. Wellicht minder goede ervaring door het personeel met andere gasten rondom deze actie, maar toch......
Adrie V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Gastvrij ontvangst. Heerlijke gerechten. Uiterst smaakvolle combinaties. Geen overdadige porties, maar ook niet te weinig. Precies goed zo!
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Wat een fantastisch restaurant! Hier werken met een hart. Ik kwam hier geregeld met mijn zieke vriendin om een soepje te eten. Helaas is mijn vriendin hier niet meer toe in staat. Toen ik haar onlangs vroeg waar ik haar blij mee kon maken zei zij :"de bietensoep van het Perron, die was zo goddelijk".
Ik heb toen gebeld en gevraagd of ik de soep kon meenemen voor thuis.
De uiterst vriendelijke eigenaar zei dat hij een pan zou laten maken en deze persoonlijk bij mijn vriendin zou komen afgeven. Ik hoefde hier niks voor te betalen!!! Dat vind ik een prachtige service. Mijn vriendin heeft gesmuld van de heerlijke soep en wij ook. Het was een warm gevoel in deze moeilijke tijd.
Het Perron verdiend een warme douche!
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Ik heb toen gebeld en gevraagd of ik de soep kon meenemen voor thuis.
Het Perron verdiend een warme douche!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Vanavond samen met mijn vrouw gegeten bij het prachtige Perron. We hebben hier al eerder gegeten en ook dit keer was het weer top. Ondanks dat we niet van tevoren hadden gereserveerd konden we gebruik maken van het chefmenu van de Restaurantweek. Hier was duidelijk aandacht aan besteed en de gerechten waren stuk stuk bijzonder. Ook het bijpassende wijnarrangement geadviseerd door de sommelier was heerlijk. Fijne bediening, veel productkennis en een sfeervolle inrichting in een fraai oud stationsgebouw. Dit bedrijf verdient de hoogste score.
dorine A.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Bediening is joviaal, soms op het randje van laconiek, maar vriendelijk en met goeie intenties.
Vooraf een dagsoep, dit keer mosterdsoep met bosuitjes, wel lekker, en de cheviche van heilbot. Dit gerecht werd geserveerd in een onhandig bord met opstaande rand, voortaal liever een plat bord. Gerecht is wat aan de zuinige kant, wel smaakvol.
Hoofdgerecht kozen we allebei de vangst van de dag, oa kabeljauw, coquille en gamba, met een lekker sausje, zeer smaakvol. Helaas kwamen de frietjes en salade erg laat, ik moest er om vragen. De salade was een rode kool salade met een vrij zure dressing die uiteindelijk niet bij het visgerecht paste. Jammer. Fles rosé (côtes de Provence) en koffie, we rekende € 105 af. Redelijke prijs-kwaliteit verhouding.
Ilona En Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wij hebben afgelopen zaterdag bij Perron gegeten. We reserveerden via Iens en een half uur later konden we aan tafel.

De ontvangst is vriendelijk, onze jassen werden aangenomen en we werden naar onze tafel begeleid. De bediening is aardig en attent. We kregen brood op tafel samen met de menukaarten.

Het leuke aan Perron is dat er geen kinderkaart is. Kinderen kunnen een gerecht van de kaart bestellen en krijgen dan een kinderportie. Zo konden onze kinderen van 6 en 8 een heerlijke maaltijd eten.

We hebben als voorgerecht genoten van de kreeftensoep, de kingcrabsalade, serranoham met pangsit van spareribs en paté.

Als hoofdgerecht was de zeebaars met kaviaar met witte wijnsaus heerlijk. Net als de rogvleugel met dikke frieten. De kinderen genoten van de heerlijke hamburger en de salade zalm.

De huiswijn, een Urmeneta Sauvignong Blanc van 2016 is een prettige huiswijn.

Wij komen terug.
ideler .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ontvangst, personeel, eten en drinken prima! Zaak zelf was gezellig en goed ingericht echter het was er steenkoud. Heel jammer daardoor minder gezellig hebben zelfs met het idee gespeeld de jassen aan te trekken.
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De carpaccio was erg vers en goed smaak en de risotto blonk uit door de heerlijke smaakcombinaties. De serveersters oogden vrolijk en straalden plezier uit, alles werd gedaan met een lach, erg fijn. Wij vonden aan het eind van de avond fris binnen, maar verder is deze zaak bijzonder sfeervol en het eten verrukkelijk.
yoga88 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Dit was een heel goed geslaagd etentje, mede door de ah restaurantactie vooir een zeer aantrekkelijke prijs! Bij het verrassingsmenu werd rekening gehouden met de wens om zo koolhydraatarm mogelijk te eten, van mijn partner, en het feit dat ik vegetarier ben.
Bij het glaasje drinken vooraf kwamen er lichte kleine zoutjes op tafel. Even later werd ons een lekkere amuse geboden. Zowel de voor- als de hoofdgerechten waren voortreffelijk. Mooi om te zien en bijzonder lekker om van te genieten! En het nagerecht was opnieuw fantastisch en aangepast aan ons beider dieet. Vriendelijke bediening. Een karaf water op tafel. En leuk servies. Perron is wat ons betreft op weg om STERwaardig te worden. Bedankt!
d.spa .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het kan altijd beter.
Helaas geen keuzen menen van vlees of vis.
Wel lekker gegeten maar zonder kortings bon is de prijs wel te hoog.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten, we gaan zo wie zo weer een keertje terug, en dan gewoon van de kaart eten , nu waren we van ah. Kaarten, is altijd anders eten dan van de kaart
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Met 3 stellen hier gegeten op een zaterdagavond. De ontvangst was erg hartelijk. De inrichting en uitstraling zijn erg goed gekozen en, hoewel het restaurant vol zat, hadden wij de hele avond het idee dat we in een erg rustige omgeving zaten te dineren. De wij kozen voor het 3 gangen menu van de chef. Erg lekker met een lekker fris voorgerecht van verrassende combinaties. Onder andere Tarbot, bloemkool, komkommer en spek. Het hoofdgerecht was een combinatie van diverse vleessoorten. Waaronder een onvergetelijke stoofvlees waar ik graag nog eens voor terug kom. Het dessert met ijs, mouse en een taartje maakten de avond af. Na een goede espresso gingen we voldaan huiswaarts. We komen zeker terug.
Kenny R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Een derde herhaalbezoek aan Perron, wat al snel een favoriet begint te worden. Het zeer attente personeel, die tot mijn verbazing mijn voedselallergie hadden onthouden, is behulpzaam en heeft kennis van de gerechten, ingrediënten en bijpassende wijnen. De sfeer is door de inrichting gezellig, met voldoende ruimte tussen de tafels. De wisselende menu's lijken ook ieder bezoek zichzelf te overtreffen. Ik hoop dat de chef zelf de keuze heeft over de invulling, waardoor de kwaliteit een uiting is van het plezier waarmee het gemaakt wordt.

Het voorgerecht bestond uit een mooi dieprode zalmmoot gemarineerd met dille en een zoete olie, samen met een grote garnaal en wat uiencompote. Ieder onderdeel zat vol smaak, waarschijnlijk door de goede kwaliteit van de producten. Als hoofdgerecht was er de botermalse kalfssukade met truffeljus en pastinaakpuree. Niet een gerecht waar ik zelf snel voor zou kiezen, maar het werkte uitstekend samen. Het desert van chocolademousse met brownie maakte het geheel goed af; lekker zacht van binnen, zoals het hoort.

De prijs blijft aan de forse kant, maar ieder bezoek is weer een genot.