Over restaurant Perron

Italiaanse schoonheid in een monumentale setting

Op het mooiste plein van Oosterhout vind je restaurant Perron. Stap over de drempel en laat je verrassen door de pure Italiaanse sfeer en de overweldigende schoonheid van dit monumentale pand. Lang en ongedwongen tafelen is hier aan de orde van de dag. Geniet met je tafelgenoten van een heerlijke avond boordevol culinaire verwennerij. Een goed glas wijn maakt het plaatje helemaal af!

Meer informatie over restaurant Perron

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Lang
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Na een eerdere teleurstellende ervaring bij Perron, heb ik toch onlangs weer eens hier gegeten met een vriendin. Keurige ontvangst. We werden begeleid naar het terras, gelegen achter het restaurant. Gezellig terras; tafels mooi gedekt met linnen. Heerlijk om hier een zomeravond door te brengen. Eten goed; zowel zalm als mosselen als sliptongetjes heerlijk vers. Fijn dat er nog gewoon een karafje water besteld kan worden! Vriendelijke en attente bediening. Prijs-kwaliteit verhouding redelijk. Hoewel voor ons voldoende, zijn de voorgerechten aan de kleine kant. Ik ben deze avond, na de vorige ervaring, extra kritisch geweest en heb maar één minpuntje. Het komt vaker voor dat de ontvangst in restaurants beter is dan het afscheid. Ook hier: we werden niet begeleid tot aan de deur (jassen moeten zelf gepakt worden) maar er werd vanachter de bar een afscheid naar ons geroepen. Dit kan beter voor een restaurant als Perron. Maar voor het overige een prima ervaring!
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Ja,
wij zijn hier op zaterdag 10 september geweest. Gearriveerd op terras om 17.35 uur voor 'n, glas wijn en om 18.05 uur sliptongetjes plus bouillabaisse soep besteld. Om ongeveer 18.15 kwam de soep en bijna een uur later (na de bestelling) de sliptongetjes. Waren niet te fileren. Compleet drooggebakken. Ondertussen vlogen de bitterballen om je oren ook bij bezoekers die na ons kwamen. Kosten voor 2x sliptongetjes, salade en frietjes plus 4 glazen wijn: € 63,00.
Te duur, te traag en dus...
Na mijn beklag kwam er een soort excuus, meer niet.
A.L. Kuppens
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We kwamen aan na 21.00 erg laat we werden vriendelijk ontvangen en vroegen of we nog iets konden eten dat was geen probleem en zijn lekker buiten in de tuin gaan zitten de kaart zag er veelbelovend uit en het had dan ook heerlijk gesmaakt ver boven verwachting wat een leuke zaak echt een aanrader het is iets duurder dan normaal maar dat proef je dan ook zeker terug de koks hebben daar nog echt passie voor koken.
Nico1990 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We wilden een maaltijdsalade eten. Die was er niet, maar een als voorgerecht bedoelde salade met kreeft kon als maaltijdsalade worden geserveerd. Het duurde lang voordat we de salade kregen. Het resultaat was eerlijk gezegd teleurstellend. Een klein beetje kreeft. Wat salade. En op elke hoek van het bord een grote lepel mayonaise. Prijs: 24,50 per bord. De bediening was vriendelijk en correct. We zaten op het terras en da was verder prima.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hadden wat te vieren en omdat Perron al een jaar op mijn verlanglijstje stond hier maar eens langsgegaan. Ontvangst was correct, bediening vriendelijk. Wij namen het 4-gangenmenu met bijpassende wijnen, op verzoek was een bob-arrangement ook mogelijk. Mooie en lekkere gerechtjes met goede wijnen erbij.
Enige minpuntje waren de toiletten, verouderd, beschadigd en eens stoffen en poetsen zou geen overbodige luxe zijn.
Proevertje1944 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Beetje veel pretenties. Geafficheerd als (ook) een Italiaans restaurant, bleef het bij lasagne. Smaakte goed, maar mijn partner en ik hebben wel lekkere gegeten, vooral beter met gehakt gevulde. De verse kreeftensoep was heerlijk, maar dan ook aan de prijs. We komen niet snel meer terug.
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Bij aankomst al mis. wij, gezelschap 75 plusser werden in leeg restaurant tegen een muur geplaatst Onmogelijk voor mijn gasten de plaatsen te bereiken.
1 tafel lag een laken met grote bruine vlek.Zowel aanbrengen van drank als het eten liephelemaal uit de hand . drie maal vragen glaasje wijn, bestek soms verkeerd of niet aanwezig. En altijd dat gestrest gezicht van de bediende.
1 woord schandalig hoe ze ons schoffeerde.
Pippa2 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Weer fantastisch gegeten bij Perron, keer op keer weer een juweel van een restaurant in elke zin van het woord. Het eten is verrassend van smaak, prijs kwaliteit is top, bediening uitermate efficient en erg vriendelijk! Decor erg smaakvol en vergeet in de zomer niet de mediterranese tuin achter de keuken! Wij blijven komen....
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Afgelopen zondag aangeland bij Perron en wat kan ik toch vrolijk worden van een bedrijf wat in evenwicht is zowel wat betreft bediening als keukentechnisch.
Mooie kleine doordachte kaart en en ook de wijnkaart mag er zijn.
De Fritto misto van mijn tafelgenote was rijk gevuld en het beslag was uitstekend mooi licht van structuur zoals het hoort.
Ik had een perfect geserveerde Tournedos Rossini die weliswaar niet op de kaart stond, maar zonder probleem mij perfect werd geserveerd.
Alles werd begeleid door een goede garnituur gezien de keuze van deze garnituur mag de keuken wel iets meer brengen de brigade is hier zeer zeker toe in staat.
Groenten worden jammer genoeg steeds meer mondjesmaat gebracht, hier is sprake van een trend hetgeen deze groente eter wel jammer vindt.
De heerlijke gerechten werden begeleid door een paar glazen uitstekende open wijnen die Perron serveert w.o. een mooie Pinot Grigio en een heerlijke Rioja die helaas iets te laat open kwam en waarvan je op zo`n moment spijt hebt dat je de eerdere slokjes niet meer terug kunt halen.
Perron gaat mij zeer zeker terug zien dat verdiend deze jonge brigade.
Joey C.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Lekker geluncht bij Perron. Heerlijke salade met kip en kerriesaus genomen. De pasta's hier zijn ook aan te raden. Inrichting is modern en strak, en het restaurant heeft ook een gezellige lounge en bar. Service is goed en vriendelijk. Voor een lekkere lunch in Oosterhout is Perron geen verkeerde keus!
TMas V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Hier gezellig gelunched met 3 vriendinnen.
Heerlijk gegeten, met een heerlijk portugese wijn!
Vooraf coquille, espuma van aardappel, crème fraîche,
kroket van oester.
Hoofd tongfilet, paling in ’t groen, waterkers
Aanrader!
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Op aanraden van een ander restaurant in Oosterhout zijn we bij Perron terecht gekomen. Voor binnenkomst twijfelden we nog even of we naar binnen zouden gaan, omdat het er van buiten uit zag als een café, maar het restaurantgedeelte zit achterin het pand.

We (2 personen) kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Voorafgaand daaraan kregen we van het huis enkele voorgerechtjes.
De bediening was zeer aardig en wist goed te vertellen welke gerechten er op het bord lagen.
Onze wens om de gangen wat sneller door te laten komen, omdat we weer tijdig weg moesten, was geen probleem en daar werd ook goed op toegezien zodat we op tijd klaar waren.

Speciale dieetwensen, rekening houden met allergieën en vegetarische gerechten waren, zo hoorden wij bij het tafeltje naast ons, geen enkel probleem.

Perron is een restaurant die ik bij iedereen aanraad.

Beertjep .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Prima gedineerd met z'n vieren. Eerst aperitief op het terras gedronken en aansluitend binnen gedineerd. 4-gangen dinerweek menu; gevarieerde gerechten, vooral het eerste voorgerecht met zalm, salade en verrassende saus, was erg goed. Andere gerechten ook heerlijk en voor een van ons, die niet van vis houdt, werden goede alternatieven geserveerd. Kwalitatief goed en gevarieerd wijnarrangement. Enige minpunt : met nog de nodige gasten aan het natafelen, werd er al driftig gedekt voor de volgende dag, dit geeft een onrustig en niet erg gastvrij gevoel.
Willemijntje50 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Geweldig restaurant op een super locatie.
Lunchgerechten heerlijk en iedere dag een andere pasta di giorno.
Ook id tuin achter zit je 'savonds te genieten.
Op vrijdagavond altijd een super gezellig borreluur met de lekkerste hapjes.

Heel gastvrij en mijn favoriet.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Warme ambience, vriendelijke en terzake kundige bediening. Het restaurantweek menu was van een hoog culinair niveau, evenals het wijnarrangement. Een restaurant wat op smaak werkt en niet op hoeveelheden, zoals het volgens ons zou moeten zijn.
Prijs/prestatieverhouding in orde. Zeer prettige avond gehad, 1 puntje van aandacht;
bij het weggaan werden onze jassen niet aangegeven en er was ook geen dame of heer die ons uitgeleide heeft gedaan, vandaar de service een 8.
JantjeSE .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
De avond begon zeer verrassend omdat er weinig gasten waren. Maar toen wij binnen waren begon het culinaire feest, wij hebben eerst de wijn uitgezocht en vervolgens aan de chefkok gevraagd om bij de wijn een paar passende gerechten te maken en het feit dat wij een Condrieu hadden gekozen dachten wij aan vis en gelukkig kwam de chef ook met fenomenale visgerechten voor ongelooflijk lage prijzen waarbij het hoofdgerecht gegrilde tongfilet op een magistrale wijze bereid en dan voor slechts € 14.50 en als afsluiter namen wij beide een kaasplateau waarbij de bediening uitgebreid met ons bespraken waar onze voorkeur naar uitging en ik moet zeggen ook hier redelijke porties maar van een uitstekende kwaliteit en niet onbelangrijk van de juiste temperatuur kortom wat een fijne zaterdagavond.
Als afsluiting wil ik los van de complimenten aan keukenbrigade en bediening toch ook kwijt dat de prijs-kwaliteit verhouding ongekend is in positieve zin.
Wij willen deze plek dan ook bij iedereen aanraden.
Bartpauwels .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Fantastisch gegeten bij Perron! Heerlijke vitello vooraf en geweldige diamanthaas voor het hoofdgerecht. Hier weten ze wat ze doen!
Pvm66 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Hier een paar weken geleden geweest. Dit is zo'n restaurant van dertien in een dozijn, niet spannend. Hadden oesters vooraf (zeer mooi geprijsd) maar niet goed open gemaakt, in 5 van de 6 zat nog "gruis". Ook de bediening liet steken vallen o.a. drie keer moeten vragen voor een pepermolen bij de oesters, uiteindelijk maar zelf gaan halen binnen. Ook de hoofdgerechten waren niet speciaal. Er zijn leukere lunchadressen in Oosterhout
Gool .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Het zonnige terras aan de Heuvel nodigde uit tot een drankje vooraf, de lunch zelf genoten we binnen in de sfeervolle lounge. Beiden kozen we voor een salade, de één salade Nicoise, de ander een salade pollo. Beide salades waren met zorg en veel verschillende en mooie ingredienten samengesteld en zorgvuldig opgemaakt. De tonijn was uitstekend gegrild, de stukjes kip mals gebakken. Een uitstekende lunchervaring op dit adres !
Garmt V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
MMmmmmja. Vooruit. De prijs/kwaliteit maakte dat ik hier na een snel avondmaal toch erg tevreden wegliep. Klassieke combinatie in het nieuw voor de amuse: schuim van rode biet en mousse van geitenkaas. Een royaal bord bisque, goed gevuld met hollandse garnalen; ik had een wat geconcentreerdere portie geprefereerd, alla. Ik had een voorgerecht als hoofdgerecht besteld; ik kreeg een goed gevuld bord met precies drie coquilles, bloemkoolpuree, kalfssaus, groene kruiden bovenop een rondje gort, met de voorgerechtprijs gehandhaafd op de bon. Zachte zelfgemaakte mint-marshmallow bij de espresso, ik was tevreden. Er zijn veel kleine verbeterpuntjes die onder ervaren leiding van de bediening weggepoetst zouden kunnen worden, maar overall, prima.